Aihe: iPad apuna keikalla
1 2 3 4 59 10 11 12 13 14 15 16 17
marpula
16.01.2015 14:03:37
baron: Mun ongelma on että mun desktop ja läppäri on Windows-laitteita ja tabletti iPad ja varmaan tarkoituksella on tehty niitten välinen keskustelu hankalaksi, ainoa mahdollisuus on iTunes- ohjelma jonka välityksellä voi siirtää dataa laitteesta toiseen.

Juuri tämän takia en ole ostanut ensimmäistäkään omppufirman tuotetta. Ei ne varmaan keskustelisi linuxinkaan kanssa.
Mikään ei ole mahdotonta ihmiselle jonka ei tarvitse tehdä sitä itse!
ferodoz
16.01.2015 14:08:14 (muokattu 16.01.2015 14:10:08)

EP: Sitten varmaan ymmärrät, että "Eija-Inkeristä" on paljon enemmän iloa! :D

En todellakaan ymmärrä. Kerro mulle ja jaa viisauttasi.

Mä voin kertoa heti vaikkapa kaks syytä miksi se asia ei ole näin. Eija-Inkeristä ei voi lukea nuotteja eikä sillä voi miksata. Nyt sun vuoro kumota mun käsitys asiasta
Just a face in the crowd.
baron
16.01.2015 14:10:58 (muokattu 16.01.2015 14:16:08)

marpula: Juuri tämän takia en ole ostanut ensimmäistäkään omppufirman tuotetta. Ei ne varmaan keskustelisi linuxinkaan kanssa.

Mäkin oon vältellyt omppuja mutta kun joku vuosi sitten olin jazzleirillä ja jameissa akat halusi laulaa piisinsä kummallisissa sävellajeissa niin joka juniori otti esiin iPhonensa ja sen iRealB:n ja transponoivat soinnut ja sujuvasti säestivät.
Katselin kateellisena mutta koin että kännyllä on liian pieni näyttö tällaiselle jolla on "aikuisnäkö".
Mutta yhdellä seniorilla oli iPad ja sen näyttö oli mullekin OK.
En tiedä/usko että silloin iRealB olisi ollut muulle alustalle saatavissa?
Myöhemmin oon keksinyt että tabletille on paljon muutakin käyttöä musahommissa.

Bändin joka jätkällä on nykyään tabletti kun aikansa treeneissä katsoivat kateellisena että mä löysin laput heti ja ne etsi niitä monesta kansiosta, joissa joissakin ne oli edellisen setin järjestyksessä, joissakin tyylinmukaisessa ja joissakin aakkosjärjestyksessä.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
marpula
16.01.2015 14:14:35
EP: Samsungissa taitaa olla se Micro-USB?

Ei kun sellainen pari senttiä leveä litteä liitin. Siihen sopiva usb-kaapeli varmaan tulee mukana kun ostaa tabletin, milläs sitä muuten lataisikaan.

Jos tabletilla aikoo katsella pdf-nuotteja, niin kannattaa tutkia ja kokeilla, että riittääkö näytön resoluutio. Halpislaitteissa on säästetty juuri näytön ominaisuuksissa.

Muistin gigamäärä ei ole läheskään niin ratkaiseva. Jos skannaa nuottinsa järkevästi (mustavalkea lineart, resoluutio 300 dpi), niin yhteen gigaan mahtuu noin kymmenen tuhatta biisiä. Ja nuotinkirjoitusohjelmilla tulostetut pdf:t ovat vielä pienempiä.
baron
16.01.2015 14:20:53

marpula: Ei kun sellainen pari senttiä leveä litteä liitin. Siihen sopiva usb-kaapeli varmaan tulee mukana kun ostaa tabletin, milläs sitä muuten lataisikaan.

Jos tabletilla aikoo katsella pdf-nuotteja, niin kannattaa tutkia ja kokeilla, että riittääkö näytön resoluutio. Halpislaitteissa on säästetty juuri näytön ominaisuuksissa.

Mä oon pikkuhiljaa kirjoittanut nuotinkirjoitusohjelmalla sellaisiakin joista on ollut skannatut koska:
1. Niitä on helpompi lukea tabletilta
2. Helppo transponoida jos joku uusi/tilapäinen laulaja
3. Muutenkin helppo editoida jos reharmonisoimme tai muutamme rakennetta ym.
4. Aika hyvin saan pitkästäkin/monimutkaisesta piisistä lapun jossa on kaikki mun tarvitsema info yhdelle A4:lle joka helpottaa vaikka mulla onkin blue tooth jalkapoljin sivun vaihtoon.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
EP
16.01.2015 14:29:54
ferodoz: En todellakaan ymmärrä. Kerro mulle ja jaa viisauttasi.

Mä voin kertoa heti vaikkapa kaks syytä miksi se asia ei ole näin. Eija-Inkeristä ei voi lukea nuotteja eikä sillä voi miksata. Nyt sun vuoro kumota mun käsitys asiasta

Eija-Inkeri saattaa osata laulaa ja hyvin! ..lisäksi vaikkapa soittaa esim. harmonikkaa tai vaikkapa viulua.
ferodoz
16.01.2015 14:32:04

EP: Eija-Inkeri saattaa osata laulaa ja hyvin! ..lisäksi vaikkapa soittaa esim. harmonikkaa tai vaikkapa viulua.

Eli lavalle mielummin yks tyyppi joka osaa ehkä tehdä jotain noista, kuin soittajille nuotit Padiltä. Olempas tyhmä kun en tajunnut, hitsi vieköön.
EP
16.01.2015 15:17:15 (muokattu 16.01.2015 18:12:27)
marpula:

..Jos tabletilla aikoo katsella pdf-nuotteja, niin kannattaa tutkia ja kokeilla, että riittääkö näytön resoluutio. Halpislaitteissa on säästetty juuri näytön ominaisuuksissa.

Joo muuten totta!
Tuosta oliskin hyvä saada lisätietoa, komppilappuja varmaan näkee pienemmälläkin resoluutiolla, mutta nuotit eri juttu.

Tästä oliskin hyvä saada lisäinfoo??
Tankero
16.01.2015 18:37:54
ferodoz: Eli lavalle mielummin yks tyyppi joka osaa ehkä tehdä jotain noista, kuin soittajille nuotit Padiltä. Olempas tyhmä kun en tajunnut, hitsi vieköön.

Taas opit uutta.
Humppajyrä
marpula
16.01.2015 22:02:17
baron: Mä oon pikkuhiljaa kirjoittanut nuotinkirjoitusohjelmalla sellaisiakin joista on ollut skannatut koska:
1. Niitä on helpompi lukea tabletilta
2. Helppo transponoida jos joku uusi/tilapäinen laulaja
3. Muutenkin helppo editoida jos reharmonisoimme tai muutamme rakennetta ym.
4. Aika hyvin saan pitkästäkin/monimutkaisesta piisistä lapun jossa on kaikki mun tarvitsema info yhdelle A4:lle joka helpottaa vaikka mulla onkin blue tooth jalkapoljin sivun vaihtoon.

Tuttua asiaa, josta olen jyrkästi samaa mieltä.

Eilen viimeksi kirjoitin nuotinkirjoitusohjelmalla puhtaaksi yhden tuhruisen kopionkopionkopion. En kelpuuta kovin kehnoja lappuja edes skannattavaksi, ei niistä saa mitään selvää videotykillä valkokankaalle heitettynä. Ja meidän porukan harkoissa biisejä soitetaan useinkin sillä tavoin. Osalla porukasta on toki kansiotkin mukana.
Roweami
16.01.2015 22:14:51 (muokattu 16.01.2015 22:15:22)
Kaikki dikitaalinen on feikkiä.

Siitä ei kauaa makseta.
marpula
16.01.2015 22:43:09
EP: Joo muuten totta!
Tuosta oliskin hyvä saada lisätietoa, komppilappuja varmaan näkee pienemmälläkin resoluutiolla, mutta nuotit eri juttu.

Tästä oliskin hyvä saada lisäinfoo??

Voin joskus näyttää sinulle livenä tätä systeemiä niin voit arvioida omin silmin näkymistä ja käytettävyyttä. Palataan yksityiskohtiin pikaviestien puolella.
Einherjar
16.01.2015 22:48:16
Roweami: Kaikki dikitaalinen on feikkiä.

Siitä ei kauaa makseta.

Putkella toimivia nuottikansioita vaan ettimään sitten.
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
Roweami
16.01.2015 22:50:04 (muokattu 16.01.2015 23:37:01)
Einherjar: Putkella toimivia nuottikansioita vaan ettimään sitten.

Aika läheltä liippaa.

Soittaja ei tarvitse nuotteja.

Eikä meikäläinen ohjastajia.

Musiikki on köyhää, jos siitä pitää jostaki kattua.
ferodoz
17.01.2015 02:34:06 (muokattu 17.01.2015 04:29:47)

Epämuusikko: Sinä olet kaikista tämän palstan tyypeistä ehdottomasti yksi. eijjuma.

Eikös sielu oikein lepää kun on (itämaan) tietäjiä mukana? EP ja Roweami on yhtäkuin sydän.
ferodoz
17.01.2015 04:31:06

Tankero: Taas opit uutta.

Tää on hienoa kun on viisaita opettamassa. Tän takia pyörin Muusikoiden.netissä.
EP
17.01.2015 07:41:25 (muokattu 17.01.2015 08:00:25)
----------
EP
17.01.2015 07:55:13
marpula: Voin joskus näyttää sinulle livenä tätä systeemiä niin voit arvioida omin silmin näkymistä ja käytettävyyttä. Palataan yksityiskohtiin pikaviestien puolella.

Joo, vaikka tuli mieleen että varmaan näkyy nuotit jos samankokoinen tekstikin?
Luultavasti sen verran pääsee kaupassa ennen ostopäätöstä kokeilemaan tuota laitetta?
Timi
17.01.2015 14:53:43
Vinde!Noi ipadit bungaa 230-800 euroa!Ko harvakseen tussaroi.Mapilla mennään.Vaikka?
Vaikea.Mutta varma!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)