jazzbass-73 14.01.2015 21:07:10 (muokattu 14.01.2015 21:16:13) | |
---|
''Meidän systeemissä pädiin ei tarvitse koskea kuin liiderin. Hän valitsee biisin listasta ja lappu vaihtuu jokaiselle pädille automaattisesti. Pädit on kaikilla ja vikatilanteessa rumpali luopuu ensimmäisenä omastaan. Pdf:t löytyy bändin räkissä olevalta serveriltä, jokaisesta laitteesta itsestään ja lisäksi google drivesta, johon yhteys muodostetaan tarvittaessa mobiilitukiaseman (joita on aina yhtä monta kuin soittajiakin) kautta Mä väitän, että harvalla "mappipoppoolla" on nuottien mukanaolo varmistettu näin moninkertaisesti. Lisäksi samoilla pädeillä hoidetaan bändin miksaus ja korvamonitoroinnin henkilökohtainen säätö.'' Hieno meininki ... mikä on tämä '' vikatilanne '' niinkuin keikalla ? ( ellei joku oo peltikiinni ... ;) En epäile homman toimivuutta , mutta miks helevetissä pitää KEIKALLA renkata jotain vitun servereitä ja puljata jollain tukiasemilla ???? Eikös keikoilla pitäis lähinnä esiintyä yleisölle ... ja sillee ? ... mie mistää vittu mitää ees tiijä ! |
ferodoz 14.01.2015 22:18:48 (muokattu 15.01.2015 00:45:26) | |
---|
Hieno meininki ... mikä on tämä '' vikatilanne '' niinkuin keikalla ? ( ellei joku oo peltikiinni ... ;) En epäile homman toimivuutta , mutta miks helevetissä pitää KEIKALLA renkata jotain vitun servereitä ja puljata jollain tukiasemilla ???? Eikös keikoilla pitäis lähinnä esiintyä yleisölle ... ja sillee ? mie mistää vittu mitää ees tiijä ! Eikös keikalla pitäisi soittaa eikä lukea nuotteja? Eikös keikoilla pitäisi soittaa eikä ruuvata jotain mikseriä? Noi kaksi kysymystä ovat ihan samaa tasoa kuin toi sun mutta miks helevetissä pitää KEIKALLA renkata jotain vitun servereitä ja puljata jollain tukiasemilla ???? Eikös keikoilla pitäis lähinnä esiintyä yleisölle Just a face in the crowd. |
KoskPaavo 14.01.2015 23:05:06 | |
---|
ferodoz: Eikös keikalla pitäisi soittaa eikä lukea nuotteja? No huh, entäpäs jos tulee joku Eija-Inkeri solistiksi jonka biiseistä et ole yhtäkään kuullut? Toisaalta olen kyllä myös sitä mieltä että jutut pitää saada umpiluuhun jo harjoituksissa tms. että ulkoa muistaa. "Quidquid Latine dictum sit, altum videtur." |
Lennu 15.01.2015 00:01:08 | |
---|
KoskPaavo: No huh, entäpäs jos tulee joku Eija-Inkeri solistiksi jonka biiseistä et ole yhtäkään kuullut? Toisaalta olen kyllä myös sitä mieltä että jutut pitää saada umpiluuhun jo harjoituksissa tms. että ulkoa muistaa. Ei pidä päästää Eija-Inkeriä lavalle. Sanoo vaan että me hoidetaan tää kyllä, mee sää tuonne nurkkapöytään istumaan. "Se on hiukan surullinen sirkus semmoinen, jossa voimamiehet pieksevät klovnit tajuttomiksi." -Qsine |
ferodoz 15.01.2015 00:43:40 | |
---|
KoskPaavo: No huh, entäpäs jos tulee joku Eija-Inkeri solistiksi jonka biiseistä et ole yhtäkään kuullut? Toisaalta olen kyllä myös sitä mieltä että jutut pitää saada umpiluuhun jo harjoituksissa tms. että ulkoa muistaa. Se liittyi tohon ylläolevaan. Eli oli sarkasmia. Eli vitsi. Ja ilmesen huono vitsi kun piti selittää. Just a face in the crowd. |
Ukko 15.01.2015 09:43:38 | |
---|
KoskPaavo: No huh, entäpäs jos tulee joku Eija-Inkeri solistiksi jonka biiseistä et ole yhtäkään kuullut? Toisaalta olen kyllä myös sitä mieltä että jutut pitää saada umpiluuhun jo harjoituksissa tms. että ulkoa muistaa. Plussaa sait. Tosin Eija-Inkerin kanssa voi vetää ihan hatusta biisejä joista et ole koskaan kuullutkaan eikä löydy lappuja, ja näin ollaan tehtykin. Parhaimmillaan (pahimmillaan siis) jopa 1/4 soittoajasta. COVS jäsen nro 6 |
friikki 15.01.2015 12:34:43 | |
---|
KoskPaavo: No huh, entäpäs jos tulee joku Eija-Inkeri solistiksi jonka biiseistä et ole yhtäkään kuullut? Toisaalta olen kyllä myös sitä mieltä että jutut pitää saada umpiluuhun jo harjoituksissa tms. että ulkoa muistaa. Jos Eija Inkeri ihmetelee outoa soitantaa niin yleensä toimii kun kertoo että soitimme "Esko Linnavallin sovituksen" kyseisestä biisistä.... :) Näillä mennään..... |
Mieluumin "Eija-Inkeri" ku iPad! :D |
ferodoz 16.01.2015 00:45:53 | |
---|
EP: Mieluumin "Eija-Inkeri" ku iPad! :D Jos edes yhden hyvän syyn puolikkaan saat mulle kerrottua niin kovasti ihmettelen. Just a face in the crowd. |
EP 16.01.2015 01:25:35 | |
---|
ferodoz: Jos edes yhden hyvän syyn puolikkaan saat mulle kerrottua niin kovasti ihmettelen. Valitan, en sinulle. Et ymmärtäisi kuitenkaan.. |
Lennu 16.01.2015 01:49:14 | |
---|
EP: Valitan, en sinulle. Et ymmärtäisi kuitenkaan.. Kovaa tekstiä mieheltä, joka ei ymmärrä mistään yhtään mitään. "Se on hiukan surullinen sirkus semmoinen, jossa voimamiehet pieksevät klovnit tajuttomiksi." -Qsine |
EP 16.01.2015 06:07:45 | |
---|
PIM: Mä ostin pari viikkoa sitten Acerin 7" Android tabletin ja tänä aamuna siihen iReal Pro appsin, mihin latasin netista muutamassa minuutissa parin tuhannen biisin sointulaput. Pelkkien soitulappujen lisäksi tuo appsi jeesaa biisejä treenatessa kun se osaa soittaa lapun pohjalta Band-In-A-Box tyyppisen hieman kökkösen taustan, jonka päälle voi sit soitella omat osuutensa. Rahaa paloi yhteensä 113 euroa eli jos melkein taskurahoilla pääsee kiinni nykytekniikkaan niin miksei sitä hyödyntäisi? No perhana, tämäpä mielenkiintoista, 8 vai 16 G? Mitenkäs pelaa läppärin kanssa ja varmaan saa liitettyä ulkoisen kovalevyn? Tuota iReal Proota en varmaankaan tarvi? Kun nuotit tallennan joko PDF tai sitten ihan muokattavassa muodossa. Kai sinne saa nuotinnusohjelmankin ladattua, mulla on se DVD :llä? Jos joku on vastaavaa tehny niin olis kiva kuulla miten toimii? |
baron 16.01.2015 08:21:10 (muokattu 16.01.2015 08:26:55) | |
---|
EP: Tuota iReal Proota en varmaankaan tarvi? Mitäpä sellaisella ohjelmalla tekisi johon saa ilmaiseksi downloadattua muutaman tuhannen piisin soinnut, jotka voi transponoida haluamaansa sävellajiin, joita voi editoida tarvittaessa jos on sitä mieltä että oma korva sanoo jonkun kohdan toisin ja joka soittaakin vielä säestyksen halutulla tempolla ja tyylillä. Mulla on Finalen Songbook tabletilla. Olen siirtänyt muutaman "täysverisellä" Finale 2014:llä tehdyn lapun sinne ja testannut että niitä voi editoida ja soittaa mutta en sen kummemmin käyttänyt kun tykkään käyttää nuottiohjelmaa desktopilla. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
ferodoz 16.01.2015 10:01:57 | |
---|
EP: Valitan, en sinulle. Et ymmärtäisi kuitenkaan.. Kaikella kunnioituksella, väitän olevani tässäasiassa huomattavasti paremmin ajan hermoilla kuin sinä. Just a face in the crowd. |
Tankero 16.01.2015 10:04:47 (muokattu 16.01.2015 10:04:58) | |
---|
ferodoz: Kaikella kunnioituksella, väitän olevani tässäasiassa huomattavasti paremmin ajan hermoilla kuin sinä. Tässäkin Humppajyrä |
marpula 16.01.2015 10:42:29 | |
---|
EP: No perhana, tämäpä mielenkiintoista, 8 vai 16 G? Mitenkäs pelaa läppärin kanssa ja varmaan saa liitettyä ulkoisen kovalevyn? Tuota iReal Proota en varmaankaan tarvi? Kun nuotit tallennan joko PDF tai sitten ihan muokattavassa muodossa. Kai sinne saa nuotinnusohjelmankin ladattua, mulla on se DVD :llä? Jos joku on vastaavaa tehny niin olis kiva kuulla miten toimii? Minä käytän Android-tabletissa (Samsung) keikoilla ja harkoissa ohjelmaa nimeltään MobileSheets https://play.google.com/store/apps/ … om.zubersoft.mobilesheets&hl=fi Se näyttää pdf-tiedostot sivu kerrallaan, vaihtaa sivua pedaalin painalluksella, siihen voi laatia soittolistat ja biiseihin voi linkittää myös mp3-taustat, joita se osaa soittaa. Parin vuoden käyttökokemukseni tästä on pelkästään myönteinen, paperilappuja en pidä mukana. Ainoat ongelmat ovat tulleet kun on tullut polkaistua sivunvaihto väärään suuntaan. Sitten on pitänyt polkea vähän lisää. Ainakin Samsungin saa liitettyä pöytäkoneeseen tai läppäriin USB-adapterilla ja välikaapelilla, jolloin tabletin sisältö näkyy PC:llä levyasemana. Käytännössä en kuitenkaan viitsi vatuloida noiden kaapelien kanssa. Kun olen skannannut uuden nuotin PC:llä, siirrän pdf-tiedoston Dropboxiin josta sen saa imuroitua helposti tablettiin ja edelleen MobileSheetsin tietokantaan. On minulla myös iRealPro tablettiin asennettuna, mutta sitä en ole käyttänyt juurikaan. Sointulappujen pohjalta jammailu ei ole minun suosikkilaji, haluan nähdä nuotit. Lisäksi en ollut oikein tyytyväinen sen taustojen tanssimusiikkigenren tukeen. Nuotinnusohjelma (MuseScore) minulla on PC-ympäristössä. Siinä hommassa kunnon näppis ja hiiri hakkaavat tabletin kosketusnäytön mennen tullen. Mikään ei ole mahdotonta ihmiselle jonka ei tarvitse tehdä sitä itse! |
baron 16.01.2015 11:47:03 | |
---|
marpula: Ainakin Samsungin saa liitettyä pöytäkoneeseen tai läppäriin USB-adapterilla ja välikaapelilla, jolloin tabletin sisältö näkyy PC:llä levyasemana. Mun ongelma on että mun desktop ja läppäri on Windows-laitteita ja tabletti iPad ja varmaan tarkoituksella on tehty niitten välinen keskustelu hankalaksi, ainoa mahdollisuus on iTunes- ohjelma jonka välityksellä voi siirtää dataa laitteesta toiseen. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
EP 16.01.2015 13:22:02 | |
---|
ferodoz: Kaikella kunnioituksella, väitän olevani tässäasiassa huomattavasti paremmin ajan hermoilla kuin sinä. Sitten varmaan ymmärrät, että "Eija-Inkeristä" on paljon enemmän iloa! :D |
EP 16.01.2015 13:28:58 | |
---|
baron: Mitäpä sellaisella ohjelmalla tekisi johon saa ilmaiseksi downloadattua muutaman tuhannen piisin soinnut, jotka voi transponoida haluamaansa sävellajiin, joita voi editoida tarvittaessa jos on sitä mieltä että oma korva sanoo jonkun kohdan toisin ja joka soittaakin vielä säestyksen halutulla tempolla ja tyylillä. Jep, varmaan ihan ok. Mut itsellä ei tällä hetkellä käyttöä, hyvä tietää. Mulla on Finalen Songbook tabletilla. Olen siirtänyt muutaman "täysverisellä" Finale 2014:llä tehdyn lapun sinne ja testannut että niitä voi editoida ja soittaa mutta en sen kummemmin käyttänyt kun tykkään käyttää nuottiohjelmaa desktopilla. Toi editointi saattaa olla jossain kohdin tarpeen. |
EP 16.01.2015 13:38:02 (muokattu 16.01.2015 13:46:10) | |
---|
marpula: ..Ainakin Samsungin saa liitettyä pöytäkoneeseen tai läppäriin USB-adapterilla ja välikaapelilla, jolloin tabletin sisältö näkyy PC:llä levyasemana. Samsungissa taitaa olla se Micro-USB? On minulla myös iRealPro tablettiin asennettuna, mutta sitä en ole käyttänyt juurikaan. Sointulappujen pohjalta jammailu ei ole minun suosikkilaji, haluan nähdä nuotit. Sama. Nuotinnusohjelma (MuseScore) minulla on PC-ympäristössä. Siinä hommassa kunnon näppis ja hiiri hakkaavat tabletin kosketusnäytön mennen tullen. Aivan, on vaan hyvä tietää että mahdollista sekin, voi kyllä olla että ei tuu käytettyä ees? |