![]() 17.01.2015 15:26:20 | |
---|---|
Benderit ovat kyllä ihan ykkösiä fuzzeista. Tosin Fuzz Facetkin ovat omalla tavallaan hienoja. Harmi vaan, että se soundi ei oikein toimi omassa musiikissa, vaikka siitä pidänkin. Ehkä niitä kaikkia loistavia Tonebendereitä ei olisi kannattanut myydä (esim S0r0666:n TB II ja Soul Bender), mutta minkäs teet, tehty, mikä tehty. Tosin eipä ole yhtään tilannetta tullut, että olisin yhtään myymääni pedaalia oikeasti tarvinnut tai kaivannut, joten sinänsä mitään vahinkoa ei ole tapahtunut - ja saahan niitä aina lisää. Myös Jaskan Texas Rangerin olisi voinut jättää myymättä... No, jos tässä saisi tuon od-puolen kuntoon, niin voisi miettiä taas fuzzeja. Tavoitteena on hommata yksi od boosteriksi ja myydä loput. Fiilistelyt voisi sitten hoitaa juurikin fuzzeilla. Sen verran vieläkin nämä pedaalit elää, ettei ole lautaa saanut kasattua. Mutta jos nyt jossain vaiheessa kevään aikana rauhoittuisi ja saisi senkin pistettyä kasaan.... Believe what you want, it doesn't mean you're right... | |
![]() 17.01.2015 15:31:26 | |
Laulava Kylätohtori: No, jos tässä saisi tuon od-puolen kuntoon, niin voisi miettiä taas fuzzeja. Tavoitteena on hommata yksi od boosteriksi ja myydä loput. Fiilistelyt voisi sitten hoitaa juurikin fuzzeilla. Sen verran vieläkin nämä pedaalit elää, ettei ole lautaa saanut kasattua. Mutta jos nyt jossain vaiheessa kevään aikana rauhoittuisi ja saisi senkin pistettyä kasaan.... Oon nähnyt parhaaksi pitää kahta OD:ta laudassa, toinen boostina ja toinen sitten enemmän OD:n osassa. Antaa mukavasti varianssia törkyvalikoimaan ja tarvittaessa saa lisähönkää boostaamalla OD:ta. "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart | |
![]() 17.01.2015 16:06:42 | |
Sarko: Oon nähnyt parhaaksi pitää kahta OD:ta laudassa, toinen boostina ja toinen sitten enemmän OD:n osassa. Antaa mukavasti varianssia törkyvalikoimaan ja tarvittaessa saa lisähönkää boostaamalla OD:ta. Onko sulla vahvari puhtaalla. Itselläon ikään kuin vähän sama logiikka, mutta vahvarin crunch-kanava on periaatteessa "ensimmäinen od" ja laudassa sitten toinen lisäboostaukseen. Olen näiden od-pedaalien kanssa huomannut, että - yllätys yllätys - sellaista pedaalia ei olekaan, joka toisi mukanaan täydellisen tyytyväisyyden. Ei se gas katoa koskaan, joten ainoa vaihtoehto on vain päättää, että tällä/näillä mennään nyt ja piste. Harmi vaan, että sen päätöksen tekeminen on niin vaikeaa - ellei jopa mahdotonta... Believe what you want, it doesn't mean you're right... | |
![]() 17.01.2015 16:22:34 | |
Laulava Kylätohtori: Onko sulla vahvari puhtaalla. Itselläon ikään kuin vähän sama logiikka, mutta vahvarin crunch-kanava on periaatteessa "ensimmäinen od" ja laudassa sitten toinen lisäboostaukseen. Olen näiden od-pedaalien kanssa huomannut, että - yllätys yllätys - sellaista pedaalia ei olekaan, joka toisi mukanaan täydellisen tyytyväisyyden. Ei se gas katoa koskaan, joten ainoa vaihtoehto on vain päättää, että tällä/näillä mennään nyt ja piste. Harmi vaan, että sen päätöksen tekeminen on niin vaikeaa - ellei jopa mahdotonta... Soitan Marshallin normal-kanavalla, joka on hyvin lähellä säröytymistä. Soul Foodista on gainit nollissa ja volume tapissa eli buustaa vahvistinta ja tönäisee sen säröytymään. Toinen särö lankussa on yleensä säädetty kevyelle murolle, pitkälti sekin on boostina siinä, nyt lautaan on menossa MXR Badass OD. Luontaiset karaktäärit säilyy ja meno paranee. Jollain tavalla kaikki purkit on kompromisseja, ei niistä pitäis liikaa stressiä ottaa. Oon nyt hankkiutunut eroon kaikista "butiikki"-pedaaleista ja korvannut ne MXR:llä ja Electro-Harmonixilla, jotain Bossia ajattelin vielä laittaa. Ne toimivat luotettavasti ja varsinkin OD-puolella miltei kaikissa purkeissa on maku ja toimintaperiaate pitkälti sama et en näe järkeä hankkia mitään goopattuja tubescreamereita kovilla hinnoilla. "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart | |
![]() 17.01.2015 16:54:13 | |
Laulava Kylätohtori: Olen näiden od-pedaalien kanssa huomannut, että - yllätys yllätys - sellaista pedaalia ei olekaan, joka toisi mukanaan täydellisen tyytyväisyyden. Ei se gas katoa koskaan, joten ainoa vaihtoehto on vain päättää, että tällä/näillä mennään nyt ja piste. Meikällä kyllä katosi OD-kaasut customin myötä. Sitä ennen testailin läpi varmaan 20-30 säröpurkkia. Speksit vaan jäsen S0r0666:lle ja mies osasi tehdä heti sellaisen kun haluan. Ei ole tarvinnut enää sen jälkeen muita katella. Toki laudassa yhä 5 muuta od:ta ja 3 fuzzia, mutta kaikilla on eri käyttötarkoituksensa. Jos et soita taimissa, olet liian hidas. | |
![]() 18.01.2015 12:32:25 (muokattu 18.01.2015 12:33:28) | |
Hyvältä soundaa 65amps fuzz face, vaikka mikä tuolla kanavalta tulleista klipeistä nyt ei kuulostaisi: https://www.youtube.com/watch?v=Vl7swL4Dz9E Varsinkin tuo 'mod' kytkin vaikuttaa fixulta, kummasti laajentaa GE FF:n helpohkosti tukkoon menevää käyttöaluetta. Mitäköhän tuo kytkin kytkiksessä säätää.. Kellään foorumilaisella omakohtaista kokemusta Colour Fazesta tai Colour Benderistä? Ei se taito vaan se tatsi! Ja SOUNDI! | |
![]() 18.01.2015 12:56:17 | |
Jepjep, kyllä ne on taas fuzzit nähty, ei tuu mitään....Torilta löytyy taas viimeisin ostos kohta, oodeella jatketaan.... Terveisiä pizzerian nurkasta.... | |
![]() 18.01.2015 13:11:48 | |
Jukka Häikiö: Jepjep, kyllä ne on taas fuzzit nähty, ei tuu mitään....Torilta löytyy taas viimeisin ostos kohta, oodeella jatketaan.... Juuh, ei oikeen omaan tatsiin eikä tän hetkiseen yhtyekontekstiin sovi. "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart | |
![]() 18.01.2015 13:20:46 | |
Sama täälläkin oli eli monta erilaista fuzzia tuli ja meni. Ehkä en jaksanut riittävästi säätää ym. Nyt on laudassa Myrkky Nuolen tekemä Skreddy Lunar klooni, joka vaikuttaa tosi hyvältä ja monipuoliselta. Löytyy sitä keskialuettakin, jonka puuttumisen koin ongelmaksi esim. fuzz facen kanssa. Vai luokitellaankohan Skreddy fuzziksi? Noh pörinää ja pärinää ainakin löytyy yllin kyllin. Jukka Häikiö: Jepjep, kyllä ne on taas fuzzit nähty, ei tuu mitään....Torilta löytyy taas viimeisin ostos kohta, oodeella jatketaan.... Komppikitaristi | |
![]() 18.01.2015 13:52:36 (muokattu 18.01.2015 13:55:41) | |
Toi Keeley on aika oodeemainen, mut silti se tatsi ja kitaran volapotikan käyttäytyminen on niin erilaista kun tollasessa perus ts-pohjaisessa oodeessa, putsaantuu joteski liian hätäseen ja jää ehkä turhan brightiksi. Tällä hetkellä näyttäis, et Sparkle drivella ja Wamplerin Euphorialla jatketaan, noh, onhan tossa toi Voxin hw-wah uusia leluja, jolla pääsee hiekkalaatikkofiiliksiin. Edit. Ehkä ne on vaan liian herkkiä pelejä tällaiselle betoniranteen ja puusormen yhdistelmälle. teleman: Sama täälläkin oli eli monta erilaista fuzzia tuli ja meni. Ehkä en jaksanut riittävästi säätää ym. Nyt on laudassa Myrkky Nuolen tekemä Skreddy Lunar klooni, joka vaikuttaa tosi hyvältä ja monipuoliselta. Löytyy sitä keskialuettakin, jonka puuttumisen koin ongelmaksi esim. fuzz facen kanssa. Vai luokitellaankohan Skreddy fuzziksi? Noh pörinää ja pärinää ainakin löytyy yllin kyllin. Terveisiä pizzerian nurkasta.... | |
![]() 24.01.2015 13:28:44 | |
DAM Super Bee -Vox Tone Benderiin perustuva kytkentä kahdella OC71-germaniumtransistorilla. https://www.dropbox.com/sh/r3be43jx … hnic/AAAUwwpNwCgRDjQoEnUjJ_Kpa?dl=0 Todella käyttökelpoinen purkki. Vaikka tuon juuret ovat italialaisissa tone bendereissä niin soundi on aika tarkalleen sitä mitä germanium fuzz facesta saa kun sitä ryydittää vähän overdrivella. Mutta toisin kuin fuzz face, niin tämä ei säikähdä pikkuisen kuumempiakaan mikkejä. Kovin suuresta pohjasäröstä tämä ei kyllä tykkää, mutta pikkuroson päälle menee vielä hyvin. | |
![]() 27.01.2015 11:24:47 (muokattu 27.01.2015 11:29:53) | |
Sitä kun on tullut jauhettua siitä miten en saa ilman fuzz facea mistään vahvistimesta (mitä on kokeiltu) niin hyvää ja potkivaa cleaniä/pikkurosoa kuin sen kanssa niin tässä vähän konkretiaa: https://www.youtube.com/watch?v=zColqqm5voQ Straton kaulamikki ja fuzz face päällä koko höskän ajan. Introssa volapotikka vaan pikkusen pienemmällä kun loppubiisin ajan. Vahvistimena Selmer Bassmaster mk I vuodelta '65 ja Marshall 1936-tyylinen DIY-kaappi 2x12 Private Jackeillä. En tiiä teistä, mutta oon aika rakastunut tähän setuppiin! Tulee suoraan kaapista videokameran mikkiin, ei tarttenut tuolla keikalla kaappia mikittää ensinkään. Se on tietysti mun kaltaiselle änkyrälle ihanteellinen tilanne! Saa yleisökin saundin semmoisena kun sen kuuluu tulla. More Nintendo, less Marshall. | |
![]() 27.01.2015 11:46:18 | |
Hieno soundi ja oikein toimiva vetäisy muutenkin. Tuo videokameran liikkuminen myös toimii hyvin, verrattuna staattiseen vaikka kahdella tai kolmellakin kameralla kuvattuun videoon. | |
![]() 27.01.2015 20:18:24 | |
Myrkky Nuoli: Sitä kun on tullut jauhettua siitä miten en saa ilman fuzz facea mistään vahvistimesta (mitä on kokeiltu) niin hyvää ja potkivaa cleaniä/pikkurosoa kuin sen kanssa niin tässä vähän konkretiaa: https://www.youtube.com/watch?v=zColqqm5voQ. Hyvä veto ja on kyllä muikea soundi... | |
![]() 27.01.2015 22:09:21 (muokattu 27.01.2015 22:27:47) | |
Myrkky Nuoli: Sitä kun on tullut jauhettua siitä miten en saa ilman fuzz facea mistään vahvistimesta (mitä on kokeiltu) niin hyvää ja potkivaa cleaniä/pikkurosoa kuin sen kanssa niin tässä vähän konkretiaa: https://www.youtube.com/watch?v=zColqqm5voQ Straton kaulamikki ja fuzz face päällä koko höskän ajan. Introssa volapotikka vaan pikkusen pienemmällä kun loppubiisin ajan. Vahvistimena Selmer Bassmaster mk I vuodelta '65 ja Marshall 1936-tyylinen DIY-kaappi 2x12 Private Jackeillä. En tiiä teistä, mutta oon aika rakastunut tähän setuppiin! Tulee suoraan kaapista videokameran mikkiin, ei tarttenut tuolla keikalla kaappia mikittää ensinkään. Se on tietysti mun kaltaiselle änkyrälle ihanteellinen tilanne! Saa yleisökin saundin semmoisena kun sen kuuluu tulla. Hyvät soundit ja hyvä veto. Juuri tuollainen on fuzz facea parhaimmillaan. Millainen fuzz face sulla oli tuossa päällä? Itse käytän Fulltonen 69 MK1:stä/straton kaulamikkiä juuri tuon kaltaisiin pikkurosoihin. | |
![]() 27.01.2015 22:22:31 | |
Myrkky Nuoli: Sitä kun on tullut jauhettua siitä miten en saa ilman fuzz facea mistään vahvistimesta (mitä on kokeiltu) niin hyvää ja potkivaa cleaniä/pikkurosoa kuin sen kanssa niin tässä vähän konkretiaa: https://www.youtube.com/watch?v=zColqqm5voQ Straton kaulamikki ja fuzz face päällä koko höskän ajan. Introssa volapotikka vaan pikkusen pienemmällä kun loppubiisin ajan. Vahvistimena Selmer Bassmaster mk I vuodelta '65 ja Marshall 1936-tyylinen DIY-kaappi 2x12 Private Jackeillä. En tiiä teistä, mutta oon aika rakastunut tähän setuppiin! Tulee suoraan kaapista videokameran mikkiin, ei tarttenut tuolla keikalla kaappia mikittää ensinkään. Se on tietysti mun kaltaiselle änkyrälle ihanteellinen tilanne! Saa yleisökin saundin semmoisena kun sen kuuluu tulla. Hitto, mutta teillä on kyllä hyvä meininki. Hyvä biisi ja soundit kohdillaan... +++ Kiinnostaisi myös, millainen fuzz sulla oli tuossa käytössä? Entä mikit kitarassa? Believe what you want, it doesn't mean you're right... | |
![]() 27.01.2015 23:03:25 | |
Oxfuzz Germanium kotiutui Kanadasta eilen. 2N404-trankut löytyy sisältä ja täytyypä sanoa, että kyllä murisee mukavasti. Laulavampi ja smoothimpi kuin Sunface, eli hyvä laajennus fuzz-palettiin. https://dl.dropboxusercontent.com/u/44862887/Kuvia/Oxfuzz_GE.jpg That gum you like is going to come back in style. | |
![]() 27.01.2015 23:14:24 | |
Thanks jäpiskät! Tää on sama fuzz face, minkä konseptista oon jauhanu täällä joskus ennenki. Elikkäs siinä on tonestack, joka buustaa keskialuetta huolimatta potikoiden asennoista, aina. Tulee tuo läpitunkeva potku läpi todella muikeesti. Tonestack sit vaatii lisää ulostuloa kun fuzz facesta ei sitä kauheesti tuu, jotenka siellä on lopussa yksi vahvistusaste, joka vaan nostaa äänenpainetta sen verran, että sillä voi halutessaan buustata vahvistinta. Mä ajan sitä niin, että fuzz-potikka on kello kolmessa ja volat täpöllä, jolloin sekä buustaan vahvistimen etuastetta, että saan sitä fuzzräkää sinne sekaan. Tuolloin se puhistuu täydellisesti ja saundi pysyy tiukkana, olipa säröä mitenkä paljon vaan. Eli vähän semmonen best of both worlds -ajatus. Siitä saa kyllä ihan perinteisetkin fuzz face -saundit kun fuzz-potikan vetäsee kaakkoon ja volaa pienemmälle. Paitsi se keskialue. Se on kaiken A ja O kitarassa, sanon. Olipa se pointti sitten sen korostaminen tai skuuppaaminen. Se määrittelee mun korvaan saundin luonnetta eniten. Isoin kompastuskivi fuzz facessa on musta just se, että jos ei oo todella leikkaavat mikit ja planeetat oikeessa asennossa niin se menee helposti liian löysäks pörinäks. Sitä oon koittanu fiksailla ja sovittaa sitä enemmän bändisaundiin istuvaksi. Trankut on NOS NKT-275:t. Ei leiki. Strato on classic player 60's 50th anniversary asia. Eli siis käytännössä nitrolakattu mehikaani. Noitten mikkien kanssa tuusasin aika pitkään, että löysin oikeat. En halua tallamikistä semmosta älytöntä näkkäriä, mitä monesti stratoissa on, mutta toisaalta sen pitää olla stratomainen ja kirkas, koska käytän jonkun verran kaula + talla -saundia. Vastaus löyty aika yllättävästä suunnasta, nimittäin ex temporena kotikylältä vaihdossa hankittu Dimarzio True Velvet -setti. On meinaan oikeesti helvetin hyvät. Vähän yli kuuden kilon sanovat muistaakseni mittarissa ja ovat hyvin lähellä mun optimaalista stratomikkiä. Ovat stratomaiset, kaulamikissä on tuo ontto honotus, mikä on kaikista tärkeintä. Ei riipiviä ylätaajuuksia missään, mutta silti kirkkaat ja punchia on roimasti. Kalibroitu myös hyvin, väliasennot on oikein jeppis kun vaan twiikkaa korkeudet oikein. Tallamikkikään ei oo liian raastava. Itse asiassa kevyesti parhaita straton tallamikkejä mitä on kävellyt vastaan. More Nintendo, less Marshall. | |
![]() 27.01.2015 23:17:12 (muokattu 27.01.2015 23:17:26) | |
Tigerstedt: Oxfuzz Germanium kotiutui Kanadasta eilen. 2N404-trankut löytyy sisältä ja täytyypä sanoa, että kyllä murisee mukavasti. Laulavampi ja smoothimpi kuin Sunface, eli hyvä laajennus fuzz-palettiin. https://dl.dropboxusercontent.com/u/44862887/Kuvia/Oxfuzz_GE.jpg Nuo on hyviä! Työnjälki on myös aikamoista. | |
![]() 08.02.2015 15:40:19 | |
Jos jollakulla on Pharaoh, Supercollider tai vastaava joutavana tai kaipaa vaihtelua, niin mä voisin mahdollisesti vaihdella Black Artsin Destroyerin päittäin johonkin semmoseen. Huikea spedu, mutta ei ihan omiin käyttötarkoituksiin kuitenkaan osu. Hyvä kunto, velcrot pohjassa mutta saa toki revittyä veke: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1809705/destroyer.jpg http://www.tainted-studio.com/ - Miksausta ja masterointia. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)