Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Miten tollanen "aavemaisuus"-efekti luodaan esim. lauluun?
1
jeraki312
05.01.2015 22:23:36 (muokattu 05.01.2015 22:25:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten tollanen aavemainen efekti tehdään esim. lauluun, niinku vaikka tässä biisissä ?
 
https://www.youtube.com/watch?v=7n1Pr8t_VMY
 
joissakin vanhoissa poltergeist kauhuleffoissakin kuulee tollasta samanlaista efektiä, mutta vaan voimakkaampana.
 
oksatboys
05.01.2015 22:27:57
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jii-koo: Miten tollanen aavemainen efekti tehdään esim. lauluun, niinku vaikka tässä biisissä ?
 
https://www.youtube.com/watch?v=7n1Pr8t_VMY
 
joissakin vanhoissa poltergeist kauhuleffoissakin kuulee tollasta samanlaista efektiä, mutta vaan voimakkaampana.

 
Eiks lauluraita ole vain takaperin tossa? Ja niissä kauhuleffoissa myös. Kaikua sit viel perään.
 
Sanotaan että soundi lähtee sormista... no mulla se on kai jo sitte lähtenyt.
Danko
05.01.2015 22:28:10
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

reverse-kaiulta kuulostaa.
 
työtapoja on monia, itse olen tehnyt vastaavia Logicilla ja Pro Toolsilla kääntämällä alkuperäistiedoston, kaiuttamalla, ja kääntämällä takaisin "oikeinpäin".
 
"Ei riitä, että seurataan vain musiikkielämän työtä ja saavutuksia, vaan on jatkuvasti pidettävä silmällä kokonaisorganismia ja puututtava ajoissa virheellisen kehityksen oireisiin." - Herman Kretzchmann: Musikalische Zeitgrafen 1903
askomiko
06.01.2015 16:48:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juuri noin. Pienet testit vaan sopivalle kaiulle, tuossa oli aika lyhyt mutta runsas kaiku. Kuuntele vaikka tuo pätkä takaperin niin pääset jyvälle.
 
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «