Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Fender Cabronita Tele / Strato. Oko mikit Thinlinenä paremmat?
1
Luuviulu
30.12.2014 18:37:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Selvennös heti alkuun, ni koska tohon otsikkoon ei voi kirjoittaa pitkää kysymystä, niin tarkoitukseni on kysyä vaan sitä, että onko nuo (ainakin mulle) erikoisemmat Cabronita-mikit paremman kuuloiset perus-lankku-bodylla, vai pääseekö ne paremmin "oikeuksiinsa" f-aukkoisel kitaral, eli Thinlinellä?
 
Kysymys saattaa olla todella tyhmä, koska kysymys on makuasiasta, mutta kysytään nyt kuitenkin, että kummalla bodylla ne kuulostaa paremmalta?? Mul ei ole koskaan ollut Cabronita-mikkejä, vaikka kitaroita onkin ollut ihan riittävästi liikaakin, niin en tiedä niistä mitään. :)
 
Jommankumman kitaran kuitenkin ostan, joten ois kiva saada asiantuntevia neuvoja :)
 
naavanka_
31.12.2014 00:03:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sanoisin että ne kuulostavat itseltään molemmissa.
 
askomiko
31.12.2014 01:47:55 (muokattu 31.12.2014 01:49:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hmm, pitäis testata, miulla ja kaverilla on väriä myöten samat cabronitat, paitsi juurikin thinline vs. umpi. Mielikuvan perusteella umpinainen on aavistuksen kirkkaampi, mutta en kyllä mene sanomaan juuta enkä jaata ennenkun testaisi vierekkäin. Thinlinestä tulee myös helposti kaulapainoinen. Helevetin hyvin ne molemmat rämisee!
 
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
Freewheeler
31.12.2014 11:03:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ne mikit ovat Fenderin versiot Gretschin Filtertroneista (Fender omistaa Gretschin). Ja toiminevat hyvin molemmissa bodymalleissa. Tässä vertailutesti lontooksi: http://blog.andertons.co.uk/guitars … er-fidelitron-vs-gretsch-filtertron
 
askomiko
31.12.2014 12:42:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuossa myös samojen heebojen rämpytyksiä, ei sillä että siitä mitään eroa sais selville:
https://www.youtube.com/watch?v=XT2IupjD1Z4
 
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
Luuviulu
31.12.2014 16:36:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikit on mulle vähän tuntemattomampi alue, kun enemmän pedaaleja ja akustisia tulen räpeltäneeks. Olin tänään musaliikkeessä ja mul ei ollut kuin 10min aikaa kun se meni kiinni. Ehtisin testata sen todella hätäisesti pelkästään akustisesti. Akustinen sointi oli hyvä ja se on tärkeä juttu se, mutta en ehtinyt sähköillä sitä kokeilla, ni mul oli se jo kassantiskil, mut sanoin, että mietin vielä perjantaihin asti. Se on kaverini se myyjä, ni olisin 390e saanut sen perus-Tele-Bodylla 2x Cabronita-mikellä, eli ei Thinlinenä, ni oliskos mun kannattanut ostaa se??? -Onko se niin loistava, että joku osaa nyt jo täs keskustelus sanoa aidosti, että kannattaa ostaa??? Jos joku sitä paljon kehuu täs, ni ostan perjantaina sen 390e. Muuten sen ovh oli jotain 570e.
 
-Mut jos täs joku sanoo niiden mikkien olevan täysin hanurista, ni en mene edes testaamaan... Makuasia toki, mut Ladakin on jokaisen mielestä autona aivan "piip" ja Mersu autona hyvä. -Noinniinkuin tollaista vertausta ajan takaa..... :D
 
-Kiitos vastanneille! :)
 
naavanka_
31.12.2014 16:37:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luuviulu: Mikit on mulle vähän tuntemattomampi alue, kun enemmän pedaaleja ja akustisia tulen räpeltäneeks. Olin tänään musaliikkeessä ja mul ei ollut kuin 10min aikaa kun se meni kiinni. Ehtisin testata sen todella hätäisesti pelkästään akustisesti. Akustinen sointi oli hyvä ja se on tärkeä juttu se, mutta en ehtinyt sähköillä sitä kokeilla, ni mul oli se jo kassantiskil, mut sanoin, että mietin vielä perjantaihin asti. Se on kaverini se myyjä, ni olisin 390e saanut sen perus-Tele-Bodylla 2x Cabronita-mikellä, eli ei Thinlinenä, ni oliskos mun kannattanut ostaa se??? -Onko se niin loistava, että joku osaa nyt jo täs keskustelus sanoa aidosti, että kannattaa ostaa??? Jos joku sitä paljon kehuu täs, ni ostan perjantaina sen 390e. Muuten sen ovh oli jotain 570e.
 
-Mut jos täs joku sanoo niiden mikkien olevan täysin hanurista, ni en mene edes testaamaan... Makuasia toki, mut Ladakin on jokaisen mielestä autona aivan "piip" ja Mersu autona hyvä. -Noinniinkuin tollaista vertausta ajan takaa..... :D
 
-Kiitos vastanneille! :)

 
Ihan hyvät mikit on.
 
Jos akustinen sointi miellyttää niin mikit voi aina vaihtaa.
 
askomiko
01.01.2015 14:07:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuohon hintaan juokse kauppaan! Onnnääs hyvä peli.
 
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
Luuviulu
02.01.2015 02:01:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No, ok. Mä käyn ostamassa sen, kun tässä ihan riittävästi kehuja tuli.
 
-Kiitos vastanneille, varsinkin kun itelle nää erilaiset mikit on vieraampi alue. :)
 
askomiko
05.01.2015 21:15:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noni, nyt on cabronitat rivissä, pitää lähipäivinä tehdä testit. Mulla on tosin talla vaihdettu hipshottiin enkä jaksa tätä varten vaihtaa orkkista takaisin. Pitää mikit kaittaa yhtä korkeelle ja molempiin uudet kielet, eiköhän se siitä.
 
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «