Aihe: Soitatteko kengät jalassa?
1 2 3 4 5 6 7 8 9
sepeli
26.05.2004 12:27:38
Kengillä - millä tahansa, kunhan on suht ohut pohja ja lyhyt varsi.

Sama juttu. Niillä mitkä sattuu milloinkin olemaan jalassa. Toiminut on.
"Viime aikoina mikä on alkanu tipahtaan niin on toi bondage." -basistimme
veke69
26.05.2004 12:27:48
Miten toi heel/toe käytännössä menee? En ole koskaan kokeillut. Vedän itse vaan päkiällä/säärilihaksilla tai jollain pyhällä hengellä nopeita kuvioita.
Antti1997
26.05.2004 12:30:34
Mä oon huomannut, että kun polkasen kaks kertaa peräkkäin nopeesti (tuplaisku?) niin mulla menee jalka silleen että varpaat taittuu alaspäin, eli on vaan varpaat ja kantapää kiinni pedaalissa. Soitan siis yleensä koko jalkapohja pedaalissa, eli en päkiöillä. Hassu tapa. Tavallaan se kantapää on kai siellä tukiosassa, ja sitten varpailla kuitenkin polkastaan...? Täytyypä katsoo ens kerralla.
"Entäs Asus4#5add9/H tai Asus4#5add9/D?" Kiipparipalstan keskustelua.
bluesman86
26.05.2004 12:53:51
niin joo tossa kuvia monoista millä soittelen :D
http://irc-galleria.net/view.php?ni … &image_id=2169685&navi=true
Ihmiset (kaikki on kusipäitä kunnes toisin todistetaan). -Frank Zappa-
Alpha
26.05.2004 13:01:30
niin joo tossa kuvia monoista millä soittelen :D

Kovasti näyttää bootsit samalta, kuin omani...mullon Sendrat...:o)
MoonDog
26.05.2004 13:46:58
...polkasen kaks kertaa peräkkäin nopeesti (tuplaisku?) ...

Ei ole tuplaisku, jos käsitin oikein. Tuplaisku on sellainen, että saat 2 iskua aikaiseksi yhdellä polkaisulla käyttämällä pelkkää jalkaterää toisen iskun tuottamiseen reboundista. Tähän on olemassa kaksi erilaista tekniikkaa, joko varpaat/kantapää tai varpaat/päkiä. Eli jalkaa 'muljauttamalla' pitäis saada toinen isku aikaiseksi.

Jep, oli hyvin selitetty.
Shit just doesn't happen, it takes effort.
Antti1997
26.05.2004 14:04:29
Ei ole tuplaisku, jos käsitin oikein. Tuplaisku on sellainen, että saat 2 iskua aikaiseksi yhdellä polkaisulla käyttämällä pelkkää jalkaterää toisen iskun tuottamiseen reboundista. Tähän on olemassa kaksi erilaista tekniikkaa, joko varpaat/kantapää tai varpaat/päkiä. Eli jalkaa 'muljauttamalla' pitäis saada toinen isku aikaiseksi.

OK. Termit vielä vähän hakusessa... ja muutenki. =P
"Entäs Asus4#5add9/H tai Asus4#5add9/D?" Kiipparipalstan keskustelua.
tulppu
26.05.2004 14:07:21 (muokattu 26.05.2004 14:07:59)
kyllä mulla kenkinä on ainakin toiminu helvetin hyvin aina ne kengät mitkä on jalassa, yleensä perus "trendi" kävely kengät.. kyllähän se erilaiselta tuntuu ku on joskus sellaset mustat nahkaset "norsuntappokengät" , mutta ilman kenkiä ei onnistu läheskään yhtä hyvin ku kengilla, eikä ilman kenkiä oikeestaan oo ikinä tullu soitettuakaa.
Alpha
26.05.2004 14:09:47

Mää nyt olen hiukan huono sanomaan, mutta tuo päkiä/varpaat systeemi tuntuu ainakin mulle parhaimmalta.

Tuon ku opettelee niin saa melkos hyviä juttuja aikaiseksi...

Olikohan tässäkään mitään järkeä...?
veke69
26.05.2004 14:11:28
Mielenkiintoista. Voisiko joku jeesata ja vääntää tuon tuplaisku / päkiäkantapääsysteemin jotenkin niin että vanha pierukin tajuisi mistä on kyse? Ai siis niinku että miten siis niinku vittu :-) Ja mä oon, hei, 34-vee :)
ltg
26.05.2004 14:25:03
Soitan sukkasillani, on parempi tuntuma minulle niin. Sitäpaitsi tuplaisku on huomattavasti helpompi tehdä ilman kenkiä.
IMIK#5,KK#3
Ei savuva ilman tuliva
veke69
26.05.2004 14:28:59
Hmm, en edelleenkään ihan tajua millä jalan osilla mikäkin isku vedetään. Mä vaan pompotan jalkaa spedulla ja siinä se. Päkiällä/varpailla kai se nopeus syntyy. Mutta huono olen tässä, vielä.
narzghail
26.05.2004 14:58:21
Ennen paljain jaloin, kunnes totesin, jotta lenkkareilla lähtee nopeammin.
-Ukonvasara halkaisee saastaisen kallon-
Saukki
26.05.2004 15:53:44 (muokattu 26.05.2004 15:54:58)

Tupla iskun saa helposti aikaiseksi heel/toe tekniikalla, joka toimii näin:
Ensin polkaiset kovaa kantapäällä, ja heti sen jälkeen kiepautat jalkaa niin että polkaiset varpailla. Eli periaatteessa yksi polkaisu ja sitten reboundista varpailla.
En osaa selittää paremmin, katsokaa se edellä mainittu video se on hyvä..
Kannattanee soittaa sukkasillaan tai jollain ohuilla kengillä...

Heel/toella saa aivan sairaan nopeita tupla basari beatteja!
MoonDog
26.05.2004 16:28:23
Heel/toella saa aivan sairaan nopeita tupla basari beatteja!

Josta hyvänä esimerkkinä Virgil Donati. Saa todella hienon kuuloisia juttuja aikaiseksi tuplaiskuja käyttämällä, kun luonnollisesti toinen isku ei ole niin voimakas kuin ensimmäinen, joka taas vaikuttaa soundiin. Jännän kuuloista kun esim. mr. Donati polkee 200 bpm lasissa tuplaiskuilla 1/16-nuotteja.
veke69
26.05.2004 16:31:33
Tyhmänä edelleen: siis ei kuitenkaan tuplarudimenttia vaan vuoronperään kuten single-stroket? Kuulostaa vaikealta. hmm.
Kulkunen
26.05.2004 16:45:37
Lenkkarit jalassa. Ostin inttiin juoksukengiksi ja passaavat hyvin soittamiseen. Koitin vähän aikaa sitten sukkasillaan, mutta eihän siitä mitään tullu.
The downward spiral never ends.
MoonDog
26.05.2004 18:30:55
Tyhmänä edelleen: siis ei kuitenkaan tuplarudimenttia vaan vuoronperään kuten single-stroket? Kuulostaa vaikealta. hmm.

Ei vaan juuri nimenomaan tuplina. Eli vaikkapa oikea-oikea-vasen-vasen.
Ben
26.05.2004 18:35:08
Meitsi on Saukin kanssa samoilla linjoilla. Kahden viime viikon sisällä lähteny melko hyvin lähtemään tuplaiskut. Heel/toe-meiningillä. Ja pelkät sukat jalassa. Puhun nyt siis vain singlepedaalilla soittamisesta mutta tuplapedaalillehan tätä myös sovelletaan. Soitetaan tavallaan double stroke rollia jaloilla. Mut nyt vaan sinkkuspedu-meiningistä.

Veke: Jos sulla on tosi iso jalka niin heel/toe ei välttämättä onnistu niinkään helposti. Itsellä 40-41 ei tuota vielä ongelmia. Kunhan ei tuosta kasvaisi enää :D

Saukki sen taisi jo tuossa sanoa, että kantapäällä polkaset reilusti siihen pedaalilaudan alaosaan ja samantien perään varpaat pistää sen toisen iskun sinne pedaalin yläosaan ja tuloksena on nopea tuplaisku. Koin tosta aivan törkeen ahaa-elämyksen joululomalla ja rupesin sitä reenaamaan. Tärkeää on tässäkin saada kroppa rennoksi. Mulla ei oikeestaan nouse jalka siitä pedaalista pahemmin.
Sitä ei oikeen pysty tekemään hitaasti.(lue: en osaa tehdä sitä hitaasti) Soitan kaikki muut basari-iskut kantapää ilmassa. Pikkuhiljaa niihin tupliin alkaa tulla poweria sillee et kuulostaaki hyvältä.

Tsekatkaa Nykäsen Anssin soittoa. Se vetää paperilla yksinkertasia mutta soitettuna aivan törkeen munakkaita fillejä käyttäen tuplaiskuja. Yksinkertaisimmillan rlRR rlRR rlRR rlRR Pikkukirjaimet on siis kädet ja isot kirjaimet on jalat. Tai sit neljä käsillä rlrl RRrl rlRR rlrl Ja ympäri settiä välillä pelteihin ja mihin vaan. Toimii!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)