Aihe: Mitäs mieltä kansanmusiikista..?
1 2
Jami
12.05.2004 00:26:38

Lynkataankos mut nyt kun kerron toissapäivänä käyneeni Kaustisella (ei siis Kaustisessa eikä Kaustisissa) jäsenkorjaajalla?

Tuohon offtopiciin voisin lisätä kyllä että Alahärmän pelimannit on nyt sitten melkein valmiiksi äänittäneet vanhoja härmäläisiä kappaleita tusinan verran täs mun studiolla. Jäljestä on tykänny ihan soittajatki. Mutta kuten Ossikin totes niin tälläiset kommentit voi kyllä poistaa.
Suomalaanen ei usko ennenku näköö. Mutta härmälääsen pitää päästä koittamahan.
Mika Antero
12.05.2004 17:44:12 (muokattu 12.05.2004 17:46:15)
Onko täällä muita pelimanneja..?

Enpä voi enkä uskalla itseäni pelimanniksi tituleerata, mutta omaksi iloksi (ja vähän muidenkin?) olen soitellut joskus kansanmusiikkia kokoonpanolla kitara ja viulu/kitara ja haitari. Polkat, sottiisit ynnä muut omituisesti nimetyt viisut ovat perinteisten valssien ohella mitä mainiointa tavaraa soitella rokkarinkin. Ja kun yleensä vielä kolmella soinnulla pelataan, niin voisi varmaan sanoa, että pelimannimusiikki on suomalaista bluesia...

Ja esim. just noissa polkissa on toisinaan niin nopeita kohtia ja niin hurjia nuottiryppäitä, että suosittelen kansanmusiikin soittamista hevitiluttajillekin.
Nauraessakin sydän suree, ja ilon loppu on murhe.
Rantsu
25.05.2004 21:42:49
Ja sitä paitsi:Se on KaustiSELTA, eikä missään nimessä KaustiSILTA.

Jos joku sanoo täällä että KaustisILTA, nii saa lähteä saman tien ensiapuun tai verenseisauttajalle paikkaukseen...(ja tämähän on todellisuudessa testattua!!)

Ei tainnut tämä kansanmusiikki oikein ottaa tuulta allensa täällä tm-palstalla. Mitähän, jos yritettäisiin korjata tilannetta pitämällä yhteinen Kaustis-ilta jossain kuppilassa?
Kaksi oktaavia vaakaan ja pystyyn.
KMT
25.05.2004 22:51:12

Pari kansanmusiikkikeikkaa on mulla tulossa
Tuossa on vain se riski, että basisti tulee ja läpsii korville taajuusaluetunkeutumisrikkeen johdosta. -Fortune
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)