Aihe: Vuoden levyt 2014 | |
---|
Ali 20.12.2014 19:13:04 (muokattu 20.12.2014 20:49:53) | |
|
1. Jakob - Sines - spotify:album:3lfcwaiBHUVBvgByffL67a - Hieno paluu Jakobilta. Vähän kevyempää fiilistelyä aiempaan verrattuna. Massiivista ja kaunista. - Avausraita Blind Them With Science (https://www.youtube.com/watch?v=t4ovUVNs4VY) on taattua Jakob-laatua, mutta levyn paras hetki ja samalla vuoden suosikkibiisini on Harmonia: https://www.youtube.com/watch?v=6D3cG03-0Co 2. La Dispute - Rooms of the House - spotify:album:2HhbZjEwlcgC35qp1TyuY0 - Uusi tuttavuus. Jonkinmoista post-hc:ta mielenkiintoisilla vokaaleilla ja tarinankerronnalla ryyditettynä. - Woman (Reading) https://www.youtube.com/watch?v=cngd8AiaK6I 3. Maybeshewill - Fair Youth - spotify:album:59cst3IGDjIGjXYX0WGONI - Kosketin- ja rumpupainoitteista instrurokkausta. - In Amber taitaa olla vuoden luukutetuin biisi: https://www.youtube.com/watch?v=2lIGGvhGz3I 4. Pianos Become Teeth - Keep You - spotify:album:2we33zV81ZIf5KPHhAsgHa - Uusi tuttavuus. Post-hc-bändi rauhoittanut tyyliään huomattavasti ja tuloksena on hienoa rokkia. - Monta loistavaa biisiä levyllä, mutta valitaan tähän nyt Repine https://www.youtube.com/watch?v=47M6dAUK6Sk 5. Tides of Man - Young and Courageous - spotify:album:6sL2VY4HI50pkkWy2sJsfh - Uusi tuttavuus. Bändi vaihtanut progemmasta tuotannosta instrumentaalin rokkiin. - Mountain House https://www.youtube.com/watch?v=zFCtZviovSU 6. Silver Snakes - Year of the Snakes - spotify:album:6wDAZ5gAXehclSpMO07QjZ - Uusi tuttavuus. Punk/rock/emo/stoner. Kovaa kamaa. - Grey Wolf Wild https://www.youtube.com/watch?v=12Kiajwoxlw 7. Prawn - Kingfisher - spotify:album:2ye06F9bLnc6ctmQy0IEYo - Uusi tuttavuus. Menevää Ameriikan emorokkia. - Scud Running https://www.youtube.com/watch?v=1tMZn7_Zc74 8. Kiasmos - Kiasmos - spotify:album:5M7H7J3LJfIk9zqcDJVi6T - Ólafur Arnaldsin ja Janus Rasmussen yhteistyö tuottaa kaunista ja eteeristä elektronistä fiilistelyä. - Held https://www.youtube.com/watch?v=qXUm_gsCIfA 9. This Will Destroy You - Another Language - spotify:album:7JbUvdIr1yepIxZy9rt3un - Ehkäpä vuoden odotetuin levy. Bändi seilasi edellisellä albumilla niin synkillä vesillä, että albumi jäi vähän vähemmälle kuuntelulle. Uusimmalla yhdistellään mukavasti vähän kaikkea aiempaa tuotantoa, mutta ihan napakymppi tämä ei ole. Avausraitaa kuunnellessa kuvittelen nousevani raketilla avaruuteen ja katselevani, kun jättimäinen meteoriitti tuhoaa maan. Samalla aikaa järkyttävää, surullista ja kaunista, mutta kenties toivo elää, jos ihmiskunta saa uuden alun. Ei nyt ihan surkea suoritus vois olla jos tällaisia aivoituksia kirvoittaa. - Dustism on yksi albumin menevämmistä biiseistä https://www.youtube.com/watch?v=6ZMK1Lgt-0A 10. Baulta - Any Fool Can Regret Yesterday - spotify:album:0RnQCsK1d8iCutu5JYQijf Tämä jyväskyläläispoppoo on minusta yksinkertaisesti Suomen paras bändi, joten uutukaista odoteltiin kovasti. Bändi on siirtynyt vähän seesteisempään meininkiin. Ei kolise aivan yhtä hyvin kuin aiemmat, mutta useamman pyöräytyksen jälkeen levy alkaa toimia. - En Diablo El Casa https://www.youtube.com/watch?v=CFLJdOzU76o 11. Mogwai- Rave Tapes - spotify:album:2fpcgO6HxWRz4u2dm3ECsH Tasaisen vahva levy, mutta ehkä vähän aavistuksen tylsä. Elektrovaikutteita saisi olla enemmänkin eikä vain muutamassa biisissä. - Remurdered on kyllä vuoden luukutetuimpia biisejä, päätyipä jopa kännykän soittoääneksikin: https://www.youtube.com/watch?v=sZ5nEuG-CRc 12. Bonobo - Flashlight EP - spotify:album:1Gb1MCvhe6uBJrO1Vb8FlR - Kolme tiukkaa biisiä. Vähän enemmän dance/club-vibaa, mikä toimii ainakin mulle. -Flashlight https://www.youtube.com/watch?v=l5gbk0xjRWI 13. Anathema - Distant Satellites - spotify:album:0pr5Vm1p1d1MFepWiCfzkM -Hyvä levy, mutta levyn kaksijakoisuus vähän häiritsee; olisi parempi, jos elektrovaikutteita olisi hyödynnetty koko albumin verran. - Ariel https://www.youtube.com/watch?v=D20FacfU4W4 Bubbling under, maininnanarvoisia tai ei ole kerennyt tutustua tarpeeksi: * Mogwai - Music Industry 3. Fitness Industry 1.- spotify:album:5gpWQyfqy3zAh52aVNWuQb * Brontide - Artery - spotify:album:39qOJ6ootnoHYPWJFYxsW8 - Cabin https://www.youtube.com/watch?v=zMB5JEttuM8 * Bonobo - The North Borders Tour - Live - spotify:album:6tEOuMrJ6gsmZ2vB2P1NV7 * S. Carey - Range of Light - spotify:album:3bBG6gG1Y5ngeVTl8GmhCK * Arms & Sleepers - Swim Team - spotify:album:3mKle0onUMeika8dmDZnMo * Kerretta - Pirohia - spotify:album:3A5lSz4ySpUwcY8OhF2hdN * Phaeleh - A World Withoug - spotify:album:6EMrQS4jWRbvfE3I3s9BGM * Phaeleh - Somnus EP - spotify:album:6dcDw3jqzO1PFwtR6lr35W * Gates - Bloom and Breathe - spotify:album:1qvqvDo47q0Yhss8b8n4cX Vuoden 2015 levyistä sen verran sanailen, että ainakin alkuvuodesta ilmestyviä A Swarm of the Sunia ja Vesselsiä odotellaan kovasti. "Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less."
Last.fm
Twitter |
|
The War on Drugs - Lost in the Dream On kova, klassista americanaa, huuruista indietä ja komeita lauluja. Sun Kil Moon - Benji Kozelekin voittoputki jatkuu, kymmenminuuttinen "I Watched the Film The Song Remains the Same" vuoden paras biisi? Cloud Nothings - Here and Nowhere Else Puolen tunnin kiekko, perkeleen kovaa indierokkia. The Afghan Whigs - Do to the Beast Greg Dulli kova jätkä, kiimaa ja hedonismia. Mainio paluu ysärin kulttibändiltä. Manic Street Preachers - Futurology EUROPA GEHT DURCH MICH Taylor Swift - 1989 Kantrihommat helvettiin, syna/kasaritouhu toimii paremmin. Vuoden paras poplevy. Against Me! - Transgender Dysphoria Blues Tässäkin puoleen tuntiin tykitellään mahtavia melodisia punkbiisejä. "Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." |
|
Absoluuttinen Nollapiste - Pisara ja lammas 2 Hieno päätös hienolle tarinalle. Aukeni hitaasti, mutta palkitsi lopulta avokätisesti. Loistavia soundeja ja äänimaisemia. Ainoa miinus liian kesystä virppasoundista. Jack White - Lazaretto Fuzzpörinästå iisiin akkarimeininkiin Whitemaiseen tapaan. Hyviä biisejä ja tuotannollisia ratkaisuja. That gum you like is going to come back in style. |
|
1. Ochre Room - Bar, Box & Diamond 2. Jukka Nousiainen - Huonoa seuraa 3. Faarao ja kaksipäinen narttu - Kukaan ei korvaa äitiä 4. Jack White - Lazaretto |
StJerky 24.12.2014 13:02:20 (muokattu 24.12.2014 13:03:14) | |
|
carnation: 1. Jakob - Sines ... Against Me! - Transgender Dysphoria Blues Tässäkin puoleen tuntiin tykitellään mahtavia melodisia punkbiisejä. Bingo! En tuntenut yhtään artistia noista. |
|
StJerky: Bingo! En tuntenut yhtään artistia noista. Bonobon tiesin kun sitä kuuntelenkin välillä. Mogwain tiedän vain nimenä. Kun rupean luettelemaan jotain "2014 parhaita" luettelen vain käytännössä levyjä joiden huomasin olleen tänä vuonna julkaistuja. Ei tuu edes kuunneltua niin paljon uutta musaa että odottaisin erikseen jotain julkaisuja. Tässä jotain mitä bongasin tältä vuodelta: Sinkane - Mean Love (https://www.youtube.com/watch?v=3rleqAGR-zY) Metroid Metal - Other Album (https://metroidmetal.bandcamp.com/album/other-album) Electric Wizard - Time To Die (https://www.youtube.com/watch?v=rh_ … =PLywQ9hSSONXRlfX4f0tOCQ3xp_P7hezA4) Ei se riisi pure jolle kastiketta kaadat. |
|
Pepe & Saimaa, aika helppo valinta. Monster Magnet - Last Patrol. Pitäisi myös Milking the Stars hommata. Kelpo kanditaatti, ei tarpeeksi kuunteluja vielä: Pink Floyd - Endless River |
|
Lastinen: Kelpo kanditaatti, ei tarpeeksi kuunteluja vielä: Pink Floyd - Endless River Ihan reilusti myönnän, että PF on tehnyt muutamia musahistorian parhaista levyistä, mutta tää oli kyllä niin täytekamaa, että huh. |
AnonHero 31.12.2014 16:03:14 (muokattu 31.12.2014 16:03:40) | |
|
Swans - To Be Kind Flying Lotus - You're Dead Run The Jewels 2 Badbadnotgood - III Ben Frost - Aurora D'Angelo and the Vanguard - Black Messiah Sun Kil Moon - Benji Freddie Gibbs & Madlib - Piñata Grouper - Ruins Aphex Twin - Syro Holy Sons - The Fact Facer Clark - Clark Cloud Nothings - Here and Nowhere Else Fucked Up - Glass Boys Afghan Whigs - Do To The Beast |
|
Aika hipsterikamaa listaillaan nyt kyllä. Olette minun silmissäni nyt älyköitä. En sitten tiedä on vika seuraamaattomuudessani vaiko eikö viime vuonna vain ilmestynyt mitään hyviä levyjä? Enkä välttämättä muistaisi vaikka olisikin. Judas Priestiltä tuli uusi levy mutta ei silläkään kuuhun mennä. Enkä edes muista tuliko uusin Manowar 2014 vaiko jo 2013. Vidun kova levy tosin. |
|
Polar Motor And it's just a waste of time.. |
Vessajono 01.01.2015 18:15:47 (muokattu 01.01.2015 18:15:59) | |
|
Tigerstedt: Absoluuttinen Nollapiste - Pisara ja lammas 2 Hieno päätös hienolle tarinalle. Aukeni hitaasti, mutta palkitsi lopulta avokätisesti. Loistavia soundeja ja äänimaisemia. Ainoa miinus liian kesystä virppasoundista. Lie tämä, koska se on toinen niistä kahdesta levystä, jotka olen tänä vuonna ostanut ja sitä toista (Transatlantic: Kaleidoscope) olen jaksanut kuunnella n. kolme kertaa. e: viime vuonna Lähetetty Windows Phonesta |
|
Sòl - Black Mountain http://doomedandstoned.bandcamp.com/album/doomed-stoned-in-portland Tällaseen kokikseen törmäsin puolivahingossa jossain, ja tuolta myös bändin bongasin. Tosi kovaa erikoismetallia, varsinkin biisi "Hydra" on mieletön. Varmaan vuoden kallein ostos, kun tilasin Death Culture Tapesilta pikkuhönöissä yhden kassun..no, ei oo kaduttanut yhtään. Ilahduttavaa, että tälleinkin voi vielä löytää hyvää musiikkia. Molemmat Ride For Revenge-julkaisut (Enter the Gauntlet ja Black Dream Inferno) RfR ei taaskaan petä. Likaista ja jumittavaa ryminää. Livenä vielä parempi. Kovaa Rasvaa - En Ole Edes Olemassa Vieroksuin aluksi vähän hypeä, mutta livekokemus todisti, että se on turhaa. Raivokasta meuhkaamista. HC:ta, heviä ja grindiä samassa paketissa, mutta jaksaa jopa kuunnella enemmän kuin pari biisiä. Kivesveto Go Go- Tutti Frutti Vuoden kovin kotimainen punk-julkaisu, tai oikeistaan kovin kotimainen! Nerokkaat sanoitukset ja mullikuorot on omasta mielestä tämän bändin suola, ja siks onkin siistiä että pari bändin parasta biisiä aikaisemmin julkaistuilta seiskoilta on uudelleen sovitettuna otettu myös debyyttialbumille mukaan. Täydellinen albumi ilman yhtään täytettä. Tai no, Las Vegas ei oo omia suosikkibiisejä, mutta silti. Death Trip - Deep Throne Master Svart records ei petä. Pitkästä aikaa uusi kiinnostava bm-bändi. Taidokasta vokaalityöskentelyä ja hyvin tehtyjä biisejä muutenkin. Mielenkiinnolla jään odottaa tulevaa materiaalia. Jukka Nousiainen - Huonoa Seuraa Ois tähän voinut Räjäyttäjätki laittaa, mut pistinpä Jukkaa silti. Suomirokkia kauneimmillaan. Karu tuotanto miellyttää omaa korvaa suunnattomasti. Erikoismaininnat: Night Lives - Shadow of Man Evilnight - Stormhymns of Filth Musta Risti - s/t 7" INTO THE JUNGLE'S DEPTH,INTO THE DESERT STORM |
|
reaper666: Aika hipsterikamaa listaillaan nyt kyllä. Olette minun silmissäni nyt älyköitä. En sitten tiedä on vika seuraamaattomuudessani vaiko eikö viime vuonna vain ilmestynyt mitään hyviä levyjä? Enkä välttämättä muistaisi vaikka olisikin. Judas Priestiltä tuli uusi levy mutta ei silläkään kuuhun mennä. Enkä edes muista tuliko uusin Manowar 2014 vaiko jo 2013. Vidun kova levy tosin. Lord of Steel tuli itse asiassa jo 2012, mikäli sitä meinasit. Kings of Metalin uusintaversio tuli kyllä vuonna 2014. Aika vähän tuli itselläkin uutta musiikkia kuunneltua, mutta parhaiten mieleen jäivät Sólstafirin Ótta, Blues Pillsin debyytti sekä Truckfightersin Universe. |
|
juhokoo: Lord of Steel tuli itse asiassa jo 2012, mikäli sitä meinasit. No, perkele. Kylläpä aika rientää :D |
|
No pakkohan tänne on lisätä tämäkin: Wishbone Ash / Blue Horizon: https://www.youtube.com/playlist?li … =PL6lD1mxv_j0BVKzavHoqLDlIkfng33_Hm Muta Mannisen osuus ei ole ihan vaatimaton: http://www.fubb.fi/official/2014_blue_horizon_tracks.htm "The company you keep is the measure of a man." |
Ali 02.01.2015 11:32:00 (muokattu 04.01.2015 14:47:36) | |
|
AnonHeron listassa paljon sellaisia, jotka pitää joskus tsekata. Lisätääs tähän myöhäisinä lisäyksinä pari maininnanarvoista, mitkä pääs unohtuun: * From Indian Lakes - Absent Sounds - spotify:album:1otM0sLJeh8HVKqshbSOzG * Rosetta - Flies to Flame - spotify:album:7qwQDQTfUl57N9kVyWWOfO Ja pari myöhäistuttavuutta: * Whale Fall - The Madrean - spotify:album:3zCfqpNoi9xG6nPZtvb67N * The Hotelier - Home, Like Noplace Is There - spotify:album:0JWZYF32E2xCB7lgqEbqIp (tää menis varmaan tonne suosikkeihin) "Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less."
Last.fm
Twitter |
wil-le 06.01.2015 14:17:48 (muokattu 06.01.2015 14:33:36) | |
|
Täss meikäläisen listaa. Ei oikeastaan ole missään järjestyksessä. Paitsi tuo Pianos Become the Teeth on ehdottomsati paras. Joka levyltä nostettu mielestäni parhaat raidat. Pianos Become the Teeth - Keep You Yhtyeen edellnen julkaisu, Lack long After, on yksi suosikeistani ever. Tämä ei ihan samalle tasolle yllä, mutta on silti ehdottomasti vuoden paras julkaisu. Jo pelkästään sen perusteella, että tätä on tullut kuunneltu kotona vinyyliltä, autossa cd:ltä ja töissä spotifyllä ihan helevetisti. https://www.youtube.com/watch?v=InvHEQ5rE_s Empire! Empire! (I Was a Lonely Estate) - You Will Eventually Be Forgotten "Emo revivalia". Tunteikasta musiikkia 90-luvun emon hengessä. Kauniita biisejä ja tyylikästä tarinankerrontaa. Levyn mukana tuli myös sarjakuva, joka seuraa albumin tarinaa ja tuo siihen kyllä kivan lisän. https://www.youtube.com/watch?v=diQsX63OuZM Nothing - Guilty of Everything Kaipa tätä voi shoegazeksi sanoa. Punkki viballa. Isoa soundia, hienoja biisejä ja perkeleesti reverbiä. Toimii. https://www.youtube.com/watch?v=QOexw4cXfoY Posture & the Grizzly - Busch Hymns Punk/emo/post-whatever. Tää vaan toimii. Biiseissä ei mitään turhia kruusauksia. Vedetään vaan tunteella alusta loppuun. https://www.youtube.com/watch?v=b6hQmQCfLqI Trophy Scars - Holy Vacants Välillä melko blues ja swing meinigeissäkin mennään, mutta silti taustalla kuuluu bändin post-hc menneisyys. TS onnistuu kyllä jokaisella julkaisullaan yllättämään positiivisesti. https://www.youtube.com/watch?v=ggxCFMtjAjo Sorority Noise - Forgettable Punk/emo/post-whatever. Mitä tästä nyt sanoisi. Tosi paljon tuli tätä kuunneltua viime vuonna. Mukavan huoletonta menoa. https://www.youtube.com/watch?v=KtgvWXnQbDo Erityismaininnat: Gates - Bloom and Breathe Tästä olisi taas saanut todella loistavan ep:n tiputtamalla muutaman huonomman biisin pois. https://www.youtube.com/watch?v=pdj7kCDV3XY Pompeii - Loom Ihan ok levy, mutta ei jaksanut kiinnostaa ihan loppuun asti. https://www.youtube.com/watch?v=eRwQWzIjrp4&spfreload=1 Xerxes - Collision Blonde Edellinen album, Our Home Is a Deathbed, jätti odotukset todella korkealle. Ehkä tämä vielä ajan kanssa avautuu paremmin. https://www.youtube.com/watch?v=rOLuMhMY_2o "What I tell you? Hot girl. Volkswagen Jetta. It's a law! Like water. Or dinosaurs." |
|
Täytyy tehdä lisäys, muokkaus ei enää onnistunut: Judas Priest - Redeemer of Sould (Deluxe) Muutama huti ja paikoin laiskahkoa laulua, mutta silti saa helposti kokoon albumillisen kovia biisejä, varsinkin kun bonuslevyn raidat laittaa mukaan. |
Piepe 13.01.2015 08:15:29 (muokattu 13.01.2015 08:34:34) | |
|
Ha. Vähän noloa mutta säästökuurivuotenani ostin tasan viisi 2014 ilmestynyttä levyä. "Seuraan aikaani" lehdistä ja satunnaisista zineistä, ehkä olis vihdoin aika ruveta käyttämään Spotifytä niin tulisi tutustuttua uuteen musaan vähän rohkeammin. Eipä sillä, ostokseni olivat hartaasti odotettuja ja tarkoin valittuja paloja. Tässä niistä top 3: 1. Rx Bandits - Gemini, Her Majesty Alkujaan torvellinen ska-punk -ryhmä siirtyy levy levyltä kohti hillitympää mutta harkitumpaa ja sanotaanko täsmämusiikillisempaa ilmaisua. Ei huono tie, se on luonnollinen tie. Biisit tarttuvia kuin takiainen mutta jotenkin levyä vaivaa sellainen yksityiskohtien ja särmien puute verrattuna neljään aikaisempaan levyyn. Edelleen muuten bändi vetää enimmät pohjat livenä sisään. Lopputuotos on kuitenkin millisti liian silotettua minun makuuni. 9 2. Lagwagon - Hang Ikinuori muttei koskaan leikiksi lyövä Ameriikan imo THE skeittipunkkibändi antaa kypsyytensä näkyä mutta pelkästään hyvällä tavalla. Raivokas, vakava levy ihan saatanan tiukalla soitolla ja tuotannolla, puhumattakaan Joey Capen aina vain tyylitajuisemmasta ja teknisemmästä laulusta. Heittämättä parasta matskua sitten kymmenen vuoden takaisen Blazen. Enää jokainen biisi ei ole Joeyn käsialaa, vaan biisintekovastuuta on jaettu kielimiehille. Tuloksena kingejä heviriffejä ja bändin omalla mittarilla hemmetin monipuolisia biisejä, joista valitettavasti jokunen jää täytteeksi. 8,5 3. The Lawrence Arms - Metropol Tämäkin edellisen bändin kanssa samassa genressä osittain operoiva ryhmä kypsyy skarpimmaksi vanhetessaan. Särmä ja räkä onneksi tallella, biisit tutun tunteikkaita. Ihan kivaa vapaa-ajan viihdykettä. 8 Plussaa ketjun aloittajalle ja Påskäggille kattavasta katsauksesta viime vuoden tarjontaan. La Disputen uudesta en tiennytkään ja näkyipä monia uusia mielenkiintoisia nimiä, tänksistä! |
« edellinen sivu | seuraava sivu » | |
---|