Aihe: Marshall MA100H & putkien vaihto?
1
Volcom
17.01.2015 11:40:18
Hei,

Täältä löytyy Marshall MA100H:n omistaja, ja olen alkanut pohtimaan että josko tuohon vaihtaisi putket. Vahvistin on ~3-4 vuotta itselläni ollut, uutena ostanut. Olen saanut sellaisen käsityksen että alkuperäiset putket eivät olisi parhaat mahdolliset, joten vaihto parempiin voisi olla kokeilemisen arvoinen.

En ole putkia ikinä vaihtanut, koska ennen tätä vahvistinta on löytynyt vaan transistoripelejä. Siispä olisiko jollain osaavammalla/kokeneemmalla vinkata "pomminvarmaa" ohjeistusta, kuinka tämä operaatio onnistuisi? Toisekseen minkälaisia putkia suosittelisitte?

Ja loppuun vielä, olisiko hullu idea tehdä 50 wattinen poistamalla puolet putkista? Saisi lyödä hönkää enemmän, 50 wattiakin varmasti riittäisi.

Vahvistin on siis tämä Marsun "halppis": http://www.topsound.fi/marshall-ma100h-amp.html
"Music comes first; lyrics are secondary"
Volcom
21.01.2015 11:31:59
Kiitoksia sinulle vastuksesta. Päädyin kyselemään asiasta lisää Uraltonelta, ja mitä luultavimmin lähetän sinne huoltoon.

Jos jotakuta (esim. saman vahvistimen omistajaa) kiinnostaa, voin ilmoitella aikoinaan minkälaisia vaikutuksia ko. operaatiolla tuli olemaan.
"Music comes first; lyrics are secondary"
Kamart
24.01.2015 14:21:33
Volcom: Kiitoksia sinulle vastuksesta. Päädyin kyselemään asiasta lisää Uraltonelta, ja mitä luultavimmin lähetän sinne huoltoon.

Jos jotakuta (esim. saman vahvistimen omistajaa) kiinnostaa, voin ilmoitella aikoinaan minkälaisia vaikutuksia ko. operaatiolla tuli olemaan.

Minua aninakin kiinnostaa joten laitas vaan tekstiä tänne.

Itse olen mietiskellyt että tilaisi sovitetut pääteputket omaani kun en ole oikein tyytyväinen MA100H soundeihin, varsinkaan viimeksi käytettynä ostetut Vox Valvetronix AD50VT jälkeen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)