Drumpaul 07.01.2015 20:59:01 | |
---|
jukkajylli: Montako tavua on sanassa kolome? No kolome tavuahan siinä on. |
Minua ärsyttää savolaesena se että semmoset yrittää väkisin viäntee jotka ee ossoo. |
Prophet 07.01.2015 22:18:07 | |
---|
|
Jalmus 08.01.2015 11:59:16 | |
---|
EP: Jaaha.. savolaiset on haukuttu (en kyllä ymmärrä miksi), mutta mitähän seuraavaksi? Kuten joku jo mainitsi, savolaisia en ole minäkään haukkunut. Mulla on useitakin hyviä työkavereita ja kavereita muutenkin, jotka ovat savolaisia. Mutta eipä he sitä savolaisuuttaan yritä korostaa tai yritä tehdä siitä muka-hauskaa huumoria. Eli arkielämässä se ei näy mitenkään minään erityispiirteinä. Se mitä inhoan on edelleenkin se ylikorostaminen ja se huumorityyppi, että toiselle auotaan päätä niin paljon kuin ehditään ja kun toinen samalla mitalla vastaa, niin suu menee rusetille. Se ei ole lupsakkaa huumoria, se on typerää muka-huumoria. Vaikka maailma olisi millä mallilla tahansa, sutenööri se vitut välittää. |
Epämuusikko 08.01.2015 12:07:54 (muokattu 08.01.2015 12:15:28) | |
---|
Jalmus ymmärtää asioiden laidan. + odotan edelleen EP:ltä esimerkkiä "amerikanengelskamongerruksesta" joka on erittäin suosittua. Pistän tästä oman esimerkkini. Rumpuja siis soitan itse. Eikä ole mongerrusta, vaikkei ole ihan täyttä englantiakaan. Eikä kyseinen nettijulkaisumme ole liiemmin suosittu, mutta maailmalla on markkinoita moiselle "rytmimusiikin saarekkeelle". https://soundcloud.com/flow-recordi … udioz/mr-vegas-under-my-sensi-black Korostettu näennäisjamaikalaisuus tai mikä se on se tullista tulleiden englantilaisten vastaava aksentti voi välillä mennä tahollaan savolaishuumoriksi ainakin vastaanottajan päässä. No, miten vuan. (bonuksena vielä suomalainen otanta ilman aksenttia mutta huumorilla. Bongatkaa videosta Tommi Lindell! https://www.youtube.com/watch?v=IwnG3ijlXT8 tuossa myös audioversio ilman puuttuvia frameja https://www.youtube.com/watch?v=feUZ5jvxuog ) "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
EP 08.01.2015 12:56:26 | |
---|
Jalmus: Kuten joku jo mainitsi, savolaisia en ole minäkään haukkunut. Mulla on useitakin hyviä työkavereita ja kavereita muutenkin, jotka ovat savolaisia. Mutta eipä he sitä savolaisuuttaan yritä korostaa tai yritä tehdä siitä muka-hauskaa huumoria. Eli arkielämässä se ei näy mitenkään minään erityispiirteinä. Se mitä inhoan on edelleenkin se ylikorostaminen ja se huumorityyppi, että toiselle auotaan päätä niin paljon kuin ehditään ja kun toinen samalla mitalla vastaa, niin suu menee rusetille. Se ei ole lupsakkaa huumoria, se on typerää muka-huumoria. Suo anteeksi, ihmettelin vaan ns. vittumaisen luonteen vetäminen aiheeseen? Monet puhuu edelleen murteella ihan normisti, ei mitenkään korostuneesti. |
Jalmus 08.01.2015 13:07:14 | |
---|
EP: Suo anteeksi, ihmettelin vaan ns. vittumaisen luonteen vetäminen aiheeseen? Monet puhuu edelleen murteella ihan normisti, ei mitenkään korostuneesti. En minä mitään vittumaista luonnetta tähän vedä, mutta jos jonkun mielestä on jotain ihme hienoa vetää Puhu hiljaa rakkaudesta savoksi ja tuoda se sitten julki, niin pitää aina varautua, että myös vastakkaisia mielipiteitä löytyy varmuudella. Mua ei tasan haittaa, jos joku puhuu murteellaan LUONNOSTAAN, mutta takuuvarmasti pistää korvaan, jos se murre on ylikorostettua, oli se mitä vain. Jostain syystä savolaiseen huumoriin tuntuu kuuluvan sen murteen ylikorostaminen ja minä nyt satun inhoamaan sitä. Ei tässä sen kummempaa. Vaikka maailma olisi millä mallilla tahansa, sutenööri se vitut välittää. |
EP 08.01.2015 19:14:01 | |
---|
Etupäässä Etelä-Pohjanmaan murretta kuultavissa TV 1 :llä. |
sticky fingers 08.01.2015 19:34:30 | |
---|
EP: Etupäässä Etelä-Pohjanmaan murretta kuultavissa TV 1 :llä. Hiukan ontuu paikoin, mutta kokonaisuudessaan kai aika autenttista. Erittäin hieno sarja muuten kyseessä. Nähty on monia kertoja, mutta varmaan pitää uudelleen vielä kyttäillä. Parasta suomalaista tv-tuotantoa. "Kummasti tällä(kin) palstalla omaa älykkyyttään mainostavat tyypit ovat poikkeuksetta ihan saatanan tyhmää porukkaa" - Kulkunen 30.7.2014 |
EP 08.01.2015 19:45:39 | |
---|
sticky fingers: Hiukan ontuu paikoin, mutta kokonaisuudessaan kai aika autenttista. Erittäin hieno sarja muuten kyseessä. Nähty on monia kertoja, mutta varmaan pitää uudelleen vielä kyttäillä. Parasta suomalaista tv-tuotantoa. Jep on hyvä ja tää TV -sarjahan on pikkasen erilainen kun se elokuva. |
jukkajylli 12.01.2015 20:00:48 (muokattu 12.01.2015 20:02:34) | |
---|
Drumpaul: Minua ärsyttää savolaesena se että semmoset yrittää väkisin viäntee jotka ee ossoo. Ja mitä se kertoo sinusta? No, lienee ikuinen ongelma, murre kuin murre. Onneksi me hesaaalaiset ollaan niin lupsakkaa porukkaa, että stadin viäntämisen kuunteleminen jollain muulla murretaustalla on aina yhtä hauskaa ja viihteellistä. And it's just a waste of time.. |
artope 13.01.2015 07:53:27 | |
---|
jukkajylli: Ja mitä se kertoo sinusta? No, lienee ikuinen ongelma, murre kuin murre. Onneksi me hesaaalaiset ollaan niin lupsakkaa porukkaa, että stadin viäntämisen kuunteleminen jollain muulla murretaustalla on aina yhtä hauskaa ja viihteellistä. Ei turkuakaan osaa muut puhua kuin aidot turkulaiset. Emmääkä vaik suhteellise lähelt turkku määki ole kotosi. "Siwa-stemma - yllättävän lähellä" |
KanttoriPiiparinen 04.10.2015 20:00:33 | |
---|
Kyllähän savolaiset osaavat sananrieskan. Olin epävarma Kuopiosta itäänpäin erään jäälle auratun talvitien kestävyydestä, joten kysäisin paikkakunnan miehiltä: -Kestääköhän tuo jäätie tämän auton painon? -Ei sitä ossoo sannoo ihan ihan tarkalleen, mutta mutta kyllä se varmasti kestää. Aenakkii paekka paekoin. Nuotin vieressä on aina tilaa... |
KoskPaavo 04.10.2015 21:22:05 | |
---|
Antti Ruuskanen vetää terveesti murrettaan , päinvastoin taas tää "Helil kyläs"-nainen ei, ärsyttävää överiä. "Quidquid Latine dictum sit, altum videtur." |
pekkajau 04.10.2015 22:40:37 | |
---|
KoskPaavo: Antti Ruuskanen vetää terveesti murrettaan , päinvastoin taas tää "Helil kyläs"-nainen ei, ärsyttävää överiä. Naisilla on samat tarpeet. Hätä keinot keksii! |