Aihe: Saako n. huntilla, parilla mitään järkevää himavahvista?
1 2 3 4 5 6
Osteri
01.01.2015 22:37:10 (muokattu 01.01.2015 22:38:28)
Marshall valvestate 8080 / Laney TF

Olen omistanut noita molempia. Marshal 8080 ei maistunut mulle ja pidän Laneytä parempisoundisena. Kokemuksesta johtuen tuli vielä hankittua se LV300Twin jossa 2x12" kajarit ja sekin kuulosti hyvältä. Noita kaikki mainittuja parempana soundillisesti pidän edelleen Randallin RG sarjan vehkeitä ja kehotan edes kokeilemaan. On tymäkkä särösoundia, ei sirise.
The Metal
01.01.2015 23:39:21
Fender Greta on toiminut ainakin itellä hienosti kerrostalossa naapureja häiritsemättä sekä omalla kaiuttimella että 1x12 kaapilla.
Myrkky Nuoli
02.01.2015 08:43:40
s8na: No ei sinänsä, olet oikeessa. Mut kahdella sadalla ei oo varaa hifistellä.

Joo, eipä tossa kauheesti oo tehtävissä. Mulla on VHT Special 6 Ultra, joka osuu tohon hintahaarukkaan käytettynä. Vaikee on kuvitella parempaa tolla hinnalla kotiin. Portaaton tehonsäätö ja täysputkikone. Ei nyt mitään maata mullistavaa, mutta varsin tervesaundinen peli.

Blackstar 1W ja 5W pelit on ollut kanssa. 1W oli minusta kamala, 5W menetteli, mutta jotenkin teennäinen senkin saundi oli. VHT on reiphaasti parempi. Blackstareissa oli tosin ihan ok kuulokelähtö.
More Nintendo, less Marshall.
Laulava Kylätohtori
02.01.2015 08:58:49
hallu: No ensinnäkin pahoittelen ja peruutan hieman kun pikkuisen mulla taisi mopo karata käsistä tuossa tulevaisuusutopiassani:-). Kyllä minä haluan käyttää juurikin kitaraa työvälineenäni. Toiseksikin, kyllä kitaralla pystyy tekemään tosi monenmoisia juttuja jo nyt.

Kyllähän niistä vähän tuli mieleen ne 50-luvun tulevaisuusvisiot lentävine autoineen ym... :D

Innostuin paasaamaan kun halusin väkisin muuttaa sitä viitekehystä josta noita mallintavia laitteita tarkastellaan, mutta ei se tainnut olla hedelmällistä vaan ihan turhaa offtopikkia tähän ketjuun mitä pyydän anteeksi ketjun aloittajalta.

Ei syrjäyttänyt digipiano akustista pianoa, ei sähkökitara akustista kitaraa eikä varmaan digilaitteet tule laittamaan kokonaan viralta analogisia laitteita. Kaikkea mitä voidaan käyttää ilmaisuun, tullaan käyttämään ilmaisuun ja kehitys tapahtuu omalla painollaan ilman että minä mellastan asiasta joka toisessa ketjussa.

Mutta siinä olet mielestäni oikeassa, että niin kauan kuin digivehkeet vain mallintavat "aitoja", niin ovat aina vain 'mallintavia' ja askeleen jäljessä. Voivat mennä edelle ja olla itse "aitoja" vasta siinä kohdassa, kun lopettavat matkimisen ja kehittävät jotain uutta ja merkityksellistä.

Mutta toisaalta, jos puhutaan kitarasta ja kitarasoundista, niin voihan se olla vähän hankalaa. Kuten jo todettiin, niin jos mennään kunnolla ulos perinteisestä kitarasoundilaatikosta, niin niille soundeille löytyy paljon helpommat ja järkevämmät tavat toteutukseen kuin alkaa niitä väkisin kitaralla ja digihärpäkkeillä toteuttamaan.

Onhan digivehkeillä silti paikkansa ja oma tarvesektorinsa, myös alueilla, joilla "aidot" eivät toimi yhtä hyvin, mutta silti en usko, että digivehkeet korvaisivat analogisia - ennemmin näkisin, että ne täydentävät toisiaan. Molemmille on paikkansa, nyt ja tulevaisuudessa, vaikka monet varmasti siirtyvät (ja ovat siirtyneet) tietokonepohjaisiin ratkaisuihin...

Rauhaa kaikille ja hyvää uutta vuotta:-).

Kiitos, sitä samaa... :)
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
J.Nikkanen
02.01.2015 09:04:22
Mitäs näitä pieniä sieviä vehkeitä oli missä on komppiryhmä sisäänrakennettuna. Fenderillä G-Dec sarja, mutta mitäs muilta löytyy vai löytyykö lainkaan?
Mukahauska allekirjoitus.
blues guitar
02.01.2015 09:20:35

Laulava Kylätohtori:...Onhan digivehkeillä silti paikkansa ja oma tarvesektorinsa, myös alueilla, joilla "aidot" eivät toimi yhtä hyvin, mutta silti en usko, että digivehkeet korvaisivat analogisia - ennemmin näkisin, että ne täydentävät toisiaan. Molemmille on paikkansa, nyt ja tulevaisuudessa, vaikka monet varmasti siirtyvät (ja ovat siirtyneet) tietokonepohjaisiin ratkaisuihin...

Juurikin näin. Näihin sanoihin on helppo yhtyä. : )
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Dropped C
02.01.2015 09:22:49 (muokattu 02.01.2015 09:36:08)
Osteri: Olen omistanut noita molempia. Marshal 8080 ei maistunut mulle ja pidän Laneytä parempisoundisena. Kokemuksesta johtuen tuli vielä hankittua se LV300Twin jossa 2x12" kajarit ja sekin kuulosti hyvältä. Noita kaikki mainittuja parempana soundillisesti pidän edelleen Randallin RG sarjan vehkeitä ja kehotan edes kokeilemaan. On tymäkkä särösoundia, ei sirise.

Mulla on melkeimpä kaikista Randallin vehkeistä ollu sellainen kuulokokemus, että kuulostavat aikalailla Panteralta ja täts it. Se ei ole se mitä haen, kun haen tuollaista sludge/doom/döds äänimaailmaa enempi. Sirinäkään ei haittaisi, päinvastoin, jos se olisi omaan korvaan sellaista tiettyä presence kihinää, vaikea kuvailla. Mutta siis mitään löysää pörinäsaundia en hae, vaan aika kirpeen kuulosta, että vois tollanenkin toimia.
Dropped C
02.01.2015 10:56:14 (muokattu 02.01.2015 10:58:55)
Tosin torilla olisi Randall RG-kombo ja pyyntö 140€, eli ei paha. Kai tälläisestä muutakin irtoaa, kuin Pantera, kunhan kääntää vaikka vain middle-hanaa isommalle?

Tossa olisi vielä se himoitsemani presence-säädin, ihanaa.
Tappajabanaani
02.01.2015 11:21:27
Dropped C: Tosin torilla olisi Randall RG-kombo ja pyyntö 140€, eli ei paha. Kai tälläisestä muutakin irtoaa, kuin Pantera, kunhan kääntää vaikka vain middle-hanaa isommalle?

Tossa olisi vielä se himoitsemani presence-säädin, ihanaa.

Mulla oli aikanaan joku vähän isompi RG-sarjan combo. Kliinisoundi oli nimenomaan kliininen, enkä siitä välittänyt lainkaan. Säröpuoli taas taipui kyllä oikeinkin hyvin sinne moderninpuoleiseen mäiskeeseen. Mitään vintagecrunchia tuosta ei oikein hakemallakaan saanut ja särön luonne oli aina melko tiukka. Suorastaan äkäinen.
Dropped C
02.01.2015 11:29:45 (muokattu 02.01.2015 11:47:47)
Mitään vitnakekruntsia en todellakaan halua. Käytän luultavasti aivan liikaa gainia.... Mutta siis särön määrää lukuunottamatta hakemani saundi olisi täysin päinvastainen, kun Pantera-saundi, vaikea selittää. (Middle täbölle, presence täbölle, narinaa, kihinää ja ulvontaa, kolkko saundi).

Tietysti tollanen Randalli voisi olla mielenkiintoisen kuuloinen näillä säädöillä.... Ns. tiukka saundi ei varmaan haittaisi vaffarissa, ellei se tarkoita alapään kuminaa, se haittaisi. Tosin mun säädöillä ei mikään vaffari taida kumista.

Ei tossa ainakaan pahasti selkään ottaisi, jos tuon tuolta ostaisi pois.
Tappajabanaani
02.01.2015 12:36:17
Dropped C: Mitään vitnakekruntsia en todellakaan halua. Käytän luultavasti aivan liikaa gainia.... Mutta siis särön määrää lukuunottamatta hakemani saundi olisi täysin päinvastainen, kun Pantera-saundi, vaikea selittää. (Middle täbölle, presence täbölle, narinaa, kihinää ja ulvontaa, kolkko saundi).

Tietysti tollanen Randalli voisi olla mielenkiintoisen kuuloinen näillä säädöillä.... Ns. tiukka saundi ei varmaan haittaisi vaffarissa, ellei se tarkoita alapään kuminaa, se haittaisi. Tosin mun säädöillä ei mikään vaffari taida kumista.

Ei tossa ainakaan pahasti selkään ottaisi, jos tuon tuolta ostaisi pois.

Joo siis ei ollut mun RG:n soundi ainakaan kumiseva ja scoopattu. Kolkko kuvaisi tosiaan tuota myös hyvin :D Tosin nyt kun tarkemmin zoomailin niin taitaa olla vähän eri peli tuo sun kaavailema vahvistin. En tiedä miten eroaa noista isommista.
Dropped C
02.01.2015 13:06:44 (muokattu 02.01.2015 13:14:07)
Noin niinku alustavasti ostin sen torin Randall RG8040 kombon. Jos sen oma särö ei miellytä, niin aina voi rutkuttaa puhtaan päälle Blackstarin HD-Dist-X polkumiinalla. Luultavaksi jok. tap. kun ainakin tällä kiertää jo himavolyymilläkin kunnon piippauksella. Kitaran pitää kiertää ja rämistä, kun ei soiteta humppaa tai nykynykyrytkytysyä, vaan räkäistä paskaa, eikä ole minkään asteisia soittotaitoja.....
Dropped C
02.01.2015 14:07:04 (muokattu 02.01.2015 14:49:47)
No, toi Ola-saundikin on kanssa täysin päinvastainen, kun mitä ite haen, särön määrää lukuunottamatta. Kun ei ole soittotaitoa eikä kaupallisia haaveita, niin sitä soittaakin sitten muulla kuin geneerisen kaupallisella "mättösaundilla", ei sitä vanha muutenkaan jaksa, kun kaikki "radiometalli" kuulostaa melki nykyään siltä. Mutta luulen että Randalli kelpaa mulle, siinä on sävynsäädöt.

Eikä kombosta muutenkaan tollasta skuupattua ja kumisevaa saundia lähde samaan malliin, kuin 100w putkarista ja halfstäkistä. (Vaikka kyllä se tuomion metallinkin puukkosaundi on isoilla, kunnon vehkeillä aina huomattavasti parempi, sen tiedostan.)
Dropped C
02.01.2015 15:02:55
Niin ja reilun huntin vehkeessä voikin ostaa täysin sokkona. Jotain tonnin styrkkaria en todellakaan ostaisi sokkona, siinä hintaluokassa täytyisi tietää jo, että on hyvä ja tarkoitukseensa sopiva.
s8na
02.01.2015 16:16:55

Jos huvittaa vielä hifistellä niin kajaria vaihtamalla voit enhänssätä soundia. Niitäkin on helppo ostaa ja myydä omakustannehintaan käytettynä.
Dropped C
02.01.2015 16:49:32
No hei, tossa on vakiona "Diavlo" - ämyri (kyllä, Diavlo, eikä Diablo). Siitä täytyy säteillä sellainen iiviliys ympäristöön, että sen täytyy olla paras, eiku pahin.

(Onhan noita tullut mun bassoskobeihin vaihdettua, tuskin tähän jaksan).
Dropped C
02.01.2015 21:53:37
Nyt on tullut otettua maistiaiset Randallin trankkukombosta. Kihisee ja suhisee himassa just tarpeeks hyvin. Ja onhan tässä puraisua kymmenen miljoonaa kertaa enemmän kuin tuossa bassovaffarissa. Oma särökanava oli OK, mutta vielä räkäisemmät lähti tästä Blakstarin polkumiinasta.
JaaGeRMaisTeR
02.01.2015 23:12:13
Dropped C: Nyt on tullut otettua maistiaiset Randallin trankkukombosta. Kihisee ja suhisee himassa just tarpeeks hyvin. Ja onhan tässä puraisua kymmenen miljoonaa kertaa enemmän kuin tuossa bassovaffarissa. Oma särökanava oli OK, mutta vielä räkäisemmät lähti tästä Blakstarin polkumiinasta.

Hyvä jos mieleinen peli löytyi :)
Dropped C
02.01.2015 23:18:11 (muokattu 02.01.2015 23:22:15)
Varmaan melkein mikä tahansa kitaravahvistin olisi kyllä varmaan tässä tapauksessa täyttänyt tämän tavoitteen. Kun nyt kuulostaa kitaralta, eikä löysältä tuhinalta. Nyt on tossa DIST-X:ssä gainia 3/4 ja siinä on oikeasti aika järjetön määrä gainia....

Mutta ainakin toi presence säädin vaikuttaa kanssa, kun siitä tulee kihinää saundiin mukaan tässä, mitä kanssa kaivattiin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)