kincy 31.12.2014 17:12:01 | |
---|
damn u: Moi, voitko kertoa kokemuksistasi, minkälaisia huonon viimeistelyn esimerkkejä löytyy? Olen hieman aprikoinut yhden uudemman Genistasetin ostoa, mutta nyt kävi epäilyttämään... Yhtä settiä pääsin hypistelemään kaupan hyllyllä. Oli ihan uusi. Kahdessa tomissa oli viisteissä outoja läikkiä, epäilen jonkin sorttista pakkelia. Muutenkin viisteet vaikuttivat huokoisilta, eli kertonee puun laadusta, jota rungoissa on käytetty. Setti oli oranssin sävyinen sparkle, ilmeisesti lakattu. Sikäli lakkaus vaikutti ihan asialliselta. Muistini mukaan yhdessä tomissa oli sisäpuolen viilusta revennyt palanen kun lugien reikä oli porattu. Virvelirummussa sama juttu badgen molempien kiinnityspulttien kanssa ja oli jo aika isot siivut irti. Ei pitäisi mun mielestä todellakaan olla tuollaisia kupruja tuonkin hintaluokan rummuissa. Yleisvaikutelma jäi siis aika kehnoksi. |
Velli 31.12.2014 18:21:35 (muokattu 31.12.2014 18:29:31) | |
---|
Nuo nykyiset Genistathan on näitä perus kaukoidän "halpis" settejä, jotka tehdään työssä ja materiaaleissa säästellen. Jos aikoo Genistat hommata, niin kannattaa pitäytyä made in England tavarassa. Ne tehtiin suomalaisesta koivusta hyvällä työnjäljellä. edit. Itse omistin aikoinaan 90-l. pitkälugiset APK:t sekä pienilugiset XPK:t. Kummastakin setistä jäi hyvät muistot ja ottaisin mieluummin kummat tahansa noista takaisin kuin hommaisin uudet Genistat. edit. 2 Niin ja olihan mulla hetken aikaa myös alkuperäiset Genistatkin. Ne olivat tosiaan hyvin tehdyt pöntöt ja siistin näköiset, mutta eivät mielestäni ovh-hinnan arvoiset kuitenkaan (ovh. oli markka aikaan perussetille n. 18000mk, eli n. 3000€). APK:ssa ja XPK:ssa oli mielestäni parempi hinta/laatusuhde. |
JTS 31.12.2014 19:57:20 (muokattu 31.12.2014 19:58:29) | |
---|
Velli: Nuo nykyiset Genistathan on näitä perus kaukoidän "halpis" settejä, jotka tehdään työssä ja materiaaleissa säästellen. Jos aikoo Genistat hommata, niin kannattaa pitäytyä made in England tavarassa. Ne tehtiin suomalaisesta koivusta hyvällä työnjäljellä. edit. Itse omistin aikoinaan 90-l. pitkälugiset APK:t sekä pienilugiset XPK:t. Kummastakin setistä jäi hyvät muistot ja ottaisin mieluummin kummat tahansa noista takaisin kuin hommaisin uudet Genistat. edit. 2 Niin ja olihan mulla hetken aikaa myös alkuperäiset Genistatkin. Ne olivat tosiaan hyvin tehdyt pöntöt ja siistin näköiset, mutta eivät mielestäni ovh-hinnan arvoiset kuitenkaan (ovh. oli markka aikaan perussetille n. 18000mk, eli n. 3000€). APK:ssa ja XPK:ssa oli mielestäni parempi hinta/laatusuhde. Satutko muistamaan, missä luokassa pyöri XPK:n ovh-hinnat aikanaan? Edit: siellä ne mun aikanaan linkittämäni "Genistat" ovat nyt torilla hintapyynnillä "tarjoa" ;) |
Velli 31.12.2014 21:16:32 | |
---|
JTS: Satutko muistamaan, missä luokassa pyöri XPK:n ovh-hinnat aikanaan? Edit: siellä ne mun aikanaan linkittämäni "Genistat" ovat nyt torilla hintapyynnillä "tarjoa" ;) Mulla on tallessa hinnastot vuosituhanteen vaihteen tienoilta, mutta en ole juuri nyt niiden äärellä. Perus XPK-setin hinta telineineen päivineen oli kuitenkin 9000mk:n (eli 1500€:n) tienoilla. Voin laittaa tarkan hinnan, jahka pääsen kataloogien ääreen. |
Vallu-Veke 31.12.2014 22:06:44 | |
---|
Alkuperäiset genistat on usein aika syviä, koska kyseinen aika suosi syviä. Eli kait 90-luku. En tiedä tarkkaan, kun en silloin soittanut rumpuja, mutta näin olen kässännyt. Minulla oli moposetti muutama vuosi sitten oikeaa genistaa. Mukavat, mutta etutomi olis pitänyt madaltaa makuuni. Möin pois siksi. Mutta ei pahat, vaikka jotkut pitää kolisevina purkkeina. Joissakin oppilaitoksissa on ollut, mutta on olleet pettymys opettajille. Muutama Suomen huippurumpali käytti Genistoja ihan päntiänään aikoinaan. Ei ne voi olla ihan surkeat. Omiani huolsin ja hilplailin. Laadukasta puuta, ei oksia ainakaan viisteiden kohdalla. Rauta on ollut hyvää niissä Premiereissä, joita on ollut. Sellainen tunne, että jazz-porukka ei tykkää ja rok-porukka tykkää. Uusintapainokset ei kiinnosta (, koska on nyt Ludwigit), mutta luulen, että ne ovat vision/export-tasoa. Eli sitä semiä, ei kuraa, muttei mahtia. Voi olla ihan ok rok-juttuihin. En todellakaan tuomitse. Koirani pelkää raketteja, siksi tässä on aikaa läyrytä ja hieman kaasuissani olen. Muttei ole pahoja muistoja Genistoista, päinvastoin. Editoikoon kirjoitusvirheet joku muu, joka jaksaa. Menen syämään makkaraa nyt. Mutta hyvää uutta vuotta kaikille. |
hollmi-5 01.01.2015 11:54:48 | |
---|
Oli minullakin Genistat. Uutena ostin. Soittelihan noilla, mutta mitään kuumotusta ne eivät saaneet aikaan. Ostin, kun Modern Drummerissa kovasti kehuttiin (kaikkeahan ne kehuu). Virpasta tykkäsin, mutta se ei toiminut kuin ensiasennuskalvolla. Työnjäljessä ei ollut suurempaa sanomista, vaikka verrokkina Hilite harjasi mennen tullen... Uudet Genistat on vaan saman näköisiä ja nimisiä. Sama fiilisero, kuin vanhan Tama Superstarin ja uuden välillä. Soundit, piuhat ja kajarit. |
JTS 01.01.2015 19:02:06 | |
---|
Velli: Mulla on tallessa hinnastot vuosituhanteen vaihteen tienoilta, mutta en ole juuri nyt niiden äärellä. Perus XPK-setin hinta telineineen päivineen oli kuitenkin 9000mk:n (eli 1500€:n) tienoilla. Voin laittaa tarkan hinnan, jahka pääsen kataloogien ääreen. Oolrait, kiitos! |
Speedy 01.01.2015 20:54:07 | |
---|
Mullakin oli alkuperäiset Genistat, oikeastaan vähän isompikin kattaus..=) Olivat kyllä hyvät, itse tykkäsin kyllä.. Mutta oikeastaan ne oli vähän tylsät sitten loppupelein. Niissä ei ollut mitään must-keep-faktoria joten ne sai lähteä kiertoon.. Laatu oli kyllä hyvää, kaikki rummut purin palasiksi ja putsailin. Lakkakerros vaikutti aika paksulta, muutamasta rososta päätellen. Jos vastaan tulisi 75-limited edition setti, niin sellaisen voisin hankkia.. Uudemmissa ei muuta mielenkiintoista ole kuin ulkonäkö. Alkuperäsissä oliko vain viisi erilaista sävyä? Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse |
AP 01.01.2015 21:55:15 | |
---|
Speedy:Alkuperäsissä oliko vain viisi erilaista sävyä? Kuusi taitaa olla Rebound -esitteessä mainittuna. Ja olihan niitä lähtöjään vähän kaikensyvyisinä, mm. 8x12" ja 9x13" tomeja sai. "Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura |
Velli 01.01.2015 21:57:57 (muokattu 01.01.2015 22:40:04) | |
---|
Speedy: Alkuperäsissä oliko vain viisi erilaista sävyä? Oli niitä enemmänkin: http://img35.imageshack.us/img35/7105/couleurgenista.jpg Noiden lisäksi muistan nähneeni alkuperäisissä Genistoissa myös näitä värejä: -Wine Red -Silver Sparkle -White Marine ply (75th anniversaryssa) edit. Myös natural-värisiä Genistoja olen nähnyt. |
hollmi-5 01.01.2015 22:18:33 | |
---|
Soundit, piuhat ja kajarit. |
Speedy 01.01.2015 22:19:25 (muokattu 01.01.2015 22:26:59) | |
---|
Velli: Oli niitä enemmänkin: http://img35.imageshack.us/img35/7105/couleurgenista.jpg Noiden lisäksi muistan nähneeni alkuperäisissä Genistoissa myös näitä värejä: -Wine Red -Silver Sparkle -White Marine ply (75th anniversaryssa) Ei toimi tuo linkki, mutta Wine Red eikö ole Damask Red? Ja tuo WM eikö tullu ihan siellä loppupäässä tuotantoa? E: Ai se kuva piti ladata.. En kyllä muista nähneeni mustia tai keltaisia Genistoja.. Damask (punanen), Terraverdi (vihreä) ja turkooseja pääosin.. Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse |
Velli 01.01.2015 22:26:59 (muokattu 01.01.2015 22:35:33) | |
---|
|
Velli 01.01.2015 22:31:19 (muokattu 01.01.2015 22:36:17) | |
---|
Speedy: E: Ai se kuva piti ladata.. En kyllä muista nähneeni mustia tai keltaisia Genistoja.. Damask (punanen), Terraverdi (vihreä) ja turkooseja pääosin.. Itse olen ainakin kerran nähnyt kuvia noista kaikista väreistä. Livenä en tosin ole nähnyt kuin muutamia eri värisiä Genistoja. |
Velli: Damask ja wine red olivat lisäksi eri sävyisiä. Damask oli hieman kallellaan ruskeaan ja jotenkin aavistuksen tunkkaisen näköinen (ainakin kuvissa) ja wine red oli nimensä mukaisesti täysin viininpunainen. Tuollainen: http://smg.photobucket.com/user/Genista/media/kit6.jpg.html Onko tuo siis Wine red? Mulla oli tuommoset, mutta samalta näyttää nuo Damask Red kuvatkin.. ehkä eron huomaisi sitten livenä paremmin. Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse |
Velli 01.01.2015 22:44:41 | |
---|
Speedy: Onko tuo siis Wine red? Mulla oli tuommoset, mutta samalta näyttää nuo Damask Red kuvatkin.. ehkä eron huomaisi sitten livenä paremmin. Joo, tuo on Wine red ja voi tosiaan olla että sävyn hahmottaa paremmin livenä. Eri kuvien erilainen valaistus luultavasti vääristää sävyeroja (jotka ovat jo valmiiksi suht pienet). |
damn u 01.01.2015 22:44:59 | |
---|
Kiitos kaikille Genistaa koskevista vastauksista. Vahvisti oletuksiani. |
lefthand 02.01.2015 15:31:16 | |
---|
Itsellä on nuo parjatut uustuotanto Genistat ja vaahterarungoilla. Ostin täältä Mnetistä ja on mulla keikkasettinä ja oon käyttänyt studiossakin. Oon kyllä diggaillu settiä, hyvältä on saundannu, ja tykkäsivät niin äänittäjä kuin tuottajakin.( siis saundista) Rautaosat ei ole ihan huippua, mutta eihän kyseessä olekaan highend setti!..? Muuten kyllä työnjälki kannuissa on asiallista. Ei irvistele viilut , eikä ole lakkausvikoja. Mulla ko setti on 12,14,16 ja 22 kattauksella. Itse tykkään! Kiitos ja kumarrus!!
Elä ota siitä kahvia, se on ihmisille tarkoitettu.... |
patolehto 03.01.2015 15:45:22 | |
---|
|
jabajee 08.01.2015 16:49:23 | |
---|
Hintaan en ota kantaa, mutta komeat Slingerlandit tori.fissä. http://m.tori.fi/vi/16522983.htmEnnenkuin joku innostuu liikaa, niin pellit on sitten 404:sia. Kysyin :) Hollmi-5:
Siihen aikaan tehtiin rummut paremmasta kamasta, kuin nykyään. Siitä sulla tosin ei ole kokemusta, kun sinun omat tuon aikakauden kamat edustaa nykyajan Milleniumtasoa... |