Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Saako n. huntilla, parilla mitään järkevää himavahvista?
1 2 3 4 5 6
Dropped C
31.12.2014 16:26:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rupee tympimään, kun tällä hetkellä vaffarina on bassokombo, jota ryydittelen säröllä. Liian löysää tuhinaa loppupeleissä, ja 15" bassokajari ei varmasti liikahtele himavolyymillä.
 
Tilaa ei oikein ole ja rahaakaan en viitsisi oikein sijoittaa. Soitan aina säröllä, mutta se tulee pedaalista eli tarvitsisin ainoastaan puhtaat. Saisi tosin olla "iso" saundi. Tämä lienee tällä budjetilla mahdottomuus?
 
Joskus viime vuosikymmenellä mulla oli joku Voxin 5w pikkumallintava. Se oli järkyttävän tunkkaisen kuuloinen, joten ei mitään tälläisiä.
 
Dropped C
31.12.2014 16:47:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei väliä onko trankku vaiko putki, kunhan ei ole mallintava sirinäboksi.
 
Esim. onko tälläinen kelpo peli?
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=952840
 
Gabe
31.12.2014 16:53:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yamaha THR
steelduck
31.12.2014 17:01:43
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yamaha THR10....
 
Dropped C
31.12.2014 17:03:38 (muokattu 31.12.2014 17:09:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös tuollainen ole mallintava? Helvetin ruma tuollainen ainakin on.... Kun en itse tarvitsisi kuin sen yhden kanavan.
 
Ja itse en ole oppinut luottamaan saundien puolesta näihin halvempiin digisiristimiin. Kaikki kuulemani tähän mennessä ollut sirinää ja mössöä...
 
Swan
31.12.2014 17:14:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

THR10 on törkeän hyvä treenivahvistin, mutta pedaalien kanssa se ei oikein tule toimeen. Itse katselisin pienempiä Tech 21 Trademarkeja tai ehkä jopa EHX 44 Magnumin ja jonkun pikkukaapin yhdistelmää.
 
"His sources include singing nomads, pirates, prisoners of war and a surprisingly knowledgeable merchant of cabbage."
Dropped C
31.12.2014 17:28:12 (muokattu 31.12.2014 17:32:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tech21 olis khyl varmaan kova. Maksaa varmaan vaan jo enemmän.
 
Osteri
31.12.2014 17:31:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Torilla näyttäisi olevan parikin kappletta Randallin RG sarjaa. Ovat pahuksen hyviä trankkuja särösoittoon, myös pienemmälläkin volyymillä. Usein riittävät enempäänkin. Kokeile ja osta edullisesti. Siinä näyttää pyörivän yleensä 200 euron nurkilla.
 
Tech21 Trademark on myös suositeltava trankku, ainakin 60W toimii botnekkaasti monessa, noita pienempiä en ole kokeillut.
 
Kyllä se esittämäsi 15W putki-Laney myös on hyvä mutta mieluiten sitä luukuttaisi hieman volyymillä - ei ehkä paras kotisoittoon.
 
Dropped C
31.12.2014 17:38:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ajattelin kyllä kans ehkä ihan Marsun Rööriasema-komboa tai Laneyn TF-komboa, mulla on tälläisistä ihan hyvät muistot metallin soittelussa. 1x12 malleja. Tai sitten aika multaa muistot....
 
Eivät maksakkaan paljoa.
 
hallu
31.12.2014 17:50:21 (muokattu 31.12.2014 17:56:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osta multa toi Dean Markley sinä on toimiva master joten toimii himaan ja reenikselle ilman keinokuormaakin. Näin niinkö vink vink:-). E: ei kai 60w putkikombo nyt ihanteellinen kotiin ole, mutta himassa mä sitä olen käyttänyt viimeajat.
 
Jos kotiin olet laittamassa pelkästään, niin miksi et pistäisi vaan jotain hyvää etusta Podi tms. jota soittaisi luureihin tai monitoriin tarpeen mukaan?
 
Olisipa jo kevät
s8na
31.12.2014 18:12:21
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Osta multa toi Dean Markley sinä on toimiva master joten toimii himaan ja reenikselle ilman keinokuormaakin. Näin niinkö vink vink:-). E: ei kai 60w putkikombo nyt ihanteellinen kotiin ole, mutta himassa mä sitä olen käyttänyt viimeajat.
 
Jos kotiin olet laittamassa pelkästään, niin miksi et pistäisi vaan jotain hyvää etusta Podi tms. jota soittaisi luureihin tai monitoriin tarpeen mukaan?

 
Tai THR kun soundi on parempi ku podissa ja ei tarvi ees aktiivikajareita.
 
Dropped C
31.12.2014 18:30:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on POD 2:n, en arvosta sitä pätkääkään. Ja en oikeasti halua mallintavaa riesakseni. Se saundi mitä saan Blackstarin DIST-X:n muljuttimella on nyt sinne päin, mutta luullakseni ton bassovaffarin vuoksi keskialue ei vain kuulosta oikealta. Ei vain ole tarpeeksi kirpsakka ja napakka.
 
hallu
31.12.2014 18:30:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

s8na: Tai THR kun soundi on parempi ku podissa ja ei tarvi ees aktiivikajareita.
 
Voi olla mutta saako THR:ää kahdella sadalla? monitoriahan ei tarvitsisi heti ostaa, vaan voisi soittaa aluksi luureihin ja ostaa aktiivimonitorin vasta sitten kun on rahaa. Mutta joo voi olla että mallintava vahvari suoraan ajaisi asian paremmin.
 
Itse olisin eniten Tech21 trademarkin kannalla, mutta niitä nihkeästi on kahdella sadalla tyrkyllä. Se on kuitenkin pirun hienosoundinen vahvari ja jos olisin itse ostamassa vahvaria niin ilman muuta techin ostaisin.
 
Olisipa jo kevät
hallu
31.12.2014 18:34:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dropped C: Mulla on POD 2:n, en arvosta sitä pätkääkään. Ja en oikeasti halua mallintavaa riesakseni. Se saundi mitä saan Blackstarin DIST-X:n muljuttimella on nyt sinne päin, mutta luullakseni ton bassovaffarin vuoksi keskialue ei vain kuulosta oikealta. Ei vain ole tarpeeksi kirpsakka ja napakka.
 
No sitten kandee unohtaa mallintimet suosiolla ja ostaa joku oikea vahvari.
 
Olisipa jo kevät
steelduck
31.12.2014 18:41:09
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paitsi että oikealla vahvistelmella ei voi soittaa kerrostalossa ilman, että on kaiken maailman kuristimia välissä ja tulee paha mieli. Yamaha on oikeasti todella hyvä kotikäyttöön, kun siitä saa ihan kohtuulliset soundit pikku voluumeilla. Ainoa mikä siitä on minulla mennyt ohi on Kemper ja siinä Genelecit.
 
On minulla oikea vahvistin Bluetone Wizard II:nenkin kotona, mutta sillä voi soitella vain arkipäivisin toimistoaikoihin kun muu talo on töissä. Sillä lähtee kyllä PPMIV:llä hyvät hiljaisetkin soundit, mutta kun vääntää volaa niin soundit on niin paljon paremmat, että tulee väännettyä vaihvihkaa kovemmalle ja sitten alkaa mummot hakkaamaan harjalla seiniin.
 
Suosittenlen kokeilemaan Yamaha THR:ää, koska se oli ainakin minulle ainoa millä pystyi iltaisella soitella ilman, että muut häiriintyy - kunnes tuli sijoitettua Kemperiin.
 
s8na
31.12.2014 18:42:14
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Voi olla mutta saako THR:ää kahdella sadalla? monitoriahan ei tarvitsisi heti ostaa, vaan voisi soittaa aluksi luureihin ja ostaa aktiivimonitorin vasta sitten kun on rahaa. Mutta joo voi olla että mallintava vahvari suoraan ajaisi asian paremmin.
 
Itse olisin eniten Tech21 trademarkin kannalla, mutta niitä nihkeästi on kahdella sadalla tyrkyllä. Se on kuitenkin pirun hienosoundinen vahvari ja jos olisin itse ostamassa vahvaria niin ilman muuta techin ostaisin.

 
Käytettynä saanee. Omasta 10 mallista maksoin tasan 200. Toimii myös tietsikan kajareina ja gettoblasterinä pattereilla. :)
 
hallu
31.12.2014 18:44:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

s8na: Käytettynä saanee. Omasta 10 mallista maksoin tasan 200. Toimii myös tietsikan kajareina ja gettoblasterinä pattereilla. :)
 
Niin, mutta niitä on harvoin torilla tarjolla ja tuota kymppiä ei kai uutena enää saa, vai olenko ymmärtänyt oikein?
 
Olisipa jo kevät
Lancelot
31.12.2014 19:10:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Niin, mutta niitä on harvoin torilla tarjolla ja tuota kymppiä ei kai uutena enää saa, vai olenko ymmärtänyt oikein?
 
Kyllä sitä saa. Toisekseen itse olen soitellut erillis purkeilla ihan hyvällä menestyksellä.
 
WanhaWihtahousu
31.12.2014 19:16:03
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jammun THR
 
Nyt loppuu tuo homostelu. Sotaveteraanit eivät taistelleet että voisitte miehissä hoonata toistenne peräaukkoja. Rintamalla ei homosteltu, kunnioittakaa veteraaneja kiitos 1939-1945. -Quru
jhlamm
31.12.2014 20:13:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niinku edellä eli Yamaha thr. Jos soittelee vähän rokimpaa ja hevimpää niin peavey vypyr.
 
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «