askomiko 04.01.2015 20:38:02 (muokattu 04.01.2015 20:38:23) | |
---|
Tänään unohtu tulpat kotiin ja melusin reenit hätävara-keltaisilla Eareilla. Olipa kamalaa. On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |
käsi 04.01.2015 20:59:19 | |
---|
kimurantti1: Mulla on molempia ja ovat aivan samannäköiset ja keskenään vaihtokelpoiset. Mulla on myös kolmannet about 6v vanhat FinFonicit, jotka on vähän eri näköiset uudempiin Elacineihin ja FinFoniceihin verrattuna. FinFonicin edustaja joitain vuosia sitten sanoi, että filtterit ovat samat, en tiedä jos asianlaita on sittemmin muuttunut. Varmasti asia on näin. En ole tuohon asiaan kummemmin perehtynyt. Olen tosin viimeaikoina miettinyt että hakisin toiset filtterit. Olikos ne noi -5 dB:t mikä oli pienin. Nyt on mulla 15. Keikkoja olisi ehkä mukavempi katsoa noilla 5:n filttereillä. MUSIC LOVER, Joka on päättänyt onnistua unelmissa |
naavanka_ 04.01.2015 21:39:34 | |
---|
Vielä olisi mahdollisuus osallistua Kuopin Elacin-kimppaan. Kuun puoliväliin koitan saada valut. |
stratomaster 08.01.2015 08:22:47 (muokattu 08.01.2015 08:25:21) | |
---|
Ensimmäiset treenit Elacinien kanssa takana ja ihmettelen ainoastaan, miksi valetut tulpat tuli hankittua vasta nyt. Miellyttävät korvissa ja omaan käyttööni juuri sopiva vaimennus (-15 db). Koko bändi tuntui soivan selkeästi ja tasapainoisesti, aivan erilainen kokemus kuin millään aikaisemmin käyttämilläni tulpilla. |
stratomaster: Ensimmäiset treenit Elacinien kanssa takana ja ihmettelen ainoastaan, miksi valetut tulpat tuli hankittua vasta nyt. Miellyttävät korvissa ja omaan käyttööni juuri sopiva vaimennus (-15 db). Koko bändi tuntui soivan selkeästi ja tasapainoisesti, aivan erilainen kokemus kuin millään aikaisemmin käyttämilläni tulpilla. Pian et osaa oikein olla ilman niitä. Näin kävi mulle. Musisointi muuttui mukavaksi, toki järkytys oli myös suuri kun oikeasti kuuli miten paskalta sitä bändi kuulosti. Alkoi soundien ruuvaaminen heti! MUSIC LOVER, Joka on päättänyt onnistua unelmissa |
naavanka_ 08.01.2015 17:56:46 | |
---|
Vielä kerkeää mukaan! Mahdollisuus kimppatilata yksilölliset Elacinin Music ER Flexcomfort korvatulpat. Valut tapahtuvat perjantaina 16.1 klo 16 Kuopion Kelloniemessä, osoitteessa Liipasintie 8. Korvatulppien hinnaksi tulee 190€ (sis alv24%) per henkilö mikäli yli kymmenen (10) henkilöä osallistuu. Kahdestakymmenestä (20) osallistujasta hinta putoaa hieman. Suojaa siis sinäkin kuulosi hyvin. Kerran kun näitä kokeilee, ei enää ole paluuta kuusitulppiin tai muhjuihin. Ilmoita osallistumisestasi joko minulle tai Kuopiohuoneeseen. Myös pääkaupunkiseutulaiset/eteläsuomalaiset voivat osallistua samaan kimppaan koska yritys tekee valuja myös Helsingissä. Ilmoittautumisaikaa 12.1. maanantaihin jonka jälkeen kimppa toteutuu tai on toteutumatta. |
Laulava Kylätohtori 16.02.2015 10:16:39 | |
---|
Unohtuipa hehkuttaa näitä valettuja korvatulppia. Eli on kyllä mukavat. Sopii korviin kuin valetut (ehhehe ehehehe..) eli todella mukavat, helpot ja nopeat asentaa korviin ja ottaa pois. Eipä 'vuoda' ääntä, vaikka availisi suuta tai muuta. Itsellä on 9 dB vaimennus, joka on omiin tarpeisiin juuri sopiva. Ei mene soundi treenikselläkään puuroksi, vaan hyvin on taajuudet balanssissa... Suosittelen. Believe what you want, it doesn't mean you're right... |
Gabe 11.05.2015 18:42:55 | |
---|
Kun nyt näyttää siltä että Bluetonen Plexi-johdannainen ronskilla päätesärölläon se minun juttu, niin asiallinen kuulonsuojaus on seuraavana ostoslistalla. Mistäs turkulaiset olette ostaneet valetut Elacinne? Oletteko saaneet ryhmä alennusta? Kiinnostuneita kimppatilaukseen? |
Type 11.05.2015 19:09:18 | |
---|
Gabe: Kiinnostuneita kimppatilaukseen? Kyllähän nuo nykyiset on jo kymmenen käyttövuoden jäljiltä siinä kunnossa, että voisi uudet hommata. Kolmella soinnulla tekee biisin, neljällä koko albumin. |
Gary oin 11.05.2015 20:27:41 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Unohtuipa hehkuttaa näitä valettuja korvatulppia. Eli on kyllä mukavat. Sopii korviin kuin valetut (ehhehe ehehehe..) eli todella mukavat, helpot ja nopeat asentaa korviin ja ottaa pois. Eipä 'vuoda' ääntä, vaikka availisi suuta tai muuta. Itsellä on 9 dB vaimennus, joka on omiin tarpeisiin juuri sopiva. Ei mene soundi treenikselläkään puuroksi, vaan hyvin on taajuudet balanssissa... Suosittelen. Mulla oli vähän juuri tuota vuoto-ongelmaa. Eka yritys valuista tehtiin jutellen normaalisti ja soundi tulpissa muuttui leukaluun asennon mukaan todella paljon: alkoivat vuotaa heti kun on leuka edessä tai suu auki. Koin vieläpä tuon vuotavan soundin mieleisempänä, suu kiinni oli hieman tunkkaisempi ja bassokaampi meno. Oli todella hämmentävää pyöritellä naamaa keikoilla hyvän soundin perässä. Toinen valuyritys sitten käyden läpi ääriasennot ja hieman aiempaa pidemmät tulpat, nyt tuli ehdottomasti tasaisemmin toimivat muutaman käyttökerran perusteella. Mukava kuulla omistavansa yliliikkuvaisen leukaluun, eiköhän nämä ole parasta mitä näille korville saa. |
Gabe 11.05.2015 21:01:04 | |
---|
Type: Kyllähän nuo nykyiset on jo kymmenen käyttövuoden jäljiltä siinä kunnossa, että voisi uudet hommata. Laitan sinut tuohon muistiin. Soittelen vähän huomenna hintoja ja huhuilen sitten lisää. |
tele09 13.05.2015 01:50:31 (muokattu 13.05.2015 01:53:32) | |
---|
Gabe: Laitan sinut tuohon muistiin. Soittelen vähän huomenna hintoja ja huhuilen sitten lisää. Laita tänne hinnastoa ja toimitusajat, olisi itsellänikin ostoslistalla... |
teejk 13.05.2015 08:36:51 (muokattu 13.05.2015 08:38:07) | |
---|
Tuplat. |
teejk 13.05.2015 08:37:01 | |
---|
Gabe: Laitan sinut tuohon muistiin. Soittelen vähän huomenna hintoja ja huhuilen sitten lisää. Joo hei, mua kiinnostais kans. Jos hinta on passeli. |
Gabe 13.05.2015 11:17:17 (muokattu 13.05.2015 11:17:53) | |
---|
Asiaa selviteltiin maahantuojalta. Eivät kuulemma tarjoa enää määräalennuksia, eivät ainakaan jos on vain 10-15 tilaajaa. Ensi viikolla otetaan valut ja 2-4 viikkoa menee kunnes tulere tulpat. 250e sain tingattua hinnaksi. On paras olla hyvät. |
Laulava Kylätohtori 13.05.2015 11:28:30 | |
---|
Gabe: Asiaa selviteltiin maahantuojalta. Eivät kuulemma tarjoa enää määräalennuksia, eivät ainakaan jos on vain 10-15 tilaajaa. Ensi viikolla otetaan valut ja 2-4 viikkoa menee kunnes tulere tulpat. 250e sain tingattua hinnaksi. On paras olla hyvät. Kysyitkö Orelon hintaa? Itse hankin sellaiset työpaikan kautta ja minusta ovat sen verran hyvät, mitä nyt voi korvatulpilta odottaa. Istuu päässä täydellisesti, ovat mukavat ja helppo asentaa/poistaa. Eivät vuoda. Enkä usko, että muutkaan korvatulpat oat soundillisesti sen paremmat - ainahan tulpat nyt vähän soundia muuttaa, vaikka olisivat mitkä. Soundi on kuitenkin tasapainoinen ja aivan eri maailmasta kuin entisillä halpatulpilla. Ainakin muutaman kuukauden käytön perusteella vaikuttavat hyviltä... Onko täällä muuten muilla kokemuksia Orelonista verrattuna muihin, niin saisi vähän vertailupohjaa? Believe what you want, it doesn't mean you're right... |
Gabe 13.05.2015 11:56:03 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Kysyitkö Orelon hintaa? Itse hankin sellaiset työpaikan kautta ja minusta ovat sen verran hyvät, mitä nyt voi korvatulpilta odottaa. Istuu päässä täydellisesti, ovat mukavat ja helppo asentaa/poistaa. Eivät vuoda. Enkä usko, että muutkaan korvatulpat oat soundillisesti sen paremmat - ainahan tulpat nyt vähän soundia muuttaa, vaikka olisivat mitkä. Soundi on kuitenkin tasapainoinen ja aivan eri maailmasta kuin entisillä halpatulpilla. Ainakin muutaman kuukauden käytön perusteella vaikuttavat hyviltä... Onko täällä muuten muilla kokemuksia Orelonista verrattuna muihin, niin saisi vähän vertailupohjaa? Enpäs olekasn kysellyt. Elacinia kaikki on suositelleet joten sillä menin. Kiinnostaisi myös kuulla vertailua näistä kahdesta. |
johanssen 13.05.2015 12:07:18 | |
---|
Gabe: Asiaa selviteltiin maahantuojalta. Eivät kuulemma tarjoa enää määräalennuksia, eivät ainakaan jos on vain 10-15 tilaajaa. Ensi viikolla otetaan valut ja 2-4 viikkoa menee kunnes tulere tulpat. 250e sain tingattua hinnaksi. On paras olla hyvät. En usko, että meet metsään. Näitä nimittäin voisin itse jo kutsua pitopeleiksi. Luulenpa sulle käyvän samoin. asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat... |
juki 13.05.2015 14:30:36 | |
---|
Hiukan voi päästä halvemmalla ottamalla valu ja siihen filtterit muualta, 150+70 sai kuulemma kaveri. Ei se taito vaan se tatsi! Ja SOUNDI! |
Gary oin 13.05.2015 14:43:23 | |
---|
juki: Hiukan voi päästä halvemmalla ottamalla valu ja siihen filtterit muualta, 150+70 sai kuulemma kaveri. Mielenkiintoista, järki sanois juuri toisinpäin. Jyväskylässä Kuuloxi tekee tulpat hintaan 230e, filtterit irrallaan ostettuna 76 ja tulppien yhteydessä lisäparille parin kympin alennus. Onkos tullut vastaan toimittajien välillä eroja sopivuustakuussa? 3kk tarjottiin täälläpäin ja pidin tarpeellisena - vei muutaman käyttökerran tositilanteessa tajuta ettei ole kyse korvan tottumisesta vaan epäsopivasta tulpasta. |