Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tositestit keikkamuusikoille
1 2
KanttoriPiiparinen
01.01.2015 15:08:10 (muokattu 01.01.2015 15:08:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laula keikalla savon murteella nauramatta: "Kun Puhut Hiljaa Rakkaudesta".
Eteläkarjalainen rumpalikaverini Arto pystyy tähän .
 
..En tiijä muoalimassa mitteen kaaniimpoo.
Vuoan hetki tiä
se mieleen jiä.
Vuan aevan hiljoo tahon sinnuu rakastoo.
 
Ellei kummisetä tule heti mieleen, voit kokeilla mitä tahansa siirappi-iskelmää.
 
Instrumentaali puolelta tulevat ensimmäiseksi mieleen tuuba, mandoliini ja haitari. Mikäli nämä kolme saa kasattua samaan bändiin, on hommalla ns. "huosut märäksi" takuu. Oskar Merikannon tuotannosta löytyy oivia makupaloja tämän tyyppiseen taideprojektiin. Ja ainahan sitä voi kokeilla miltä "tummat silmät, ruskea tukka" kuulostaa kyseisellä ensamblella.
 
Lycka till.
 
Ja toivotan puolestani hyvää alkanutta vuotta raatilaisille.
 
Nuotin vieressä on aina tilaa...
EP
03.01.2015 18:47:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KanttoriPiiparinen: Laula keikalla savon murteella nauramatta: "Kun Puhut Hiljaa Rakkaudesta".
Eteläkarjalainen rumpalikaverini Arto pystyy tähän .
 
..En tiijä muoalimassa mitteen kaaniimpoo.
Vuoan hetki tiä
se mieleen jiä.
Vuan aevan hiljoo tahon sinnuu rakastoo..

 
Mietin pitkään.. mutta Jamppa Kiäriäinenhän se on tehnynnä tuota, tosi haaskasti ..dikkaan kovvoo!!
 
Jalmus
03.01.2015 19:16:28 (muokattu 03.01.2015 19:16:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miksi vielä pitäisi laulaa, kun savon murre kuulostaa savolaisuutta korostaen jopa puhuttuna muutenkin typerältä?
 
Vaikka maailma olisi millä mallilla tahansa, sutenööri se vitut välittää.
JussiG
03.01.2015 22:34:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jalmus: Miksi vielä pitäisi laulaa, kun savon murre kuulostaa savolaisuutta korostaen jopa puhuttuna muutenkin typerältä?
 
Miksiköhän se, että joku ihminen on oppinut kommunokoimaan omalla murteellaan, kuulostaa typerältä?
Pitäisikö typerän kuuloiset murteet lopettaa?
Entä typerän kuuloiset kielet?
Entä jos puhevammainen mongertaa epäselvästi, pitäisikö lopettaa puhuminen, jos se kuulostaa typrältä?
Jotta emme kuulostaisi typerältä, mitähän kieltä tai murretta meidän pitäisi puhua?
 
Mä en näe pointtia siinä, että ihmisiä mollataan kielen tai murteen perusteella. Jos ei ole tällaisesta asiasta positiivista sanottavaa, niin voisi edes harkita, ettei sanoisi sitten mitään.
 
Tankero
04.01.2015 10:24:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jalmus: Miksi vielä pitäisi laulaa, kun savon murre kuulostaa savolaisuutta korostaen jopa puhuttuna muutenkin typerältä?
 
Niinhän se tekee, mutta eikös se ole aina huumoria, kun savon murteella jotakin esitetään?
Jostain syystä harvemmin naurattaa.
 
Humppajyrä
Komppia ikä kaikki
04.01.2015 11:16:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vastuu onkin kuulijalla...?
 
Epämuusikko
04.01.2015 11:59:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tankero: Niinhän se tekee, mutta eikös se ole aina huumoria, kun savon murteella jotakin esitetään?
Jostain syystä harvemmin naurattaa.

 
Tämä.
 
Sitten vielä nämä hehheh kainalopieru -meiningillä murteella nettiinkirjoittajat. You know who you are!!!!!!
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
EP
06.01.2015 16:08:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mut annas olla ku tulee ämörikanengelskaa vaikka mitä mongerrusta niin kyllä kelpaa! ;)
 
hvinnamo
06.01.2015 16:35:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lentävä kalakukkohan on valmiiksi puoliksi savvoo. ...ruotakylykikukko kiskoloilla kiilsi, Lentävä kalakukko....pyöree puukin siinä vuahto jo kättä...pyöräät nee laalovat, Kuopijjoon käy tie.. :)
 
half
06.01.2015 22:35:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hvinnamo: Lentävä kalakukkohan on valmiiksi puoliksi savvoo. ...ruotakylykikukko kiskoloilla kiilsi, Lentävä kalakukko....pyöree puukin siinä vuahto jo kättä...pyöräät nee laalovat, Kuopijjoon käy tie.. :)
 
https://www.youtube.com/watch?v=J5_QV7u8GiM
 
http://www.youtube.com/watch?v=20pCwQC6pWw
Epämuusikko
07.01.2015 00:34:55 (muokattu 07.01.2015 00:35:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: Mut annas olla ku tulee ämörikanengelskaa vaikka mitä mongerrusta niin kyllä kelpaa! ;)
 
Mitä on tämä mongerrus joka kelpaa? Patoista patois, "patuaa"? Dr Johnia? Jerry Lee Lewistä?
 
Mulle ei kelpaa mikään mongerrus mutta kaikki ylläolevat menee. Niin kuin kaikki himaan menevä laulaminen, oli sitten Sinatraa, Madonnaa tai Manowaria. Huonosti lausuttu englanti ei mene läpi, tämä raakaa jonkin verran suomiartisteja pois :D
 
Ja ylläolevista poikkeuksena Esa Pakarisen "Rapurallaa". Se saa kaiken anteeksi uskomattoman rhythm feelinsä takia.
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
rintapek
07.01.2015 02:16:14
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko: Tämä.
 
Sitten vielä nämä hehheh kainalopieru -meiningillä murteella nettiinkirjoittajat. You know who you are!!!!!!

 
Mä en häpeä mummoni puheenpartta vaikka itteltä eteläpohojalaanen ei täysin taitukaan. Ei voi.
 
Nettikeskustelun ei o tarkoituskaan olla äidinkielen opinnäytetyö vaan keskustelua, mis kukin taaplaa tyylillään. Mun olis ihan turha vaihtaa nimimerkkiäni koska nopein hoksais alle kolmessa sekunnissa kysyä, et mitvit sä Pekka ny yrität.
 
Kaifunin tekstejä saa joskus hetken tavata, mut niit on aina kiva lukea. Roweami - Suomi- sanakirja jos joskus julkaistaan, niin sit pystyy lukemaan hänenkin juttujaan.
 
Tää on keskustelua, ei sen kummempaa.
 
Jalmus
07.01.2015 12:07:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JussiG: Miksiköhän se, että joku ihminen on oppinut kommunokoimaan omalla murteellaan, kuulostaa typerältä?
Pitäisikö typerän kuuloiset murteet lopettaa?
Entä typerän kuuloiset kielet?
Entä jos puhevammainen mongertaa epäselvästi, pitäisikö lopettaa puhuminen, jos se kuulostaa typrältä?
Jotta emme kuulostaisi typerältä, mitähän kieltä tai murretta meidän pitäisi puhua?
 
Mä en näe pointtia siinä, että ihmisiä mollataan kielen tai murteen perusteella. Jos ei ole tällaisesta asiasta positiivista sanottavaa, niin voisi edes harkita, ettei sanoisi sitten mitään.

 
Taisi jäädä multa nuo sanat SAVOLAISUUTTA KOROSTAEN kirjoittamatta isoilla kirjaimilla. Nyt se on tehty. Mä en sanonut puhumisesta sanaakaan, mutta kaikki ylikorostettu ärsyttää. Ja kuten Tankero sanoikin, siinä ei itsessään ole mitään hauskaa, mutta ärsyttävää sitäkin enemmän. Niin kuin savolaisessa ns. huumorissakin, joka on niin kauan hauskaa, kun vi***illaan toiselle, mutta kun se toinen sanookin jotain takaisin, niin huumori loppuu siihen paikkaan. On koettu, moneen kertaan, useiden tahojen kanssa.
 
Vaikka maailma olisi millä mallilla tahansa, sutenööri se vitut välittää.
Tankero
07.01.2015 12:18:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jalmus: Taisi jäädä multa nuo sanat SAVOLAISUUTTA KOROSTAEN kirjoittamatta isoilla kirjaimilla. Nyt se on tehty. Mä en sanonut puhumisesta sanaakaan, mutta kaikki ylikorostettu ärsyttää. Ja kuten Tankero sanoikin, siinä ei itsessään ole mitään hauskaa, mutta ärsyttävää sitäkin enemmän. Niin kuin savolaisessa ns. huumorissakin, joka on niin kauan hauskaa, kun vi***illaan toiselle, mutta kun se toinen sanookin jotain takaisin, niin huumori loppuu siihen paikkaan. On koettu, moneen kertaan, useiden tahojen kanssa.
 
Puhut paljon, mutta asiaa.
 
Humppajyrä
EP
07.01.2015 17:09:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaaha.. savolaiset on haukuttu (en kyllä ymmärrä miksi), mutta mitähän seuraavaksi?
 
Epämuusikko
07.01.2015 17:49:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ole haukuttu savolaisia, ainoastaan murteella laulamista
 
(ja minä sillä kirjoittamista). 99% tuntemistani ja tietämistäni savolaisista on mukavia, pl. 1 mansikkatilanomistaja ja 1 ravintolapäällikkö.
 
Vastaa sinä minun kysymykseeni.
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
EP
07.01.2015 18:12:28 (muokattu 07.01.2015 18:36:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko: Ei ole haukuttu savolaisia, ainoastaan murteella laulamista
 
"Niin kuin savolaisessa ns. huumorissakin, joka on niin kauan hauskaa, kun vi***illaan toiselle, mutta kun se toinen sanookin jotain takaisin, niin huumori loppuu siihen paikkaan. On koettu, moneen kertaan, useiden tahojen kanssa."
 
Vastaa sinä minun kysymykseeni.
 
En osaa, en pysty..
 
Kirjotin vaan yleisesti, en juuri kenellekään erityisesti..
 
KanttoriPiiparinen
07.01.2015 18:17:48 (muokattu 07.01.2015 18:19:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tätä palstaa avatessani, en tietenkään suunnitellut tänne mitään savoilaisvastaista kampanjaa. Savo ja savolaisuus ovat mielestäni värikkäitä ja lupsakoita asioita. Olenhan itsekin asunut ja työskennellyt Kuopiossa miltei kolme vuotta. Olen siis saanut aikanani savolaistartunnan ja myhäilen aina heidän murrettaan kuullessani. Sille etteivät kaikki kirjailijat, iskelmälaulajat ja näyttelijät hallitse ilmaisuaan savon murteella minä en mahda mitään. Siinähän väkisin naurattavat.
 
Kuopion Leväsellä asuessani kuulin sattumoisin ilmailuradiostani Kuopion lennonjohtajan opastavan lähestyvää Finnairin DC ysiä:
 
-Lentee lekutelkee vuoan tänne päin ja pankee ne laskeutumisvalot piälle, ettette työ tulla hutjauta tohon kiitoraalle iliman että mie huomoonkaan mittään.
 
Nuotin vieressä on aina tilaa...
EP
07.01.2015 18:30:24 (muokattu 07.01.2015 18:30:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KanttoriPiiparinen: Tätä palstaa avatessani, en tietenkään suunnitellut tänne mitään savoilaisvastaista kampanjaa. Savo ja savolaisuus ovat mielestäni värikkäitä ja lupsakoita asioita. Olenhan itsekin asunut ja työskennellyt Kuopiossa miltei kolme vuotta. Olen siis saanut aikanani savolaistartunnan ja myhäilen aina heidän murrettaan kuullessani. Sille etteivät kaikki kirjailijat, iskelmälaulajat ja näyttelijät hallitse ilmaisuaan savon murteella minä en mahda mitään. Siinähän väkisin naurattavat.
 
Kuopion Leväsellä asuessani kuulin sattumoisin ilmailuradiostani Kuopion lennonjohtajan opastavan lähestyvää Finnairin DC ysiä:
 
-Lentee lekutelkee vuoan tänne päin ja pankee ne laskeutumisvalot piälle, ettette työ tulla hutjauta tohon kiitoraalle iliman että mie huomoonkaan mittään.

 
Samaa mieltä, itellä ei ole mitään murre taustaa (ei edes tätä tampereen..)
Silti saa hyvälle tuulelle niitä kuullessa, muita hienoja on turkulainen ja länsirannikko jne. stadi tietenkin vain joitakin mainiten.
 
jukkajylli
07.01.2015 18:58:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Montako tavua on sanassa kolome?
 
And it's just a waste of time..
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «