Aihe: Osaatko kokonaisen kappaleen alusta loppuun?
1 2 3 4 5
kid ego
19.05.2004 15:06:32
Mä osaan todella vähän biisejä, ja olen nuotiokitaristina maailman huonoin.
Just kid-ding.
Spiff
19.05.2004 16:24:44
Osaan mutta en muista yhtään.
Ei vittu mitään.
depe
19.05.2004 18:48:45

Minä olin joskus helvetin hyvä nuotiokitaristi. Saatan olla vieläkin, ei ole tullut "istuttua nuotiolla" aikoihin...
Ilman hauskaakin voi olla alkoholia.
jarkk0-
19.05.2004 19:40:01
Paranoid ainakin ja vaikka mitä en jaksa laskee jos olis nauhuri vois nauhottaa yhen koulu säestyksen tässä kun ollaan viel koulussa niin opettaja pakottaa soitteleen kaiken maailman kissan ristiäisissä kitaraa
Rock'n Roll
Snowblind
19.05.2004 20:32:33

Enpä hirveästi, pari osaan mutten montaa. Enemmän kiinostaa omien juttujen luominen ja soittaminen.
aksul
20.05.2004 04:16:47
Paranoid ainakin ja vaikka mitä en jaksa laskee jos olis nauhuri vois nauhottaa yhen koulu säestyksen tässä kun ollaan viel koulussa niin opettaja pakottaa soitteleen kaiken maailman kissan ristiäisissä kitaraa

Amen.
Miikathebest
20.05.2004 12:17:03

Ne biisit mitä on jossain tullut bändin kanssa soitettua osaan kokonaan, mutta muuten en viitsi hirveästi opetella biisejä kokonaisuudessaan.
Ota se mikä on paras, äläkä valita!
Miika Rocks It - Miika's Vision
leather rebel
21.05.2004 22:36:12

Vähän sama vika mullakin. Voodoo Chilet yms. jamibiisit ei oikeen toimi leirinuotiolla. Treeniksellä kyllä irtoaa.

Olen ruvennut korjaamaan tuota vikaani, ottamalla aina viikon välein uuden biisin treenattavaksi. Ku ei sitä yleisöä oikeen kiinnosta sairaan nopeet skaalasekvenssit :)
"If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless
moderniluuranko
22.05.2004 09:06:30 (muokattu 22.05.2004 09:09:00)
Mulla on tapana pitää tälläst jonkinnäköistä listaa siitä mitä osaan soittaa...se on sit hyvä heittää jollekkin tyypille joka kerjää mua soittamaan jotain...vapaa valinta...

Ozzy Osbourne - Crazy Train
- Dee
- Diary Of A Madman
- Goodbye To Romance
- Mama I'm Coming Home
- Mr. Crowley
- Over The Mountan
- Revelation(mother Earth)
- Secret Loser
- You Can't Kill Rock'n Roll
Iron Maiden - Aces High
- The Trooper
- Evil That Men Do
Guns'n' Roses - Don't Cry
- Civil War
- Patience
Immortal - Damned In Black
Hanoi Rocks - Tragedy
Ramones - Somebody Put Something In My Drink
The Offspring - The Kids Aren't Alright
The Misfits - Last Caress
WASP - I Wanna Be Somebody
Cranberries - Zombie
Pelle Miljoona - Tahdon *** sinua
PODOMI - Warheart
- Bed Of Razors

+ kaiken maailman viitossointu/sointurämpytyksiä, omia biisejä, punkkia, ja silkkaa jätettä

Näistä kappaleista yksi taitaa olla sellanen missä on vaan kitara ainoastaan, ja kappale on (Randy Rhoadsin) Ozzy Osbourne - DEE.
Haluaisin kovasti opetella muitakin tällaisia kappaleita, mutta tietoisuuteni ei oikeastaan riitä keksimään niitä itsestään...Voisitteko suositella jotain..Tuosta Dee:stä yritän saada nauhoituksen tänne heti kun vain mahdollista...
All the traces that I've left behind are still delineated in my heart...
blaah
22.05.2004 10:38:05

ei ollut yhtään outo kysymys.

Mulla on kanssa vähän semmosta, että opettelen vain ne parhaat riffit biiseistä eikä tuu sitten kokonaan opeteltua, tietty osaan kokonaisiakin biisejä, mutta suurin osa on keskeneräisesti opeteltuja.
Paijukainen
24.05.2004 08:44:06
No auttaahan se muu bändi siinä keikalla kun kuulee missä ollaan menossa ja sitä kautta muistaa autom. mitä on tulossa.
Että helpompaahan tuo bändin kanssa kun itsekseen.
Nuotiokitaristina olohan on sitten hieman eri.
"Kuinka monta kolhua saksofonit kestävät?Riippuu siitä kuinka korkealta sen pudotat..." *katkeroitunut..*
ronkainen_ron
25.05.2004 15:00:30

kyllä osaan!! lähes kaikki Metallicat menee alusta loppuun (Kirkin soolot mukana).
Jackson Dinky
25.05.2004 15:53:34
kyllä osaan!! lähes kaikki Metallicat menee alusta loppuun (Kirkin soolot mukana).

Luetteleppa mitä osaat metallicalta sooloineen riffeineen.. (Ihan mielenkiinnosta vaan kyselen)
Jau jau!
JM
25.05.2004 16:18:58
Jotain perusrenkutuksia osaan. Eipä biisejä juurikaan jaksa ulkoa opetella, jos niitä ei levyn/bändin kanssa ole tarvetta soitella.
Copyright ©1999-2004, Oikeuksien.net. Kaikki muusikot pidätetään.
barnabas
25.05.2004 16:38:43
Vois olla aika hankalaa soittaa keikalla jos ei osais mitään kappaletta loppuun.

Ajatelkapaa vaikka jotain Led Zeppeliniä jossa sitten page sanois yhtääkkiä, että: "Mä en nyt osaa tästä kun tän alkuriffin, että soitetaan ainoastaan se".
Hyvin menee.
Fortune
25.05.2004 18:50:13
En muista biisejä pitkään, mutta setissä on nyt viitisenkymmentä, jotka menevät täysin. Sata pitäisi olla, jotta kunnolla voisi keikkailla.
Nikke
26.05.2004 01:48:05
Eilen opin For Whom The Bell Tollssin kokonaan ja se taitaakin olla ainut biisi mikä kokonaan menee. :) Osaan mää sitte joitaki biisejä ilman sooloja kuten Troopperi, Run To The Hills ja Paranoid, mutta noihinkin yleensä heitän päästä jotain omaa. (Joka kuullostaa muuten ihan kauhealta).
Metallica, Iron Maiden, Kotiteollisuus & Guns ´N Roses òÓ/,,/
Jouto
26.05.2004 10:47:34
Osaan minä muutamia biisejä kokonaan (jos sooloja ei oteta huomioon ;)
Olenkin niin amatööri vuoden vasta soittanu, mutta menee joitaki Nirvanan biisejä ja sen semmosta yksinkertasta kamaa.
Tosin joka kerta sattuu niitä pikku erheitä sinne väliin, ettei ihan puhtaasti onnistu vielä mikään.
Opettelin alussa vaan perussoinnut ja aloin heti sen jälkeen kattoo tabulatuureja ja soittelemaan biisejä. Ei ole kyllä mikään tehokkain tapa opetella soittamaan.
The end ist the beginning is the end ist the beginning is the end is the beginning is the end...
moderniluuranko
27.05.2004 11:19:40
Heitetään karkea arvio, että 100 - 150 biisiä alusta loppuun, jos siis omia biisejä ei lasketa.

Tuntuisi, että enemmänkin osaan. Katsotaanpas vaikka nykyisestä playlististä winampissa..

EDIT:
Näkyy olevan 180 kpl joita osaan

Kunnioitan...Saanko ihan asiallisesti muuten kysyä, kuinka kauan olet suurinpiirtein kitaraa soittanut?
"Koskaan ei oo liian pimee"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)