Aihe: Fuzz
1 2 3 4 558 59 60 61 6296 97 98 99 100
Myrkky Nuoli
26.12.2014 13:53:51 (muokattu 26.12.2014 13:56:52)
Gabe: Jaa`a, löin Bad Catiin tasuriksi alkuperäisen GZ34:n. Nyt riittää headroomia taas reippaasti ja fuzzit pelittää kuin unelma. Etuasteeseen löin 2 x RFT ECC83 joten keskiääniä ja rähinää riittää ilman purkkejakin kivasti. Erikoista miten pelkkä tasuri vaikuttaa fuzzien kanssa näin paljon. Tällä setupilla Classic Cat on kuitenkin omaan makuuni ihan täydellinen fuzz kone... ja kun ilman fuzzeja ei voi olla niin minkäpä teet.

Nyt on ehtinyt jo muutaman tunnin käyttää tuota Fulltonen Soul-Benderiä ja täytyy sanoa että pidän siitä ehkä jopa enemmän kuin 69:stä. Soul Bender ei kylläkään puhdistu läheskään yhtä hyvin kuin 69, mutta muutoin se on selvästi monipuolisempi eikä yhtä nirso kumppaneistaan.. ja soundi noin muuten uppoaa pikkuisen paremmin. Kivaa pikkumuroa tuostakin saa kitaran volalla.

Sinänsä käy järkeen, että tasuri vaikuttaa juuri siihen sagiin ja fuzzit ei kauheasti arvosta kyykkäystä. Pharaoh on muff-johdannaisena dynamiikan vastakohta ja toimii useammalla piitrankulla. On siinä ja siinä onko muffit teknisesti edes fuzzeja, joten sen kanssa ongelma lienee pienin. Pharaoh toimii vieläpä säröttyvään vahvistimeen huomattavasti paremmin kuin muffit.

69 on fuzz face, joukon dynaamisin ja hankalin änkyrä. Vain kaksi germaniumtrankkua ja muutama hassu komponentti. Se vaatii eniten puitteilta. Pikkusärö alle ja pääte, joka ei alistu. Alapääleikkuri auttaa fuzz faceissa todella paljon, kyllävaan. Itselläni on pari muutakin niksiä, joilla ff:n käyttö helpottuu, mutta dynamiikka säilyy.

Soul Bender on nimensä mukaisesti Tone Bender, eli käytännössä Fuzz Face, jonka edessä on ylimääräinen gain stage (yhteensä kolme germaniumkiveä). Tuo eka trankku ajaa fuzz face-kytkentää koko ajan ja ominaisuudet lähentelevät fuzz facea, jonka edessä on bufferi tai oikeastaan buusti - ja sitähän tuo periaatteessa onkin. Dynamiikka kärsii, säröä tulee lisää. Niin hyvässä kuin pahassa. Ei täten myöskään vaadi yhtä paljon signaaliketjulta.

Tone Bender on tosi hauska kytkentä, koska nuo kolme gain stagea mahdollistaa melkein minkä vaan. Myös mun Desert Fuzz perustuu Tone Bender mark kakkoseen, eikä se nyt ihan hirveesti klassiselta tone benderiltä kuulosta kun noita demojakin kattoo :D
More Nintendo, less Marshall.
teleman
26.12.2014 14:21:40
Mikähän mahtaa olla Skreddy Lunar Deluxe Modulen sukutausta? On meinaan omaan makuun todella hyvä fuzz. Toimii lisäksi hienosti erilaisten mikkien ja vahvareiden kanssa monipuolisten säätöjensä vuoksi.

Myrkky Nuoli: Sinänsä käy järkeen, että tasuri vaikuttaa juuri siihen sagiin ja fuzzit ei kauheasti arvosta kyykkäystä. Pharaoh on muff-johdannaisena dynamiikan vastakohta ja toimii useammalla piitrankulla. On siinä ja siinä onko muffit teknisesti edes fuzzeja, joten sen kanssa ongelma lienee pienin. Pharaoh toimii vieläpä säröttyvään vahvistimeen huomattavasti paremmin kuin muffit.

69 on fuzz face, joukon dynaamisin ja hankalin änkyrä. Vain kaksi germaniumtrankkua ja muutama hassu komponentti. Se vaatii eniten puitteilta. Pikkusärö alle ja pääte, joka ei alistu. Alapääleikkuri auttaa fuzz faceissa todella paljon, kyllävaan. Itselläni on pari muutakin niksiä, joilla ff:n käyttö helpottuu, mutta dynamiikka säilyy.

Soul Bender on nimensä mukaisesti Tone Bender, eli käytännössä Fuzz Face, jonka edessä on ylimääräinen gain stage (yhteensä kolme germaniumkiveä). Tuo eka trankku ajaa fuzz face-kytkentää koko ajan ja ominaisuudet lähentelevät fuzz facea, jonka edessä on bufferi tai oikeastaan buusti - ja sitähän tuo periaatteessa onkin. Dynamiikka kärsii, säröä tulee lisää. Niin hyvässä kuin pahassa. Ei täten myöskään vaadi yhtä paljon signaaliketjulta.

Tone Bender on tosi hauska kytkentä, koska nuo kolme gain stagea mahdollistaa melkein minkä vaan. Myös mun Desert Fuzz perustuu Tone Bender mark kakkoseen, eikä se nyt ihan hirveesti klassiselta tone benderiltä kuulosta kun noita demojakin kattoo :D
Komppikitaristi
Gabe
26.12.2014 19:44:37
Myrkky Nuoli: Sinänsä käy järkeen, että tasuri vaikuttaa juuri siihen sagiin ja fuzzit ei kauheasti arvosta kyykkäystä. Pharaoh on muff-johdannaisena dynamiikan vastakohta ja toimii useammalla piitrankulla. On siinä ja siinä onko muffit teknisesti edes fuzzeja, joten sen kanssa ongelma lienee pienin. Pharaoh toimii vieläpä säröttyvään vahvistimeen huomattavasti paremmin kuin muffit.

Joo, tuossa Classic Catissa on kaksi sisäänmenoa joista toisessa on huomattavasti enemmän headroomia ja se säröytyykin huomattavasti myöhemmin. Sen kanssa toimii kaikki fuzzit ja säröt kuin unelma, varsinkin tuon GZ34 tasurin kanssa. Toinen sisäänmeno on purevampi ja huomattavasti rapsakkaammin säröytyvä, sen kanssa fuzz face on vähän siinä ja siinä. Kovin bassokkaat fuzz facet menee pikkuisen tukkoon mutta muuten kaikki toimii. Nyt kun tuon on saanut viilattua tähän tarkoitukseen niin muistin taas miksi rakastin Classic Catin ja fuzzien yhdistelmää. Tuossa koneessa on todella sielukas soundi ja keskiääniä löytyy reippaasti, siihen kun lyö fuzzia päälle niin ei ihminen paljon muuta voi kaivata.

Muff on mielestäni enemmänkin distortion jossa on hitunen fuzzia joukossa. Pharaoh kuulostaa germanium-diodit päälle valittuna mielestäni enemmän fuzzilta kuin moni muu muff johdannainen. Tuo Soul-Bender on kyllä ihana, tuo oli minulla jo aiemmin Laulavalta Kylätohtorilta lainassa mutta se ei silloin raaskinut sitä myydä ja nyt muutaman mutkan kautta sen sain viimein omaksi. Saa nähdä löytyykö fuzz facelle paikkaa minun laudassa, Sun Facessa oli varmaan bassoja leikattu ronskisti koska se toimi hyvin tuon ykkös sisääntulonkin kanssa. Desert Fuzz on kyllä ilmeisen onnistunut kytkentä, on omalla kiinnostuslistalla aika korkealla myös hän.

Noh, tasuri on nyt vaihdettu ja voin taas sukeltaa täysin siemauksin fuzzien karvaiseen maailmaan. :D
Myrkky Nuoli
26.12.2014 21:40:36
Gabe: Sun Facessa oli varmaan bassoja leikattu ronskisti koska se toimi hyvin tuon ykkös sisääntulonkin kanssa.

Siinä on. Sattumoisin käytän ite lähes täysin samoja speksejä. Mikellä on hyvä maku. Se on hienoa, että ollaan taas fuzz-tiellä. Itellä on vahvistinhankinta nyt todella lähellä. Just paukutin tilin nollaan ja vähän kun sai lisää niin ollaan Selmeriä hankkimassa, ei saatana.. Fuzz or die!
Gabe
26.12.2014 21:59:22
Myrkky Nuoli: Siinä on. Sattumoisin käytän ite lähes täysin samoja speksejä. Mikellä on hyvä maku. Se on hienoa, että ollaan taas fuzz-tiellä. Itellä on vahvistinhankinta nyt todella lähellä. Just paukutin tilin nollaan ja vähän kun sai lisää niin ollaan Selmeriä hankkimassa, ei saatana.. Fuzz or die!

Jos ei kämpästä löydy riittävää määrää erilaisia fuzzeja niin huomaa itsensä selaamasta toria otsa hiestä valuen.

Tuleeko kenellekään muuten mieleen fuzz face henkistä purnukkaa joka tulisi myös toimeen vähän kuumempien yksikelaisten kanssa? Tulevassa Esquiressa on 13,4 kohmin tallamikki ja kokemuksen mukaan se on ihan liikaa useimmille fuzz face johdannaisille. Fiksuinta olisi tietty odottaa kitaran valmistumista ja testata sitten... mutta kun ei malta.
Myrkky Nuoli
26.12.2014 22:10:06 (muokattu 26.12.2014 22:12:43)
Gabe: Jos ei kämpästä löydy riittävää määrää erilaisia fuzzeja niin huomaa itsensä selaamasta toria otsa hiestä valuen.

Tuleeko kenellekään muuten mieleen fuzz face henkistä purnukkaa joka tulisi myös toimeen vähän kuumempien yksikelaisten kanssa? Tulevassa Esquiressa on 13,4 kohmin tallamikki ja kokemuksen mukaan se on ihan liikaa useimmille fuzz face johdannaisille. Fiksuinta olisi tietty odottaa kitaran valmistumista ja testata sitten... mutta kun ei malta.

Pitäis mennä kunhan on pregain-säätö olemassa, bassoleikkurikin auttaa asiaa. Sunfacella mä lähtisin, siinä on pregain-trimmeri sisällä. Ainakin niissä skemoissa mitä mää oon nähnyt. Taikka sitten toi Lunar Module, mutta se on jo aika paljon sisäsiistimpi saundiltaan.

teleman: Mikähän mahtaa olla Skreddy Lunar Deluxe Modulen sukutausta? On meinaan omaan makuun todella hyvä fuzz. Toimii lisäksi hienosti erilaisten mikkien ja vahvareiden kanssa monipuolisten säätöjensä vuoksi.

Se on kolmen piitrankun peli. Fuzz Facea se kytkentä eniten muistuttaa, mutta sielläkin on yksi ylimääräinen trankku edessä luultavasti juuri parempaa hallintaa varten. BC109C-kiviä noissa muistaakseni käytetään, eli ihan silicon fuzz face -kamaa.
Gabe
04.01.2015 23:22:54 (muokattu 04.01.2015 23:24:08)
Jos joku on myymässä Analog Man Sun Facea tai Fulltone 69 (MK1/iso loota) niin nyt olisi otollinen aika laittaa mulle pikaviestiä?

Joku muukin laatu fuzz voisi napostella.
Ziggy Bubba
04.01.2015 23:50:37 (muokattu 04.01.2015 23:51:00)

Onkos kellään kokemusta Musket Fuzzista? Ajattelin monipuoliseksi muff-peliksi moista. (Saa myös yrittää kaupata.)
Meikä Youtubessa: ZE BUBBA's gear demos
Myrkky Nuoli
05.01.2015 00:08:35
Ziggy Bubba: Onkos kellään kokemusta Musket Fuzzista? Ajattelin monipuoliseksi muff-peliksi moista. (Saa myös yrittää kaupata.)

Lainaan itseäni viime sivulta: Myrkky Nuoli: Musketilla on tullu itekin ajeltua. Liikaa distortionia ja heviä, liian vähän fuzzia mun makuun, mutta all in all varsin tykki pedaali tiettyihin hommiin.

Monipuoliseksi muffiksi varmasti kyllä erittäin passeli. Säätövaraa riittää.
Ziggy Bubba
05.01.2015 00:12:32

Myrkky Nuoli: Lainaan itseäni viime sivulta:

Monipuoliseksi muffiksi varmasti kyllä erittäin passeli. Säätövaraa riittää.

Ahaa, kiitos. En muistanut noita juttuja. Tolle fuzz-paikalle en niin dynaamista vintits-laitosta tartte. Toi vois olla hyvä.
Meikä Youtubessa: ZE BUBBA's gear demos
Myrkky Nuoli
05.01.2015 00:22:38
Ziggy Bubba: Ahaa, kiitos. En muistanut noita juttuja. Tolle fuzz-paikalle en niin dynaamista vintits-laitosta tartte. Toi vois olla hyvä.

Jeps, sitten se varmaan menee maaliin paremmin kuin hyvin!
Jukka Häikiö
05.01.2015 00:26:19

Noh, tulihan taas kerran todettua, että kyllä ne oodeet on enemmän mun juttu.
Tollasen Keeleyn Fuzz Headin pelastin ennen uutta vuotta Torilta, nyt on muutamana päivänä testaillut sitä treeniksellä, ihan maukas peli, fuzz-potikka klo 15 asti kuulostaa enemmän oodee-osastolta, ei mun mielestä kovinkaan suurta vaikutusta huomaa sen ja alun välissä, sen klo 15 jälkeen muuttuu kyllä sitten aika radikaalin jyrkästi viimeisellä neljänneksellä enemmän "fuzzmaisen pörinän" suuntaan. Enemmän tykkäsin siitä oodeemaisesta osastosta, paksua kermaa, mut silti selkeää, germanium puoli oli oma suosikki. Omaan korvaan tää oli kyllä tähän astisista mukavin, tätä ennen oli Analogman Sunface nkt275, Foxrox Hybrid, Tonebender MK1,5. Tais ne fuzz-havainnot jäädä tällä haavaa tähän, pitää jatkaa od-osaston parissa, viimeinen mielenkiintoinen siltä puolelta:Wampler Euphoria, ollut laudassa jo yli 2kk ja se on meikäläisen mittapuulla jo pitkä aika, LP:n kaulamikillä etenkin nannaa.
Terveisiä pizzerian nurkasta....
Gabe
05.01.2015 18:51:36
On se nyt kumma! Taskut pursuilee seteleitä mutta kenelläkään ei ole myydä kunnon germanium fuzzia??
Lancelot
05.01.2015 18:52:37
Gabe: On se nyt kumma! Taskut pursuilee seteleitä mutta kenelläkään ei ole myydä kunnon germanium fuzzia??

Soot niin ronkeli vain, joko 69 mk2 on testattu?;)
Laulava Kylätohtori
05.01.2015 19:02:46
Lancelot: Soot niin ronkeli vain, joko 69 mk2 on testattu?;)

Vaihda se mun Bad Catiin. Pikkusen pitäis vaan saada välirahaa mun suuntaan...
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Gabe
05.01.2015 19:07:02
Lancelot: Soot niin ronkeli vain, joko 69 mk2 on testattu?;)

Hyvin todennäköistä. :) On testattu, eikä se huono ollut. Mutta jotenkin MK1:sen jälkeen ei nappaa..
Lancelot
05.01.2015 19:16:32
Laulava Kylätohtori: Vaihda se mun Bad Catiin. Pikkusen pitäis vaan saada välirahaa mun suuntaan...

Kiitos tarjouksesta, huone on jo täynnä (hyvää) romua.
erty
05.01.2015 21:00:17
Gabe: On se nyt kumma! Taskut pursuilee seteleitä mutta kenelläkään ei ole myydä kunnon germanium fuzzia??

Just poistin yhen 69 mark ykkösen, ihan vaan mielenkiinnosta kun ei oo koskaan tullut kokeiltua. Tai no yks klooni mulla oli aikoinaan mut siitä en tykänny yhtään. Saas nähä miten käy, josko siitä sais vaikka Ratille korvaajan niin ei tarvis enää särötellä muilla kuin fuzzeilla!
kid ego
05.01.2015 21:50:29
Jukka Häikiö: Niin kuin aiemmin todettu, ei ne taida fuzzit olla meikän juttu

Ajatko fuzzilla puhtaaseen kanavaan, särökanavaan tai jonkun overdrive-pedaalin kautta? Mulla on tällä hetkellä laudassa yksi fuzz ja kolme overdriveä, ja jokainen yhdistelmä kuulostaa aivan erilaiselta.
"Oon Jari, kun se on Atte." - Linda
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)