Aihe: Bluetone-vahvistimet
1 2 3 4 585 86 87 88 89215 216 217 218 219
Laulava Kylätohtori
06.01.2015 23:26:42
Gabe: Nyt kun on jo useampi vuorokausi ja useita soittotunteja alla tuon Bluetone JTM45/JMP 1987 ristisiitoksen kanssa niin täytyy sanoa että löysin itseni tästä ihan ennen näkemättömällä tavalla. Mikään aiempi vahvistin ei ole ollut tällä tavalla samalla aaltopituudella minun kanssani. Tämä on minulle ihan unelmakone kaikin puolin. Tämän kanssa ei tarvitse mitään pedaaleja kun boostauskin käy koneelta itseltään, silti kaikki pedaalit kuulostavat ihan älyttömän hyvältä tämän kanssa. Etenkin fuzzeista tämä pitää kuin hullu puurosta, mikä on minulle todella tärkeää. Tykkään soitella paljon mies-kitara-vahvistin meiningillä mutta toisinaan tulee ajanjaksoja kun pedaalit ovat enemmän kuin paikallaan, eli ihan ideaalitilanne minun kannaltani. Jotain kertoo myös se että tämä 50w Plexi johdannainen kesyttyy PPIMV:n ja Weberin kuorman avulla paremmin kerrostaloasuntoon sopiville äänenvoimakkuuksille kuin viiden watin Swart combo. :)

Hauska kuulla, että toimii. :) Kyllä vaan on huikea kone, pakko myöntää. Itsellä kun ei ole keinokuormaa, niin oli vähän äänekäs omaan käyttöön. Ja itselle iskee paremmin tuo Dusty Road kuitenkin. Siinä se taitaa olla se meikäläisen Graalin Malja. En oikein ymmärrä, miten vahvari voisi siitä enää meikäläisen tarpeisiin parantua...
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Gabe
06.01.2015 23:38:29
wnbrocker: Millä elementeillä olet sitä soitellu? Itellä oli G12H30 :set 2x12 umpikaapissa ja toimi erittäin hyvin. Haaveilin että pitäis testata G12M25 yhdistelmää, mutta en kaasupäissäni ehtiny :)

Tässä on elementtirumba pahasti kesken. :) Naputan siitä tarkemmin mietteitä tuonnempana.

Laulava Kylätohtori: Hauska kuulla, että toimii. :) Kyllä vaan on huikea kone, pakko myöntää. Itsellä kun ei ole keinokuormaa, niin oli vähän äänekäs omaan käyttöön. Ja itselle iskee paremmin tuo Dusty Road kuitenkin. Siinä se taitaa olla se meikäläisen Graalin Malja. En oikein ymmärrä, miten vahvari voisi siitä enää meikäläisen tarpeisiin parantua...

Toimii kyllä paremmin kuin hyvin. :) Pakko sanoa että tästä lyödän täydellisesti sen oman soundini Dusty oli myös ihan älyttömän hyvä, mutta tämä on omaan makuuni/käyttöön ihan lyömätön. Makuasioita. :)
wnbrocker
07.01.2015 00:54:59
Gabe: Nyt kun on jo useampi vuorokausi ja useita soittotunteja alla tuon Bluetone JTM45/JMP 1987 ristisiitoksen kanssa niin täytyy sanoa että löysin itseni tästä ihan ennen näkemättömällä tavalla. Mikään aiempi vahvistin ei ole ollut tällä tavalla samalla aaltopituudella minun kanssani. Tämä on minulle ihan unelmakone kaikin puolin. Tämän kanssa ei tarvitse mitään pedaaleja kun boostauskin käy koneelta itseltään, silti kaikki pedaalit kuulostavat ihan älyttömän hyvältä tämän kanssa. Etenkin fuzzeista tämä pitää kuin hullu puurosta, mikä on minulle todella tärkeää. Tykkään soitella paljon mies-kitara-vahvistin meiningillä mutta toisinaan tulee ajanjaksoja kun pedaalit ovat enemmän kuin paikallaan, eli ihan ideaalitilanne minun kannaltani. Jotain kertoo myös se että tämä 50w Plexi johdannainen kesyttyy PPIMV:n ja Weberin kuorman avulla paremmin kerrostaloasuntoon sopiville äänenvoimakkuuksille kuin viiden watin Swart combo. :)

Joo mulla oli sama juttu, että ensin PPIMV puoleenväliin tai 3/4 auki ja sitte Tone King Ironmanilla volumet siedettävälle tasolle. Särö oli kertakaikkiaan mehevä.

Tuntuu toimivan myös 100W Crossroadin Plexikanavassa ja Dusty Crunch kanavassa tuo keinokuorma/PPIMV yhdistelmä mainiosti.
Gabe
07.01.2015 09:37:43
wnbrocker: Joo mulla oli sama juttu, että ensin PPIMV puoleenväliin tai 3/4 auki ja sitte Tone King Ironmanilla volumet siedettävälle tasolle. Särö oli kertakaikkiaan mehevä.

Tuntuu toimivan myös 100W Crossroadin Plexikanavassa ja Dusty Crunch kanavassa tuo keinokuorma/PPIMV yhdistelmä mainiosti.

Jep, tällä olen päässyt parhaaseen lopputulokseen. Jos pelkästään PPIMV:n avulla yrittää hillitä niin soundi kärsii, samoin kuorman kanssa. Yhdessä toimivat todella hyvin. :)
jniska
07.01.2015 09:43:23
Gabe: Jep, tällä olen päässyt parhaaseen lopputulokseen. Jos pelkästään PPIMV:n avulla yrittää hillitä niin soundi kärsii, samoin kuorman kanssa. Yhdessä toimivat todella hyvin. :)

Tämä toimii myös JCM 800:ssa, JMP 2204:ssa, joihin lisätty PPIMV oman mastervolan lisäksi. Pelkällä kuormalla häviää dynamiikkaa liikaa, pelkällä PPIMV:llä haviää taas pääteputkista tuleva särö. Kuorma + PPIMV on tällä hetkellä paras yhdistelmä.
"Ei autoa kortilla ajeta eikä vilkulla käännetä"
madu
07.01.2015 10:15:52
Bluetone Dusty Road nuppi (vm 2009) tuli nyt hankittua ja täytyy ensimmäisten kokemusten jälkeen sanoa ettei kaduta hankinta!
http://muusikoiden.net/dyn/users/131208.jpg

Laitoin koneen kiinni 4x12 kaappiin jossa on V30 elementit. Heti ensimmäisenä hymy levisi kasvoille siitä kuinka käsittämättömän hyvä clean kanava tuossa on ja siinä on varsinkin yksikelaisilla telecasterilla mielettömän upea soundi ja reagoi soittoon todella hyvin ja taipuu ja säätyy hienosti EQ:lla joko pehmeäksi bassoiseksi tai kristallinkirkkaaksi. Toimi vielä hyvin tuon V30 elementin kanssa vaikka aluksi sitä vähän mietiskelin. Clean kanava ottaa TS tyylistä overdriveä todella hyvin vastaan (Voodoo Labin Sparkle Drive) ja Simble OD toimi myös loistavasti tuohon ja sillä sai ruuvattua mukavan paksut overdrive soundit.

Crunch kanava toimi myös todella hyvin ja särökin tuntuu riittävän mukavasti koska sitä voi tarvittaessa boostata Sparkle Drivellä tai Simblellä tai turboahtaa stäkättynä molempia overdrivejä. Kuumemmalla humbucker mikeillä varustetulla kitaralla tuosta lähti täysin metalliinkin taipuvat säröt boostattuna OD:lla.

VVR tuossa oli myös mukana, mutta mielestäni ilman sitäkin vahvistin toimi yllättävän hyvin pienemmilläkin voimakkuuksilla ja VVR:n avulla clean kanavan sai mukavasti murolle jos tarve siihen pienemmillä soittovolumeilla on.

Summa summarum aivan mielettömän monipuolinen vehje jossa kohtaa oivallisesti toteutettuna Fender tyyliset cleanit ja marshallmaailman mehukkaat crunchit. Kaikenkaikkiaan äärimmäisen hienoa, että Suomessa tehdään tällaisia loistavia laitteita ja siitä iso hatunnosto. Jotenkin jäi tästä semmoinen fiilis, että muut vahvistimet voi nyt myydä pois :)
mopar
07.01.2015 16:58:40

madu: Bluetone Dusty Road nuppi (vm 2009) tuli nyt hankittua ja täytyy ensimmäisten kokemusten jälkeen sanoa ettei kaduta hankinta!
http://muusikoiden.net/dyn/users/131208.jpg

Jahas, kama kiertää... :D
teleman
07.01.2015 19:33:23 (muokattu 07.01.2015 20:02:33)
mopar: Jahas, kama kiertää... :D

Näinpä näyttää tapahtuvan...;)
Komppikitaristi
madu
07.01.2015 22:26:39
Kiva että kiertää niin pääsi kätevästi Bluetone maailmaan :)
Laulava Kylätohtori
07.01.2015 22:47:54
mopar: Jahas, kama kiertää... :D

Hyvä se on, että ihmiset uskaltavat testata. Muuten olisi Gabenkin unelma Bluetone jäänyt löytymättä. Tiedä millä räkkylällä sitä itsekin soittelisi, jos ei olisi tullut ennakkoluulottomasti testailtua....

Eli hop hop, arvon kollegat, ei muuta kuin torikaupoille ja pistetään kama kiertämään... :)
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Dropped C
07.01.2015 23:58:57
Ei nyt ole rahaa, mielenkiinnosta kyselen. Mutta onko nuo kaikki ~100W kitaranupit tuon ~1800€? Vaikka ei haluaisikaan ihan suoraan jotain mallia? Vai paljonko joutuisi maksamaan, jos esim. haluaisi Marshall Jubilee - kloonin, mutta isommalla gainilla?
Juzpe
08.01.2015 00:52:10

Dropped C: Ei nyt ole rahaa, mielenkiinnosta kyselen. Mutta onko nuo kaikki ~100W kitaranupit tuon ~1800€? Vaikka ei haluaisikaan ihan suoraan jotain mallia? Vai paljonko joutuisi maksamaan, jos esim. haluaisi Marshall Jubilee - kloonin, mutta isommalla gainilla?

No mulla ois yks jubilee "hieman" ärtsymmällä etusella. Bluetonen tekemä. Tuuha poikkeen koeajolla.
"Nuori vihainen tosi cool rockmies" - Big Papa, "Don't be a fan or that shit might hit you!" - Joku
Dropped C
08.01.2015 01:05:58
Juzpe: No mulla ois yks jubilee "hieman" ärtsymmällä etusella. Bluetonen tekemä. Tuuha poikkeen koeajolla.

Ehkä sitten kun oon rikas...
madu
08.01.2015 09:56:51
On niin jumalattoman pitkä tämä Bluetone keskustelu ettei jaksa kahlata läpi, joten kysellään kokemuksia mitä delay ja reverb pedaaleja olette hyväksi näiden Dustyjen kanssa havainneet?

Yritän pitää pedaalilaudan kompaktina joten en mielellään hommaa kahta isoa tai täysikokoista erillistä purkkia joten Earthquaker Devicen Dispatch Master kiinnostelisi koska olisi kätevästi reverb ja dilsa samassa paketissa. Toinen mielessä pyörinyt vaihtoehto on TC:n HOF mini ja sitten sen kaveriksi saman firman TC:n mini delay.
steelduck
08.01.2015 10:18:17 (muokattu 08.01.2015 10:19:19)

Minulla on Wizard II... joka on aikalailla kuin Dusty, mutta pienemmässä kotelossa ja päätteessä ainoa vaihtoehto on 2x6v6.

Minulla on ollut efektiloopissa. HOF, Flint ja Blue Sky ja kaikki toimii hemmetin hyvin. Olen juuri flunssassa himassa ja äsken avasin PPMIV:n täysin auki, cleani kanava klo 13:sta ja SHOD:lla pientä lisämuroa + blue sky loopissa. Stereoista täysillä Bluesia A:sta taustaksi... parhautta.

Muutaman kierroksen kehtasi vetää ja nyt jään odottelemaan putooko postilaatikosta taloyhtiön hallituksen varoitus...
juki
08.01.2015 10:36:38
:D

Kysymys: Mikä on paras flunssalääke?

Vastaus: steelduck: äsken avasin PPMIV:n täysin auki, cleani kanava klo 13:sta ja SHOD:lla pientä lisämuroa + blue sky loopissa. Stereoista täysillä Bluesia A:sta taustaksi... parhautta.
Ei se taito vaan se tatsi! Ja SOUNDI!
Gabe
08.01.2015 10:38:21 (muokattu 08.01.2015 10:47:55)
steelduck: Muutaman kierroksen kehtasi vetää ja nyt jään odottelemaan putooko postilaatikosta taloyhtiön hallituksen varoitus...

Eilen kaverin kämpillä elementti kierros vol 2. Plexiä kaverin uuteen 2x12 kaappiin ja fuzzia päälle, ei jumalauta. Lysti loppui siihen kun alakerran naapuri meinasi tulla ovesta sisään.

Laulava Kylätohtori: Hyvä se on, että ihmiset uskaltavat testata. Muuten olisi Gabenkin unelma Bluetone jäänyt löytymättä. Tiedä millä räkkylällä sitä itsekin soittelisi, jos ei olisi tullut ennakkoluulottomasti testailtua....

Eli hop hop, arvon kollegat, ei muuta kuin torikaupoille ja pistetään kama kiertämään... :)

Älä muuta sano. Tässä on muutama hikikarpalo valunut kun mietin jos olisi tämäkin mieliteko jäänyt toteuttamatta, mistä olisikaan jäänyt paitsi. Ei sitä koskaan tiedä jos ei ihan itse kokeile. :)
steelduck
08.01.2015 10:46:02 (muokattu 08.01.2015 13:35:12)

juki: :D

Kysymys: Mikä on paras flunssalääke?

Vastaus:

:D.... Joo, hetkeen ei kolottanut mikään ja mikään ei harmittanut. Saisikohan tuohon lääkärin määräystä, mitä voisi sitten heilutella isännöitsijän edessä. "Tässä lukee, että tunti Bluetonea täysillä tarvittaessa..."
Morri
08.01.2015 19:26:14
madu: On niin jumalattoman pitkä tämä Bluetone keskustelu ettei jaksa kahlata läpi, joten kysellään kokemuksia mitä delay ja reverb pedaaleja olette hyväksi näiden Dustyjen kanssa havainneet?

Itse olen omani kanssa käyttänyt efektiloopissa Tauruksen Zebua eli reverb-delay-pedaalia, josta voi valita jommankumman tai molemmat efektit samanaikaisesti päälle. Hyvin toimii.
Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it. André Gide
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)