Aihe: Jopparit
1 2 3 4 511 12 13 14 15 16
Kunnallisjäte
31.12.2014 18:54:53 (muokattu 31.12.2014 18:55:14)

Taisit ehtiä katsoa kommenttini, ennen kun editoin.
Jos ilmoitus pysyy pitkänä, toivoisin ettet uppaa sitä kuin korkeintaan kerran viikossa. Kyllä potentiaaliset ostajat muistavat aarteet. Itsellänikin on tietyt artikkelit muistissa...
"When I die, they'll say 'he couldn't play shit, but he sure made it sound good!'" - Hound Dog Taylor
Luuviulu
31.12.2014 19:05:17
Kricelle vastaus, että mulla on ollut parhaimmillaan n.40 keppiä kotona ja asuntoni on vaan kaksio. Nyt mul on jotain 20kpl, en pidä lukua, kun ne vaihtuu niin usein. Tänään meinasin ostaa kaupasta uuden Fenderin Telen, jossa oli 2x Cabronita -mikit ihan vaan siks, kun mul ei ole ollut koskaan sellasia mikkejä. Ei olisi mikään ihme, jos käviskin niin, etten sit lopulta pari päivää sil soiteltuani pitäiskään siitä, ni se olis tääl jo ens viikol myynnis :D :D

Ostinhan mä Fenderin Jaguarinkin uutena kaupasta kun siin oli hyvät P-90 -mikit, mut sit lähes heti löysin kepin jossa on P-90 kaulassa ja Humbuckeri tallassa ja tykkään enemmän sellasest yhdistelmästä, joten nyt mul on se Fenderin Jaguar tääl myynnis ja siin on viäl kaikki liput ja laputkin pääl, soitin sil kaupassa n.5min, sen jälkeen en ole soittanut sil kertaakaan "sanan varsinaisella merkityksellä" ja nyt se on myynnis. Edellispäivänä tarkistin säädöt ja pari sointua sil otin ja siin oli mun soittoni sen kanssa :D
mpekkanen
31.12.2014 19:19:35
Minusta se, että joku saa satunnaisesti jopa omansa takaisin jostain kaupasta ei haittaa. Itsellä ja kaikilla soittajilla, joita tunnen, on musiikkiharrastukseen mennyt enemmän rahaa kuin tullut. Tietenkin keikkaliksat ja muut musiikin tekoon liittyvät tulot on sitten toinen juttu, mikäli niitä saa soittohommista.

Jos joku haluaisi ihan tosissaan tienata soittimilla niin ei siinä kyllä muutamilla palastratoilla ja vastaavilla kovinkaan isoille tienesteille päästä. Pitäisi ostaa tavaraa jota myisi sitten vuosikymmenien päästä. Tässä olisi vaan osattava ennakoida oikein ettei jää käteen sellaista joka ei sitten kymmenienkään vuosien päästä ketään kiinnosta. Pitkä jännitteistä hommaa on ja mahdollinen tuotto tuskin on ihan tajutonta kun ottaa huomioon paljonko siinä on koko ajan rahaa kiinni.

Kitaramarkkinat kun voivat muuttua jo pelkästään muutaman kuuluisan soittajan tekemillä valinnoilla. Näitä ei voi oikein ennustaa ja monesti soittajille (niille maailman tähdillekkin) ne kitarat voivat olla monestakin seikasta kiinni. Monenlaisesta sponsoroinnista ja joskus jopa ihan sattumasta.

Hyvää uutta vuotta kaikille :)
Luuviulu
31.12.2014 19:43:37
Mä vaan ostan vehkeitä, enkä välitä "piip" niiden arvosta. Mulle on aivan sama jos häviän jonkun kympin jossakin, häviänhän tos myymässäni Fenderin käytännössä UUDESSA Jaguaarissakin yli 100e ja annan viäl Fenderin UUDEN nahkaisen n.45e arvoisen hihnankin mukaan. -Eiköhän sekin jo kerro, etten ole mikään hiton trokari... :)
Dr. Muff
31.12.2014 20:21:51
Kunnallisjäte:
Jos ilmoitus pysyy pitkänä, toivoisin ettet uppaa sitä kuin korkeintaan kerran viikossa. Kyllä potentiaaliset ostajat muistavat aarteet. Itsellänikin on tietyt artikkelit muistissa...

Joo-eiku-ihan-just. Uppausfrekvenssi vois olla vaikka 6kk. Systemaattisesti nää floodausilmot tulee ohitettua. Ei olis ollenkaan hassumpi jos torilla saisi filtteröityä pois valitsemansa ilmoitukset tai ilmoittajat, esim just tunnettujen jobbareiden/koijareiden tai jos tyyli ei miellytä. Pitäis olla muutenkin selvä peli, ilmoitusten uppaamisen kieltäminen olisi paikallaan.
Sokeiden valtakunnassa yksisilmäinen on kuningas
Gary the pine
31.12.2014 20:26:09
Mikä vitun "piip"? Eikö äiti opettanu sanomaan pillu? Vai aiheuttaako se pelkotiloja?

Ei mulla muuta, jatkakaa...
Tulin, näin, paskoin housuun.
Luuviulu
31.12.2014 22:28:07
Katoppa vaikka mun kuvaani, ni näet, että luultavasti osaan sanoa muutakin kuin "piip" silloinkuin tarkoitan jotain helvetinvitunpaskaa, mut koska mulla on käytöstapoja, niin koetan käyttäytyä korrektisti. Kauheaa agressiota havaittavissa vieläpä juhlapäivänä teiltä. Ja tota Nikkasta mä en ymmärrä alkuunkaan. Aina sil on jotain negatiivista sanottavaa. Olisi vaan hiljaa, kun en tahdo keskustella sen kans yhtään mitään aiempin ikäviäen kommenttiensa takia. Haluan keskustella vaan sellasten ihmisten kanssa, jotka osaa käyttäytyä mukavasti, eikä tollasella ikävällä tavalla.

Hyvää uutta vuotta, mä lähden juhlimaan :)
Antsa Lipsanen
01.01.2015 00:20:24
Luuviulu: Katoppa vaikka mun kuvaani, ni näet, että luultavasti osaan sanoa muutakin kuin "piip" silloinkuin tarkoitan jotain helvetinvitunpaskaa, mut koska mulla on käytöstapoja, niin koetan käyttäytyä korrektisti. Kauheaa agressiota havaittavissa vieläpä juhlapäivänä teiltä. Ja tota Nikkasta mä en ymmärrä alkuunkaan. Aina sil on jotain negatiivista sanottavaa. Olisi vaan hiljaa, kun en tahdo keskustella sen kans yhtään mitään aiempin ikäviäen kommenttiensa takia. Haluan keskustella vaan sellasten ihmisten kanssa, jotka osaa käyttäytyä mukavasti, eikä tollasella ikävällä tavalla.

Joku ampui lonkalta yhden huonosti tähdätyn laukauksen ja toisetkin ehtivät sen jo torppaamaan, joten jokohan nämä kaksitoista seikkaperäistä viestiä riittäisivät varmistamaan kaikille, että kyseessä ei ole trokari? Minä ainakin jo uskon. Jos joku haluaa ostaa testaamatta vekottimia, niin mitäs se muille kuuluu, eiköhän näin saa toimia niin pitkään, kun ei ole holhouksen alla. Itse toimin ihan samoin ja se on mukavan jännittävää, se.

Tämä "joppariketju" on mielestäni aikamoista jeesustelua ja ongelma on tällä foorumilla melko marginaalinen ja kyllä sisäinen kontrolli foorumilla pelaa. Itsehän se ostaja päättää sopivan hinnan eikä se ole millään tavalla sidoksissa myyjän aikanaan maksamaan hintaan. Surulliset maalailut siitä, että se on joltain köyhältä tosimuusikolta pois, jos joku toinen ostaa edullisen tuotteen ja myy aikanaan eteenpäin kalliimmalla ovat mielestäni korneja. Aika vähän on Mnet solidaarisuutta vuosien varrella näin ostajan näkökulmasta ollut liikenteessä, vaan aina on "markkinahinta" maksettu. Taidan olla liian vanha ja kyyninen. Leppoisaa alkanutta vuotta kuitenkin kaikille.
J.Nikkanen
01.01.2015 01:20:17
Luuviulu: Katoppa vaikka mun kuvaani, ni näet, että luultavasti osaan sanoa muutakin kuin "piip" silloinkuin tarkoitan jotain helvetinvitunpaskaa, mut koska mulla on käytöstapoja, niin koetan käyttäytyä korrektisti. Kauheaa agressiota havaittavissa vieläpä juhlapäivänä teiltä. Ja tota Nikkasta mä en ymmärrä alkuunkaan. Aina sil on jotain negatiivista sanottavaa. Olisi vaan hiljaa, kun en tahdo keskustella sen kans yhtään mitään aiempin ikäviäen kommenttiensa takia. Haluan keskustella vaan sellasten ihmisten kanssa, jotka osaa käyttäytyä mukavasti, eikä tollasella ikävällä tavalla.

Vittuakos vingut? Äijä vetelee ihan rölöä offtopiccia ja innoissaan listaat romujas, sulla on oma tyylis ja olet kamarunkkari pahimmasta päästä mutta erotut joukosta lähinnä sillä että vähän väliä pahoitat mieltäs ja avaudut milloin missäkin ketjussa. Lopeta vaikka tuo turha listaaminen ja turha vänkkääminen sekä ulina niin olet huomattavasti mukavampi hahmo. Mutta joo, eiköhän me olla todettu jo aiemminkin toisissa yhteyksissä että emme ymmärrä toisiamme, näin se homma sitten on ja saa sitten vaikka olla. Hyvät uudet vuodet jokatapauksessa sullekkin.
Mukahauska allekirjoitus.
Luuviulu
01.01.2015 05:05:03 (muokattu 01.01.2015 05:08:23)
Sinä: Vittuakos vingut?

Minä: Sinä tähän ketjuun tulit ekana jotain paskaa sönköttämään, mä en sua tähän viestiketjuun ole pyytänyt.

Sinä: Äijä vetelee ihan rölöä offtopiccia ja innoissaan listaat romujas, sulla on oma tyylis ja olet kamarunkkari pahimmasta päästä mutta erotut joukosta lähinnä sillä että vähän väliä pahoitat mieltäs ja avaudut milloin missäkin ketjussa.

Minä: En vedä mitään offtopiccia, vaan puolustaudun siitä kun huomaan mua kutsutun jobbariksi / trokariksi / yms... Ja koska asiani ei muuten mene näköjään perille, että pidän "romuni", vaan muka myyn niitä kaikkia heti voitolla eteenpäin, niin mun oli näköjään pakko listata omistamani "romut". -Ja kyllä, pahoitan mieleni kun joku musta paskaa puhuu ja siksi joudun "avautumaan" ketjuissa näköjään suunnilleen kerran vuodessa.

Sinä: Lopeta vaikka tuo turha listaaminen ja turha vänkkääminen sekä ulina niin olet huomattavasti mukavampi hahmo. Mutta joo, eiköhän me olla todettu jo aiemminkin toisissa yhteyksissä että emme ymmärrä toisiamme, näin se homma sitten on ja saa sitten vaikka olla. Hyvät uudet vuodet jokatapauksessa sullekkin.

Minä: Lopeta itse viestittelyyni tuleminen, kun en sunlaisia ihmisiä sinne kaipaa, niin olet itse huomattavasti mukavampi ihminen. Ja kyllä, olemme jo aiemminkin huomanneet, että emme tule toimeen keskenämme, joten sitä suuremmalla syyllä mietin, että mitä tulet lähes jokaiseen viestiketjuuni jotain vinkumaan, vaikka vannon, että yhteenkään niistä viestiketjuistani en sua ole toivonut sinne koskaan mitenkään ilmestymään ja silti kuitenkin lähes aina tulet??? Oletko kenties jotenkin vähäjärkinen toimiessasi niin? Älä nyt kuitenkaan mene leikkimään heikoille jäille ja muista pitää pipo päässä pakkasella ja pysyä poissa mun seuraavista viestiketjuistani. Hyvää uutta vuotta ja heippa.
Decadetroll
01.01.2015 09:31:56
Eiköpä tämä liene "booster"-nimisen käyttäjän ketju, eikä sinun, luuviulu.

Saataisko näihin sivuja kestäviin, useita wall of text-kirjoituksia peräkkäin sisältäviin mölinöihin jo jotain rotia? Aina välissä näitä tulee ja eihän näissä ole mitään järkeä. Noh, modet on varmaan lomaa ja krapulaa viettämässä, joten popparit mikroon ja sihijuomaa lasiin. "Nautitaan" tästä niin kauan kun voi.
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat.
J.Nikkanen
01.01.2015 09:51:42
Luuviulu: Lopeta itse viestittelyyni tuleminen, kun en sunlaisia ihmisiä sinne kaipaa, niin olet itse huomattavasti mukavampi ihminen. Ja kyllä, olemme jo aiemminkin huomanneet, että emme tule toimeen keskenämme, joten sitä suuremmalla syyllä mietin, että mitä tulet lähes jokaiseen viestiketjuuni jotain vinkumaan, vaikka vannon, että yhteenkään niistä viestiketjuistani en sua ole toivonut sinne koskaan mitenkään ilmestymään ja silti kuitenkin lähes aina tulet??? Oletko kenties jotenkin vähäjärkinen toimiessasi niin? Älä nyt kuitenkaan mene leikkimään heikoille jäille ja muista pitää pipo päässä pakkasella ja pysyä poissa mun seuraavista viestiketjuistani. Hyvää uutta vuotta ja heippa.

Hoho! Olet kyllä erikoismies. Sun viestiketjut, sun mnet, sun internet? Pysy poissa sun viestiketjuista? Sun? Kirjoitan jatkossakin just sinne mihin haluan juuri sitä mitä haluan, ok? Jos ahdistaa niin heippa vaan ja pysy itse poissa.
Laulava Kylätohtori
01.01.2015 13:15:52
Antsa Lipsanen: ...

Hyvin sanottu, piti oikein plussalla pläjäyttää.
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Juhani_t
01.01.2015 13:25:36
Luuviulu:... -Mutta jättäkää toki lukematta myynti-ilmoitukseni...

On jätetty juum. Sekava teksti ja tikkuaskin kokoinen suttukuva. Siinäpä ne tärkeimmät.
"Mikä midi? Levysoitinliitinhän tämä on."
Luuviulu
01.01.2015 17:58:15
Tämän viestiketjun aloittaja on joku muu, kyllä. Mutta sitten kun tässä viestiketjussa on jossain vaihees joku tietty kohdehenkilö monenkymmenen viestin keskellä kaikki viestit VAAN häntä koskien, niin siinä vaiheessa se liittyy hänen "viestiketjuksi" koska viimeiset n.50 viestiä on häntä ja vain häntä koskenut. Siinä vaiheessa kun mä olen jäänyt tästä viestiketjusta pois ja siihen on kohdennettu joku toinen, ni se muuttuu sitä henkilöä koskevaksi keskusteluksi "viestiketjuksi". -Tätä tajan takaa, ymmärtää kuka haluaa.

-Ja sattuu mulla olemaan sellanenkin mielikuva, että olet todellakin MUN aloittamiini viestiketjuihin tullut jotakin idioottimaista nälvimistä tekemään.

-Mutta kun katsoin sun profiilisivultas sun myynti-ilmoutuksias, ni totesin myyntipuheistasi, että sä vaan taidat olla ihmisenä vähäsen outo. -Sen verran outo, että silloinkun jossakin viestiketjussa taas vuoden päästä joku solvaa mua trokariks tms julkisesti, ni sit kun tulen sinne sanomaan nämä suunnilleen samat "rautalangasta vääntämäni" tekstit, että en ole mikään hiton trokari, niin älä tule siihen mukaan. Ja älä tule mihinkään muuhunkaan mukaan missä on kohdehenkilönä viimeiset vähintään 20 viestiä ollut kysymys PELKÄSTÄÄN minusta. Sit kun minä olen jättäytynyt siitä pois ja tilalle on tullut joku toinen henkilö keskustelunaiheeksi, niin siinä vaiheessa voit mun puolestani mennä siihen mukaan, mutta mä en vaan yksinkertaisesti halua edes muistaa sun olemassaoloasi, joten pyydän; Pysy pois.
Luuviulu
01.01.2015 18:08:35 (muokattu 01.01.2015 18:10:22)
Seuraava kirjoitus on napattu sun myynti-ilmoituksestas. Mun mielestä tällanen teksti on jossain määrin outoa, ja outoa kirjoittaa oudot ihmiset, kamalaa ja jossain määrin vaan yksinkertaisesti outoa kielenkäyttöä: "Ostajat ostaa, varaajat saa mun puolesta suksia hevon peffaan, eli ei mitään alustavia varauksia yms. rölölöötä. Minua ei kiinnosta jos pitää kysyä puolisolta taikka vaikka vanhemmilta lupa. Kyselkää kotosalla ihan kaikessa rauhassa ja setvikää keskenänne ennenkuin pistätte viestiä. Älkää sotkeko minua niihin karkeloihin. Kiitos."
Myrkky Nuoli
01.01.2015 18:21:56
Kaverit hei, ei tässä ole mitään suuntaa mihin tämä kinastelu voi tästä enää edetä niin miksi ette vaan lopeta vääntämistä? Tai mitä jos vääntäisitte vaikka yksityisviesteillä niin tämä ketju ei pingahtele kitarakamaosion yläpäähän.
More Nintendo, less Marshall.
J.Nikkanen
01.01.2015 18:26:25 (muokattu 01.01.2015 18:41:06)
Luuviulu: Seuraava kirjoitus on napattu sun myynti-ilmoituksestas. Mun mielestä tällanen teksti on jossain määrin outoa, ja outoa kirjoittaa oudot ihmiset, kamalaa ja jossain määrin vaan yksinkertaisesti outoa kielenkäyttöä: "Ostajat ostaa, varaajat saa mun puolesta suksia hevon peffaan, eli ei mitään alustavia varauksia yms. rölölöötä. Minua ei kiinnosta jos pitää kysyä puolisolta taikka vaikka vanhemmilta lupa. Kyselkää kotosalla ihan kaikessa rauhassa ja setvikää keskenänne ennenkuin pistätte viestiä. Älkää sotkeko minua niihin karkeloihin. Kiitos."

Jaahas, kling kling, round 2!

No sen verran voin tuota avata sulle että tuosta tuli alustavaa varausta ja vaikka mitä skeidaa mikä ei vaan kiinnosta pätkääkään. Varausten jälkeen tuli perumisia, vaikka en ollut kenellekkään "alustava varaus" hahmolle soitinta varannut. Sitten vielä "ostaja" perui niin miksipä en silloin tuommoista tekstiä laittaisi? Ymmärrän kyllä että sulla ei ymmärrys riitä, sille valitettavasti en voi mitään eikä oikeastaan kiinnostakkaan.

Mikäs noin niinkuin muuten mättää tällä kertaa? Äijä jumittaa taas ihan tosissaan eikä tunnu pääsevän asiassa eteenpäin ollenkaan. Mikä mättää? Sekö että en pidä sua jopparina vaiko se että olet mielestäni kamarunkkari niinkuin moni muukin täällä? Kenties jopa niiden summa, tai ehkä osamäärä? No sori että puolustin teidän korkeuttanne, ja harmi että sun monen pitkän postauksen, joista suurin osa pelkkää rölöä johon vedettiin mukaan jopa vanha Landola vaikka kukaan ei moisesta ollut kiinnostunut, tää ketju lipsahti totaalisesti väärille raiteille.

Voitko vielä kerran listata sen sun boss kokoelman että varmasti ymmärretään mitä sulla on ja mitä ei ole? Muista huutaa siihen loppuun sitten vielä että et ole joppari, että nekin ketkä asian ovat jo tajunneet, siis kaikki, saavat asialle vielä vahvistuksen.

Hehe, meneekö tunteisiin? No eipä siinä mitään, ketjussa on tilaa kyllä. Anna palaa vaan, vai eikö enää lähde? No?

edit: Tai niin no, pistä ennemmin mulle vaikka pikistä jos on asias niin saadaan tämä ketju rauhoitettua. Lupaan olla lukematta!
J.Nikkanen
01.01.2015 18:29:04
Myrkky Nuoli: Kaverit hei, ei tässä ole mitään suuntaa mihin tämä kinastelu voi tästä enää edetä niin miksi ette vaan lopeta vääntämistä? Tai mitä jos vääntäisitte vaikka yksityisviesteillä niin tämä ketju ei pingahtele kitarakamaosion yläpäähän.

No pientä provokoukkua ja toinen nielee melko ahnaasti niin miksipä ei? Mutta eiköhän nämä rölöt ollut mun kohdalta tässä. Muiden puolesta en lupaa mitään.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)