Aihe: Saako n. huntilla, parilla mitään järkevää himavahvista?
1 2 3 4 5 6
varakeef
31.12.2014 20:55:37
Epin valve junior. Syö pedaaleita. Kuulostaa itsessäänkin kohtuullisen hyvältä. Halpa. Ei taideta enää valmistaa.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
JaaGeRMaisTeR
31.12.2014 21:07:54
varakeef: Epin valve junior. Syö pedaaleita. Kuulostaa itsessäänkin kohtuullisen hyvältä. Halpa. Ei taideta enää valmistaa.

Tähän voisi lisätä Blackheart. Aika samaa laitetta epiphonen kanssa.
artal
31.12.2014 21:18:15
THR. Look no further.
Juho1
31.12.2014 21:51:46
Osta mun bugera v22, myynti-ilmoitusta ei ole, vielä.
Metalkallo
31.12.2014 22:08:28 (muokattu 31.12.2014 22:26:08)
Entäs tuo Blackstarin ID- sarja? Tavallaan mallintavaa juu, mutta ei mallinna mitään toista vahvaria vaan putkia. Hyvät soundit lähtee niistä ja suht hyvin syö pedaaliakin. Saa kombona että nuppina. Trankkujahan nuo on tuolla putkimallinnuksella ja hieman semmoinen trankun ääni sieltä seasta tupruaa mutta aika himmeästi silti.

Sitten on myös nuo marsun 1w mini vahvarit joissa muutama tai yksi etuasteputki.

Itse soittelen Blackstar HT Club 50w nupilla liitettynä 4x12 kaappiin kerrostalossa ja ihan hyvin noilla soittaa, omasta mielestäni vielä ihan hyvillä soundeilla koska puhtaalla että särö kanavalla on omat vola asetuksensa joten ne vaan kaakkoon jos haluaa lisää tehoa irti ja master volalla sitten säätää kokonais äänentason.
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä.
Krice
31.12.2014 22:23:49

steelduck: Paitsi että oikealla vahvistelmella ei voi soittaa kerrostalossa ilman, että on kaiken maailman kuristimia välissä ja

Putkari kuulostaa paremmalta pienelläkin volyymilla kuin mallintava ja säröthän tässä haettiin purkeista. 1-5W putkivahvistimen saa helposti 100-200 eurollakin.
jyrgen
31.12.2014 23:40:08
Trankkujen, mallintavien yms. jälkeen satasen Champion 600 kuulostaa kerrassan mainiolta pari pedaalia edessään.
steelduck
31.12.2014 23:54:30

Krice: Putkari kuulostaa paremmalta pienelläkin volyymilla kuin mallintava ja säröthän tässä haettiin purkeista. 1-5W putkivahvistimen saa helposti 100-200 eurollakin.

No ei kyllä kuullosta ainakaan paremmalta kuin Kemper... putkari täysillä kuullostaa, mutta ei kuristettuna...
Kalju Pitkätukka
01.01.2015 01:03:30
Olisko tuollainen mitään:

http://www.tori.fi/pohjois-karjala/Yamaha_G50_112II_15054620.htm

Itse ostin tuollaisen, maksoin n. satkun ja rahdit päälle ja olen tyytyväinen...
Juha
Ziggy Bubba
01.01.2015 01:30:52

steelduck: No ei kyllä kuullosta ainakaan paremmalta kuin Kemper... putkari täysillä kuullostaa, mutta ei kuristettuna...

Okei, satasella tai kahella ei saa hyvää ja hiljaa soivaa putkaria. Mutta kyllä niitä tosi hyvin hiljaa soivia on. Esim. oman Suhrin 18-wattisen tehon skaalaus päätteessä on aika maagista.

Ainoa mikä puuttuu, on se elementin eläminen korvan vieressä. Sitä ei saa muuten mallintajallakaan.
Meikä Youtubessa: ZE BUBBA's gear demos
Krice
01.01.2015 01:38:04

steelduck: No ei kyllä kuullosta ainakaan paremmalta kuin Kemper... putkari täysillä kuullostaa, mutta ei kuristettuna...

Kemperin hintainen putkivahvistin kuulostaa paremmalta kuin Kemper.
steelduck
01.01.2015 09:04:08 (muokattu 01.01.2015 09:14:19)

Krice: Kemperin hintainen putkivahvistin kuulostaa paremmalta kuin Kemper. ...jos sitä saa soittaa kovaa. Minulla on molemmat.. kerrostaloäänenpaineella ei kuullosta. Eli puhun nyt sellaisesta äänen paineesta, jossa perhe voi puhua samassa huoneessa ja voi soitella puolenyön jälkeen ilman, että naapurit ottaa yhteyttä. Silloin jopa tuo Yamaha THR kuullostaa paremmalta. Päivällä kun uskaltaa nostaa äänenpainetta toki tuo putkivahvistin kuullostaa paremmalta ja treenikämpällä mikään ei voita äänenlaadussa oikeaa putkivahvistinta.

Eli oikeat työkalut oikeisiin paikkoihin. Nuo Yamaha THR:t on todella hyviä laitteita tuommoiseen kotijammailuun missä samassa huoneessa voi vielä puhua normaalisti. Saa helposti hiljaisella väännettyä soundit jolla on mukava soitella ja ottavat hyvin pedaaleita vastaan.

Jos asuu talossa missä naapurit eivät metelistä pahemmin valittele, niin sitten tuommoinen PPMIV:llä ja/tai Keinokuormalla varustettu putkivahvistin on todella mukava, mutta niitä pitää omasta kokemuksesta soittaa reippaasti yli keskusteluäänenpaineen jotta on kiva soitella.
RaskasMielinen
01.01.2015 09:25:28

Dropped C: Ei väliä onko trankku vaiko putki, kunhan ei ole mallintava sirinäboksi.

Esim. onko tälläinen kelpo peli?

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=952840

On. Siis Laney LC15(r?). Tosin myin omani pois, kun puhtaiden ohella myös kuolonmetalliin paremmin taipuva päristin tuli takkahuoneeseen, mutta ei tosiaan yhtään hullumpi. Tuon Laneyn gainikin riittää yllättävän pitkälle ja parin pedaalin kanssa mihin vain, mutta siis tietyissä jutuissa ei ole omimmillaan, koska siitä puuttuu mm. presence-säädin. Lisäksi tuo Laney on oikeasti yllättävän kovaääninen tarvittaessa, siis todella kovaääninen, mutta soi myös hiljaa.

Laneyssa on hyvä dynamiikka sekä lämmin perussoundi. Siksi ottaisin sen mieluummin kuin THR:n vaikka jälkimmäisessä on paljon enemmän ominaisuuksia. Ja kyllä, olen soittanut takkahuoneessani myös kaverin THR:llä.

Vakioheittoni näihin: satasen pintaan saa 90-luvulla Englannissa tehtyjä oikeinkin hyväkuntoisia Marshall VS100R -comboja, joissa on putkietunen ja trankkupääte. 100 W tehoa 12" kaiuttimella mutta soi hyvin myös hiljaa ja lisäksi löytyy myös kuulokeliitäntä. Hyvät soundit, etenkin kliinit ja reverb, mutta dynamiikka ei toki ole samaa luokkaa täysputki-Laneyn kanssa.
blues guitar
01.01.2015 09:28:15 (muokattu 01.01.2015 09:36:18)

Krice: Kemperin hintainen putkivahvistin kuulostaa paremmalta kuin Kemper.

Ei kuulosta kerrostalovoluumilla / kuulokkeilla.

Edit: Steelduck antoikin jo tähän täydellisemmän vastauksen.

Edit 2: Kemper ei sovi kysyjän budjettiin, joten jätetään se pois keskustelusta.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
hallu
01.01.2015 09:52:21
steelduck: ..................

Jos asuu talossa missä naapurit eivät metelistä pahemmin valittele, niin sitten tuommoinen PPMIV:llä ja/tai Keinokuormalla varustettu putkivahvistin on todella mukava, mutta niitä pitää omasta kokemuksesta soittaa reippaasti yli keskusteluäänenpaineen jotta on kiva soitella.

Siis ottamatta lainkaan kantaa mallintava vs analoginen vahvistin, niin kokeileppa luukuttaa sitä putkaria yöllä luureihin. Saa sitä äänenpainetta justiinsa niin paljon kuin haluaa häiritsemättä muita.

Itse en vierasta mallintimia ja uskon kyllä, että ne soundaa justiinsa hyvältä ja onhan ne paljon monikäyttöisempiä ja näppärämpiä kuin isot, painavat ja kalliit putkimörssärit. Itse toiveikkaana odotan, että noita Kempereitä saa tulevaisuudessa tabletti/kännykkäsovellutuksena appstoresta muutamalla eurolla (tai saa se maksaa enemmänkin kun on hyvä sovellutus). Ei varmasti tule hyvät soundit olemaan kenellekään mikään ongelma kotona ja keikalla tai treenikämpällä sen kännytkän voi tökätä suoraan PA:han (eikös nyt jo ole olemassa miksereitä joissa on jo valmiina telakka kännykkää/tablettia varten). niitä vahvistinsovellutuksiahan on nyt jo, mutta en ole varma ovatko ne vielä Kemperin veroisia, mutta tulevaisuudessa siitä ei liene epäilystäkään.

Itseasiassa ei varmaan olisi mikään ongelma istuttaa tuollaista kännykkää vahvistinmalleineen suoraan kitaraan, jolloin sen kanssa voisi kytkeytyä suoraan mihin tahansa äänijärjestelmään (korvakuulokkeista PA:han) tai tietokoneeseen. Tietotekniikan kehitysvauhti huomioiden se voisi olla kitarassa vaikkapa vaihdettavana modulina, niin ei tarvitse aina vaihtaa kitaraa kun tulee tehokkaampi taskutietokone markkinoille. Varmaan joissakin pajoissa tällaisia innovaatioita kehitelläänkin. Ja miksi tyytyä vahvistinmallinnoksiin, kitaramallinnukset (miksi ei jotain LesPaulia voisi profiloida siinä missä jotain vahvariakin) voisi ympätä samaan pakettiin. Ei tarvitsisi soittaja kuin yhden soittimen jonka voi roudata vaikka bussissa keikka/treenipaikalle. Nähdäkseni tämä kaikki olisi teknisesti mahdollista jo nyt ja tulevaisuudessa varmasti sellaisella laadulla että nämä tämän päivän analogiset järjestelmät putkineen ja uhanalaisine puineen jäisivät kauas taakse äänen laadussa ja soitettavuudessa.
Olisipa jo kevät
blues guitar
01.01.2015 10:53:13

Hallu: Vahvistinsovellutuksiahan on nyt jo, mutta en ole varma ovatko ne vielä Kemperin veroisia, mutta tulevaisuudessa siitä ei liene epäilystäkään.

Valitettavasti eivät vielä ole, eivät edes lähelläkään. Itse latasin ihan uteliaisuuttani Padiin Jam Up Pro sovelluksen, vain todetakseni sen olevan aivan onneton, ainakin Kemperiin verrattuna. Tietenkin sitä toivoisi että saisi muutamalla eurolla saman kuin 1,5 K€:lla, mutta valitettavasti se ei ainakaan vielä onnistu.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
hallu
01.01.2015 11:20:13
blues guitar: Valitettavasti eivät vielä ole, eivät edes lähelläkään. Itse latasin ihan uteliaisuuttani Padiin Jam Up Pro sovelluksen, vain todetakseni sen olevan aivan onneton, ainakin Kemperiin verrattuna. Tietenkin sitä toivoisi että saisi muutamalla eurolla saman kuin 1,5 K€:lla, mutta valitettavasti se ei ainakaan vielä onnistu.

Ei vielä, mutta pullonkaulana tuossa saattaa olla mobiililaitteiden alhainen prosessoriteho joka varmasti ajankuluessa paranee. Muutenhan kyse on vain koodaamisesta. Kyllä minä vähän arvelinkin ettei mobiililaitteet vielä yllä samaan. Digitekniikassa sillä laitteen hinnalla ei ole sinällään mitään merkitystä (tai tietenkin sillä on kun laitetta on ostamassa) tarkoitan ettei hinnasta voi vetää mitään johtopäätöksiä tulevaisuudesta. Tämän päivän euron kännykkäsovellutukset tekevät saman asian paremmin kuin puolentoistatonnin purkit kymmenen vuotta sitten. PS: tarkoitukseni ei ole vähätellä Kemperiä, vaan todeta uusimman tekniikan olevan aina kallista ja se halpenee ajan myötä.

Luulen, että juuri nyt olemme sellaisessa vaiheessa kun digilaitteet ovat kirineet analogisten rinnalle ja seuraavassa hetkessä analogiset laitteet jäävät jälkeen kun kaikki innovatiivisuus ja kehitys siirtää panoksensa digiteknologian kehittämiseen. Toki analogisia laitteita vielä käytetään kuka mistäkin syystä, mutta jatkossa varmaan keskustelu siitä äänenlaadusta hiljalleen kuihtuu tarpeettomana. Toki tiedän joidenkin vielä kuvaavan filmillekin, vaikka digikamerat ovat ajaneet filmikameroista ohi jo aikapäiviä sitten. Luulen, että meidän soundikäsitys tulee myös kehittymään tulevaisuudessa niin ettei välttämättä analogiset laitteet vain yksinkertaisesti pysty kaikkeen siihen mitä laitteiltamme odotamme. Tietenkin tämä on vähän kärjistettyä eikä se ihan näin suoraviivaisesti tapahdu, mutta kehityksen suunnasta ei varmaan kenelläkään ole epäselvyyttä.
Olisipa jo kevät
Durty
01.01.2015 12:24:59
Blackstar Fly 3, 65 egeä.
s8na
01.01.2015 15:30:39 (muokattu 01.01.2015 15:44:20)

THR:n plussia on myös superhelppo käyttöliittymä. Virta päälle, piuha kiinni ja soittamaan. Tietokoneen vieressä suoraan youtubesta taustat usbin kautta. Miksauksen saa kahdella erillisellä volalla säädettyä.

Kajareiden suuntaus ei häiritse niinkuin oikeissa vahvareissa ja soundi on suoraan sellasta levykamaa. Putsaantuu myös volapotikalla higaineista hyvin. Paremmin kun mun nyt 1,5 k maksava orange. Soittotuntumassa ei oo musta eroa putkariin, mikä oli usein vanhemmissa mallintavissa ongelma. kamarunkutuksen puolella on ollu mielessä useammin orangen vaihtaminen kuin että THR:n tillalle pitäis jotain muuta saada.

Huonona puolena tossa on se et se tuntuu ja kuulostaa paremmalta noilla kajareilla kuin kuulokkeilla, mut enpä oo kuulokesoittoa itse juuri kaivannut.

Vähän tällaseks apple-tyyliseks hehkutukseksi menee mut kun oon kovasti tykänny tosta boksista.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)