Aihe: Omistan Gibsonin ja kaikki on hyvin
1 2 3 4 5143 144 145 146 147300 301 302 303 304
Osteri
14.12.2014 00:43:52 (muokattu 14.12.2014 00:47:24)
hallu: Miten Classic 57 eroaa 490R mikrofonista?

57 on vaan niin kevyt soundiltaan. Ehkä sopii joihinkin kevyt rokki-meininkeihin, mutta raskaan puoleiseen menoon ei vaan riitä. Tämän syyn takia myin oman SG pois ja korvaan soitot toisen merkkisellä kitaralla jonka muutkin bändin jäsenet paremmin hyväksyy. Koska itsellenikin soundi kuulostaa paremmalta nyt niin pakko hyväksyä tosiasia.
hallu
14.12.2014 01:05:49
Osteri: 57 on vaan niin kevyt soundiltaan. Ehkä sopii joihinkin kevyt rokki-meininkeihin, mutta raskaan puoleiseen menoon ei vaan riitä. Tämän syyn takia myin oman SG pois ja korvaan soitot toisen merkkisellä kitaralla jonka muutkin bändin jäsenet paremmin hyväksyy. Koska itsellenikin soundi kuulostaa paremmalta nyt niin pakko hyväksyä tosiasia.

Eli 490R:sä on enemmän outputtia? mä vähän luulen, että sellainen kevyempi humppari sopii perinteisempään blueshommeliin ja jazziin. Jostain netin syövereistä löysin tietoa, että kuuskytluvulla kun Gibson modasi noita perinteisiä humppareitaan ja kehitti nuo 490 ja 498 mallit, niin taustalla oli juurikin brittien invaasio rockin saralla johon lähdettiin vastaamaan middlekkäämmällä ja vahvemmilla mikeillä. En ole tästä tiedonjyvästä mitenkän varma (tämä oli vain manintana jossakin nettikirjoituksessa).
Olisipa jo kevät
Osteri
14.12.2014 01:39:08
hallu: Eli 490R:sä on enemmän outputtia? mä vähän luulen, että sellainen kevyempi humppari sopii perinteisempään blueshommeliin ja jazziin.

Jaa? Joku hifisti osaa asiasta varmaan sanoa paremmin. Meikällä nämä on sellaisia korvalla kuulemisen hommia, se joko toimii bändillä tai se ei toimi bändillä. Mutta eipä me tosiaan jazzia soitetakaan. ;)
hallu
14.12.2014 02:17:51
Osteri: Jaa? Joku hifisti osaa asiasta varmaan sanoa paremmin. Meikällä nämä on sellaisia korvalla kuulemisen hommia, se joko toimii bändillä tai se ei toimi bändillä. Mutta eipä me tosiaan jazzia soitetakaan. ;)

Tämä mnettihän on juuri oikea paikka jos hifistiä kaipaa:-D. En minä ole mikkejä vaihtamassa, kunhan tämä kysymys tässä ketjussa vain tuli esille ja itsekin olin joskus menneisyydessä vähän ihmeissäni Paulin kaulamikin mutaisuuden kanssa. Aika tehokas konsti muuten liian tumman soundin kanssa on nostaa se kaiutin pöydälle tai edes tuolille:-) kirkastuu kummasti.
Olisipa jo kevät
Sarko
14.12.2014 03:13:07
En tiedä että olenko vähemmistössä, mutta kyllä mun mielestä Gibsonin kaulamikki saa olla tummempi kuin esim. Telen tai Straton kaulamikki. Tällöinhän se keskiasento puolustaa paikkaansa kaulamikin kanssa, että erikseen. Omasta mielestä esim. Telen kaula-asento on joko sietämättömän ponneton tai Straton kaula-asento taas artikuloimatonta muusia tai ankeaa blööz-honotusta.
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
hallu
14.12.2014 05:30:40
Sarko: En tiedä että olenko vähemmistössä, mutta kyllä mun mielestä Gibsonin kaulamikki saa olla tummempi kuin esim. Telen tai Straton kaulamikki. Tällöinhän se keskiasento puolustaa paikkaansa kaulamikin kanssa, että erikseen. Omasta mielestä esim. Telen kaula-asento on joko sietämättömän ponneton tai Straton kaula-asento taas artikuloimatonta muusia tai ankeaa blööz-honotusta.

Et varmaankaan ole vähemmistössä ja ainakin itse olen samaa mieltä, että se saa olla tummempi. Itse olen pyrkinyt Paulin kaulamikin asettamaan niin alas ettei se mene tukkoon ja soudissa on riittävästi dynamiikkaa. Stratossa on tosiaan samaa vaivaa, mutta siinä olen tehnyt niin, että olen laskenut mikin vinoon eli bassopuolelta mikki alemmas kun diskanttipuolelta. Telen kaulamikki toimii mulla hyvin ihan suoraksi säädettynä.
Olisipa jo kevät
Mrezzye
14.12.2014 10:52:56

Zakk Wylde LP Custom palasi muutaman vuoden harharetken jälkeen takaisin kotiin. Mahtava kitara! Sanokoon puristit mitä tahansa, minusta tämä kokoonpano toimii rock/metallihommissa kuin Lada pakkasella. Edes EMG:t ei tee soundista kylmää tai steriiliä, vaan rouheutta ja munaa löytyy. Perusbluussailun hoitaa toki jatkossakin Navigator LP PAF-replikoineen.
Jos eläimiä ei ole tarkoitettu syötäväksi, niin miksi ihmeessä ne sitten on tehty ruoasta???
CHAOSWEAVER
johanssen
31.12.2014 16:42:18

Vuosi päättyy erittäin hyvin. Eilen Essin kaveriksi tullut SG Standart HC osoittautui säätöjen ja kielten vaihdon jälkeen jäätävän hyväksi peliksi soittaa.

https://www.dropbox.com/s/kmgjmhz78 … SG%20stankku%202013%20full.jpg?dl=0

Kun on kaksi G:tä tuossa työhuoneen nurkassa, on olo mukavampi kuin kera yhden.

(Toi minEtune vähän arveluttaa, kun on niin tottunu petersonin käyttäjä. Ei pärjää tarkuudessa robotti sille ja lisäksi ne virittimet on tatsiltaan todella oudot, kun niitä käyttää manuaalisesti. Veikkaanpa, että ratkaisu on robo pois, kunnolliset normikamat tilalle.)

Hyvää uutta vuotta kaikille rämpyttelijölle ja kamarunkkareille!
asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat...
Ossi
31.12.2014 23:55:12

hallu: Itse olen pyrkinyt Paulin kaulamikin asettamaan niin alas ettei se mene tukkoon ja soudissa on riittävästi dynamiikkaa.

Touché! Monesti ihmetyttää, kun porukka jupisee nimenomaan esim. LP:n kaulamikin tuhnusta soundista ja ensimmäisenä toimenpiteenä koetaan, että mikki vaihtoon vaikka on muitakin konsteja soittopelin säätämiseksi mieleiseksi.

Toisekseen väittäisin, että lähestymistavalla ja soittotatsillakin on merkitystä. Soundimieltymyksiä on tietysti yhtä paljon kuin soittajiakin, mutta mun mielestä mm. LP:n kaulamikistä löytyy järjen kanssa säädetyllä styrkkarilla ja pikkaamalla suht' läheltä tallaa ihan hienosti artikuloiva ja kelvollinen soundi. Ihan käyttis vaikka kitarasooloon, jos semmonen työtehtävä sattuu eteen osumaan :)
Rämppy
05.01.2015 09:22:44
hallu: Nyt kun mainitsit soittotatsin, niin säröllä Paulin kaulamikin kanssa voi artikuloivuuteen vaikuttaa pikkauksella eli lähempää tallaa pikatessa soundi on selkeämpi, kirkkaampi artikuloivampi ja kaulamikin päältä sointi tummenee ja kaulalle mentäessä alkaa jopa puuroutua (siis säröillä). Eli ihan sillä omalla pikkauksella voi myös vaikuttaa siihen miten se soi.

Tämä on sitä paljon puhuttua soittotaitoa. Siihenkin puoleen kannattaa vähän satsata, mikäli kamarunkkaukselta kerkiää ;-)
En sitten malttanut olla sanomatta.
juki
05.01.2015 12:07:45
johanssen: Vuosi päättyy erittäin hyvin. Eilen Essin kaveriksi tullut SG Standart HC osoittautui säätöjen ja kielten vaihdon jälkeen jäätävän hyväksi peliksi soittaa.

https://www.dropbox.com/s/kmgjmhz78 … SG%20stankku%202013%20full.jpg?dl=0

Kun on kaksi G:tä tuossa työhuoneen nurkassa, on olo mukavampi kuin kera yhden.

Jaa säkös sen torilta poistit, itsekin kattelin kepukkaa sillä silmällä. ;-/

Hyvä peli epäilemättä, mitä nyt tuo minEtune zydeemi itseäkin mietitytti ja laitto tuon kohdalla holdia. Kaksijakoista kommenttia noista kuullu ja saman suuntanen oli omakin kokemus kaupassa hiplatessa. Satulan sulava toimivuus on ilmeisesti vielä keskimääräistäkin kriittisempää näiden vireenpidon kannalta. En tiedä pitikö oma ensihuomio kutinsa, että robo näytti lähestyvän oikeaa virettä vääntämällä viritintä aika randomilla molemmista suunnista eikä aina sen perinteisen alavireen suunnalta?

No eip' se mittää, nyt ois toinen yksilö tännekin tuloillaan (http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=956207), katsellaan miten tullaan juttuun, kun sieltä saapuu. Kokemusta on entuudestaan vain stankun kaulasta ja näissä reissueissa vissiin hiukan eri.
Ei se taito vaan se tatsi! Ja SOUNDI!
Savu
05.01.2015 16:52:02
Tänään tuli elämäni ensimmäinen Gibson taloon. Midtown custom EB.
Moitittavaa sen verran, että yläsatulan viimeistely oli paskempaa kuin 200€ kiinan ihmeessä. Ylämikin kehyksen ja kaulan välistä paistaa mahonki..

Muutoin kitara on oikein mukava, pitää vireen hyvin, puut soi kauniisti ja viimeistely on muutoin hyvää.

En viitsisi lähettää takaisin kitaraa satulan takia takaisin thomannille, koska korjaustoimenpiteet on melko pienet.. kannattaisikohan näistä kuitenkin laittaa reklamaatiota, vai onko tyhjän kanssa?
"Torilla" tavataan!
Durty
06.01.2015 00:27:19
Savu: Tänään tuli elämäni ensimmäinen Gibson taloon. Midtown custom EB.
Moitittavaa sen verran, että yläsatulan viimeistely oli paskempaa kuin 200€ kiinan ihmeessä. Ylämikin kehyksen ja kaulan välistä paistaa mahonki..

Muutoin kitara on oikein mukava, pitää vireen hyvin, puut soi kauniisti ja viimeistely on muutoin hyvää.

En viitsisi lähettää takaisin kitaraa satulan takia takaisin thomannille, koska korjaustoimenpiteet on melko pienet.. kannattaisikohan näistä kuitenkin laittaa reklamaatiota, vai onko tyhjän kanssa?

Olisit hommannut tuon Suomesta, niin takuu toimisi.
Kuha
06.01.2015 00:55:37

Durty: Olisit hommannut tuon Suomesta, niin takuu toimisi.

Ei taida tuota Customia löytyä enää Suomesta, Stankkua vain.
Old Fenders never die
Gabe
06.01.2015 00:57:05
Savu: Tänään tuli elämäni ensimmäinen Gibson taloon. Midtown custom EB.

Ehdottomasti reklamaatiota kuvien kanssa. Etköhän saa hyvitystä.
zedder
07.01.2015 23:10:09
Omistan Gibson LP Studion ja siitä huolimatta asiat ovat ihan hyvin, mutta voisivat ehkä olla hyvemminkin:

Olen jonkin aikaa suunnitellut että vaihtaisin alkuperäiset Gibson 490R- ja 498T -mikit DiMarzion tuotteisiin DP104 (Super 2) ja DP100 (Super Distortion). Jotenkin tuntuu nimittäin toisinaan siltä että särötehoa ei irtoa ilman Boss SD-1:tä aivan tarpeeksi, ja sitten ei ole enää reserviä jäljellä sooloja varten. Vahvistimeni ja pedaalini on säädetty EMG -mikeillä varustettuja kitaroitani varten, enkä halua ruuvata niitä kovinkaan paljolti, etenkään kun Seymour Duncan -mikeillekin tuntuvat sopivan nuo säädöt myös. Sekin lisäksi vähän häiritsee kun kromikuoriset mikit peilaavat ja häikivät minkä ehtivät... :D
--
Minkäslaista soundia tuon modifikaation seurauksena on käytännössä odotettavissa? Vastaakohan suunnilleen sitä minkä tuottaa Seymour Duncanin SH-1n/SH-4 -yhdistelmä niin ikään mahonkisessa kepissä eli "flygarissa"? Ace Frehley:n soundeja taidan olla hakemassa tuosta kepistä, lienevät oikea valinta tuohon tavoitteeseen pyrittäessä? Tavallaan kyllä pidän noiden Gibsoneidenkin äänimaailmasta, mutta ne hiukan rajoittavat kepin käyttökelpoisuutta kuitenkin.
---

En oikein hahmota että mitä Gibson on hakenut elektroniikkapoteron pohjaan upotetulla piirilevyhässäkällään.Tuskin tuollainen piirilevyasennus ainakaan tuotantokuluja laskee? Jos ja kun haluan säilyttää mikkien kytkennät originaaleina, niin täytynee hankkia Molex 43645-0300 -liittimet uusia mikkejä varten. Sittenpä on helppo renkata mikkejä edes takaisin ilman tinaussessioita, jos siltä tuntuu... Eihän tuolla originaalilla kytkentähässäkällä (coil split/pull pot ym.) ole sellaista vaikutusta soundiin että sitä kannattaisi tässä tapauksessa alkaa muokkaamaan?
Jokaisella on oikeus kieltäytyä aikuisten kitaroista.
Juhani_t
07.01.2015 23:16:37
zedder: Jotenkin tuntuu nimittäin toisinaan siltä että särötehoa ei irtoa ilman Boss SD-1:tä aivan tarpeeksi, ja sitten ei ole enää reserviä jäljellä sooloja varten.

Väärin soitettu?
"Mikä midi? Levysoitinliitinhän tämä on."
novo
08.01.2015 00:29:38
Mitähän se säröteho oikein on? Miusta noi varsinnii toi tallamikki on hyvinnii kuuma, siks en ihan hirviäst ite tykännä SG:ssä.
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla." vvaltsu:"Mä teen koko loman duunia ja luen siinä samalla kolmeen syksyn YO-kokeeseen. Kun on selkärankaa ja kanttia, niin.."
Twinkle
08.01.2015 13:56:49
Savu: kannattaisikohan näistä kuitenkin laittaa reklamaatiota, vai onko tyhjän kanssa?

Ei sitä kukaan täällä osaa kertoa että kannattaako ku se on sinun kitara. Ite kyllä reklamoisin, jo sen takia että takuuhommat on thomannilla sen verran vaivattomat verrattuna täkäläiseen perseilyyn. Jos kokee että ongelmat on pieniä, niin voihan sitä pyytää hinnanalennusta, saa kompensaatiot tilille eikä tartte ees ovea avata.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)