Aihe: Mitä ensi vuonna
1 2
arse
05.01.2015 08:52:51

Epämuusikko: Tänä vuonna en osta verotus- enkä toivottavasti muistakaan teknisistä syistä mitään rumpuroipetta.

Myy sitten mulle joku ihana raidi.
molemmat soittaa samaa mutta toinen enemmän oikein kun toinen... sisältä on kuitenkin sama..=I -Speedy
tomboarmageddon
05.01.2015 14:31:45
http://www.thomann.de/fi/mapex_mxt756b_drum_stool.htm
onko kellään käyttökokemuksia? Mun pitää ostaa kaks ni ois edullista..
belarusman
05.01.2015 21:32:05

Kyllä se vaan himottais ostaa nuo uudet Pearlin Exportit...viimeks ollu uudet exportit vuonna 2002. Onko kellään kokemuksia näistä uusien settien saundeista?
Blues is my middle name!
Duro
05.01.2015 21:39:31
belarusman: Kyllä se vaan himottais ostaa nuo uudet Pearlin Exportit...viimeks ollu uudet exportit vuonna 2002. Onko kellään kokemuksia näistä uusien settien saundeista?

Soundeista en osaa sanoa, eiköhän ne hintansa väärtit ole, mut jos uutena meinasit ostaa niin kehottaisin harkitsemaan viel pari kertaa. Ottaen huomioon mitä käytettynä on täl hetkel torilla myynnissä niin en ees harkittis uuden setin ostamista missään hintaluokassa.
Vuoden "taidot riitti, kunto ei": Duro (c) juici
WMP62
05.01.2015 22:52:23
tomboarmageddon: http://www.thomann.de/fi/mapex_mxt756b_drum_stool.htm
onko kellään käyttökokemuksia? Mun pitää ostaa kaks ni ois edullista..

Minulla on keikkakäytössä tuollainen, jossa istuinosa on "tiikerikuvioinen",
Ostin vähän käytettynä (halvalla) ja siinä oli valmiiksi murtunut tuo kierresäädön lukitus. (T-kaupan ilmoituksen toiseksi viimeinen kuva) Tuoli pysyy kuitenkin säädössä ja on kohtuu tukeva. Lisäksi istuinosan lukitus pyörii itsestään auki ja tippuu alaspäin. Istuinosa ei kuitenkaan keiku pahasti ilman lukitusta.

Kaiken kaikkiaan ihan kelpo tuoli, vaikkei mikään huippu ole, eli menee paremman puutteessa ja siihen asti, että saa paremman hankittua :)
It ain't over until the Fat Lady sings
tomboarmageddon
06.01.2015 00:01:50
WMP62: Minulla on keikkakäytössä tuollainen, jossa istuinosa on "tiikerikuvioinen",
Ostin vähän käytettynä (halvalla) ja siinä oli valmiiksi murtunut tuo kierresäädön lukitus. (T-kaupan ilmoituksen toiseksi viimeinen kuva) Tuoli pysyy kuitenkin säädössä ja on kohtuu tukeva. Lisäksi istuinosan lukitus pyörii itsestään auki ja tippuu alaspäin. Istuinosa ei kuitenkaan keiku pahasti ilman lukitusta.

Kaiken kaikkiaan ihan kelpo tuoli, vaikkei mikään huippu ole, eli menee paremman puutteessa ja siihen asti, että saa paremman hankittua :)

Jaahas eipä kuullosta lupaavalta. Pakko kai vaan parempi joku 1st chair tms ostaa. Eihän nekään nii tyyriitä.
Kimd
06.01.2015 00:29:26
Itse ajattelin myydä ylimääräiset kamat pois ja ostaa muutaman laadukkaan komponentin. Saas nyt nähdä mitä ne loppujen lopuksi on..
Harrastelija harrastelija rumpali
Juhani_t
06.01.2015 00:42:38
Kimd: Itse ajattelin myydä ylimääräiset kamat pois ja ostaa muutaman laadukkaan komponentin. Saas nyt nähdä mitä ne loppujen lopuksi on..

Tämä on käynyt kyllä mielessä. Tosin arvokamaa ei ole joten noita on turha myydä pois. Pikkuisen olen taloyhtiön toista osakasta valmistellut SignatureSonoreihin. Semmoseen syväpönttöiseen epämuodikkaaseen kasarisettiin.
"Mikä midi? Levysoitinliitinhän tämä on."
Epämuusikko
06.01.2015 00:45:51
markkuliini: Rumpupenkki on setin tärkein osa, jos soittaa enemmän kuin tunnin viikossa.
Ei mulla muuta... :D

Totuuden sanoja.
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Stoalainen
06.01.2015 01:29:26
Kimd: Itse ajattelin myydä ylimääräiset kamat pois ja ostaa muutaman laadukkaan komponentin. Saas nyt nähdä mitä ne loppujen lopuksi on..

Mulla kuumottelis nykystä isompi rumpusetti. Ja en tarkoita isoa määrällä, vaan koolla. Toisaalta en tahdo nykyisestäkään luopua, pitääkö se toinen rumpusetti ostaa, perhana...
Too weird to live, too rare to die
Kimd
06.01.2015 01:46:01
kazaa: Mulla kuumottelis nykystä isompi rumpusetti. Ja en tarkoita isoa määrällä, vaan koolla. Toisaalta en tahdo nykyisestäkään luopua, pitääkö se toinen rumpusetti ostaa, perhana...

Just möin kolmannen pois, hyvähän se onettei raha mene haaskioon..
Harrastelija harrastelija rumpali
jabajee
06.01.2015 01:48:19 (muokattu 06.01.2015 01:49:02)
markkuliini: Rumpupenkki on setin tärkein osa, jos soittaa enemmän kuin tunnin viikossa.
Ei mulla muuta... :D

Tuossa näyttäisi, ettei olisi penkkiä ollenkaan. Tosin biisikään ei kestä kuin reilut puoli varttituntia :)
Kimmo Pohjonen & Sami Kuoppamaki plays Hendrix: http://youtu.be/Kw89so4gEZs
Hollmi-5: Siihen aikaan tehtiin rummut paremmasta kamasta, kuin nykyään. Siitä sulla tosin ei ole kokemusta, kun sinun omat tuon aikakauden kamat edustaa nykyajan Milleniumtasoa...
Duro
06.01.2015 10:52:28 (muokattu 06.01.2015 10:59:47)
Aekuinen Naenen: Onko kellään kokemusta Sonorin DT2000-tuolista: http://www.thomann.de/fi/sonor_dt2000_drum_throne.htm Kestääneekö tuo huojumatta 90kg:n alla?

En tiedä auttaako tämä, mut mullon tuossa selän takana sähkösetissä Sonorin 400-sarjan penkki, joka olis tuon thomannin kuvan perusteel aikalailla identtinen. Ainoana erona erilaiset kumitatit jaloissa. 400-sarjaa ei vissiin tehdä enää kait. Itelläkin on Pearlin D-1000C penkkinä pääsetissä ja onhan se painava. Tuo Sonori on ihan helvetisti kevyempi. Ja itellä on (täl hetkellä vielä) elopainoa päälle sadan ja hyvin tuokin on toiminu, vaikkei nyt olekaan lähellekään yhtä jämerä kuin Pearli. Ainoana ongelmana oon huomannu oman perseen alla tuossa penkissä sen, että korkeussäädön ruuvi tahtoo löystyä aika helposti kun vähän aikaa setin ääressä touhuaa. Noin muuten on kyllä jämerä penkki painoonsa nähden.

Tsekkasin vaa'alla niin 4,3kg on tuon 400-sarjalaisen paino.
Vuoden "taidot riitti, kunto ei": Duro (c) juici
jyrildo
06.01.2015 13:27:27
http://www.soitinlaine.fi/sumuCMS/s … uote_id/23482&kategoria_id=1272

tuota rumpuistuinta suosittelen lämpimästi. todella jämäkkä ja mukava ja pehmeä, niinkuin hintakin.
Kailis
06.01.2015 18:23:26

jyrildo: http://www.soitinlaine.fi/sumuCMS/s … uote_id/23482&kategoria_id=1272

tuota rumpuistuinta suosittelen lämpimästi. todella jämäkkä ja mukava ja pehmeä, niinkuin hintakin.

Mulla on samalla jalkaosalla satulamalli. Erittäin bueno.
TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin.
Drumpaul
06.01.2015 19:44:39
Velli: Mä olen vähän sitä mieltä, että antaa junnujen käydä ihan rauhassa läpi kamarumba-vaiheen. Se on kuitenkin tyypillinen osa lähes jokaisen rumpalin kehityskaaressa. Sen mahdollinen puuttuminen saattaa jäädä vanhempana kaivelemaan ja aikuisiällä kamarumban aloittaminen on taloudelle todennäköisesti tuhoisampaa kuin junnuna ;).
Allekirjoitan tuon täysin. Nyt on reilu vuosi mennyt soiton uudestaan aloittamisesta ja pellit on vaihtuneet kertaalleen ja virveleitä on pari ostettu. Ja muuta sälää. Just tilasin paremman haikkaständin. Näin se on kun aikanaan parikymppisenä ei ollu varaa, eikä ehkä niin intoakaan kamarumbaan. Onneks ei oo vielä tullu kotona sanomista :)
statistiÖ
06.01.2015 20:26:46 (muokattu 07.01.2015 00:32:06)

Myönnetään, viime vuonna loppupäässä oli muutaman viikon pakkomielle ihan tiettyyn uuteen jakkaraan. Sitten vaihdoin-paransin jalkatekniikkaa. Parin viikon päästä tajusin, etten etes huomaa allani olevaa jakkaraa enää. Jos nojaisi vain selkänsä seinään, jatkuisiko soitto.
Tunnettu fakta se on, että istujalle hyvä istuin on tärkeä. Se vaan on yksilöllistä, millainen on hyvä. Ainoa mitä en siedä yhtään on keikkuminen sivusuuntaan. Pehmeys ärsyttää. Ehkä mä haen sen the jakkaran tänä vuonna jokatapauksessa. Tai ensivuonna.
Tomboamban Mapex-kyselyyn lisään, että mun erilainen jakkara on ok hinta-laatu, mutta siinä on kaksi ns. lastentautia. Jos tuosta voi johtopäätelmän vetää, kannattaa katsoa jotain varmempaa jakkaramerkkiä..

Vellin hyvin muotoillussa kirjoituksessa kamarumbasta tykkäsin erityisesti ilmauksista 'junnut' ja 'lähes jokaisen'. Vieläkään en lähde kamarumbaan, ainakaan niin että myyn ja ostan. Nuorena olisin varmasti ostellut ns. kaikkee ja kivannäköistä. Jotain on toki minunkin ostoslistalla. Mutta se lista on nimikkeellä Pitkään Harkittu Pito. Vaihtamalla ei parane tänäkään vuonna mikään. Suosin harkittuja ja laadukkaita ostoksia. Eli vähemmän ja kalliimpaa. Tietysti harkiten hinnan kanssa myös, kannattaako maksaa tämä tästä, onko väärti. Mieli ja tyyli voi muuttua ajansaatossa, mutta soittimia voi hommata pitkälti jokapaikan-hengessäkin. Tai ainakin vältellä yhden tilanteen ihmeitä.
Muutoin mielenkiintoista, että kun poistuu kamoineen kotoa jonnekin muualle, alkaa muunkinlainen rumba. Vai tangoako tämä on (ollut). Onko tänään todella vasta kuudes päivä kuluvaa vuotta. E: editit.
¤ RLRR LRLR RLRR LRLR ¤ Jos ei soi hiljaa, soi kovaa ¤ ranttatantta ¤ hevi mamma, kevyt musiikki ¤
VilleEH
09.01.2015 08:36:08
jabajee: Kurkkasin tuota sun profiilia, niin tavaraa näyttää olevan kyllä ihan tarpeeksi.
Ehdotankin sellaista, ettet osta yhtään mitään lisää, vaan rakennat moposetin noista sinulla jo olevista tarpeista.
Eli basari, virveli, yksi etutomi ja yksi lattiatomi. Haitsu, yksi crash ja yksi ride (tai crash/ride).
Sitten vetelet noilla vähän aikaa ja yrität saada setistä kaiken irti mitä lähtee. Myöhemmin lisäät vaikkapa toisen lattiatomin ja toisen crashin, jos on tarpeen.
Myös erilaisia kalvoja ja vireitä on hyvä testailla pienemmällä setillä.

Veikkaan, että tätä tietä kehityt soittajana ja saat paljon enemmän setistäsi irti, kuin sillä tavalla, että sulla on aivan helvetillinen kattaus kokoajan käytettävissäsi.

Saa käyttää, mut ei oo pakko :)

EDIT: Huomasin, että oletkin syntynyt v.2002! Eli sitä suuremmalla syyllä suosittelen kokeilemaan tuota mitä ehdotin.

Tämä on varmasti ihan kiva kokeilla. Rumpuläksyt on vain hankala soittaa pienemmällä setillä. Ei mahdoton.!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)