KUNU: Toivottavasti se ei ainakhaan kallis ollu ;) Taisin joutua huijatuksi kun maksoin enemmän kun kolmesataa. Täysin vastaavan squjun saa halvemmalla ja jopa uutena... :D Saatana sano mummo lumessa |
KUNU 16.01.2015 11:21:03 | |
---|
Heroooh: Taisin joutua huijatuksi kun maksoin enemmän kun kolmesataa. Täysin vastaavan squjun saa halvemmalla ja jopa uutena... :D No hyvä kuitenki että myöntää tekonsa, virheistä oppii! Ens kerrala sitten tarkkana! Suhr=Ongelma |
iec 16.01.2015 13:32:18 (muokattu 17.01.2015 21:39:55) | |
---|
Jucciz: Mun R9 painaa n. 3,7 kiloa. Yksikään omistamani Stankku ei ole ollut yhtä kevyt, vaikka ne ovat olleet porattuja ja R9 on sen sijaan umpipuuta. Yleensä siellä 4,0-4,3 kg tuntumassa ovat olleet nuo tässä taloudessa käväisseet Stankut. Tosin, mun uusin stankku taisi olla vuodelta \'03, sen jälkeisistä ei ole kokemusta. Nehän muutti sitä kevennysporausta tuon jälkeen jossain vaiheessa isommaksi \"altaaksi\" niiden muutaman reiän sijaan. Kyllä mää oon monestakin lähteestä lukenut, että ainakin Gibson Custom Shopissa pyritään valitsemaan noihin Historic-sarjan keppeihin kevyemmät puut kuin liukuhihnamalleihin, ja hyvä että näin onkin. Mun mielestä painavuus ei tuo mitään hyvää kitaraan, päinvastoin. Mulle kitaran paino voi olla jopa kynnyskysmys. Joku 4,5 kiloa on ihan liikaa mille tahansa soittimelle, hartia siinä tulee kipeäksi jos koko illan soittaa. Painavin soitin mulla on ollut vuoden \'89 Gibson LP Custom: 4,9 kiloa. Hurjaa ajatella, että tuo kevennysporaamaton R9 on suurin piirtein 1,2 kilo kevyempi kuin tämä porattu Custom oli. :D Onpa kyllä kevyt LP tuo R9, mutta onhan se kyllä sitten aika hintavakin. Mulla on viime aikoina karisseet ajatukset ostaa joskus joko Tokain MIJ LP tai Gibsonin LP Studio juuri tuon ylettömän painon takia. Nyt kun olen soitellut noin 3,4kg (tai 3,6kg en muista kumpi on oikea lukema) painoisella kitaralla noin puoli vuotta, niin eipä tee mieli enää roikottaa painavampaa kaulassa. Edit: Juu 3450g näytti puntari Pärssiselle. Se on kyllä mukavan kevyt verrattuna Epin LP-malliin :) -iec Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
Juho1 16.01.2015 16:21:52 | |
---|
hallu: No niin, ei nyt viedä tätä enää pidemmälle:-D tuo mun heitto oli ehkä vähän provokatiivinen, mutta se oli kuitenkin kysymysmuodossa. E: Niin ja toi mun Carvin on myös ihan paska kun sekin on kevyt:-D (en ole punninnut, mutta selkeästi esimerkiksi paulia keveämpi). Mitkä puut sulla on Carvinissa, kun mun Carvin painaa n. 4,2kg :D |
Osteri 16.01.2015 16:38:02 | |
---|
Juho1: Mitkä puut sulla on Carvinissa, kun mun Carvin painaa n. 4,2kg hallu: Niin ja toi mun Carvin on myös ihan paska kun sekin on kevyt.... En ole aiemmin ollut kiinnostunut punnitsemaan kitaroitani, mutta nyt tehdään poikkeus kun Carvinit pyörii hieman off topic. Mun Carvin DC400T painaa 3,6 kg, mutta kyllähän se on muutenkin unelmakapistus soittaa. Kannattaa tsekkaa torille..vink...vink.. |
Juho1 16.01.2015 16:43:37 | |
---|
Osteri: En ole aiemmin ollut kiinnostunut punnitsemaan kitaroitani, mutta nyt tehdään poikkeus kun Carvinit pyörii hieman off topic. Mun Carvin DC400T painaa 3,6 kg, mutta kyllähän se on muutenkin unelmakapistus soittaa. Kannattaa tsekkaa torille..vink...vink.. Vaahteraotelauta ja pisteet otelautamerkkeinä niin voisin harkita :D |
Osteri 16.01.2015 17:02:55 | |
---|
Juho1: Vaahteraotelauta ja pisteet ... Huomasitko, että johan sulla on sellainen kaula? Ehei, kato nyt sun pitää ostaa toisenlainen, ihan vaan vaihtelun vuoksi. Tässä olis nyt .....pannaanko pakettiin? :) |
hallu 16.01.2015 17:13:02 | |
---|
Juho1: Mitkä puut sulla on Carvinissa, kun mun Carvin painaa n. 4,2kg :D Se on tehty varmaan pahvista:-). Ei vaineskaan, siinä on nähdäkseni vaahteraa se kansi ja otelauta jotakin eebeniä ja kaula oletettavasti vaahteraa ja sehän menee läpi podyn sinne tyveen saakka ja ne kaksi pikkuista puukappaletta sen kaulakappaleen molemmin puolin on sitten varmaan jotain muuta tai samaa, en tiedä varmaksi. Mutta keveä tämä on tuohon Pauliin verrattuna. Tuo mun Pauli on vajaa neljäkiloa (3,7 tjsp) ja Carvin tuntuu selvästi sitä kevemmältä (en ole punninnut, mutta varmaan lähempänä kolmea kiloa veikkaisin sen olevan). Olisipa jo kevät |
hallu 16.01.2015 17:19:00 | |
---|
Osteri: En ole aiemmin ollut kiinnostunut punnitsemaan kitaroitani, mutta nyt tehdään poikkeus kun Carvinit pyörii hieman off topic. Mun Carvin DC400T painaa 3,6 kg, mutta kyllähän se on muutenkin unelmakapistus soittaa. Kannattaa tsekkaa torille..vink...vink.. Tuohan on aika lähellä omaani, pitää varmaan punnita eikai noiden paino niin kamalasti voi heittää. Tuo sun Carvin on kyllä unelma peli ja yksi näyttävimmistä mitä on eteen sattunut. Ostaisin heti jos mulla olisi rahaa eikä olisi aika lähelle samanlaista jo valmiiksi itsessä enkä olisi armottoman pakoputkikaasun vallassa (eilen lähti tilaukseen propipe ja takavalot) ja jos noita kitaroita ei olisi muutenkin liikaa ja ja ja ja...... Ihan totta Osterin skitta on magee, ostakaa poies se ja maksakaa hyvin siitä:-D. Olisipa jo kevät |
Juho1 16.01.2015 17:20:25 | |
---|
hallu: Se on tehty varmaan pahvista:-). Ei vaineskaan, siinä on nähdäkseni vaahteraa se kansi ja otelauta jotakin eebeniä ja kaula oletettavasti vaahteraa ja sehän menee läpi podyn sinne tyveen saakka ja ne kaksi pikkuista puukappaletta sen kaulakappaleen molemmin puolin on sitten varmaan jotain muuta tai samaa, en tiedä varmaksi. Mutta keveä tämä on tuohon Pauliin verrattuna. Tuo mun Pauli on vajaa neljäkiloa (3,7 tjsp) ja Carvin tuntuu selvästi sitä kevemmältä (en ole punninnut, mutta varmaan lähempänä kolmea kiloa veikkaisin sen olevan). Luulisi että "siipien" materiaali vaikauttaa paljolti painoon, ja mulla ne on ilmeisesti vaahteraa, kun nykyään Carvineissa on vakiona leppäsiivet. Onko vaahtera sitten leppää kevympää vai miten? |
hallu 16.01.2015 17:25:20 | |
---|
Juho1: Luulisi että "siipien" materiaali vaikauttaa paljolti painoon, ja mulla ne on ilmeisesti vaahteraa, kun nykyään Carvineissa on vakiona leppäsiivet. Onko vaahtera sitten leppää kevympää vai miten? No minä punnitsen sen joku päivä jos keksin jostakin kalastuspuntarin. Mä luulen, että tuo Osterin punnitsema paino on varmaan aika lähellä totuutta. Carvini tuntuu käsissä pikkuisen kevyemmältä kuin LesPauli, mutta osaltaan siihen tuntumaan voi vaikuttaa Carvinin parempi tasapaino, joka voi saada sen vaan tuntumaan evyemmältä kuin se onkaan (Lespahan on aika tyvipainoinen). Olisipa jo kevät |
Osteri 16.01.2015 22:18:21 | |
---|
hallu: ... Kuule, ihan vaan meidän kesken. Kiitos tuesta ja ens kesän terassituoppi on sitten mun piikkiin :-) |
Entropia666 16.01.2015 22:47:54 | |
---|
Vähän periaatteessa ikävää, mutta taitaa noi perinnekitarat vvaan dominoida näitä kisoja. Rhoadsia katsottu 253 kertaa ja Burnyä 406. |
kihtaristi 19.01.2015 07:59:57 | |
---|
|
hevikukko 20.01.2015 16:45:49 | |
---|
Entropia666: Vähän periaatteessa ikävää, mutta taitaa noi perinnekitarat vvaan dominoida näitä kisoja. Rhoadsia katsottu 253 kertaa ja Burnyä 406. Ehkä pitäis olla Strato, Les Paul, Tele ja SG jne. perinne missikisat ja muut kitarat moderni missikisoihin? Äänestys pisteet kahteen eri ketjuun. Moderni- ja Perinne-Miss Guitar 2015 ;) Allekirjoitus: |
Mr. Speed 20.01.2015 19:41:41 | |
---|
Entropia666: Vähän periaatteessa ikävää, mutta taitaa noi perinnekitarat vvaan dominoida näitä kisoja. Rhoadsia katsottu 253 kertaa ja Burnyä 406. Oma Routa Arctica tais sijottua kolmanneksi tjsp jokunen vuosi sitten. http://www.sieni.us/?id=38 |
AngieRainbow 23.01.2015 20:11:53 | |
---|
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
hevikukko 23.01.2015 22:12:15 | |
---|
AngieRainbow: Tuli eilen hieno kuva kissasta ja '62 Princetonista. http://muusikoiden.net/dyn/users/131803.jpg Nyt täytyy sanoa että on hieno kuva! Värit sopii yhteen jne. Laitahan taustakuvaksi PC:lle vähintä mitä voi tehdä. =) Allekirjoitus: |
AngieRainbow 23.01.2015 22:25:36 | |
---|
hevikukko: Nyt täytyy sanoa että on hieno kuva! Värit sopii yhteen jne. Laitahan taustakuvaksi PC:lle vähintä mitä voi tehdä. =) Joo, kissa sattui istumaan combon päällä just kun aurinko paistoi vähän aikaa ikkunasta sisään. Ehdin näppäämään ihan hyvä kuvan, vaikka kamera onkin mikä on. What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
hevikukko 23.01.2015 22:36:09 | |
---|
AngieRainbow: Joo, kissa sattui istumaan combon päällä just kun aurinko paistoi vähän aikaa ikkunasta sisään. Ehdin näppäämään ihan hyvä kuvan, vaikka kamera onkin mikä on. Tämähän hyppää aiheesta aika paljon mutta "Once in a Lifetime-kuva" on kyseessä. Respect! Seuraavaksi niitä kitara kuvia Mizzykisoihin :D Allekirjoitus: |