Aihe: Fuzz
1 2 3 4 561 62 63 64 6596 97 98 99 100
JaaGeRMaisTeR
09.01.2015 21:12:33
fox: Korvaat sen OC84 vaikka AC128 -trankulla, ennen muinoin noin tehtiin?? Tosin kyllähän noitakin saa pikkusen "metsästää"..

Testasin piruuttaan paria Tb variaatiota kolmella eri trankulla ja vitut edes hörähdä. Joku häimä vaan tiedä missä.
fox
09.01.2015 21:31:27

JaaGeRMaisTeR: Testasin piruuttaan paria Tb variaatiota kolmella eri trankulla ja vitut edes hörähdä. Joku häimä vaan tiedä missä.

Hmmph.. Täytys itekin oikein "huvin vuoks" ja huumorilla kokeilla, laittaa vaikka kanta trankkuja varten.. Mutta pitäs oikeestaan olla yks 7660 -piiri että sais vaivaa näkemättä Ge-trankuille kivaa virtaa.. Ja kun ei nyt tällä hetkellä oo, niin olkoon..

Millä kaikilla kokeilit, jos rohkenee udella?
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Myrkky Nuoli
09.01.2015 22:23:48 (muokattu 09.01.2015 22:24:47)
fox: Hmmph.. Täytys itekin oikein "huvin vuoks" ja huumorilla kokeilla, laittaa vaikka kanta trankkuja varten.. Mutta pitäs oikeestaan olla yks 7660 -piiri että sais vaivaa näkemättä Ge-trankuille kivaa virtaa.. Ja kun ei nyt tällä hetkellä oo, niin olkoon..

Pistä koodia jos tarttet. Voin pistää kirjeenä yhen.

7660IN löytyy useempi, mutta ne vinkuu tässä käytössä, vaikka toimivatkin. 7660S löytyy jokunen kanssa, niillä futaa.
More Nintendo, less Marshall.
JaaGeRMaisTeR
09.01.2015 22:27:55
fox: Hmmph.. Täytys itekin oikein "huvin vuoks" ja huumorilla kokeilla, laittaa vaikka kanta trankkuja varten.. Mutta pitäs oikeestaan olla yks 7660 -piiri että sais vaivaa näkemättä Ge-trankuille kivaa virtaa.. Ja kun ei nyt tällä hetkellä oo, niin olkoon..

Juuri tuon AC:ta villinä NKT ja viimisenä joku aivan härö pii. Suhisee vain.. Pitäisi saada mitattua mihin kohtaan kitarasingnaali katkeaa. Voipi olla joku sekundakomponentti piirissä.
rrroope
10.01.2015 14:10:54
Fuzzien kanssa on varmaan pakko tinkiä siitä periaatteesta ettei olisi pöytälaatikkopurkkeja. Nuo on kaikki omalla tavallaan niin ihania että pitää ostaa kattava valikoima ja vaihdella sitten vaan. :) Yhtä täydellistä fuzzia tuskin on olemassakaan...

mä' päädyin sellaseen ratkaisuun, että vaikka saundeissa on paljon eroja eri Ge-trankuilla niin kaikki kuulostaa kuitenkin hyviltä. niinpä paras futsi on ensisijaisesti sellainen joka on käyttökuntoisena pedaalilaudassa eikä puolivalmiina pöytälaatikossa. ladoin siis kiinni jonkinlaisen setin OK:ksi toteamiani trankkuja ja hyvin futaa. kunhan ei enää kokeile mitään muuta ja pitää päänsä ton suhteen.

maestron rakennan kyl vielä joku päivä..
Gabe
10.01.2015 16:49:20
Fuzzit ovat siitäkin hauskoja että yksilöidenkin välillä on eroja. Tässä minun nykyisessä 69 MK1:sessä on aiempaan nähden vähemmän gainia ja pehmeämpi soundi. Puhdistuu myös kitaran volumesta aivan äärettömän hyvin.

rrroope: mä' päädyin sellaseen ratkaisuun, että vaikka saundeissa on paljon eroja eri Ge-trankuilla niin kaikki kuulostaa kuitenkin hyviltä. niinpä paras futsi on ensisijaisesti sellainen joka on käyttökuntoisena pedaalilaudassa eikä puolivalmiina pöytälaatikossa. ladoin siis kiinni jonkinlaisen setin OK:ksi toteamiani trankkuja ja hyvin futaa.

Mitkä transistorit päätyivät lopulta voittajiksi?
Gabe
13.01.2015 20:35:21 (muokattu 13.01.2015 22:08:46)
Fuzzi kokoelma täydentyi vielä Pigdog MKII Professional Tonebender MK2 purnukalla, tämä yksilö on Mullard OC75 germaniumtransistoreilla. Tykkään kyllä ihan älyttömästi tonebendereistä. Pitää hommata koko bender sarja jossain välissä. Todella jumalainen soundi tässä, ja työnjälki on jälleen ihan omaa luokkaansa. Olen väijynyt tätä otsa hiessä jo jonkin aikaa, kiva kun tärppäsi.

https://www.dropbox.com/sh/51z0u54w … e6pt/AABegu-jTbViYtjZXQoUHULBa?dl=0
Puuhis1
15.01.2015 15:25:28
Gabe: Fuzzi kokoelma täydentyi vielä Pigdog MKII Professional Tonebender MK2 purnukalla, tämä yksilö on Mullard OC75 germaniumtransistoreilla. Tykkään kyllä ihan älyttömästi tonebendereistä. Pitää hommata koko bender sarja jossain välissä. Todella jumalainen soundi tässä, ja työnjälki on jälleen ihan omaa luokkaansa. Olen väijynyt tätä otsa hiessä jo jonkin aikaa, kiva kun tärppäsi.

Jep, Tonebender MKII Ge on ehkä likaisin ja härskein kuulemani Futsisaundi. Pidän. Sisääntulon bassoja oon leikannu aika radikaalisti humppari mikkejä varten mutta toimii. Lisäkytkimellä saan napsautettua sisääntuloon isomman konkan ja läskimmät saundit -> toimii kun Ibanezin Super 70 kaulamikki on ykskelaisena!

Hankin vasta eka Fuzz Facen, esimmäisenä piti pienentää radikaalisti sisääntulon konkkaa. Ero Ge Tonebenderiin on melkoinen, mutta pidän molemmista. Näillä kahdella Futsilla skaalaa mitä vaan kun on vielä puolitettava kaulamikki. Testailin bufferoitua Bossin kompuraa eteen ja olipa älytön ero skeban volapotikan käyttäytymisellä!
Pitäis jaksaa modata kompurasta true bypass koska tykkään tosta CE-3 sta tietyissä jutuissa.
Gabe
15.01.2015 16:29:15
Puuhis1: Jep, Tonebender MKII Ge on ehkä likaisin ja härskein kuulemani Futsisaundi.

On! Todella häijy pirulainen. :D

Osaatteko arvon fuzz entusiastit antaa vinkkejä mitkä ovat tämän päivän parhaat Tonebender MK1 ja MK1.5 replikat?
kid ego
15.01.2015 19:46:50
Mites jäbät diggailee oktaavifuzzeja? Onko joku ihan ylitse muiden? Käytättekö yksinään vai stäkättynä toisen fuzzin/overdriven kanssa? Oon miettinyt hankkivani jonkun, ehkä Voodoo Lab Proctavian tai Catalinbread Octapussyn, jos vaikka sais hassua soundia aikaan.
"Oon Jari, kun se on Atte." - Linda
kid ego
16.01.2015 17:11:19
Shredator: Testailin nuo, mutta päädyin mainioon S0r0:n Octavia-klooniin. Kylähän tästä muikeita soundeja saa irti. Tosin käyttöä on ollut lähinnä Hendrix-jutuissa. Phaserin ja delayn kanssa saa todella outoja juttuja kehiteltyä. Pidän pysyvästi laudassa vaikka periaatteen vuoksi :)

Vähän semmoiseksi erikoisefektiksi mäkin sitä kaavailin, että voin aina yllättää itseni ja muut olohuoneessa olijat soolon kohdalla.
Gabe
17.01.2015 01:13:46
Gabe: Fuzzi kokoelma täydentyi vielä Pigdog MKII Professional Tonebender MK2 purnukalla, tämä yksilö on Mullard OC75 germaniumtransistoreilla.

Jatketaan monologia. :)

Fuzzit ovat todella kiehtovia otuksia. Jokaisella tuntuu olevan ne omat metkunsa ja niiden käyttöä kannattaa oikeasti harjoitella, yksilöissäkin on eroja. Tonebender MK2 toimii selvästi parhaiten kun vahvistin on korkeintaan vain ihan inan säröytymässä. Jos tuuttaa liikaa säröä vahvistimesta niin eipä toimikaan enää. Mutta on tuo aivan taivaallinen soundi, tämän perusteella on väittäisin että Mullard OC75 transistoreilla kukkuva tonebender MK1.2 olisi varmaan huikea. Fulltone 69 taas tykkää mitä enemmän on ruttua pohjalla. Miksiköhän tuokin piti silloin myydä pois, nyt täytyy ottaa sellainen linja että fuzzeista ei luovuta.

Univibe alkaa myös tulla tutuksi, on siinä jotain taikaa kun sen laittaa fuzzin kaveriksi. Pitäisi nyt näihinkin perehtyä tarkemmin. Tämä Fulltone Mini DejaVibe ei säilytä yläpäätä yhtä hyvin kuin VoodooVibe.. ja siihen verrattuna soundi on muutenkin vähän muhjuisempi ja enemmän levällään. Mutta enpä osaakaan sanoa onko se edes huono homma.

Kun tuli puhe Fuzzien kavereista niin millaisiin mikkeihin olette ihastuneet fuzzien kanssa? Onko kukaan kokeillut miten Bare Knuckle Pickups Slow Hand tulee toimeen hankalien fuzien kanssa?
Sarko
17.01.2015 01:26:34 (muokattu 17.01.2015 01:27:04)
Gabe: Jatketaan monologia. :)

Fuzzit ovat todella kiehtovia otuksia. Jokaisella tuntuu olevan ne omat metkunsa ja niiden käyttöä kannattaa oikeasti harjoitella, yksilöissäkin on eroja. Tonebender MK2 toimii selvästi parhaiten kun vahvistin on korkeintaan vain ihan inan säröytymässä. Jos tuuttaa liikaa säröä vahvistimesta niin eipä toimikaan enää. Mutta on tuo aivan taivaallinen soundi, tämän perusteella on väittäisin että Mullard OC75 transistoreilla kukkuva tonebender MK1.2 olisi varmaan huikea. Fulltone 69 taas tykkää mitä enemmän on ruttua pohjalla. Miksiköhän tuokin piti silloin myydä pois, nyt täytyy ottaa sellainen linja että fuzzeista ei luovuta.

Univibe alkaa myös tulla tutuksi, on siinä jotain taikaa kun sen laittaa fuzzin kaveriksi. Pitäisi nyt näihinkin perehtyä tarkemmin. Tämä Fulltone Mini DejaVibe ei säilytä yläpäätä yhtä hyvin kuin VoodooVibe.. ja siihen verrattuna soundi on muutenkin vähän muhjuisempi ja enemmän levällään. Mutta enpä osaakaan sanoa onko se edes huono homma.

Kun tuli puhe Fuzzien kavereista niin millaisiin mikkeihin olette ihastuneet fuzzien kanssa? Onko kukaan kokeillut miten Bare Knuckle Pickups Slow Hand tulee toimeen hankalien fuzien kanssa?

En tiedä että onks tää vähän ankea vastaus aiheeseen, mut antaa mennä. Kai se on ihan yks ja sama että millaisen mikkiarsenaalin kanssa saa fuzzin "taltutettua", olettaen että kyseessä on sähkökitara-fuzz-vahvistin-yhdistelmä. Yhdenkään vehkeen ei mun mielestä pidä olla "voitolla", vaan pään ja sormien välisen kommunikaation pitäisi toimia.

Meinaan tällä että fuzzia tunnutaan ajattelevan joissain tapauksissa jonain luonnonvoimana, johon pitäisi sopeutua. Sehän on kuitenkin ihmisen kehittämä saturaatiopurkki eikä mikään Ihmeiden kivi.
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
Myrkky Nuoli
17.01.2015 11:02:23
Sarko: En tiedä että onks tää vähän ankea vastaus aiheeseen, mut antaa mennä. Kai se on ihan yks ja sama että millaisen mikkiarsenaalin kanssa saa fuzzin "taltutettua", olettaen että kyseessä on sähkökitara-fuzz-vahvistin-yhdistelmä. Yhdenkään vehkeen ei mun mielestä pidä olla "voitolla", vaan pään ja sormien välisen kommunikaation pitäisi toimia.

Meinaan tällä että fuzzia tunnutaan ajattelevan joissain tapauksissa jonain luonnonvoimana, johon pitäisi sopeutua. Sehän on kuitenkin ihmisen kehittämä saturaatiopurkki eikä mikään Ihmeiden kivi.

Ite oon tiukkasti kontrolloitujen fuzz-saundien mehuttelun jälkeen tykästynyt juurikin siihen meininkiin, että mennään saundin armoilla. Katotaan mitä pärinää sieltä tulee ja sopeudutaan siihen ja katotaan mitä sillä voi tehä. Usein improna. Älyttömän kiehtovaa, suosittelen.
More Nintendo, less Marshall.
kid ego
17.01.2015 11:08:51
Mä valkkaisin purkit kitaran ja vahvistimen ehdoilla, en missään nimessä toisin päin.
Gabe
17.01.2015 12:33:39
Sarko: En tiedä että onks tää vähän ankea vastaus aiheeseen, mut antaa mennä. Kai se on ihan yks ja sama että millaisen mikkiarsenaalin kanssa saa fuzzin "taltutettua", olettaen että kyseessä on sähkökitara-fuzz-vahvistin-yhdistelmä. Yhdenkään vehkeen ei mun mielestä pidä olla "voitolla", vaan pään ja sormien välisen kommunikaation pitäisi toimia.

Meinaan tällä että fuzzia tunnutaan ajattelevan joissain tapauksissa jonain luonnonvoimana, johon pitäisi sopeutua.

Mulle tulee Ruokankaaseen 13.7K mikki ja se tulee vähän muuhun kuin fuzzien kanssa puuhaamiseen. Stratossa taas tykkään pienempitehoisista mikeistä ja sillä soitellaan vähän eri juttuja. Rakastan myös fuzzeja joten samahan se on sitten valita stratoon sellaiset mikit jotka toimivat mahdollisimman hyvin myös kaikkien fuzzien kanssa? Lähinnä nuo fuzz facet ovat joskus vähä nirsoja, benderit ym. toimii jopa kaksikelaistenkin kanssa hyvin. Nykyisetkin mikit kyllä toimivat mutta kaipaisin ehkä vielä pikkuisen vähemmän tehoa ja hiukan lämpimämpää soundia etenkin tallamikkiin.

Noh, olipahan vaan tarkoitus yrittää herätellä tällaista mikrofonipainotteista sivuhaaraa keskusteluun. Fuzz porukka on vähän omanlaistaan, näistä on tullut käytyä mielenkiintoisia keskusteluja muutaman fuzz harrastajan kanssa.

Sehän on kuitenkin ihmisen kehittämä saturaatiopurkki eikä mikään Ihmeiden kivi.

Tästäkin on eri näkemyksiä. Esimerkiksi Pigdogin manuaalissa kerrottiin että se on kolvattu kasaan ikiaikaisen ihmissusiklaanin toimesta Englannin nummilla täydenkuun valossa. ;)

kid ego: Mä valkkaisin purkit kitaran ja vahvistimen ehdoilla, en missään nimessä toisin päin.

Minä taas valkkaan kaikki kamppeeni sen mukaan mitä haluan ja tarvitsen. En tykkää mennä oikein minkään ehdoilla vaan ostan sitten sen verran kampetta että jokaiseen tarpeeseen löytyy sopivia vaihtoehtoja. :)
Sarko
17.01.2015 12:51:13
Gabe: Mulle tulee Ruokankaaseen 13.7K mikki ja se tulee vähän muuhun kuin fuzzien kanssa puuhaamiseen. Stratossa taas tykkään pienempitehoisista mikeistä ja sillä soitellaan vähän eri juttuja. Rakastan myös fuzzeja joten samahan se on sitten valita stratoon sellaiset mikit jotka toimivat mahdollisimman hyvin myös kaikkien fuzzien kanssa? Lähinnä nuo fuzz facet ovat joskus vähä nirsoja, benderit ym. toimii jopa kaksikelaistenkin kanssa hyvin. Nykyisetkin mikit kyllä toimivat mutta kaipaisin ehkä vielä pikkuisen vähemmän tehoa ja hiukan lämpimämpää soundia etenkin tallamikkiin.

Noh, olipahan vaan tarkoitus yrittää herätellä tällaista mikrofonipainotteista sivuhaaraa keskusteluun. Fuzz porukka on vähän omanlaistaan, näistä on tullut käytyä mielenkiintoisia keskusteluja muutaman fuzz harrastajan kanssa.

Tästäkin on eri näkemyksiä. Esimerkiksi Pigdogin manuaalissa kerrottiin että se on kolvattu kasaan ikiaikaisen ihmissusiklaanin toimesta Englannin nummilla täydenkuun valossa. ;)

Olin vähän kärkäs pikku maistissa kun tuota kirjoitin, näkökulmia on tosiaan erilaisia ja fuzz-harrastajat tuntuvat olevan hieman omanlaisiaan joo!
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
Gabe
17.01.2015 13:05:58 (muokattu 17.01.2015 13:06:52)
Sarko: Olin vähän kärkäs pikku maistissa kun tuota kirjoitin, näkökulmia on tosiaan erilaisia ja fuzz-harrastajat tuntuvat olevan hieman omanlaisiaan joo!

Ei hätiä. Mukavahan se vain on jos keskustelua syntyy. Fuzz soundia saa vain fuzzeista ja jos niiden takia ei joudu tekemään mitään kompromisseja jo muuten valmiina olevan kaluston kanssa, niin miksi ei sitten mehustelisi oikein sielunsa pohjasta. Mutta joo, jos fuzzit ei oikein sykähdytä niin voi olla vaikea päästä oikein kunnolla aiheeseen hurahtaneen pään sisälle. Minulla on kitaroiden ja vahvistimien osalta nyt sellainen olo että en edes haluaisi niitä yhtään tämän enempää.. ja johonkin se paatuneen kamarunkkarin into on kuitenkin pakko suunnata. Fuzzeja siis kaapit täyteen.
kid ego
17.01.2015 15:25:10
Gabe: Minä taas valkkaan kaikki kamppeeni sen mukaan mitä haluan ja tarvitsen. En tykkää mennä oikein minkään ehdoilla vaan ostan sitten sen verran kampetta että jokaiseen tarpeeseen löytyy sopivia vaihtoehtoja. :)

Joo siis miksipä ei näinkin, mikäli se on mahdollista. :D
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)