Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mooerin Micro power
1 2 3
guitarmigi
14.01.2015 10:59:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi!
 
Onko kellään kokemuksia kyseisestä virtalähteestä? 300 ma on aikasta mukavasti jokaisesta lähdöstä. Onko hurinaton virtalähde?
Ominaisuudet ja koko ovat huippua.
 
Smoked
14.01.2015 11:17:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sama kiinnostaa täälläkin. Toisaalta hinta on kyllä sitä luokkaa että tulee varmaan testattua joka tapauksessa piakkoin.
 
"Musiikkini on oikeasti parempaa, kuin miltä se kuulostaa!"
guitarmigi
14.01.2015 12:11:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

OPn kyllä hintaisekseen todella monipuolinen. Mooer pedaalit ovat kyllä aikasta laadukkaita, että luulisi tämän virtalähteenkin olevan hyvä.
 
Myrkky Nuoli
14.01.2015 12:32:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En näe hirveesti hyötyjä onespottiin verrattuna. Siistimpi ja helpompi johdotus lähinnä. Jotenkin tuntuu tarpeettomalta sijoittaa virtalähteeseen jos siinä ei oo eristettyjä lähtöjä.maalenkkiongelman ratkaiseminen on mun kriteereillä ainakin se tärkein juttu powerin hankinnassa.
 
More Nintendo, less Marshall.
Smoked
14.01.2015 12:48:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myrkky Nuoli: En näe hirveesti hyötyjä onespottiin verrattuna. Siistimpi ja helpompi johdotus lähinnä. Jotenkin tuntuu tarpeettomalta sijoittaa virtalähteeseen jos siinä ei oo eristettyjä lähtöjä.maalenkkiongelman ratkaiseminen on mun kriteereillä ainakin se tärkein juttu powerin hankinnassa.
 
Ahaa okei en ookaan tutkinut enempää. Eli mites tämä sitten on lopulta toteutettu? Kun mm. Musamaailman sivuillahan lukee näin: "Laadukas virtalähde 9 voltin pedaaleille. Kahdeksan eristettyä virransyöttöä."
 
"Musiikkini on oikeasti parempaa, kuin miltä se kuulostaa!"
guitarmigi
14.01.2015 13:46:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös tuo onespot nimenomaan aiheita aika helpolla hurinoita?
Ymmärtääkseni Mooerissa on aika hyvä suojaus? Voin olla väärässä.
Olen vain kiinnostunut aiheesta.
 
Myrkky Nuoli
14.01.2015 17:39:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Smoked: Ahaa okei en ookaan tutkinut enempää. Eli mites tämä sitten on lopulta toteutettu? Kun mm. Musamaailman sivuillahan lukee näin: "Laadukas virtalähde 9 voltin pedaaleille. Kahdeksan eristettyä virransyöttöä."
 
No itse asiassa joo, jälleenmyyjien sivuja kun kattelee niin kyllä siellä isolated monesti lukee. Mooerin omissa spekseissä ei lukenut ja tuo tarkoittaa lähes poikkeuksetta sitä, ettei lähdöt oo eristetyt. Tässä saattaa olla tosin kielimuurijuttujakin kun oli aika sekava tuo kuvaus. Eli kyllä! Eristetyt lähdöt näyttäis olevan, unohtakaa mun aiempi postaukseni :)
 
guitarmigi: Eikös tuo onespot nimenomaan aiheita aika helpolla hurinoita?
Ymmärtääkseni Mooerissa on aika hyvä suojaus? Voin olla väärässä.
Olen vain kiinnostunut aiheesta.

 
Isoin ongelma on se, että kaikki pedaalit menevät samaan maapisteeseen. Eristetyt lähdöt tarkottaa käytännössä sitä, että jokaisella lähdöllä on oma maa ja ne eivät oo suoraan yhdessä toisiinsa. Isossa osassa kaupallisia virtalähteitä (esim. T. Rex Fuel Tank) tilanne on käytännössä sama kuin onespotissa, eli kaikkien lähtöjen maat ovat yhdessä. Periaatteessa tuo on sama kuin vetäis daisy chain -piuhan. Ainut ero on, että virtalähde on luultavasti laadukkaampi kuin perus hakkuri.
 
More Nintendo, less Marshall.
guitarmigi
14.01.2015 21:18:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkäs voisko tuo Mooer olla siis aikasta hyvä? :)
 
guitarmigi
14.01.2015 23:25:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on T-Rexin Fueltank junior ja se on aikasta hyvä, eikä hurise. Valitettavasti vain aika vähän vähän lähtöjä, vain viisi, ja max 120 ma, joka pedaalille.
Siinä lukee isolated, mutta Fuel Tankissa ei lue.
 
Myrkky Nuoli
14.01.2015 23:28:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

guitarmigi: Mulla on T-Rexin Fueltank junior ja se on aikasta hyvä, eikä hurise. Valitettavasti vain aika vähän vähän lähtöjä, vain viisi, ja max 120 ma, joka pedaalille.
Siinä lukee isolated, mutta Fuel Tankissa ei lue.

 
Joo. Juniorissa on eristetyt, normi tankissa taas ei. Voihan tuo Mooeri olla hyväkin, mistä näitä tietää. Vähän epäilen varsinkin tuon pienen koon puolesta, että millasta rautaa tonne saa mahtumaan, mutta tää on pelkkää mutua.
 
More Nintendo, less Marshall.
JaaGeRMaisTeR
15.01.2015 00:03:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näyttäisi virtalähteen päällä lukea, että kahdeksan eristettyä lähtö. Voisi melkein hommata tuollaisen.
 
Laulava Kylätohtori
15.01.2015 09:02:34 (muokattu 15.01.2015 09:03:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myrkky Nuoli: Joo. Juniorissa on eristetyt, normi tankissa taas ei. Voihan tuo Mooeri olla hyväkin, mistä näitä tietää. Vähän epäilen varsinkin tuon pienen koon puolesta, että millasta rautaa tonne saa mahtumaan, mutta tää on pelkkää mutua.
 
Kyllähän se rautakin vaikuttaa, ei pelkästään ne eristetyt lähdöt. Eli voihan esim. 1Spot hurista, vaikka olisi kytketty vain yhteen pedaaliin. Voodoo Labeissa ym. on eristettyjen lähtöjen lisäksi myös laadukkaat toroidimuuntajat, jotka osaltaan ehkäisevät hurinoita ym. häiriöitä ja tuovat lisää hintaa...
 
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
steelduck
15.01.2015 21:35:17
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täällä sitten lukee seuraavaa:
Please Note: despite the manufacturer's claim that the 8 outputs are isolated, they are not, so you cannot simultaneously power NPN and PNP pedals
 
http://www.pedalgeek.com/cgi-bin/pg-ns91213.cgi?command=link--mooer-mp
 
Laulava Kylätohtori
15.01.2015 22:59:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

steelduck: Täällä sitten lukee seuraavaa:
Please Note: despite the manufacturer's claim that the 8 outputs are isolated, they are not, so you cannot simultaneously power NPN and PNP pedals
 
http://www.pedalgeek.com/cgi-bin/pg-ns91213.cgi?command=link--mooer-mp

 
Sehän on reipasta, että valmistaja kusettaa tuolla tavalla. Ja sitten joku onneton pistää sen korvaamattoman vintage fuzzin tulille ja ihmettelee, kun savu nousee... :D
 
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Gabe
15.01.2015 23:05:14 (muokattu 15.01.2015 23:05:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Ja sitten joku onneton pistää sen korvaamattoman vintage fuzzin tulille ja ihmettelee, kun savu nousee... :D
 
Hyh!
 
Kauhistuttaa ajatuskin. Miksi tuollaista menee valmistaja väittämään?
guitarmigi
15.01.2015 23:16:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saiskos suomen kielellä selkeästi, mitä tuo englannin kielinen pätkä oikeasti tarkoittaa? :)
En kyllä enää tiedä yhtään kantsiiko tuota mooerin micro poweria ostaa.
 
jyrkalt
16.01.2015 07:39:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli näitä povereita kaksi kappaletta koekäytössä.
Hassua.. Välittömästi käyttöön otosta toisesta poverista nousi makean tuoksuinen savu. Savutus ei kuitenkaan vaikuttanut virtalähteen toimintaan mitenkään. Toinen toimi sen pari kuukautta, mitä se mulla oli, ihan niin kuin pitikin.
Kyllä noilla virtalähteillä pärjää harrastuskäytössä hienosti.
Sitte kun aletaan tekeen keikkaa ja sitä leipää yrittää soittamalla saada niin rensselit pitää ollakin jotn muuta, että se leipä irtoaa.
 
Gabe
16.01.2015 09:08:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jyrkalt: Mulla oli näitä povereita kaksi kappaletta koekäytössä.
Hassua.. Välittömästi käyttöön otosta toisesta poverista nousi makean tuoksuinen savu. Savutus ei kuitenkaan vaikuttanut virtalähteen toimintaan mitenkään. Toinen toimi sen pari kuukautta, mitä se mulla oli, ihan niin kuin pitikin.
Kyllä noilla virtalähteillä pärjää harrastuskäytössä hienosti.
Sitte kun aletaan tekeen keikkaa ja sitä leipää yrittää soittamalla saada niin rensselit pitää ollakin jotn muuta, että se leipä irtoaa.

 
Enpä kyllä näin harrastelijanakaan soisi virtalähteestä nousevan savua käytön aikana, en edes makean tuoksuista. Toisekseen jos nuo lähdöt ei ole eristetty ( vaikka valmistaja näin väittää) niin en voisi edes käyttää sitä kaikkien pedaalieni kanssa.
Myrkky Nuoli
16.01.2015 09:26:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

steelduck: Täällä sitten lukee seuraavaa:
Please Note: despite the manufacturer's claim that the 8 outputs are isolated, they are not, so you cannot simultaneously power NPN and PNP pedals
 
http://www.pedalgeek.com/cgi-bin/pg-ns91213.cgi?command=link--mooer-mp

 
Ei saatana.. Mietinkin, että voiko olla kovaa rautaa noin pienessä kotelossa. Todella röyhkeetä menoa. Ei näin.
 
More Nintendo, less Marshall.
Laulava Kylätohtori
16.01.2015 09:31:36 (muokattu 16.01.2015 09:34:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myrkky Nuoli: Ei saatana.. Mietinkin, että voiko olla kovaa rautaa noin pienessä kotelossa. Todella röyhkeetä menoa. Ei näin.
 
Minusta tuo kannattaa jättää ostamatta jo tuon virheellisen mainonnan takia. Boikottiin vaan tuollainen, jos se firmakin heräisi siinä kohtaa, kun myynti loppuu. Joo, tiedän kyllä, että muutaman suomalaisen voimin se ei onnistu, mutta kuten aina tällaisissa, itse ei voi voi muuta kuin kantaa sen oman kortensa kekoon ja toivoa, että muut tekevät samoin...
 
guitarmigi: Saiskos suomen kielellä selkeästi, mitä tuo englannin kielinen pätkä oikeasti tarkoittaa? :)
En kyllä enää tiedä yhtään kantsiiko tuota mooerin micro poweria ostaa.

 
Jotain sen tyylistä, että "Huolimatta valmistajan väitteistä, että lähdöt ovat eristetty, ne eivät ole. Et voi käyttää samaan aikaan pedaaleita, joissa on eri polariteetti (eli Boss tyylisiä, joissa on miinus keskellä ja esim jotain fuzzeja ym. joissa keskellä on plus."
 
Ei kannata.
 
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «