Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kovan laukun istuvuus?
1
TaVa
14.01.2015 18:06:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on Sigma DM ST SKB:n kovassa D-mallisille kitaroille suunnatussa laukussa. Kitara istuu laukkuun muuten hyvin, mutta huomasin bodyn kaulanpuoleisen päädyn ja laukun pohjan välille jäävän n. 1 cm tyhjän tilan. Osaisiko joku sanoa, voiko tämä aiheuttaa kaulan vääntymistä kun kitara lepää laukussa bodyn takaosan ja kaulan varassa, bodyn etuosan jäädessä ilmaan? En tiedä sitten onko yleislaukku ikinä niin sopivan kokoinen, että kitara istuisi joka kohdasta täydellisesti.
 
hallu
14.01.2015 18:56:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TaVa: Minulla on Sigma DM ST SKB:n kovassa D-mallisille kitaroille suunnatussa laukussa. Kitara istuu laukkuun muuten hyvin, mutta huomasin bodyn kaulanpuoleisen päädyn ja laukun pohjan välille jäävän n. 1 cm tyhjän tilan. Osaisiko joku sanoa, voiko tämä aiheuttaa kaulan vääntymistä kun kitara lepää laukussa bodyn takaosan ja kaulan varassa, bodyn etuosan jäädessä ilmaan? En tiedä sitten onko yleislaukku ikinä niin sopivan kokoinen, että kitara istuisi joka kohdasta täydellisesti.
 
No teoriassa joo, mutta riippuu varmaan vähän siitäkin mitä muita voimia kitaraan kohdistuu ehkäsiinä nyt ei ihan valtavaa riskiä ole. Itse laittaisin sinne alle pienen "tyynyn" tms. Kitarakohtaisissa lukuissahan se tyyny on leivottu sinne pehmusteisiin. Puisen akustisen kitaran pohjahan ei taida koskaan olla suora.
 
Olisipa jo kevät
discominister
14.01.2015 19:24:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TaVa: Minulla on Sigma DM ST SKB:n kovassa D-mallisille kitaroille suunnatussa laukussa. Kitara istuu laukkuun muuten hyvin, mutta huomasin bodyn kaulanpuoleisen päädyn ja laukun pohjan välille jäävän n. 1 cm tyhjän tilan. Osaisiko joku sanoa, voiko tämä aiheuttaa kaulan vääntymistä kun kitara lepää laukussa bodyn takaosan ja kaulan varassa, bodyn etuosan jäädessä ilmaan? En tiedä sitten onko yleislaukku ikinä niin sopivan kokoinen, että kitara istuisi joka kohdasta täydellisesti.
 
Itsellä täysin samanlainen tilanne, paitsi että kyseessä jumbo Landola. Eihän tuo nyt hyvä tilanne ole pitemmän päälle, mutta tuskin se kaula vääntyy, jos ei kitarassa ole joku vialla.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «