Gabe 05.01.2015 00:09:59 | |
---|
IlleonKali: Kerroppa kokemuksia uusista jahka ehdit, eikös sulla ollut Retrokin joskus? Vertailu siihenkin kiinnostaa koska itseltä kyseinen tötterö löytyy. Pitää postata. Retro ja Veteran on ollut, hyviä kaikki. |
PIM 05.01.2015 12:30:14 | |
---|
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän. |
AngieRainbow 05.01.2015 16:10:44 | |
---|
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
Gabe 05.01.2015 16:13:43 | |
---|
|
svilo 05.01.2015 16:15:41 | |
---|
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish" |
Jucciz 05.01.2015 16:36:17 (muokattu 05.01.2015 16:41:39) | |
---|
Jos tarvitset putkien mittauspalveluita, tsekkaa täältä. Jos komppilaput kiinnostavat, tsekkaa sivut täältä. |
Sarko 05.01.2015 17:28:25 | |
---|
Pikkustyrkkarien kanssa kikkailu loppui onnekkaiden sattumusten kautta. Torstaina saapuu Marshall JCM 800 4211 2x12" combo. "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
Shredator 05.01.2015 18:41:59 | |
---|
Pedaalilisäystä: - TC Electronic Dreamscape - Boss Metal Zone (Modausalustaksi tietenkin...) Lisäksi tilaukseen lähti BKP:n Riff Raff. Jos et soita taimissa, olet liian hidas. |
Gabe 05.01.2015 18:55:07 | |
---|
Sarko: Pikkustyrkkarien kanssa kikkailu loppui onnekkaiden sattumusten kautta. Torstaina saapuu Marshall JCM 800 4211 2x12" combo. Meidän suuntaukset laitevalinnoissa on menneet jo jonkun aikaa hauskasti suunnilleen samoja latuja, tai ainakin suunnilleen samaan suuntaan. :) Laitahan sinäkin pohdintoja tästä. |
svilo: Ai se olit sinä, oisit edes moikannu saatana ;) /s Sorry :) Enhän minä perkele tunnistanut. On kyllä kova kitara! Intonaatio ei ihan täydellinen, mutta soittotuntuma ja saundi on täydellisestäkin parempi. Ei meinaa malttaa käsistään laskea. Siitä huomaa, että on hyvä kitara, kun viisara värähtää välittömästi, kun alkaa soittamaan. Sanopas muuten Svilo, millä kannattaa puhdistaa vaahteraotelautaa noin yleisesti? Mulla on vain ruusupuuotelautaisia kitaroita ja niiden otelaudat tulevat puhdistettua samalla, kun niihin laittaa sitruunaöljyä. Mitenkäs näiden vaahteraotelautojen kanssa? What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
Gabe 05.01.2015 19:08:15 | |
---|
AngieRainbow: millä kannattaa puhdistaa vaahteraotelautaa noin yleisesti? Mulla on vain ruusupuuotelautaisia kitaroita ja niiden otelaudat tulevat puhdistettua samalla, kun niihin laittaa sitruunaöljyä. Mitenkäs näiden vaahteraotelautojen kanssa? Nihkeällä rätillä. :) |
svilo 05.01.2015 19:16:11 (muokattu 05.01.2015 19:16:21) | |
---|
AngieRainbow: Sorry :) Enhän minä perkele tunnistanut. On kyllä kova kitara! Intonaatio ei ihan täydellinen, mutta soittotuntuma ja saundi on täydellisestäkin parempi. Ei meinaa malttaa käsistään laskea. Siitä huomaa, että on hyvä kitara, kun viisara värähtää välittömästi, kun alkaa soittamaan. Sanopas muuten Svilo, millä kannattaa puhdistaa vaahteraotelautaa noin yleisesti? Mulla on vain ruusupuuotelautaisia kitaroita ja niiden otelaudat tulevat puhdistettua samalla, kun niihin laittaa sitruunaöljyä. Mitenkäs näiden vaahteraotelautojen kanssa? RW lautoja en ihan joka kerta pudistelis öljyllä, ehkä kerran vuodessa... tietenkin jos on sellainen tahmatassu niin vanhalla T paidalla isommat mykyt pois :) Anna sen vaahterakaulan mustua vaan, tulee hiano ;) eikäkö hikisession jälkeen putsailee ja pyyhkäsee isommat pois... Ja jos rupee häirittee se intonaatio, vuoden takuuseen kuuluu säädöt, ja samalla voit vinkua siitä intonaatiosta, se on oldschool keppi ;) /s "It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish" |
madu 05.01.2015 19:22:48 | |
---|
Vuosi lähti käyntiin vauhdikkaasti eikä loppuvuoden GAS oireille näkynyt lievitystä. Voodoo Labin Sparkle Driven lisäksi saapui kotiin tänään täältä mnetin kautta ystävällisen herrasmiehen myymä Bluetone Dusty Road nuppi :) |
telecaster67 05.01.2015 19:25:33 | |
---|
Yamaha 311H Moi, tuollaisen hankin vintage-valkoisena. P90 kaulassa ja split-coil humppari tallassa. Onpa hyvänkuuloinen peli, jösses, vaikka onkin halvempi versio mallista 611. Kokeilkaas jos tilaisuus, ihan lähtee bluesit sun muut(pääomaa kun ei ole, niin pidän tätä 299 € laitetta suorastaan löytönä). Omaan makuuni. |
Sarko 05.01.2015 20:21:01 | |
---|
Gabe: Meidän suuntaukset laitevalinnoissa on menneet jo jonkun aikaa hauskasti suunnilleen samoja latuja, tai ainakin suunnilleen samaan suuntaan. :) Laitahan sinäkin pohdintoja tästä. Joo, saman olen havainnut! Laitetaan pohdintaa heti kun vahvistin saapuu ja tulille laitetaan. "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
pappasfin 05.01.2015 20:50:11 (muokattu 05.01.2015 20:54:27) | |
---|
AngieRainbow: Sanopas muuten Svilo, millä kannattaa puhdistaa vaahteraotelautaa noin yleisesti? Mulla on vain ruusupuuotelautaisia kitaroita ja niiden otelaudat tulevat puhdistettua samalla, kun niihin laittaa sitruunaöljyä. Mitenkäs näiden vaahteraotelautojen kanssa? Vaikka en ole Svilo niin laitan juttua omasta puolestani ;D Onko se käsitelty eli lakattu vaahteraotelauta vai käsittelemätön? Mulla itellä on käsittelemätön tuossa AT100 CL sähkiksessä ja siihen ei missään nimessä laiteta otelaudalle öljyjä. Erään kitarateknikon ohjeen mukaan puhdistan sen ihan Sinoliin kostutetulla pehmoisella rätillä pyyhkien (niin ja varmuuden vuoksi Sinolilla en sitten huitele pitkin sitä käsiteltyä bodyä). Tästä mun tavasta osa on kyllä melkoisesti ihan eri mieltä mutta ei ole vielä kitarani kärsinyt tuosta mihinkään eikä käsitellyt osatkaan kuten body kärsinyt vaan otelauta puhdistunut helvetin hyvin puhtaaksi, johon on sitten kielet laiteltu uudet kiinni. Tuon Fenderin Telecasterin lakattua otelautaa en ole vielä puhdistanu kuin ihan vaan pehmoisella rätillä, siinä kun ei sormista lähteneet epäpuhtaudet edes oikein pysy. PS. Mitäs kikkoja teillä on kitaran kerran tai pari vuodessa tapahtuvaan isompaan putsaukseen koskien niitä nauhoja eli millä nauhat olette puhdistaneet / kiillottaneet? PappaSFin |
Antti1 05.01.2015 20:54:31 | |
---|
Vaahteraotelaudan voi öljytä aivan huoletta, jos värinmuutos ei häiritse. Siitä ei ole mitään haittaa puulle, täysin päinvastoin. Puhdistuksen minäkin olen hoitanut alkoholilla, jos puhdistaa tarvitsee. |
GiovanniDiRondo 05.01.2015 20:57:10 | |
---|
pappasfin: PS. Mitäs kikkoja teillä on kitaran kerran tai pari vuodessa tapahtuvaan isompaan putsaukseen koskien niitä nauhoja eli millä nauhta olette puhdistaneet / kiillottaneet? Hopeankiillotusaine ja talouspaperi. Otelauta luonnollisesti suojataan maalarinteipillä. |
AngieRainbow 05.01.2015 21:20:00 | |
---|
Antti1: Vaahteraotelaudan voi öljytä aivan huoletta, jos värinmuutos ei häiritse. Siitä ei ole mitään haittaa puulle, täysin päinvastoin. Puhdistuksen minäkin olen hoitanut alkoholilla, jos puhdistaa tarvitsee. Yritätkö sanoa, että vaahteraotelautaan voi laittaa sitä samaa sitruunaöljyä kuin ruusupuutelautaan? What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
Antti1 05.01.2015 21:21:32 (muokattu 05.01.2015 21:22:22) | |
---|
AngieRainbow: Yritätkö sanoa, että vaahteraotelautaan voi laittaa sitä samaa sitruunaöljyä kuin ruusupuutelautaan? Käy siihen vaikka Mobil 1, jos ei ole muuta tarjolla, mutta esimerkiksi tuo sitruunaöljy lienee parempi vaihtoehto. Mä itse käytän Danish Oilia tms. kovettuvaa, tung-pohjaista öljyä. |