Aihe: Tekeekö näillä mitään? (sellot ) 1 | |
---|---|
![]() 01.03.2014 17:15:04 | |
Terve! Monen vuoden hautomisen jälkeen olen päättänyt hankkia sellon, huolimatta siitä että olen kohta kaksikymppinen. ( Liian vanha ei kuulemma opi.. ) Mutta sinnikkyyttä löytyy! Sitten asiaan: Esimerkiksi Thomann myy sekä sähköisiä - että akustisia selloja reippaan 300 euron hintakapulaan. Miten on, tekeekö näillä vehkeillä mitään? Ns. ammattilaiset ovat sanoneet että aloittelijan laitteeksi kelpaa hyvin, joidenkin mielestä taas ei.. Ymmärrän, että ääni ei ole yhtä puhdas kuin monen tonnin akustisessa saksalaisessa puusellossa, mutta tuntuu hölmöltä uhrata iso kasa rahaa heti ensimmäiseen vehkeeseen.. minusta kun ei varmasti ammattilaista tule ikinä :D Sitten vielä sellainen juttu: taas kuuleman mukaan sähköisellä sellolla saa kikkailtua enemmän loop pedaaleilla sun muilla härveleillä (mikä tuo sitten varmasti lisää intressiä myöhemmin asiaa kohtaan ) Mutta akustinen on aina akustinen.. Mitä mieltä olette, hienoa jos joku pystyy minua asiassa auttamaan edes hieman! Kiitos! | |
![]() 01.03.2014 20:26:22 | |
Cannotplay: Terve! Monen vuoden hautomisen jälkeen olen päättänyt hankkia sellon, huolimatta siitä että olen kohta kaksikymppinen. ( Liian vanha ei kuulemma opi.. ) Mutta sinnikkyyttä löytyy! Sitten asiaan: Esimerkiksi Thomann myy sekä sähköisiä - että akustisia selloja reippaan 300 euron hintakapulaan. Miten on, tekeekö näillä vehkeillä mitään? Ns. ammattilaiset ovat sanoneet että aloittelijan laitteeksi kelpaa hyvin, joidenkin mielestä taas ei.. Ymmärrän, että ääni ei ole yhtä puhdas kuin monen tonnin akustisessa saksalaisessa puusellossa, mutta tuntuu hölmöltä uhrata iso kasa rahaa heti ensimmäiseen vehkeeseen.. minusta kun ei varmasti ammattilaista tule ikinä :D Sitten vielä sellainen juttu: taas kuuleman mukaan sähköisellä sellolla saa kikkailtua enemmän loop pedaaleilla sun muilla härveleillä (mikä tuo sitten varmasti lisää intressiä myöhemmin asiaa kohtaan ) Mutta akustinen on aina akustinen.. Mitä mieltä olette, hienoa jos joku pystyy minua asiassa auttamaan edes hieman! Kiitos! Noista halvoista selloista en osaa sanoa mitään, kun en ole halvoilla soittanut. Väittäisin kyllä että aloittelijan soitto on ns. sietämättömän kuuloista sellosta riippumatta. Ei siitä 10ke sellosta hyvää ääntä saa, jos ei osaa. Itte ostaisin aloittelijana eka halvan. Jos homma lähtee käyntiin, niin sitten vaihtaisin parempaan. Käytettyjä voisi löytyä Musiikkikeskuksen ilmoitustaululta. Loopperin ja efektien käyttö on sähkiksellä toki helppoa, kun ei tartte kuin piuhan väliin. Sähköselloista ja akustisen sellon mikeistä mulla on sen verran kokemusta, että suosittelen ostamaan akustisen ja siihen sitten myöhemmin mikin. Toisin sanoen akustisesta saat sähkösellon ostamalla esim. 130e maksavan shadown sellomikin, mutta sähkösellosta et saa akustista mitenkään. Myöskin akustisesta sellosta olen mikin kanssa saanut parempaa soundia ulos kuin sähkösellosta. Sanotaan että soundi lähtee sormista... no mulla se on kai jo sitte lähtenyt. | |
![]() 03.03.2014 16:49:42 | |
oksatboys: Noista halvoista selloista en osaa sanoa mitään, kun en ole halvoilla soittanut. Väittäisin kyllä että aloittelijan soitto on ns. sietämättömän kuuloista sellosta riippumatta. Ei siitä 10ke sellosta hyvää ääntä saa, jos ei osaa. Itte ostaisin aloittelijana eka halvan. Jos homma lähtee käyntiin, niin sitten vaihtaisin parempaan. Käytettyjä voisi löytyä Musiikkikeskuksen ilmoitustaululta. Loopperin ja efektien käyttö on sähkiksellä toki helppoa, kun ei tartte kuin piuhan väliin. Sähköselloista ja akustisen sellon mikeistä mulla on sen verran kokemusta, että suosittelen ostamaan akustisen ja siihen sitten myöhemmin mikin. Toisin sanoen akustisesta saat sähkösellon ostamalla esim. 130e maksavan shadown sellomikin, mutta sähkösellosta et saa akustista mitenkään. Myöskin akustisesta sellosta olen mikin kanssa saanut parempaa soundia ulos kuin sähkösellosta. Kiitos tästä! | |
![]() 04.03.2014 19:35:19 | |
Vielä semmonen: http://www.thomann.de/fi/thomann_gothic_cello_44.htm passaako tälläset sellot? vai onko ihan toivottomia tapauksia? | |
![]() 04.03.2014 20:04:50 (muokattu 04.03.2014 20:08:52) | |
Cannotplay: Vielä semmonen: http://www.thomann.de/fi/thomann_gothic_cello_44.htm passaako tälläset sellot? vai onko ihan toivottomia tapauksia? Testaamatta en sano kauheasti, mutta jotain kummiskin :D Toi on laminoitua puuta, eli vaneria. Se ei lupaa oikein hyvää soundia. Halvin puinen sello thomannilla näytti olevan 380e. Toinen juttu mikä noin halvassa epäilyttää on viimeistely. Esim. kielet voi olla todella korkealla tai vaikka liian matalalla. Jos osaa viilata niin tällaiset tietty hoitaa itekkin helposti. Hieman vaikeammaksi menee mm. soundpostin, eli kannen ja pohjan väliin pönkätyn tapin asettelu. Jos kiinalaiset lapset ovat sen pikkasen sivuun huitaisseet kasatessa, voi soundi olla mitä sattuu. Pönkkä ei ole liimattu kiinni vaan sitä voi siis liikutella sopivalla työkalulla. Maksaa enemmän ja on edelleen vaneria, mutta myyntipuheen mukaan trimmattu Saksassa http://www.thomann.de/fi/thomann_red_rose_cello_44_bk.htm E. Käytetyn, Suomessa joitakin vuosia oleilleen sellon ostamisessa on suuremman bang-for-bucks-kertoimen lisäksi yksi todella hyvä puoli: Pahimmat ilmastosta johtuvat elämiset ja niistä aiheutuneet halkeamat ja saumojen aukeamiset olisivat jo tapahtuneet. Sanotaan että soundi lähtee sormista... no mulla se on kai jo sitte lähtenyt. | |
![]() 05.03.2014 14:40:33 | |
E. Käytetyn, Suomessa joitakin vuosia oleilleen sellon ostamisessa on suuremman bang-for-bucks-kertoimen lisäksi yksi todella hyvä puoli: Pahimmat ilmastosta johtuvat elämiset ja niistä aiheutuneet halkeamat ja saumojen aukeamiset olisivat jo tapahtuneet. Juuri tätä fundeerasin itsekkin. Taidanpa siis ottaa suunnakseni musiikkikeskusen ja katsoa löytyiskö sieltä kohtuu hintaisia yksilöitä:) max. raja hinnan suhteen mulla taitaa kuitenkin olla alle tonnin:/ Toki jos joku tietää hyviä yksilöitä niin voi linkittää vaikka tähän mulle niitä, olisi iso apu. | |
![]() 08.01.2015 16:53:56 | |
Vanha ketju, mutta jos vielä jotakuta halvemmat sellot kiinnostaa niin kattelkaa ebaysta. Sieltä saa suoraan kiinalaisia selloja todella halvalla verrattuna siihen mitä samat sellot maksaa eurooppalaisissa kaupoissa. Itte tilasin kesällä keikkaselloksi ebysta sellon, joka maksoi 630e ovelle tuotuna veroineen. Pesee mennen tullen muutaman tonnin oppilassoittimet ja ammattisellistitkin ovat tuon sointia kehuneet ja hintaa ihmetelleet. Sello on siis täys puuta ja käsin vernissattu. Myyjän mukaan puut olivat myös n. 20 vuotta kuivaneita jne. Sanotaan että soundi lähtee sormista... no mulla se on kai jo sitte lähtenyt. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)