Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Multiefektiä MIDI:llä varustetun nupin kaveriksi?
1
Aamuhaamu
01.02.2012 19:16:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morjensta, otsikko kertonee kaiken olennaisimman.
 
Hakusessa olisi jokin hifimpi ratkaisu nykyisen Alesis Wedgen tilalle. Vahvistimessani (Laney TT50H) on siis kolme kanavaa ja tavallaan kaksi "modea" kullekin, eli tässä tapauksessa peruskanavat olisivat todennäköisesti maustettu jollain melkolailla konservatiivisilla kaiuilla ja sitten toisissa modeissa enemmän sellaista megareverbdelaymodulaatiomuljutusta. Formaattina nupin päälle kätevästi mahtuva desktop tai sitten ihan perus rackmount. Jonkunlaisena kipurajana hinnalle olen ajatellut 300-400 euroa.
 
Eli: minkälaisia setuppeja itse olette kyhäilleet ja miksi? Osaisiko joku suositella jotain hyvää (so. uskottavat ja musikaalisen kuuloiset shoegazekaiut ja kitarameiningeissä sopivat modulaatioefektit) multipaavoa em. käyttöön?
 
There's nothing like a Shin-Ei for that "bumble bee with a chainsaw being electrocuted in a metal trashcan" sound.
Antroid
01.02.2012 20:48:34 (muokattu 01.02.2012 20:51:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käytetty G-Force vois irrota tolla rahalla. Hyvä vehjes on se, munsta ainakin. Onko sulla jo midilauta olemassaan?
 
oiva tumpeloinen
01.02.2012 20:51:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antroid: Käytetty G-Force vois irrota tolla rahalla. Hyvä vehjes on se, munsta ainakin.
 
Mä olisin ehdottanut samaa, mutta en tiedä, irtoaako ihan tuohon budjettiin. Usein noita näkee pyyntinä 500 euron pintaan. Toki välillä halvemmallakin, mutta alta 400 euron en ole tainnut ainakaan itse nähdä.
Aamuhaamu
01.02.2012 21:27:44 (muokattu 01.02.2012 21:39:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiva tumpeloinen: Mä olisin ehdottanut samaa, mutta en tiedä, irtoaako ihan tuohon budjettiin. Usein noita näkee pyyntinä 500 euron pintaan.
 
Jahans, nopeaa toimintaa: ensimmäiset G-Forcet tarjottu pikaviestillä tuohon 500e pintaan!
 
Mitäs eroa tuossa sitten on käytännössä verrattuna esim. noihin G-Majoreihin ym. TC Electronicin tuotteisiin? Ja mikä on kun TC tuntuu kokolailla dominoivan noita räkkieffumarkkinoita? Onko ne oikeesti niin hyviä?
 
Entäs tämä budjetti/bang for the buck -osasto sitten? Marshallin JFX-1 on ilmeisesti aika tuhnu, mutta löytyykö Digitechiltä, Rocktronilta, Alesikselta ja näiltä hyväksihavaittuja ja testaamisen arvoisia vermeksiä?
 
(E: Korostettakoon vielä, että laitteen ei tarvitse olla mitenkään erityisen monipuolinen tai jok'ikisen mahdollisen parametrin ohjelmoitavissa jne., kunhan se vain tekee nuo aiemmin mainitsemani asiat hyvin :)
 
There's nothing like a Shin-Ei for that "bumble bee with a chainsaw being electrocuted in a metal trashcan" sound.
SPolis
01.02.2012 22:17:41
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vanhat Rocktronit multiefektiunitit (Intellifex, Replifex, Multivalve jne.) painivat laadullisesti samassa sarjassa kuin G-major. Hinnat liikkuvat reilusta 100€:sta alle 300€:n ja siitä väliltä.
 
http://www.coronaskies.com
Antroid
02.02.2012 17:45:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aamuhaamu: Jahans, nopeaa toimintaa: ensimmäiset G-Forcet tarjottu pikaviestillä tuohon 500e pintaan!
 
Mitäs eroa tuossa sitten on käytännössä verrattuna esim. noihin G-Majoreihin ym. TC Electronicin tuotteisiin? Ja mikä on kun TC tuntuu kokolailla dominoivan noita räkkieffumarkkinoita? Onko ne oikeesti niin hyviä?

 
Oon ymmärtäny että G-forcessa on paremmat AD/DA -muuntimet, eli syö vähemmän soundia. Lisäksi prossutehoa, efektejä ja muljutuksia on enemmän, eli siinä mielessä monipuolisempi vehjes. Mulla ei oo kokemusta noista TC:n halvemmistä räkkiefekteistä, niin en voi kommentoida, onko noissa käytännössä miten paljon eroa ja huomaako soundissa merkittävää eroa G-Forcen ja G-Majorin välillä.
 
Aamuhaamu
03.02.2012 15:45:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antroid: Onko sulla jo midilauta olemassaan?
 
Ei ole, kun vahvistimen kanavanvaihtaja ajaa saman asian :)
 
Antroid: Oon ymmärtäny että G-forcessa on paremmat AD/DA -muuntimet, eli syö vähemmän soundia.
 
Soundin syöminenkään ei oikeastaan ole edes ongelma, koska en todennäköisesti kuulisi mokomaa ja vaikka kuulisinkin niin kuiva signaali ei edes kulkisi laitteen lävitse, koska vahvistimessa on sellainen kiva FX MIX -potikka. Noista ja yksinkertaisesta käyttökohteestani johtuen olisin melkein taipuvaisempi G-Majoreiden kannalle, mutta katsotaan.
 
Anyway, olisi silti mielenkiintoista kuulla ihmisten mielipiteitä mahdollisista vaihtoehtoisista uniteista...?
 
There's nothing like a Shin-Ei for that "bumble bee with a chainsaw being electrocuted in a metal trashcan" sound.
antikristus
29.10.2014 09:15:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämää tuntuu menevä lähimmäksi omaa ihmetyksen aiheita vaikka 998 päivää vanha onkin. Olen astumassa räkkien maailmaan . Tarviiko räkki multiefekti aina etuasteen ja päättärin räkkiin vai kelpaako nupin efektilooppii? Suunitelmana ois 6505 + g-major + voodoo lab ground conrol. Niin moni tuntuu noita irtovahvareita käyttävän.
 
hannlain
29.10.2014 09:19:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

antikristus: Tämää tuntuu menevä lähimmäksi omaa ihmetyksen aiheita vaikka 998 päivää vanha onkin. Olen astumassa räkkien maailmaan . Tarviiko räkki multiefekti aina etuasteen ja päättärin räkkiin vai kelpaako nupin efektilooppii? Suunitelmana ois 6505 + g-major + voodoo lab ground conrol. Niin moni tuntuu noita irtovahvareita käyttävän.
 
Yhtä lailla toimii multiefekti nupin efektiloopissa kuin räkkietuasteen ja -pääteasteen välissäkin.
antikristus
29.10.2014 09:20:14
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko mitään hyötyjä/haittoja muuten?
 
ReBeat
29.10.2014 09:42:13
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

antikristus: Onko mitään hyötyjä/haittoja muuten?
 
Nupit on yleensä monoja joten efektitkin saa sitten monona.
 
antikristus
29.10.2014 09:46:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos inffosta.
 
hannlain
29.10.2014 09:55:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

antikristus: Onko mitään hyötyjä/haittoja muuten?
 
Räkkipääteasteet ovat usein kovin kalliita ja painavia. Itse ainakin vaihdoin osittain tuosta syystä räkkivahvistimista nuppimalliseen vahvistimeen, mutta sama räkkimultiefekti on edelleen käytössä nupin fx-lenkissä.
jumara
29.10.2014 09:58:09 (muokattu 29.10.2014 10:02:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hannlain: Yhtä lailla toimii multiefekti nupin efektiloopissa kuin räkkietuasteen ja -pääteasteen välissäkin.
 
Täytyy kuitenkin muistaa, että kyseisen laitteen pitää toimia efektiyksikkönä. On olemassa myös preamp/multi-fx -laitteita, joissa on integroituna etuaste ja efektipaavo. Tällaistakin voi käyttää efektiloopissa, mikäli etuastetoiminnot ovat ohitettavissa - itse olen käyttänyt jo vuosia wanhaa ARTin pre/fx-vermettä vahvarin loopissa. Sen sijaan jotain PODia ei lähtökohtaisesti kandee tunkea efektilooppiin.
 
antikristus: Onko mitään hyötyjä/haittoja muuten?
 
Itse pidän efektiloopin käytön suurena hyötynä sitä, että kitaran ja etuasteen välissä ei ole kovin paljon matolaatikoita syömässä ja häiritsemässä signaalia. Monet efektit myös kuullostavat paremmalta efektiloopissa.
 
Huonona puolena ehkä räkkilaitteiden hitaampi käyttöliittymä valikoineen päivineen.
 
Parhaimmat kitarasointini läpi vuosien olen saanut englantilaisvalmisteisilla Marsalkka-putkivahvistimilla ja keltaisilla POMO-yliajopolkimilla.
antikristus
29.10.2014 10:04:37
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meneekös se sitte loopin sendistä preamp reikään?
 
jumara
29.10.2014 10:10:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

antikristus: Meneekös se sitte loopin sendistä preamp reikään?
 
Preamp/fx -monitoimikoneen kyseessä ollessa kyllä.
 
Parhaimmat kitarasointini läpi vuosien olen saanut englantilaisvalmisteisilla Marsalkka-putkivahvistimilla ja keltaisilla POMO-yliajopolkimilla.
antikristus
08.01.2015 17:35:37
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kertokaas näyttääkö tämä kytkentä toimivalta vai tuhoon tuomitulta, on siis eq suunitelmissa ja koitan tolla mini switcherillä sitä ajaa. https://www.dropbox.com/s/kdvef59qd6absdy/r%C3%A4kki.jpg?dl=0
 
ReBeat
08.01.2015 20:50:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

antikristus: Kertokaas näyttääkö tämä kytkentä toimivalta vai tuhoon tuomitulta, on siis eq suunitelmissa ja koitan tolla mini switcherillä sitä ajaa. https://www.dropbox.com/s/kdvef59qd6absdy/r%C3%A4kki.jpg?dl=0
 
Hyvältä näyttää.
 
antikristus
08.01.2015 21:49:34
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli yhellä polkasulla pitäs vaihtuu efekti, vahvarin kanava ja eq kavana?
 
ReBeat
08.01.2015 23:31:21
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

antikristus: Eli yhellä polkasulla pitäs vaihtuu efekti, vahvarin kanava ja eq kavana?
 
Kyllä siinä niin saattaa käydä. Jos settingssit on oikein.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «