Aihe: Voice of Finland
1 2 3 4 5105 106 107 108 109112 113 114 115 116
sirdickyj
16.01.2015 16:44:48 (muokattu 16.01.2015 16:45:16)
Tästä kisasta huolimatta kaikilla osallistujilla on karkeasti 3 vaihtoehtoa saada edes osittainen toimeentulonsa musiikista

1. Tehdä biisejä, joko itse esitettäväksi tai muille, ja saada ne soimaan radiossa ja saada sitä kautta teostotuloja ja keikkoja, keikkojen saanti edellyttää tasaisin väliajoin uusia radiobiisejä

2. Alkaa julkkikseksi, joka on chattijuontajana, tekee jotain keikkoja ja sekoilee niin että 7 päivää-lehti kirjoittaa

3. Alkaa muusikoksi, joka tekee nöyränä duunia, ja tekee keikkoja, hyväksyy sen että ennen oman musan mahdollista läpilyöntiä esitettävä musa tulee olla toisten tekemää, ja sekaan voi livauttaa muutaman lma rallin.

Pääpiirteittäin näin.

Olli on noista tuomareista ainoa, joka tekee juttua vaihtoehdon 1 alla. Vaikka ei itse alkuperäisesityksiään kirjoitakaan.
Janizio
16.01.2015 19:08:11
sirdickyj: Tästä kisasta huolimatta kaikilla osallistujilla on karkeasti 3 vaihtoehtoa saada edes osittainen toimeentulonsa musiikista

1. Tehdä biisejä, joko itse esitettäväksi tai muille, ja saada ne soimaan radiossa ja saada sitä kautta teostotuloja ja keikkoja, keikkojen saanti edellyttää tasaisin väliajoin uusia radiobiisejä

2. Alkaa julkkikseksi, joka on chattijuontajana, tekee jotain keikkoja ja sekoilee niin että 7 päivää-lehti kirjoittaa

3. Alkaa muusikoksi, joka tekee nöyränä duunia, ja tekee keikkoja, hyväksyy sen että ennen oman musan mahdollista läpilyöntiä esitettävä musa tulee olla toisten tekemää, ja sekaan voi livauttaa muutaman lma rallin.

Pääpiirteittäin näin.

Olli on noista tuomareista ainoa, joka tekee juttua vaihtoehdon 1 alla. Vaikka ei itse alkuperäisesityksiään kirjoitakaan.

Toivottavasti kovin moni ei päädy tohon 2 vaihtoehtoon on.

1. on aika paljolti totta. Paitsi siltä osin, että ei se vältämättä vaadi koko ajan radiohittejä, että keikkoja ja mielenkiintosta ja ihan kivasti rahaa tuovia hommia riittää.

3. Tää varmaan pitää aika pitkälle totta suurimman osa kohdalla jotka näistä kisosita ponnistaa, että pitäis olla se nöyryys ja motivaatio painaa hommia ja paukuttaa keikkoja jne.
Janizio
16.01.2015 19:12:01
Osteri:
Ja mitähän kivaa taas tänään saadaan kuulla.......... :)

Sitä tason paranemista onkin tässä jo kokonaiset kolme jaksoa odoteltu. Olis se jo aika saada tääkin kausi kunnolla käyntiin ja jotain valopilkkuja erottumaan tosta harmaasta ja aika värittömästä massasta mitä laulajat tähän asti ovat edustaneet
Janizio
16.01.2015 21:01:12
Jokos taso paranis?

Indonesia tyttö: Meni nimi ohi niin keksin tollasen

Aika rouhee ja hyvä ääni. Menee taas ohi omasta parhasta musamausta niin ei silleen oikein iske, mutta ihan OK. Mut ei tästä nyt mitään erikoisia kiksejä saa.

Lumi Summer:

Puhuu mimmi alkuun isoja ja komeita asioit katostaan toteutuuko. No ei kauheen hyvin. Taspaksu on tämäkin. Jotain äänessä on, mutta ei oikein silti. Biisi oli ehkä joo piristys ruiske joo mutta oliko se oikealainen valinta niin kenties ei kun kuullosti ääntä olevan paljon kovempaakin revittelyyn, niin olis sit antanut mennä. Mut jos kahdesta ekasta pitää sanoa kumman olisin itse valinnut niin ehdottomasti tän Lumin.

Timo Mäenpää:

Ihan hyvä musta. Huonompia päässyt jatkoonkin niin miks ei sit tämä. No se ihan kiva tosin leimasi vielä tätäkin.

Björn Suomivuori:

No nyt alkaa olla jo jotain tässä hommassa oikeesti. Jopa aika selvästi musta tähän astisen neljännen kauden paras. Tässä alkoi olla nyt oikeesi fiilistä. Tässä alettiin olla just tosiaan läsnä niin ku Tarja sano. Nyt sai kyllä Mike taas ensimmäisen palasen tähän kisaan jolla voidaan lähtä jopa voittoakin tavoittelemaan. Tässä oli musta nyt ensimmäistä kertaa tälle kautta edes sitä haju pitkälle menemisestä tässä kisassa.

Iitu Häkkänen:

Palattiin tänne samaan harmaaseen massaan. Tälle ihan kiva tasolle. Ei tosta oikein muuta osaa sanoa.

Petri Räikkönen:

Mä en kyllä tässäkään nähnyt/kuullut mitään ihmeellistä, mutta ehkä sit jatkossa paljastuu jotain. Saa kyllä lähes joka ikinen paljastaa itsestään paljon puolia, että mun musa sydän sykähtää ns. kunnolla

Miia Kosunen:

No nyt on ääntä ja volyymia. Alkohan sitä tasoa löytyä tähänkin kauteen ku vähän potkii.

Nyt alkoi parin kohdalla löytyä jo jotain tasoa tähän hommaan
Kimmo72
16.01.2015 21:20:12
En käsitä miten se Björn pääsi jatkoon.

Viiminen eukkeli oli hyvä.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
Dirtyh
17.01.2015 00:47:21

sirdickyj: Olli on noista tuomareista ainoa, joka tekee juttua vaihtoehdon 1 alla. Vaikka ei itse alkuperäisesityksiään kirjoitakaan.

Siis, nyt mä en ymmärtänyt? Siksi toiseksi eikös Olli nimenomaan sävellä ison osan Yön biiseistä?
Krice
17.01.2015 00:54:44

Seba: Ja vaikka olisi maailman paras laulaja, niin se ei mitään takaa että pääsee koskaan sitä työkseen tekemään jos tähdet on väärässä asennossa eikä tunne oikeita ihmisiä.

Eihän laulajaksi tai muusikoksi yleensä päästä, vaan aletaan. Sellainenkin juttu noista kykykisoista, että se voi olla myöhemmälle uralle huonokin juttu, jos esim. laulaja muistetaan aina sen ja sen kisan voittajana tai osallistujana. Siitä tulee b-tason artisti mieleen, joka ei saanut omilla taidoillaan luotua uraa, vaan se tehtiin sen puolesta.
sirdickyj
17.01.2015 08:32:20 (muokattu 17.01.2015 08:49:48)
Dirtyh: Siis, nyt mä en ymmärtänyt? Siksi toiseksi eikös Olli nimenomaan sävellä ison osan Yön biiseistä?

Hitit on pitkälti Hakulisen käsialaa, jotkut Petanderin. Näin muistelisin.

Mutta mitä et tuosta ymmärtänyt?

EDIT; krediitihän ovat jokaisen katsottavissa esim.wikipediassa. Kaksi ekaa levyä pelkästään Hakulisen käsialaa, sitten välivuosina Lindhomin biisejä paljonkin, "Rakkaus on lumivalkoinen"-levystä eteenpäin kappaleiden tekijöitä paljonkin, Lindholm näkyy krediiteissä vähenevässä määrin.

Mutta hän ne kappaleet silti tulkitsee, ilman Ollia ne biisit ei olis sama.

Mutta tää on sinänsä toinen aihe. Kyse oli siitä leivän muodostumisesta.
JohnJ
17.01.2015 12:59:05
Janizio: Jokos taso paranis?

Petri Räikkönen:

Mä en kyllä tässäkään nähnyt/kuullut mitään ihmeellistä, mutta ehkä sit jatkossa paljastuu jotain. Saa kyllä lähes joka ikinen paljastaa itsestään paljon puolia, että mun musa sydän sykähtää ns. kunnolla

Mä jotenkin tykkäsin kyllä tästä herrasta. Biisivalinta ei ehkä ollut paras mahdollinen, ja odotin koko ajan milloin lähtee korkeammalta ja kovempaa (ja pelkäsin ettei lähde). Mutta lähtihän se, ja siinä kohtaa avautui kunnolla. Voi toki olla että voittajana sitä seuraava menestys olisi Mikko Sipola -tasoa, eli ei se nyt sikäli ihmeellistä ollut. Mukava kuunnella kuitenkin.

Miia Kosunen:

No nyt on ääntä ja volyymia. Alkohan sitä tasoa löytyä tähänkin kauteen ku vähän potkii.

Oli ääntä kyllä, mutta oopperatyylin laulussa ei ollut sitä volyymia lähellekään tarpeeksi. Kertsin pitäisi räjäyttää esitys toisiin sfääreihin, nyt se lässähti täysin. Toki tuon varmaan treenauksella saa paremmin toimimaan, mutta parempi että keskittyisi vain siihen perinteiseen tyyliin, se kun kuulosti paljon paremmalta.

Jotenkin tästä tuli kaikin puolin mieleen naispuolinen Antti Railio :)

Björn Suomivuori oli myös ok. Ei räjäyttänyt tajuntaa tuolla esityksellä, mutta potentiaalia on.
Metal meets the bone!
M.A.C.H.O. #13 - JUU HÄV PIIN IREISD!!!1
Janizio
17.01.2015 15:11:27
JohnJ:

Jotenkin tästä tuli kaikin puolin mieleen naispuolinen Antti Railio :)
.

Tää on Miiasta aika osuva kuvaus
Seba
17.01.2015 16:16:48

Krice: Eihän laulajaksi tai muusikoksi yleensä päästä, vaan aletaan. Sellainenkin juttu noista kykykisoista, että se voi olla myöhemmälle uralle huonokin juttu, jos esim. laulaja muistetaan aina sen ja sen kisan voittajana tai osallistujana. Siitä tulee b-tason artisti mieleen, joka ei saanut omilla taidoillaan luotua uraa, vaan se tehtiin sen puolesta.

Alanpas tässä nyt sitten eturiviluokan basistiksi.
Lienen vuoden päästä sillä toimeentuloni ansaitseva vaikka en tunne oikeita ihmisiä.
Vessajono
17.01.2015 16:32:31
Seba: Alanpas tässä nyt sitten eturiviluokan basistiksi.
Lienen vuoden päästä sillä toimeentuloni ansaitseva vaikka en tunne oikeita ihmisiä.

The Bass of Finland? Kuka on tähtivalmentamassa? Puppe?
Lähetetty Windows Phonesta
Janizio
17.01.2015 16:34:54 (muokattu 17.01.2015 16:37:51)
Seba: Alanpas tässä nyt sitten eturiviluokan basistiksi.

Ne kontaktit ja ihmiset ympärilleen on hankittava jostain itse. Ei ne kotiovelta tule hakemaan.

Sen on nyt vaan tässä ns. Saara Aallon rinnalla nähnyt niin läheltä kuin fanina nyt voi että miten se homma rakentuu palikka kerrallaan. Ensin mennään jotain maalia kohti jaa sitä seuraavaan ja asiota myöskin välillä vain tapahtuu, että kyl niitä kontakteja löytyy kun tekee töitä ja osaa etsiä. Ennen kaikkea rakentaa sitä hommaa siihen suuntaan siten kun itse halua ja sinne suuntaan mitä itse tavoittelee
Seba
17.01.2015 16:34:56

Vessajono: The Bass of Finland? Kuka on tähtivalmentamassa? Puppe?

Olli Ahvenlahti sopisi nimensä puolesta
Seba
17.01.2015 16:42:14

Janizio: Ne kontaktit ja ihmiset ympärilleen on hankittava jostain itse. Ei ne kotiovelta tule hakemaan.

Sen on nyt vaan tässä ns. Saara Aallon rinnalla nähnyt niin läheltä kuin fanina nyt voi että miten se homma rakentuu palikka kerrallaan. Ensin mennään jotain maalia kohti jaa sitä seuraavaan ja asiota myöskin välillä vain tapahtuu, että kyl niitä kontakteja löytyy kun tekee töitä ja osaa etsiä

Kyllä, mutta olikin lähinnä heitto siitä että ei sitä niin vaan aleta.
Tai voihan sitä alkaa, mutta ei sitä niin vaan pinnalle pääse, tai edes elantoaan tienaa ihan vaan alkamalla.
Monella varsin kuuluisallakin soittajalla on päivätyö jolla laskut maksetaan vaikka ois kannukset jo ansaittu ja hyvät suhteet kaikkialle.

Ja sekään ei takaa mitään vaikka niitä kontakteja löytyy ja on.
Aalto ei ihan ekassa kisassaan tuossa ollut jolla se on naamaansa tehnyt tutuksi, ja laulamisen puolella ollut duunia jo ennen kisoja, joten hänen tapauksessa on kans vähän turha puhua alkamisesta.

Eihän mihinkään voi ryhtyä ellei ala tekemään sitä, oli se mitä tahansa. Menestyminen siinä on monen asian summa jossa loppupeleissä se lahjakkuus varsinkin laulajalla on lopulta aika hiton pieni osa kokonaisuutta jos sitä käytetään mittarina että kuka pääsee parhaisiin diileihin.
Janizio
17.01.2015 17:15:13
Seba: Kyllä, mutta olikin lähinnä heitto siitä että ei sitä niin vaan aleta.
Tai voihan sitä alkaa, mutta ei sitä niin vaan pinnalle pääse, tai edes elantoaan tienaa ihan vaan alkamalla.
Monella varsin kuuluisallakin soittajalla on päivätyö jolla laskut maksetaan vaikka ois kannukset jo ansaittu ja hyvät suhteet kaikkialle.

Ja sekään ei takaa mitään vaikka niitä kontakteja löytyy ja on.
Aalto ei ihan ekassa kisassaan tuossa ollut jolla se on naamaansa tehnyt tutuksi, ja laulamisen puolella ollut duunia jo ennen kisoja, joten hänen tapauksessa on kans vähän turha puhua alkamisesta.

Eihän mihinkään voi ryhtyä ellei ala tekemään sitä, oli se mitä tahansa. Menestyminen siinä on monen asian summa jossa loppupeleissä se lahjakkuus varsinkin laulajalla on lopulta aika hiton pieni osa kokonaisuutta jos sitä käytetään mittarina että kuka pääsee parhaisiin diileihin.

Ei toki ole takuu, että tolla laulamisella/muusiikin tekemisellä saa leipänsä kokonaan pöytään. Se vaatii paljon työtä ja intohimoa

Ei toki ollut Saaran ensimmäinen kisa ja kerta TV:ssä. Mutta kyllä se on ihan päivä selvää, että Voice of Finland vauhditti asioiden tapahtumista. Olis varmaan voinut hyvinkin päästä samaan pisteeseen ilman Voice of Finlandiakin, mutta ei kenties ihan niin nopeasti. Sitä en tiedä että hoitaako Saara tällä hetkellä Suomen hommat pelkästään itse ja oman lähimmän teaminsa voimin vai onko jotain muutakin apua, mutta sen tiedän että Aasian päässä Kiinassa on manageri. Ja useen otteeseen sanonut, että siellä Aasian päässä ollaan tosi otettuja ja innoissaan, että joku ns. länsimaista haluaa tulla sinne ja tekemään juttuja heidän omalla kielellään jne.

Se on just tärkeetä, että asettaa ne maalit ja tavoittee silleen mitä itse haluaa tavoitella ja mihin suuntaan on itsellä kiinnostus ja mistä se kiinnostus myös vois löytyä. Toiveita voi fanien ja kansa suusta kuunnella ja kannataakin kuunnella mitä vois tehdä, mutta kuitenkin päättä itse mitä tehdä milloin ja mitä tavoittelee. Eikä liikaa tehdä asiota musakansa paineesta, koska siinä äkkiä käy niin, että siitä voi kadota sit se sielu ja se syvin tunne tekemisestä
Bluesmies
17.01.2015 22:56:54
Epämuusikko
17.01.2015 23:35:25
Vessajono: The Bass of Finland? Kuka on tähtivalmentamassa? Puppe?

Eihhhhhh! :D:D:D
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Vaihtovirta
17.01.2015 23:50:21
Jotkut ihmiset ottavat tämän vähän liian tosissaan...
Yllä olevaa kirjoittaessa ei ajateltu lasten oikeuksia.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)