Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kuulosuojaimet
1 2
pete61
16.01.2015 12:37:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kellään kokemusta Cotral kuulosuojaimista? Elacin ei kuulemma oikein hyvä mutta jostain kuulin että nämä olisi ok. Kävin katsomassa kotisivuja ja näyttäisi olevan aikas iso lafka. Tietääkö joku mista saisi hankittua?
 
Kailis
16.01.2015 14:35:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tiedä mutta Elacin on hyvä.
 
TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin.
Funkånaut
16.01.2015 15:00:45
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Korvat eivät tykkää tulpista, joten olen reenikselle miettinyt kuppimallisten kuulosuojaimien hankkimista.
 
Suosituksia hyvän desibelimäärän ja eri taajuuksilla tasaisesti vaimentavista kuulosuojaimista olisi kiva saada. Onko kellään?
 
""Everything I know about morality and the obligations of men, I owe it to football." - Albert Camus Elämän tarkoitus
Kailis
16.01.2015 16:29:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Funkånaut: Korvat eivät tykkää tulpista, joten olen reenikselle miettinyt kuppimallisten kuulosuojaimien hankkimista.
 
Suosituksia hyvän desibelimäärän ja eri taajuuksilla tasaisesti vaimentavista kuulosuojaimista olisi kiva saada. Onko kellään?

 
Enpä ole kuullut. Kaikki kokeilemani tekevät äänestä kumisevan ja suttuisen. Omat haasteensa asettaa se että kaikkien pää ja korvat ovat eri mallisia, siksi noikin pitäisi tehdä käyttäjän mukaan ja ne pitäisi aina laittaa samaan asentoon jotta haluttu lopputulos saavutettaisiin. Varmasti joitain laadukkaampiakin on mutta ei niitä valettuihin tulppiin voi verrata.
 
TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin.
Funkånaut
16.01.2015 16:30:55
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Varmasti joitain laadukkaampiakin on mutta ei niitä valettuihin tulppiin voi verrata.
 
Meikällä on tällä hetkellä kuusitulpat, ja ne ärsyttävät korvaa turhan paljon. Sillä noi kuppimalliset vois olla paremmat. Varsinki ku budjetti on melko pieni.
 
""Everything I know about morality and the obligations of men, I owe it to football." - Albert Camus Elämän tarkoitus
Antti1
16.01.2015 16:33:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Funkånaut: Meikällä on tällä hetkellä kuusitulpat, ja ne ärsyttävät korvaa turhan paljon. Sillä noi kuppimalliset vois olla paremmat. Varsinki ku budjetti on melko pieni.
 
Kusitulppia ja valettujahan ei voi oikein vertailla keskenään, kun jälkimmäiset tehdään nimenomaan sopimaan korvaan ja toiset pysyy vaan tarpeeksi paljon päähän survomalla, jos pysyvät. Tietty pienen budjetin kanssa ei valettuja saa hommattua mitenkään, ne maksaa sen n. 200€.
 
Mut mä suosittelen edelleen ostamaan vaan mahdollisimman vähän vaimentavat kuppisuojaimet, jos sellaiset haluat. Esimerkiksi Peltor Optime 1 on ihan ok, vaikka aika mutaiseksi sekin kaiken vetää. Sitä järeämmät luurit syö jo kaiken yläpään, eikä soittaminen enää onnistu.
 
"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
Herrasmiekkoinen
16.01.2015 16:53:56 (muokattu 16.01.2015 16:54:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voinen tehdä ennätyksen tähän ketjuun paskimpien tulppien käyttäjänä. Ensinnäkin, pitkään käytin kertakäyttötulppia. Olin muka aina niin köyhä ettei niihin 30€ kuusitulppiin ollut varaa. Jossain vaiheessa keikat rupesi vituttamaan kertakäyttötulpilla ja jätin sitten tulpat käyttämättä joksikin aikaa. No, onneksi hoksasin että tuossa läheisessä pikkukaupassa oli kuusitulpat 10€/2 paria, ja sain aikaiseksi ostaa ne. Ei saatana miksen edes testannut kaverilta sellaisia ikinä, monta vuotta elämästäni olisivat olleet paljon onnellisempia.
 
Valetut on oikeastikin opiskelijalle kalliit ja olen vieläkin onnellinen noista kuusitulpista, mutta kunhan hiukan saisi tuloja niin pitänee valetutkin testata.
 
E: Pidin aina treeniksellä paskaa ääntä huonon akustiikan syynä, mutta kummasti sekin selkeni tulppia vaihtamalla.
 
Keba: "Tähän voisi melkein kirosanan sanoa! Onneksi kuitenkin muusikoiden.netissä ihmiset osaavat tehdä kappaleita oikein ja hyvin."
Jeszse
16.01.2015 19:16:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Clas ohlsonin 4,90e violetit kuusitulpat 5/5, valetut olis varmaan paremmat mut ei näillä rahoilla.
 
Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku. || The Jasser Arafats || Crimson Day
Entropia666
16.01.2015 19:58:29
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Etymoticin -12,5db vaimentavat kuusitulpat. Ne on osoittautunu parhaiks kuusitulpiks, lisäks ne maksaa alle 20€.
 
Tosin tänään kävin ottaa valut elacineista -15db filttereillä, parannus lienee melkoinen sekä mukavuudeltaan että soundilta.
 
Thrash Metal Inkvisitor || Uusi saitti rokkikuville: H A J E . F I
varpio
17.01.2015 01:45:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä en ymmärrä miksi pitäisi muka kuuloa suojata. Ei ole pakko kaikkea kääntää yhteentoista asti (ei kello vaan Spinal Tap -referenssi) ja rumpalille voi sanoa että soita hiljempaa. Jos ei osaa niin potkut tai muu.
 
Itse en ole käyttänyt mitään kuulojen suojausta vuoden 2006 jälkeen enkä ole kaivannut. Turhia nykyajan hapatuksia on ne.
 
Jeszse
17.01.2015 01:47:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

varpio: Kyllä en ymmärrä miksi pitäisi muka kuuloa suojata. Ei ole pakko kaikkea kääntää yhteentoista asti (ei kello vaan Spinal Tap -referenssi) ja rumpalille voi sanoa että soita hiljempaa. Jos ei osaa niin potkut tai muu.
 
Itse en ole käyttänyt mitään kuulojen suojausta vuoden 2006 jälkeen enkä ole kaivannut. Turhia nykyajan hapatuksia on ne.

 
Hiplailu on ihan perseestä. Se on äänenpaine mikä määrää, jos ei mökä muljauta niveliä paikaltaan ni kaikki on paskaa.
 
Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku. || The Jasser Arafats || Crimson Day
varpio
17.01.2015 01:51:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeszse: Hiplailu on ihan perseestä. Se on äänenpaine mikä määrää, jos ei mökä muljauta niveliä paikaltaan ni kaikki on paskaa.
 
Minä kun luulin että se musiikki toimii kuuloelimissä. Siinähän on ihan uusi markkina-alue jos pitää nivelillekin tehdä. Kaikkea sitä keksitäänkin.
 
Bullitt
17.01.2015 01:52:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

varpio: Kyllä en ymmärrä miksi pitäisi muka kuuloa suojata. Ei ole pakko kaikkea kääntää yhteentoista asti (ei kello vaan Spinal Tap -referenssi) ja rumpalille voi sanoa että soita hiljempaa. Jos ei osaa niin potkut tai muu.
 
Itse en ole käyttänyt mitään kuulojen suojausta vuoden 2006 jälkeen enkä ole kaivannut. Turhia nykyajan hapatuksia on ne.

 
Vaikkei mikään täysiä soittamisen pidäkään olla mikään itseisarvo niin on se siltikin perseestä jos joutuu ihan sukkasillaan soittamaan, eritoten jos kysymys on jostain vähänkään äänekkäämmästä musiikista. Toki isommassa keikkapaikassa ja etenkin ulkoilmalavoilla saattaa pärjätä ilman kuulonsuojaustakin, mutta ahtaassa treenikämpässä on eri asia, sama kuinka kaiuton akustiikka olisikin.
 
Tai pystyyhän siellä reenikselläkin vetämään ilman suojausta mutta ainakin minulla piipaa korvat jo tässä vaiheessa siihen malliin että parempi suojata.
 
Good people drink good beer.
varpio
17.01.2015 01:58:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bullitt: Tai pystyyhän siellä reenikselläkin vetämään ilman suojausta mutta ainakin minulla piipaa korvat jo tässä vaiheessa siihen malliin että parempi suojata.
 
Sanoo rumpalille että soittaa hiljempaa tai astuu kauemmas niistä kovaäänishelvetinkoneista. Oikeasti. Se ei tuo musiikkiin mitään lisää jos rumpali hakkaa aivan täysin niin kovaa kuin kädestä ja toisestakin lähtee, eikä se että kääntää tarpeettomasti kitara- tai muusta vahvistimesta äänenvoimakkuutta liikaa. Voi olla liian innokas rumpali tai liian tehokas vahvistin tarkoitettuun tilaan. Mutta kuulonsuojaus treenatessa on aivan eniten täysin tarpeeton. Jopa naurettavana pidän henkilökohtaisesti sitä, vaikka tykkäänkin soittaa melko vitun kovaa.
 
käsi
17.01.2015 09:28:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

varpio: Kyllä en ymmärrä miksi pitäisi muka kuuloa suojata. Ei ole pakko kaikkea kääntää yhteentoista asti (ei kello vaan Spinal Tap -referenssi) ja rumpalille voi sanoa että soita hiljempaa. Jos ei osaa niin potkut tai muu.
 
Itse en ole käyttänyt mitään kuulojen suojausta vuoden 2006 jälkeen enkä ole kaivannut. Turhia nykyajan hapatuksia on ne.

 
Tässä on totuudensiemen, vaikka silti suosittelen jokaiselle valettuja tulppia käytettäväksi. Kuulo voipi kärsiä muuallakin kuin treeniksellä. Hyvä se on jos rumpalilla on osaamista sen verran että osaisi soittaa hiljaa. Mutta, hyvin usein silti desibelit nousee siellä treeniksellä. Se 80db minkä jälkeen kuulo alkaa vaurioitumaan ei ole oikeasti mikään järkyttävän kova meteli.
 
MUSIC LOVER, Joka on päättänyt onnistua unelmissa
Funkånaut
17.01.2015 10:18:32 (muokattu 17.01.2015 10:19:32)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

käsi: Tässä on totuudensiemen, vaikka silti suosittelen jokaiselle valettuja tulppia käytettäväksi. Kuulo voipi kärsiä muuallakin kuin treeniksellä. Hyvä se on jos rumpalilla on osaamista sen verran että osaisi soittaa hiljaa. Mutta, hyvin usein silti desibelit nousee siellä treeniksellä. Se 80db minkä jälkeen kuulo alkaa vaurioitumaan ei ole oikeasti mikään järkyttävän kova meteli.
 
Se ei ole kova ääni todellakaan. Ilman suojausta voi käydä helposti Jeff Beckit, ja pysyvä kuulovamma, ku rumpali kerran pamauttaa yllättäen peltiä vähän kovempaa.
 
E: Vaikkei me kovaa soitetakaan ja reeniksellä on akustointia tehty, niin suojaan silti AINA korvat. Siitä en jousta.
 
""Everything I know about morality and the obligations of men, I owe it to football." - Albert Camus Elämän tarkoitus
Weetoz
17.01.2015 11:18:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

varpio: Kyllä en ymmärrä miksi pitäisi muka kuuloa suojata. Ei ole pakko kaikkea kääntää yhteentoista asti (ei kello vaan Spinal Tap -referenssi) ja rumpalille voi sanoa että soita hiljempaa. Jos ei osaa niin potkut tai muu.
 
Itse en ole käyttänyt mitään kuulojen suojausta vuoden 2006 jälkeen enkä ole kaivannut. Turhia nykyajan hapatuksia on ne.

 
Ensinnäkin se on yksilöllinen asia, että miten paljon kenenkin korvat sietävät melua. Joillakin kynnys vaurioitumiseen voi olla paljonkin matalampi kuin esim. sinulla. Toisekseen kuulovaurio voi kehittyä salakavalasti hyvin pitkällä aikavälillä siten, että sitä ei huomaa ennenkuin on liian myöhäistä. Voi olla että olet 10 vuoden päästä eri mieltä tästä asiasta, tai sitten et.
 
Siitä olen ihan samaa mieltä kyllä että bändien kannattaa opetella soittamaan järkevillä volumeilla, mutta se, että sinä et koe tarvitsevasi tulppia ei tarkoita sitä, että ne olisivat "turhia nykyajan hapatuksia".
 
Entropia666
17.01.2015 12:48:29
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

varpio: Kyllä en ymmärrä miksi pitäisi muka kuuloa suojata. Ei ole pakko kaikkea kääntää yhteentoista asti (ei kello vaan Spinal Tap -referenssi) ja rumpalille voi sanoa että soita hiljempaa. Jos ei osaa niin potkut tai muu.
 
Itse en ole käyttänyt mitään kuulojen suojausta vuoden 2006 jälkeen enkä ole kaivannut. Turhia nykyajan hapatuksia on ne.

 
Todella huono ja tyhmä mielipide. Pakko olla provo.
 
Thrash Metal Inkvisitor || Uusi saitti rokkikuville: H A J E . F I
Kailis
17.01.2015 12:50:16 (muokattu 17.01.2015 12:55:14)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

80 dB treenikämpällä? Kutsukaa poliisi!
Vakavasti puhuen, vaikka rumpali soittaisi kuinka hiljaa niin rock-musiikista puhuttaessa siinä on tietty minimi jonka jälkeen se ei vaan toimi. Tää on rummuissa jo ihan fysikaalinenkin juttu. Sähkörummut erikseen. Itse olen pyrkinyt kehittämään dynamiikkaa niin että tarpeen vaatiessa lähtee hiljaakin mutta kyllä sen pyssyn pitää tarvittaessa tulla ja silloin suojaus on tarpeen. Aina.
 
TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin.
Entropia666
17.01.2015 12:51:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

käsi: Tässä on totuudensiemen, vaikka silti suosittelen jokaiselle valettuja tulppia käytettäväksi. Kuulo voipi kärsiä muuallakin kuin treeniksellä. Hyvä se on jos rumpalilla on osaamista sen verran että osaisi soittaa hiljaa. Mutta, hyvin usein silti desibelit nousee siellä treeniksellä. Se 80db minkä jälkeen kuulo alkaa vaurioitumaan ei ole oikeasti mikään järkyttävän kova meteli.
 
Toisaalta taas osaaminen ei auta siihen että rummut soi paskasti hiljaa. Jos meinaa jotain muuta ku hissuttelujazzia vispilöillä veistellä niin se laiskasti lyöminen takaa huonon soundin. Sillee se vaan menee.
 
Thrash Metal Inkvisitor || Uusi saitti rokkikuville: H A J E . F I
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «