Aihe: Keikalla kuultua
1 2 3 4 5
HaloOfFlies
25.05.2004 16:18:19 (muokattu 26.05.2004 12:47:24)

Samuli Putro vuonna 2002 Raahen NC Ginassa: "Täällä on porukkaa jotka on nähneet meidät ekan kerran livenä joskus 1994-95. Tämä on teille". Sitten tuli "Antaa Vituttaa". Jollakin aiemmalla keikalla tuli yhden biisin jälkeen että "nyt kaikki tämän paikan humalaiset hakemaan naista". Jumaliste kun alkoi naurattaa, Kemopetrolin Laura puolestaan totesi kahden avausbiisin jälkeen että "tulkaas pojat sieltä tänne lavan eteen, mulla on kylmä!"
"Kun sä olet tornissa, sä olet siellä ylhäällä ihan up yours", Matti Nykänen
pitk
25.05.2004 16:44:33 (muokattu 25.05.2004 16:44:54)

Mikä mahtaa olla tyylittömin muusikon heitto keikalla innostaakseen yleisöä? Provinssissa kävelin viime vuonna saarilavan ohi - aikas tuiskeessa - ja katselin (tarpeellisen) välimatkan päästä Children Of Bodomin edesottamuksia. Liput liehu ja porukalla sarvet pystyssä, ok, mutta sitten laulaja heitti pientä esimakua tulevasta biisistä: "Tää seuraava biisi sahaa teidän päät poikki!"
Mä tipuin.

"Kyllä kapteenissa laiva pitää olla" -Kirka M/S Cinderellalla
P.O.P.
BaariMikko
25.05.2004 17:05:40

Kyllähän se Pate Mustajärven "Pitäkää tytöt pilluistanne kiinni" -heitto lienee niitä huonoimpia. En onneksi ollut itse kuulemassa, täältä taisin tuosta joskus lukea.
"BaariMikkoa ymmärtääkseen täytyy olla mieluiten keskivahvassa humalassa"
-Järvihirviö
agentti
25.05.2004 17:20:21
"Tää seuraava biisi sahaa teidän päät poikki!"
Mä tipuin.

Alexi-lapsi Laiho on katos kova jätkä! :D hurrja ja syleksii lavalla, kova on jätkä, vittuakin viljelee kohtuu usein, mutta kovalle jätkälle se sallittaneen
"Tällä naamalla voi vain kusta muuntajaan" -Metallityöläinen | MEKKALA #7 Kyllä Esa osaa.
agentti
25.05.2004 17:29:51
Esa Pulliainen joskus 90-luvun alussa eräällä keikalla kun keikka alkoi ja yleisö huusi Topi Sorsakoskea lavalle niin pulliainen yleisölle: "turvat kiinni, ette te saa mitään rokkia, nyt tulee twistiä" ja samalla lähti mandschurian beat.

Hulvattomalla topi-agents-kaudella 80-luvulla Pulliainen huuteli keikoilla yleisölle mm. "tehän seisotte siellä kuin lehmänpaskat".
"Tällä naamalla voi vain kusta muuntajaan" -Metallityöläinen | MEKKALA #7 Kyllä Esa osaa.
lxi
25.05.2004 17:38:27
vittuakin viljelee kohtuu usein

Myöntääköhän EU hänelle maataloustukea?

Erityisen onnettomia itse koettuja välispiikkejä ei tule mieleen. Kotiteollisuutta joskus lämpännyt Airut olisi kyllä voinut jättää biisinesittelyt väliin, ne kun olivat tyyliä "Tää seuraava biisi kertoo kuivuneista kaivoista. Sen nimi on Kuivuneet kaivot."
S-edi
25.05.2004 18:19:53
Eläkeläisiä joskus saksankiertueella oli kielletty sanomasta mitään homoihin tai natseihin liittyvää. Eivätkö lavalla heti ensimmäisenä huutaneet Heil Homo Hitlers!
Mr.Babbit
25.05.2004 21:04:27
ainiin. -99 provinssissa todellakin, Bodomin muksujen keikalta poistuin ylitsepääsemättömän myötähäpeän johdosta. En mä muista mitä se siellä huuteli, mutta ei oikein kestänyt kuunnella.
Larry
26.05.2004 10:52:26
Järvenpäässä oli joskus 90-luvun puolivälin tienoolla eräs nuorten rokkitapahtuma (seurakunnan järjestämä) jossa paikallisen bändin laulaja tuli yläkroppa paljaana lavalle ja katsoi maltaansumentavin silmin yleisöön ja tokaisi käheällä, limaisella äänellä mikkiin "Täällä haisee Vittu !"

...silloin hymyilytti....
Kyllä lapset mukavia on, mutta tekotapa on ihan YÄK!
-JiiTee-
26.05.2004 10:54:51
Kaveri kerto että Jimi Pääkallo olisi Technicolourin keikalla astellut lavalle (Mäntsälässä) ja karjaissut mikkiin "Mänstälä, Mikä Scene?!?!"
Teinityttöjä lukuunottamatta oli väki kuulemma siirtynyt takavasemmalle nauramaan...

Laiho heitti silloin ekan levyn jälkeen Tykkimäen festareilla ennen setin alkua mikkiin "Nyt loppu tanssiminen PERKELE!" -ja sit läks biisi käyntiin.
Oudi
26.05.2004 11:13:11
Hulkon Antti oli kerran akustisellakeikalla Porvoossa. Kesken keikkaa joku tönäisi vahingossa andyn mikkiständiä johon andy tiuskaisi "älä koske mun mikkiin vitun juntti"

Eräällä toisella keikalla andy kysyi yleisöltä
"haluutteks te kuulla klassikoita"
ja vastasi itse heti perään
"kyllä te vittu haluutte"
"Oluesta tulee hyvä olo ja asiat tuntuu luistavan" -Matti Pellonpää
Sertzo S
26.05.2004 12:08:33 (muokattu 26.05.2004 13:31:00)
Korkeakultturistakin löytyy:

Olin kerran takavuosina palkattuna hanuristina Savonlinnan oopperakuorolaisten kanssa Saimaalla karonkan merkeissä matkalla laivalla erääseen saareen riemuitsemaan. Soittelin hanurilla mitä mieleen juolahti ja pidin välillä taukoja Vesillä meno oli mukavaa ja sääkin suosi.
Kohta alkoi osa kuorolaisista laulaa jonkun akateemisen pölvästin innoittamana kovaa ja korkealta: Silimien välliin ryssää, että se siihen tyssää" ja jne, että suvinen Saimaa vain raikui.
Kyllä hävetti noiden typerysten puolesta ja mietin vain, ettei akateemisella ns. sivistyksellä ole mitään väliä, jos ei kärkien säätö ole paikallaan pöntössä. Joukossa oli tunnettujakin henkilöitä, jotka sentään älysivät pitää turpansa kiinni.
agentti
26.05.2004 12:23:04
Kuinkahan kova jätkä?

hurja
Zuey
26.05.2004 17:43:09
hurja

Erihurja. Sehän osaa karjuakin ja "soittaa" samaan aikaan kitaraansa.
Näetkö? En minäkään.
Robert
26.05.2004 17:52:14
Apulanta oli joskus jossain elämälasselle-jutussa stadionilla. Pojat oli maalannu vartalot eri väreillä ja yks oli punanen ja sillä oli sarvet. Pyrotekniikkaa ja karjuntaa. Sitten se karjuu että "seuraava biisi on meidän uudelta levyltä! Se on ihan uus ja HUOMENNA sitä saa KAUPOISTAAA!!!!". Myötähäpeä oli vahva. Keikan päätteeksi vielä rumpali heilutteli sitä levyä. Oliko tosiaan noin huonoa ollut myynti?

Minäkin olin siellä... Myös Fu-Tourist kaupitteli sinkkuaan aika innokkaasti.
Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle.
Mr. Mustard
26.05.2004 18:00:47
Pate Mustajärvi kerran Popedan keikalla tokaisi ensisanoikseen: Haistakaa vittu!! Sitten päälle näytti molemmin käsin voiton merkkiä ja hymyili kuin jokin vähämielinen.
No, kaikki juntit olivat heti ihan ekstaasissa.;)
"Life is what happens to you when you´re busy making other plans" - John Lennon.
Ussr
26.05.2004 18:43:22

Yö ja Olli Lindholm, muistaakseni Tulivuorirockissa joskus 80-luvulla: "Ja nyt tytöt munkit heilumaan seuraavan biisin tahdissa!"

Mauttoman bändin pohjanoteerauksia.

Olli Lindholmin spiikit ovat kyllä aivan hirveitä, mitä nyt yhden keikan perusteella tiedän. hrrr...
Maa - tuo jumalan golfpallo.
The Freakdolls
Stain
26.05.2004 18:47:44
Apulanta oli joskus jossain elämälasselle-jutussa stadionilla. Pojat oli maalannu vartalot eri väreillä ja yks oli punanen ja sillä oli sarvet. Pyrotekniikkaa ja karjuntaa. Sitten se karjuu että "seuraava biisi on meidän uudelta levyltä! Se on ihan uus ja HUOMENNA sitä saa KAUPOISTAAA!!!!". Myötähäpeä oli vahva. Keikan päätteeksi vielä rumpali heilutteli sitä levyä. Oliko tosiaan noin huonoa ollut myynti?

Homma on tehtävä nykyään näin, kun ei voi mennä Jyrkiin mainostamaan tulevaa levyä.
Planned a show Treasoned my roots Ice cream snow See you in June
Bredius
26.05.2004 18:50:57
Entombedin lämppärinä soitti Chaosbreed viime syksynä Nosturissa. Chaosbreedin vokalisti heitti mm. tällaisen esittelyn seuraavasta biisistä : "Tämä on omistettu kaikille paskanjauhajille." Seuraava biisi oli nimeltään joku Shitgrinder tai vastaava. Ei yleisö ainakaan lämmennyt tuosta. Sama herra lausui myös kaljamaha komeasti roikkuen: "Myö soitettaan suomalaista death metallia skandinaavisella otteella." Jaaha. Ja kaikki nämä lausahdukset pitää tietysti sanoa naama peruslukemilla, ettei vaan minkäänlaista itseironian vaikutelmaa pääsisi missään vaiheessa syntymään.
Turkele!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)