Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Sille keikalle en lähtenyt
1 2
KanttoriPiiparinen
03.01.2015 17:53:34 (muokattu 03.01.2015 17:58:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaverini Studio-Esa pyyteli minua hieman täyttöhommiin.
 
-Soittelet vähän mattoa pohjille ja bassot jalkiosta. Kuoro ja viulut on jo kasassa. Senkun tulet rykäisemään.. Palkkakin maksetaan ja homma on OK.
 
Menin studiolle ja Esa pisti Revoxin pyörimään.. Mutta se, mitä kuoro ja viulut olivat saaneet aikaiseksi, jätti minut sanattomaksi. Kyseessä olikin kristillis-hyveellis-aatteellinen perhe-orkesteri. En saanut selvää edes sävellajista ja tempokin lillui jossain hämärän rajamailla.
 
Homman olisi tietysti voinut hoitaa yks-neljä ja vitosen seiska soinnulla, mutta kun joka päästä falskasi ja äänenmuodostus oli sieltä kolkoimmasta päästä, totesin:
 
-Kuule Esa. Nämä yrittävät julistaa kristillistä sanomaa niin huonolla musiikillisella ammattitaidolla, että minä en saa tähän mitään järjellisiä pohjia aikaiseksi. Eiköhän unohdeta koko juttu.
 
Näin siis luovutin. Toimin silloin mielestäni ainoalla oikealla tavalla estäessäni koko perheen häpäisemästä itseään itse kustantamallaan äänitteellä.
 
Mistä soiton riemusta olet itse joutunut kieltäytymään?
 
Nuotin vieressä on aina tilaa...
okabass
04.01.2015 00:21:12 (muokattu 04.01.2015 15:43:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kerran eräs kitaristi (niin luulin) otti yhteyttä, oli perustamassa rautalankabändiä. Tarvitsi siihen pasistia. Ehdotti tutustumisharkkoja. No kaveri tuli hakemaan, ja mentiin kämpälle. Se oli puolilaho sauna, hyvin samankuntoinen kuin näkee Venäjällä. Siellä oli lauteilla joku halpiskitara ja -vahvistin. Sekä joku "kasio"-syna. Sillä se alkoi esitellä taitojaan. Kuuntelin ehkä viisi minuuttia epäuskoisena temmellystä, ja sanoin että kokeillaanko jotain. Hän vastasi kysymyksellä tunnenko ja olenko soittanut "swaytä". Sanoin: ehkä kymmenentuhatta kertaa. Hän tuijotti minua suu auki. Pyysin heittämään minut takaisin keskustaan. Oli pakko mennä muutamalle huurteiselle selvittämään ajatuksia. Tämä tarina on tosi.
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
Qsine
04.01.2015 00:40:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eräät festivaalit, jotka melkein kaikki tiennette. Että katsotaan mitä tulee tuloja ja paljonko jää jaettavaksi (=kusisia kymppejä). En minäkään ilmoita tilaajalle, että tulen johonkin aikaan, soitan jotain jonkin aikaa ja lähden sitten jossain välissä.
 
Mukavaa, että tänne pykätään välillä järjellisiäkin ketjuja, kiitos!
 
http://www.jannekuusinen.net http://jannekuusinen.blogspot.fi http://shitegeistcomics.blogspot.fi www.google.com/+JanneKuusinen http://www.mikseri.net/user/Qsine https://twitter.com/Janne6nen
KanttoriPiiparinen
04.01.2015 11:22:04 (muokattu 04.01.2015 12:16:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täytyy mainita tässä yhteydessä nämä viinapalkalla työtä tarjoavat soiton kinuajat:
 
-Kato viinaa on niin että maksa kelluu ja naista tulee niin kuin aisaa... Senkun valitset vaan parhaat päältä.
 
Ammattiryhmien joukossa ei taida olla toista porukkaa, joille tätä ilmaiseksi tehtävää työtä tarjotaan näin härskisti. (vrt. vaikkapa taksikuskit) Näistä lähdöistä olen joutunut kieltäytymään, vaikkakin juuri kotibileissä on useinmiten se tunnelma, jossa soittajakin viihtyy. Elon laskuopin mukaan pitäisi OMB-ukkelin pystyä vetämään palkkansa edestä tuommoiset 15-25 pullollista venäjältä tuotua viinaa. On huomattavasti helpompi urakka kantaa lompakossaan vastaava rahasumma pois keikkapaikalta, kuin yrittää samaa vatsalaukkumetodilla. Boolin lipittämiseen osallistun mieluusti ja aion osallistuakin, mikäli riesanani ei ole omaa kulkuneuvoa.
 
Nais-seuran suhteen on omavaraisuus-asteeni aina hiponut sataa prosenttia, joten minuun ei tepsi sekään houkutin.
 
Ammattilainen saattaa soittaa jopa nuoteista, mutta paljon mieluummin se soittaa rahasta.
 
Nuotin vieressä on aina tilaa...
KanttoriPiiparinen
04.01.2015 12:21:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

okabass: Kerran eräs kitaristi (niin luulin) otti yhteyttä, oli perustamassa rautalankabändiä. Tarvitsi siihen pasistia. Ehdotti tutustumisharkkoja. No kaveri tuli hakemaan, ja mentiin kämpälle. Se oli puolilaho sauna, hyvin samankuntoinen kuin näkee venäjällä. Siellä oli lauteilla joku halpiskitara ja -vahvistin. Sekä joku "kasio"-syna. Sillä se alkoi esitellä taitojaan. Kuuntelin ehkä viisi minuuttia epäuskoisena temmellystä, ja sanoin että kokeillaanko jotain. Hän vastasi kysymyksellä tunnenko ja olenko soittanut "swaytä". Sanoin: ehkä kymmenentuhatta kertaa. Hän tuijotti minua suu auki. Pyysin heittämään minut takaisin keskustaan. Oli pakko mennä muutamalle huurteiselle selvittämään ajatuksia. Tämä tarina on tosi.
 
Näitäkin verenseisauttajia tulee sillointällöin. Viittaan ketjuun: -Mistä Näitä rämpyttäjiä Oikein tulee?
 
Nuotin vieressä on aina tilaa...
baron
04.01.2015 15:54:41 (muokattu 04.01.2015 15:55:29)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KanttoriPiiparinen: Täytyy mainita tässä yhteydessä nämä viinapalkalla työtä tarjoavat soiton kinuajat:
 
-Kato viinaa on niin että maksa kelluu ja naista tulee niin kuin aisaa... Senkun valitset vaan parhaat päältä.

 
Joo, bändi viinapalkalla sadan kilometrin päähän! Mekin periaatteessa liikutaan omilla autoilla.
Jos vähän estelen niin viinaa on paljon!
 
Mun jotkut soittajakaverit on aika tyylikkäästi järkänneet merkkipäivilleen musiikin: Järkänneet soittimet ja PA:t talon puolesta paikalle, kutsuneet muusikkoja juhliin ja kun sopivasti viinaa päässä niin yksi ja toinen kyselee että saako tuonne mennä soittelemaan ja vaihtelevat kokoonpanot sitten soittelevat koko illan.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Dirtyh
04.01.2015 20:32:06
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Mun jotkut soittajakaverit on aika tyylikkäästi järkänneet merkkipäivilleen musiikin: Järkänneet soittimet ja PA:t talon puolesta paikalle, kutsuneet muusikkoja juhliin ja kun sopivasti viinaa päässä niin yksi ja toinen kyselee että saako tuonne mennä soittelemaan ja vaihtelevat kokoonpanot sitten soittelevat koko illan.
 
Mun pari tuttua on 10:n vuoden ajan järkänneet kesäisin bileet samalla metodilla. Ja niinhän se on että roudaamisesta ja matkustamisesta mulle maksetaan. Soittelenhan mä himassakin kaljaa juodessa.
 
Anonymous-jazz
05.01.2015 00:09:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dirtyh: Mun pari tuttua on 10:n vuoden ajan järkänneet kesäisin bileet samalla metodilla. Ja niinhän se on että roudaamisesta ja matkustamisesta mulle maksetaan. Soittelenhan mä himassakin kaljaa juodessa.
 
Täällä tanssimusa palstalla on tuollaiset viralliset kemut joka vuosi Lammilla, joka kesäkuun ensimmäinen sunnuntai. Tervetuloa vaan mukaan. Siellä jamitellaan ja dokataan samassa paketissa.
 
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
Jamz
05.01.2015 01:02:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viinapalkkaa kun tarjottu, niin oon ruukannu sanoa että muuten se mulle passaa, mutta ko lapsille pitäis saada ruokaaki kotia. Yleensä tässä vaiheessa viinapalkan tarjoaja tajuaa jutun. Nämä on jääny tekemättä. Ja yks erityinen jäi mieleen. Tarjottiin kerran keikkaa 250km päästä kotoa. 2000 asukkaan kylän ravintolaan, jossa "yleisöennätys" oli ollut joskus n.90 maksanutta asiakasta. Ja täydellä lippuriskillä, 4 miehinen orkesteri. Jäin kotia.
 
Raja se on raittiudellakin.
Tankero
05.01.2015 07:49:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Joo, bändi viinapalkalla sadan kilometrin päähän! Mekin periaatteessa liikutaan omilla autoilla.
Jos vähän estelen niin viinaa on paljon!
 
Mun jotkut soittajakaverit on aika tyylikkäästi järkänneet merkkipäivilleen musiikin: Järkänneet soittimet ja PA:t talon puolesta paikalle, kutsuneet muusikkoja juhliin ja kun sopivasti viinaa päässä niin yksi ja toinen kyselee että saako tuonne mennä soittelemaan ja vaihtelevat kokoonpanot sitten soittelevat koko illan.

 
Viimeinen asia, minkä tekisi, on tuo, että nakittais juhlissa kavereita soittamaan.
 
Humppajyrä
baron
05.01.2015 08:04:55 (muokattu 05.01.2015 08:06:36)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tankero: Viimeinen asia, minkä tekisi, on tuo, että nakittais juhlissa kavereita soittamaan.
 
Ai, musta se on ollut todella kivaa kun täysin vapaaehtoista ja "no obligations".
Syntynyt ihan kivoja jameja, sä et varmaan sellaisten päälle ymmärrä?
Täällä stadissa jamit ovat suosittuja!
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
jukkajylli
05.01.2015 08:18:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kerran olin keikalla ja paikalle saapui rokkabilikurko Robert Gordon. Tauolla esittäytyi hoveineen ja tiedusteli josko bändi huolisi hänet vierailijakseen. Sovittiin että vedetään fire. Sitten yhtäkkiä mr. Gordon hankkiutui ilmiriitaan bar ladyn kanssa, joka totesi että "oo mikä Elvis haluat mutta ulos lähet nyt." Robert Gordon ei siis sille keikalle lähtenyt, vaikka lähellä oli.. joojoo vähän meni otsikon vierestä.
 
And it's just a waste of time..
Dirtyh
05.01.2015 09:25:03
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tankero: Viimeinen asia, minkä tekisi, on tuo, että nakittais juhlissa kavereita soittamaan.
 
Meinaat että vapaaehtoisesti paikalle tulleet ja vapaaehtoisesti lavalle kiivenneet kaverit siiten aamulla pyörisivät morkkistuskissaan että "ei saakeli, nyt mä rikoin tanssimuusikoiden TES:siä"?
 
Noi mun kaverin kemut on rokkikekkerit. Tuntemattomat rokkibändit nyt ei vuoteen saa 25 keikkaa vaikka lupaisivat maksaa ravintoloille siitä että pääsevät esiintymään. Siksi tuollakin on lavalle helvetisti tunkua.
 
Tankero
05.01.2015 10:09:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Ai, musta se on ollut todella kivaa kun täysin vapaaehtoista ja "no obligations".
Syntynyt ihan kivoja jameja, sä et varmaan sellaisten päälle ymmärrä?
Täällä stadissa jamit ovat suosittuja!

 
Nelivitosen jamithan ovet legendaariset ja taidettiinpa konsepti viedä Tsadiinkin.
Ehkä jotain tietoa on asiasta.
Soittojaverilla oli vasta juhlat vaimonsa kanssa ja paikalla runsain mitoin soittajia. Esiintyjät kuitenkin palkattu sivusta ja kaikki olivat tyytyväisiä.
Siinä olet oikeassa, että kännisoittamisen päälle en ymmärrä.
 
Humppajyrä
Qsine
05.01.2015 13:03:51
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Ammattilaisia on vaikea saada lavalle, ja amatöörejä on vaikea saada sieltä pois." (Toivo Kärki)
 
http://www.jannekuusinen.net http://jannekuusinen.blogspot.fi http://shitegeistcomics.blogspot.fi www.google.com/+JanneKuusinen http://www.mikseri.net/user/Qsine https://twitter.com/Janne6nen
WanhaWetäjä
05.01.2015 15:16:55
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Anonymous-jazz: Täällä tanssimusa palstalla on tuollaiset viralliset kemut joka vuosi Lammilla, joka kesäkuun ensimmäinen sunnuntai. Tervetuloa vaan mukaan. Siellä jamitellaan ja dokataan samassa paketissa.
 
No joo...jos ei saa tarpeekseen soittamisesta keikoilla eli esiintymisvietti vie niin varmaan kandee lähtee tollasiin tapahtumiin.
Itse lienen vähän epäsosiaalinen otus siinä mielessä että en ole koskaan välittänyt ko soittajakokoontumisista ja ylipäätään kännäämisestä ja soittaa saa keikoilla ja himassa ihan riittävästi.
Sosiaalista puolta toki tulee harrastettua, laivoilla ja lavoilla tapaa kollegoita mutta siellä ollaan enimmäkseen selvin päin kun siellä ollaan töissä, ja soittaa saa ihan riittävästi ;-)
 
Jotenkin ei vaan jaksa noita mm just jossain muusikoiden paikalliskokouksissa etc esiintyviä kolmen promillen keskinäisen kehumisen kerhoja "vittu vedit hyvin" mitä sillon tällön on joutunut näkemään ja kokemaan.
Kännitreeneja tuli harrastettua joskus 18v kun oltiin vielä ns rokkenroll-ikäisiä ja soiteltiin Purplea jossain kellarikämpässä eikä tanssimuusikon urasta ollut kuin kauhukuvia nähtyjen ja kuultujen erittäin paskojen orkestreiden kautta, siis sellasten että kun yhen biisin kuulee niin mielessä käy epäusko "ei vttu, noin huonosti ei kukaan voi soittaa???!!!"No eipä tuosta mennyt montaa vuotta kun jo ite turattiin ties minkäläisissa forrestereissa...
 
Itse aiheesta, 2009 syksyllä sain jo edesmenneeltä kiiparistilta puhelun Lappiin, tarjosi keikkaa Kanarialle, ois ollut vissiin parin viikon veto tyyliin maksetaan matkat, ruuat, majotus ja päivärahat ja kai siitä jotain liksaakin ois saanut.
Liekö joku etiäinen ollut sitten kun en lähtenyt vai oliko muuta sovittuna, oli miten oli, "delegoin" keikan yhelle tutulle ja luotettavaksi tietämälleni kaverille, molemmat tiesimme toki ko keikan riskit koska kiipparisti oli maineeltaan hieman öh...janoinen ja niihän siinä kävi että katastrofi siitä tuli, rumpali ja k-esa lähtivät kotimatkalle hyvissä ajoin ennen määräaikaa, saattojoukkoina paikallisen m-pyöräjengin jäseniä, näin olen kuullut jälestäpäin.
Oli kuulemma jäänyt ryyppy siihen malliin päälle että eivät olisi muuten lähteneet joten tavallista vakuuttavampaa saattojoukkoa tarvittiin taluttamaan herrat Suomen koneeseen ;-)
 
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
Tankero
05.01.2015 16:29:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WanhaWetäjä: No joo...jos ei saa tarpeekseen soittamisesta keikoilla eli esiintymisvietti vie niin varmaan kandee lähtee tollasiin tapahtumiin.
Itse lienen vähän epäsosiaalinen otus siinä mielessä että en ole koskaan välittänyt ko soittajakokoontumisista ja ylipäätään kännäämisestä ja soittaa saa keikoilla ja himassa ihan riittävästi.
Sosiaalista puolta toki tulee harrastettua, laivoilla ja lavoilla tapaa kollegoita mutta siellä ollaan enimmäkseen selvin päin kun siellä ollaan töissä, ja soittaa saa ihan riittävästi ;-)
 
Jotenkin ei vaan jaksa noita mm just jossain muusikoiden paikalliskokouksissa etc esiintyviä kolmen promillen keskinäisen kehumisen kerhoja "vittu vedit hyvin" mitä sillon tällön on joutunut näkemään ja kokemaan.
Kännitreeneja tuli harrastettua joskus 18v kun oltiin vielä ns rokkenroll-ikäisiä ja soiteltiin Purplea jossain kellarikämpässä eikä tanssimuusikon urasta ollut kuin kauhukuvia nähtyjen ja kuultujen erittäin paskojen orkestreiden kautta, siis sellasten että kun yhen biisin kuulee niin mielessä käy epäusko "ei vttu, noin huonosti ei kukaan voi soittaa???!!!"No eipä tuosta mennyt montaa vuotta kun jo ite turattiin ties minkäläisissa forrestereissa...
 
Itse aiheesta, 2009 syksyllä sain jo edesmenneeltä kiiparistilta puhelun Lappiin, tarjosi keikkaa Kanarialle, ois ollut vissiin parin viikon veto tyyliin maksetaan matkat, ruuat, majotus ja päivärahat ja kai siitä jotain liksaakin ois saanut.
Liekö joku etiäinen ollut sitten kun en lähtenyt vai oliko muuta sovittuna, oli miten oli, "delegoin" keikan yhelle tutulle ja luotettavaksi tietämälleni kaverille, molemmat tiesimme toki ko keikan riskit koska kiipparisti oli maineeltaan hieman öh...janoinen ja niihän siinä kävi että katastrofi siitä tuli, rumpali ja k-esa lähtivät kotimatkalle hyvissä ajoin ennen määräaikaa, saattojoukkoina paikallisen m-pyöräjengin jäseniä, näin olen kuullut jälestäpäin.
Oli kuulemma jäänyt ryyppy siihen malliin päälle että eivät olisi muuten lähteneet joten tavallista vakuuttavampaa saattojoukkoa tarvittiin taluttamaan herrat Suomen koneeseen ;-)

 
Kylläpä kyllä.
 
Humppajyrä
EP
05.01.2015 16:52:32 (muokattu 05.01.2015 17:03:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Qsine: "Ammattilaisia on vaikea saada lavalle, ja amatöörejä on vaikea saada sieltä pois." (Toivo Kärki)
 
Jep, mä oon ollu pari kertaa noissa tanssimusapalstan kemuissa, mut en lauteilla!
 
E: Toi sosiaalisuus on semmonen juttu, että kun sitä haluaa olla rauhassa kotona niin se myös tarkoittaa sitä, esim. puhelin äänettömällä jne.
Sitten kun haluaa vaihtelua niin silloin pitää olla sosiaalisuutta ja tapahtua.
 
Dirtyh
05.01.2015 17:14:37
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WanhaWetäjä: Kännitreeneja tuli harrastettua joskus 18v kun oltiin vielä ns rokkenroll-ikäisiä
 
Juu mä ymmärrän mutta siis itsellähän on vielä tuo ikä menossa. Paitsi että en juurikaan harrasta humalassa oloa mutta sitä näennäistä "kapinaa" koitan ylläpitää. Lienee siis vain ajan kysymys milloin mä olen Esakalliolla soittamassa humppaa.
 
Itse aiheeseen. Tuli kerran tarjous lähteä soittamaan Hartwall Arenalle johonkin baariin tai kabinettiin, johonkin pieneen yksityistilaisuuteen. Harmi että samana päivänä oli siskon häät joten väliin jäi. Oikeastaan ihan hyvä koska nyt voin valehtelematta kertoa kaikille että bändillemme on tarjottuu keikkaa Hartwall Arenalla mutta me kieltäydyttiin.
 
Lennu
05.01.2015 18:24:09
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dirtyh: Juu mä ymmärrän mutta siis itsellähän on vielä tuo ikä menossa. Paitsi että en juurikaan harrasta humalassa oloa mutta sitä näennäistä "kapinaa" koitan ylläpitää. Lienee siis vain ajan kysymys milloin mä olen Esakalliolla soittamassa humppaa.
 
Itse aiheeseen. Tuli kerran tarjous lähteä soittamaan Hartwall Arenalle johonkin baariin tai kabinettiin, johonkin pieneen yksityistilaisuuteen. Harmi että samana päivänä oli siskon häät joten väliin jäi. Oikeastaan ihan hyvä koska nyt voin valehtelematta kertoa kaikille että bändillemme on tarjottuu keikkaa Hartwall Arenalla mutta me kieltäydyttiin.

 
Joo on siellä oltu. Hartwall Areena- vitsi vanheni aika nopeasti :D
 
"Se on hiukan surullinen sirkus semmoinen, jossa voimamiehet pieksevät klovnit tajuttomiksi." -Qsine
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «