Aihe: Jet City vahvistimet
1 2
käsi
08.12.2014 19:00:53 (muokattu 14.12.2014 22:50:03)

Mulla on muista merkeistä aika epämiellyttäviä kokemuksia jotka on ollut made in china tai joku muu ns halpa maa. Toki niistä on iloa ollut pitkäksi aikaa mutta käyneet korjattavana turhan usein. Nämä Jet Cityn vahvistimet herätti mun huomion hetki sitten. Tuossa 50wattisessa kaksi kanavaisessa nupissa oli aikalailla kaikki mitä tarvin tällä hetkellä. Kokemuksia noista vehkeistä vaan on näemmä yleisesti aika vähän.

Plussaa noissa on Seattle tausta mulle, kun joku perverssio ko kaupunkia kohtaan on.
Yritin hakea infoa siitä kuinka paljon Soldano on oikeasti mukana tuon merkin vahvistimissa, mutta muuta ei löydy kuin että olisi suunnitellut ne. Jotenkin toivon ettei noin nimekäs tekijä haluaisi laittaa nimeään ja mainettaan likoon ihan läpi paskoihin laitteisiin. Silti toi halpuus mua arveluttaa, ei se iso raha ole mutta rahaa kuitenkin.
MUSIC LOVER, Joka on päättänyt onnistua unelmissa
Acid_Punk
08.12.2014 19:44:54
Muutaman kuukauden olen räiminyt rokken- ja punkkenrollia jca50:lla, ei pahaa sanaa ainakaan tuossa lajissa. Aika kirkas vehjes ja treblet saa pitää suosiolla lähes nollilla jos stratolla/jazzarilla soittelee. Hommasin tuon kaksikanavaisuuden vuoksi, mutta huomasin käyttäväni laitetta lähes koko ajan ykköskanavalla (josta säröä lähteekin melko muikeasti) ja pudottelen tarvittaessa volumea kitarasta. Kakkoskanavaa käytän lähinnä pörröiseen stoner-meinkiin jos sille päälle sattuu. Cleanit hoituu, ovat kyllä hieman kuivakan kuuloiset, mutta pienellä efektivärityksellä oikein käyttökelpoiset. Ostin tuon B-stockina t-kaupasta ja hinta siten vielä halvempi. Ei tosiaan mikään monipuolisin laite, mutta hoitaa tonttinsa kunnialla niillä parilla soundilla.

Käytän efektilenkissä ainoastaan Bossin reverbiä, eikä ainakaan sen kanssa ole ollut ongelmia. Outo ratkaisu kyllä tuo että etupaneelissa ei ole kytkintä kanavanvaihdolle, mutta itselleni tuo on yhdentekevää... ainakin siihen asti kunnes jalkakytkin sanoo sopimuksensa irti.
käsi
14.12.2014 22:51:12

Nostoa, jospa saisi lisää kommenttejä ja kokemuksia tästä merkistä.
käsi
02.01.2015 14:25:42

Nyt kun pääset ihan käsin sitä kopeloimaan, miltä itse rakenne näyttää ja tuntuu? Entä ootko katsonut sisuskaluihin?
JaaGeRMaisTeR
02.01.2015 14:40:56
käsi: Nyt kun pääset ihan käsin sitä kopeloimaan, miltä itse rakenne näyttää ja tuntuu? Entä ootko katsonut sisuskaluihin?

En vielä ole kehdannut alkaa purku/modi hommiin. Päällisinpuolin rakenne on aika perus settiä. Tukeva pönttö vaikka melko ohkasesta vanerista on tehty (n.10mm). Aika perus kanannokka potikat jne. Ainoa mikä vähän mietityttää on nuo kytkimet. kauanhan mahtavat power ja standby kytkin kestää. Sen näkee sitten. Pitää tänään tehdä vielä fenkkutesti ja katsoa miten sinkut soi tuolla.

Ei hurinoita tai ylimääräisiä paukkeita. Tuolla rahalla ei taida paljoa parempaa saada. Kyllä tämä mielestäni vastaavat ja vähän kalliimmat vehkeet (Blackstar tai H&K) päihittää. Seuraavaksi tuohon vierelle tulee Engl gigmaster. Mielenkiinnolla odotan miten puolet edullisempi jetcity pärjää siinä vertailussa.
käsi
02.01.2015 15:01:08

JaaGeRMaisTeR: En vielä ole kehdannut alkaa purku/modi hommiin. Päällisinpuolin rakenne on aika perus settiä. Tukeva pönttö vaikka melko ohkasesta vanerista on tehty (n.10mm). Aika perus kanannokka potikat jne. Ainoa mikä vähän mietityttää on nuo kytkimet. kauanhan mahtavat power ja standby kytkin kestää. Sen näkee sitten. Pitää tänään tehdä vielä fenkkutesti ja katsoa miten sinkut soi tuolla.

Ei hurinoita tai ylimääräisiä paukkeita. Tuolla rahalla ei taida paljoa parempaa saada. Kyllä tämä mielestäni vastaavat ja vähän kalliimmat vehkeet (Blackstar tai H&K) päihittää. Seuraavaksi tuohon vierelle tulee Engl gigmaster. Mielenkiinnolla odotan miten puolet edullisempi jetcity pärjää siinä vertailussa.

Lisää kokemuksia kuulen mielelläni. Nämä kiinnostaa mua todella paljon. Vahvistin arsenaali menossa uusiksi ja nämä on yks vaihtoehto, tai hyvä lisä muuten vain, mutta ihan sikaa säkissä en haluaisi ostaa
Tappajabanaani
02.01.2015 15:07:20
JaaGeRMaisTeR: Tilasin tuossa ennen joulua jca22 ja nyt pääsi ottamaan ensihöyryt. Ääntä tuosta lähtee aivan helvetin paljon ja umpikaappia en suosittele. Bassot saa olla minimissä ja ylä ja keskiäänet puolessavälissä. Botnekas pikkupaskiainen josta säröä riittää koko kylälle.

Kaappina tällä oli Orange 212 OB ja kitarana Dean ML Invader mikillä. Kiva laite ja kyllä tuo ainakin se 249€ arvoinen peli on.

Aika jännä kyllä. Mulla oli JCA50H ja se oli ainakin ihan törkeän kirkassoundinen vehje. Parilla 2x12-umpikaapilla tuli kokeiltua ja yhtään isommalla volyymilla sai bassoa kääntää aikas isolle. Tosin en koskaan pidä vahvistimia lattialla, mikä varmaan myös tuohon vaikuttaa.
JaaGeRMaisTeR
02.01.2015 15:20:41 (muokattu 02.01.2015 16:05:15)
Tappajabanaani: Aika jännä kyllä. Mulla oli JCA50H ja se oli ainakin ihan törkeän kirkassoundinen vehje. Parilla 2x12-umpikaapilla tuli kokeiltua ja yhtään isommalla volyymilla sai bassoa kääntää aikas isolle. Tosin en koskaan pidä vahvistimia lattialla, mikä varmaan myös tuohon vaikuttaa.

Tuosta sai tosiaan vääntää bassot miltein pois. Väsäsin tuossa eilen Orangeen lisäpalan, että saa tuon kaapin kokonaan suljettua. Eikä sitä sitten tarvinnutkaan. Itse oletin myös kirkkautta ja googlannut tuota dephtmodia, muttei sitä kyllä tarvitse. Oma setti on lattialla, joten ääni ei tule suoraan korville. Jouduin jopa pudottamaan Deanistä mikkiä, ettei tule niin saakelisti alataajuuksia sieltä itsessään.

Jossain kohtaa pitää myös putket katsastaa. Jos tuo ominaisuus lähtisi sieltä.

E: Sinkkumikeillä lähti kipakkaampi soundi. Terävä ja kirkas, kunhan nuppeja väänsi reippaasti. Oikein kiva rokkimeininki. Samalla säädöllä Dean kiinni ja hyvä ettei schaibat tulli housuun. 150db:tä ja todella matala soundi.
Dropped C
02.01.2015 15:36:37 (muokattu 02.01.2015 15:38:06)
Vaikken nyt tälläistä aiokkaan ostaa, niin lähteekö tästä nyt sitten se Hauen Matin saundi halvalla? Kun jengi on nyt näitä kuitenkin ostanut ja kokeillut. Ihan mielenkiinnosta kyselen.

Kumiseva taajuus on siinä 120-140hz kohdalla. Jos omistaa eq-pedaalin, kiin sillä voi koittaa leikata tota taajuutta.
ojju
04.12.2017 20:21:05
1067 päivää, on kyllä vanha aihe..

Mutta nostetaan nyt aihetta kun ei tunnu löytyvän kokemuksia Jet City Custom 5 vahvistimesta. Kiinnostaa tuo kun paperilla vaikuttaisi hiljaiseen soitteluun sopivalta peliltä. Onko näitä kellään vai kierretäänkö ylipäätään kaikki Jet Cityt nykyään kaukaa?
Terry Pantheras
21.03.2022 17:41:39
Huom! Olet kirjoittamassa yli 1567 päivää vanhaan aiheeseen!

Tämä on varmaan oma lähes museoidun keskustelun avausenkka.

Ostinpa käytettynä JCA50H:n. Ihan kelpoisa Soldanon korvike stonerdoom-hommiin. Mitkä kanavanvaihtopedaalit tuohon sopii? Soldanon FW ei tuossa toimi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)