Muusikoiden.net
19.03.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Stairville Led Commander 16/2
1
tepe7
13.05.2013 14:23:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tunteeko kukaan kyseistä laitetta, olisi pari asiaa kysyttävää..
 
Rallattelija
13.05.2013 16:37:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tepe7: Tunteeko kukaan kyseistä laitetta, olisi pari asiaa kysyttävää..
 
En tunne laitetta enkä sen kanssa osaa varmaankaan neuvoa mutta helpommalla pääset kun kysyt suoraan mikä mieltä painaa. Eli kissa pöydälle niin vastausten saaminen on varmempaa.
 
-My opinion can be change but not that fact I'm right-
tepe7
15.05.2013 12:43:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä huomio :)
 
ongelma on seuraava. (laitteen käyttöohje on todella simppeli ja puutteellinen)
 
kyseisessä laitteessa on kahdeksan liukuohjainta, joihin voi flash napin kautta ohjelmoida toimintoja. nämä ovat seuraavat: function, red, green, blue, speed, scene, strobe ja dimmer. olen onnistunut patchsaamaan laitteeseen neljä par 64 led valaisinta, mutta en tiedä mitä tuo function säädin oikein tekee tai tarkoittaa. värit ovat tietenkin selviä ja toimivat, samoin speed, strobe ja dimmer. tuo scene on myös hämärän peitossa. laitteessa on ohjelmoitavissa erilaisia scenejä ja chaseja, mutta miksi tuo scene liukuohjain on erikseen? ohjekirjan patchsaus ohjeissa ei myöskään ole tuota liukuohjaimen sceneä. eli kysymys on: mitä nuo function ja scene liukuohjaimet oiken tekevät tai mikä on niiden tarkoitus laitteessa?
 
tässä on linkki laitteen kuvan:
http://www.thomann.de/fi/media_bdbm … viewer_AR_251852.html?image=3739740
 
Henri93
21.05.2013 18:06:32
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tunne laitetta mut yleensä funktionista löytyy "macroja" eli valmiita värejä musaohjaus juttuja, vilkutuksia yms. Scene on taas valotilanne eli esim puolet sinisenä ja puolet valkoisena.
 
www.suomenhappeninki.fi
rabitti88
03.12.2014 15:58:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten mä saan kyseisen laitoksen toimimaan mulla on toi laite sekä 4 lamppua. miten saan ne kytkettyä samalle värille. Jotta itse saisin vaihtaa värin? haluamallani tavalla.
 
keräiliä himoitsen jo lisää kiippareita. Varsinkin lisää rolandia...
tepe7
01.01.2015 17:08:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rabitti88: Miten mä saan kyseisen laitoksen toimimaan mulla on toi laite sekä 4 lamppua. miten saan ne kytkettyä samalle värille. Jotta itse saisin vaihtaa värin? haluamallani tavalla.
 
Millaiset valot sinulla on? Minulla par64 led -kannut. Periaatteessa homma toimii niin, että
- kytket valot peräkkäin valopiuhoilla (xlr) ohjaimeen
- annat kullekin lampulle oman tunnisteen säätämällä niiden takana olevista dippikytkimistä oikean arvon. Arvon näet ohjaimen näytöstä kun määrität lamppuja yksitellen ohjaimeen
- kun ohjain ja lamput ymmärtävät toisiaan, voit alkaa tehdä erilaisia valoasetelmia (scene) ja ohjelmia (program)
 
Periaatteessa helppoa, mutta käytännössä tämän tajuaminen ja toimimaan saaminen vie päiviä. Minut onneksi opetti valaistusalan ammattilainen...
 
ferodoz
03.01.2015 09:32:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ohjeet on ainakin hyvät edellä.
 
Kerro mitä lamppuja sulla on niin joku varmasti antaa sellasen ohjeen että patchaaminen neljälle lampulle ei kestä montaa päivää.
 
Just a face in the crowd.
isojussi
28.02.2015 22:06:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Piti oikein ladata t-kaupan sivuilta toi manuska. Tää ohjain toimiikin sillä ajatuksella, että joka fixturen perässä voikin olla erilainen värkki. Niissä kun usein on erilainen määrä ohjattavia toimintoja eri kanavajärjestyksessä.
 
Lähtötilanne on sama: Ensalkuun päätät mikä värkki / mitkä värkit on minkäkin fixturenapin takana. Sen mukaan asetat sitten kunkin värkin ensimmäisen dmx-kanavan.
 
Sitten vaan kunkin fixturen liukujen dmx-kanavat asetetaan vastaamaan siihen fixturedn asetetun värkin kyseisen toiminnon dmx-kanavaa.
 
Jos ko vempeleessä ei oo function tai scene-toimintoo (tai jotain, mikä noitten nimien alle vois sopia), ei niille sitten oo käyttöökään.
 
Ymmärsinköhän nyt oikein?
 
pahoittelen lääppärinkäytöstä johtuvia kirjoitusvirheitä.
 
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «