Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Schecter, ESP/LDT
1
igor
02.01.2015 12:18:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moni varmaan tietääkin, että kyseiset kitarat tulee suurinpiirtein samalta pajalta. Kysymys kuuluukin, kun itse olen nuita Schectereitä useampia omistanut, mutta tämmösiä ~1000e ESP/LTD keppejä ei ole itellä ollu muuten ku korkeintaan kokeilussa sen 15min reeniksellä. Mitä ihmiset on mieltä kumpi merkki on hintalaatu suhteeltaan parempi? Karkeasti oma mielipide on, että Schectereissä on jostain syystä viimeistely aika reilustikkin välistä mukavampi.. vähemmän intonaatiosäätöjä/kaularaudan vääntämistä/ yms. ihan suoraan paketista. Mutta te jotka olette molempia soittanu enemmän (äänittänykki mielellään) ni mitä sanoisitte?
 
JaaGeRMaisTeR
02.01.2015 12:25:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

igor: Moni varmaan tietääkin, että kyseiset kitarat tulee suurinpiirtein samalta pajalta. Kysymys kuuluukin, kun itse olen nuita Schectereitä useampia omistanut, mutta tämmösiä ~1000e ESP/LTD keppejä ei ole itellä ollu muuten ku korkeintaan kokeilussa sen 15min reeniksellä. Mitä ihmiset on mieltä kumpi merkki on hintalaatu suhteeltaan parempi? Karkeasti oma mielipide on, että Schectereissä on jostain syystä viimeistely aika reilustikkin välistä mukavampi.. vähemmän intonaatiosäätöjä/kaularaudan vääntämistä/ yms. ihan suoraan paketista. Mutta te jotka olette molempia soittanu enemmän (äänittänykki mielellään) ni mitä sanoisitte?
 
Itse kallistuisin LTD suuntaan ja jos tuolla 1000€ pitäisi kitaraa lähteä hankkimaan, niin torilta tinkaisin itselleni ihan oikean ESP:n
 
Generalissimo
02.01.2015 13:30:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös noi Sekterit ole sorvattu Koreassa ja kasattu ja viimeistelty Jenkeissä? Tai näin ainakin mun bassossa lukee... siinäkin oli viimeistely kyllä hyvä. Ei tarvinnut tehdä yhtään mitään, edes kaularautaa ei ole säädetty vuosien saatossa eikä nauhat ole alkaneet törröttää.
 
JaaGeRMaisTeR
02.01.2015 13:34:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Generalissimo: Eikös noi Sekterit ole sorvattu Koreassa ja kasattu ja viimeistelty Jenkeissä? Tai näin ainakin mun bassossa lukee... siinäkin oli viimeistely kyllä hyvä. Ei tarvinnut tehdä yhtään mitään, edes kaularautaa ei ole säädetty vuosien saatossa eikä nauhat ole alkaneet törröttää.
 
Kalliimmista tiedä, mutta omistamani on alusta loppuun Korealaista työtä.
 
naavanka_
02.01.2015 19:16:25 (muokattu 02.01.2015 19:17:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä pitää muistaa että LTD ja Schecter tulee samalta tehtaalta Koreassa.
 
E: Samasta paikasta tulee myös PRS SE, Agile, Dean ja monet muut.
 
Osteri
02.01.2015 19:36:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aikanaan omistuksessani oli LTD Viper 300 joka oli tehty Indonesiassa ja jonka laatu oli erittäin hyvää. Olen jo kahdessa eri keskustelussa tässä muutaman vuoden aikana kysynyt muilta että mikä siinä Indonesian Viperissa on huonoa, muuta kuin se valmistusmaa, mutta ei ole vielä kukaan pystynyt kertomaan.
Kyllä varmasti Korean ja Japanin ESP+LTD pelit on huippuja kun tuo indonesialainenkin oli hyvin virheetöntä työtä.
 
TTV
02.01.2015 20:03:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos tonni on käytettävissä, niin silloin ostaisin japsi-ESP:n käytettynä. Uusista LTD/Schecter kitaroista kallistun Schecterin puoleen, sillä ne on olleet hivenen paremmin viimeisteltyjä kuin LTD:t tuossa tonnin hintaluokassa. LTD:Stä ainoastaan Deluxe-sarjaa (-1000) kannattaa edes harkita.
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «