Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hyvän päivän fiilistelyt ja uutiset
1 2 3 4 57 8 9 10 11
saastara
30.12.2014 16:12:22 (muokattu 30.12.2014 16:12:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Monesti itsestä tuntuu, että foorumien syövereissä menee homma helposti vähän ryppyotsaiseksi peitsentaittamiseksi. Ainakin itse tulee melko ankarasti ja seikkaperäisesti, kuten muutkin on kenties panneet merkille, jaettua ja puolustettua omia näkemyksiä ja fiiliksiä täällä. Usein vähän liiaksi asti..
 
Siispä, perustetaas vastapainoksi triidi missä ihmiset voi rinta riemusta karrella hehkuttaa hyviä fiiliksiään muille ties mistä äänisähläämisen puolista.
 
Oliko loistava sessio? Tarjoutuiko mielenkiintoinen proggis? Keksitkö läpimurtoidiksen omaan workflowhun? Uusi mahtava lelu? Tuliko tehtyä hyvää jälkeä? Kerros. Ilo ei jakamalla vähene.
 
Aloitetaas itse: Tuli tänään työnnettyä liikkeelle paikallisen nuorisoasiainkeskuksen kanssa liikkeelle proggista jonka myötä paikallisilla nuorilla paranisi mahdollisuudet saada laadukkaita äänityksiä toteutettua paikallisvoimin. Tuli hyvä mieli.
 
Muut jatkakoot.
 
"I've suffered for my music. Now it's your turn"
pimp
30.12.2014 16:53:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä ostin kummipojalle ja veljelleen lahjaksi huuliharput. Saa nähdä miten käy.
 
Words can hurt, you know
Groovi
30.12.2014 17:38:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

saastara: Monesti itsestä tuntuu, että foorumien syövereissä menee homma helposti vähän ryppyotsaiseksi peitsentaittamiseksi. Ainakin itse tulee melko ankarasti ja seikkaperäisesti, kuten muutkin on kenties panneet merkille, jaettua ja puolustettua omia näkemyksiä ja fiiliksiä täällä. Usein vähän liiaksi asti..
 
Siispä, perustetaas vastapainoksi triidi missä ihmiset voi rinta riemusta karrella hehkuttaa hyviä fiiliksiään muille ties mistä äänisähläämisen puolista.

 
Ei ole just nyt mitään erikoista jaettavaa, mutta hyvä topikki. Jos kaikki kääntäis sen dissaamisen ja negatiivisen asenteensa positiiviseksi, niin tässä maassa asuis legioonan verran maailmanluokan studiohemmoja.
 
Joskus se tietysti debattien keskellä unohtuu, että me ollaan kaikki samalla puolella. Oma vauhti kun ei parane yhtään nakkelemalla kapuloita toisten rattaisiin.
 
Toisia jeesaamalla ja eteenpäin potkimalla voittaa lopulta kaikki. Sekä potkijat että potkittavat.
 
Oikea asenne korvaa väärät välineet.
von spets
31.12.2014 15:44:55 (muokattu 31.12.2014 15:46:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiva topiikki!
 
Mulla on innostus päällä Pro Tools 11:sta ja SSL Duende Native-plugareista digitaalisina sisääntuloetuasteina. Eli Aux-kanavalle sisääntulo, siihen plugari ja ulostulo audioraidalle. Äänitetään reaaliajassa kuten vanhaan aikaan analogimikserillä eq päällä. Pahimmat kököt voi näin leikata pois ja fiilistellä SSL-soundilla :)
Ilmainen 30-päivän demo on ladattavissa SSL:n sivuila.
 
www.facebook.com/thebadcaseband
Spedemix
01.01.2015 18:43:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Arrasin tässä männäsyksyllä ekaa kertaa jousia yhteen proggikseen. Aivan suatanan siistiä hommaa kun oikea jousikvartetti puhaltaa sun arrit henkiin. Jotain jota ei kuule joka päivä. Toivottavasti ei jääny viimeiseksi kerraksi.
 
miksauksia: http://soundcloud.com/spede-1
Mikael
01.01.2015 23:47:24 (muokattu 01.01.2015 23:48:21)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä tein (äänitin ja miksasin) tänä vuonna vain kaksi oikeasti julkaistua albumia, mut molemmat ovat päätyneet muutamillekin "2104 parhaat levyt" - tyyppisille listoille ja toista saa jopa vinyylinä! Lisäksi itsekin olen melko tyytyväinen niihin. Tästä näkökulmasta vuosi oli hieno :D
 
Fuzz is Clean! https://soundcloud.com/skipzoneband
Pauli Lappalainen
02.01.2015 08:47:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitäisi herätellä henkiin Yamaha DM2000 mikseri ja sen perään 2 kpl Radar 24 kovalevytallentimia.
 
Uuden käyttöjärjestelmälevyt on jo asennettu Radareihin, vielä kun testimielessä aikakoodit, synkat laiteohjaukset yms. sen sata piuhaa värkkää, niin sitten voisi etsiä paikkaa mihin tuon systeemin laittaa.
 
Kuluuhan se aika näinkin...
 
saastara
02.01.2015 09:50:07 (muokattu 02.01.2015 10:23:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikael: Mä tein (äänitin ja miksasin) tänä vuonna vain kaksi oikeasti julkaistua albumia, mut molemmat ovat päätyneet muutamillekin "2104 parhaat levyt" - tyyppisille listoille ja toista saa jopa vinyylinä! Lisäksi itsekin olen melko tyytyväinen niihin. Tästä näkökulmasta vuosi oli hieno :D
 
Mulle tuli vähän yllätyksenä mitenkä hyvältä tämmöinen oikeasti tuntuu. Jotenkin sitä on päässään lukittunut semmoiseen 'ei ulkomaailman mielipiteellä oo merkitystä"-taiteilijamaailmaan.
 
Kun viime vuonna äänittämä ja miksaama levy näkyi tänä vuonna muutamissa blogeissa jne tason julkaisuissa noissa vuoden levyt-listoilla, niin piristihän se päivää, että ihmiset tykkää. Kun levy löytyi Metal Hammerin Top10 2014-listalta, niin silloin sitä huomasikin hymyilevänsä vähän enemmän kuin oli olettanut.
 
Toivottavasti ei jää itsellä viimeiseksi kerraksi.
 
"I've suffered for my music. Now it's your turn"
AcLAc
02.01.2015 10:50:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rakentelin 5 vuotta sitten 1176 stereo- kloonin, jonka epämääräiset hurinat eivät selvinneet ja opin elämään niiden kanssa. Nyt loppuvuodesta, viiden vuoden jälkeen löysin ratkaisun ongelmaani ja olin aivan sekaisin onnesta... niin sekaisin, että myin kompuran pois :)
 
http://groupdiy.com/index.php?topic=36435.0
 
Minä kuljen, Herra ohjaa!
Mikael
02.01.2015 11:08:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

saastara: Mulle tuli vähän yllätyksenä mitenkä hyvältä tämmöinen oikeasti tuntuu. Jotenkin sitä on päässään lukittunut semmoiseen 'ei ulkomaailman mielipiteellä oo merkitystä"-taiteilijamaailmaan.
 
Kun viime vuonna äänittämä ja miksaama levy näkyi tänä vuonna muutamissa blogeissa jne tason julkaisuissa noissa vuoden levyt-listoilla, niin piristihän se päivää, että ihmiset tykkää. Kun levy löytyi Metal Hammerin Top10 2014-listalta, niin silloin sitä huomasikin hymyilevänsä vähän enemmän kuin oli olettanut.
 
Toivottavasti ei jää itsellä viimeiseksi kerraksi.

 
Joo-o, ei voi kieltää etteikö onnistumiset ja kehut siihen päälle tuntuis kivalta. Välinpitämättömän taiteilijan asenteen voi vetäistä harteille sitten kun tulee lunta tupaan... :D Onnea vaan itse kullekin onnistuneista hommista!
 
Fuzz is Clean! https://soundcloud.com/skipzoneband
Mikael
12.01.2015 19:25:19 (muokattu 12.01.2015 19:26:45)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Äänitin tänään koko päivän bassoa ja oli ihan mahtavaa, koska lopputulos onnistui hienosti. Lähtökohtana tietty ihan huippu basisti ja hänen hienot sekä hyvät vuosikertasoittimet (jazzari, presari ja hofnerin viulubasso). Vahvistimena Music Man Seventyfive RP -nuppi ja kaappina Marhall 1984A 4x12". Musarit on mun suosikkivahvisimia kun pitää tehdä bassoja tai kiippareita studio-olosuhteissa - puhdas trankkuetunen ja tehokas putkipääte on hieno yhdistelmä.
 
Kolme linjaa: kaksi mikkilinjaa ja DI. DI-boxina BSS AR-133 ja siitä Rantasen rakentelmaan SSL/LA4 -klooniin. Mikkeinä Sennheiser MD421 ja Mojave MA-301fet. Etusina molemmissa mikkikanavissa Portico 511 ja kompurana Portico 543. Tässä muuten 511:n "slik" pääsi todella oikeuksiinsa...
 
Aika perus hommaa tietysti toisaalta, mut itelle tän vähän erityiseksi teki se, että biisit olivat todella hienoja ja koko levyn muut asiat oli äänitetty suuresti arvostamani, edesmenneen Levon Helmin (The Band) studiossa Woodstockissa, jossa levy tullaan myös miksaamaan. Hyvä studiopäivä ja hieno levy tulossa :D
 
Fuzz is Clean! https://soundcloud.com/skipzoneband
Esp
12.01.2015 22:36:10
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

saastara: Kun levy löytyi Metal Hammerin Top10 2014-listalta, niin silloin sitä huomasikin hymyilevänsä vähän enemmän kuin oli olettanut.
 
Toivottavasti ei jää itsellä viimeiseksi kerraksi.

 
Ei jää, ainakaan jos uskot siihen, ettei jää ;)
 
Jotenkin aikanaan itsellekin noi ulkopuolisten kunnianosoitusten nostattava fiilis tuli yllätyksenä. Eka Emma-ehdokkuus (ja toistaiseksi vielä ainoa :P) tuottamalleni levylle tuntui ihan uskomattoman siistiltä. Samoin kun sain vuonna 2014 ekan kultalevyni, niin olihan siinä aika huikea olo :)
 
Muutenkin elämä on kivempaa, kun suhtautuu asioihin positiivisesti, eikä kitise turhasta. Eli hyvä topic!
 
Täh?!?
saastara
20.01.2015 08:20:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eilen oli pieni ekskursio Reaperin makrokomentojen maailmaan. Valitsee kanavan, painaa nappulaa x ja "tadaa!", kaikki kanavan plugarit ilmestyy etukäteen valituille paikoille kerralla säädettäväksi. Painaa toista nappulaa x ja ne menee pois.
 
Heihei plugarivalikot ja eessuntaas klikkailut.
 
"I've suffered for my music. Now it's your turn"
Jake24-25
20.01.2015 08:29:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen aloittanut toteuttamaan pitkäaikaista haavettani eli omakustanteen tekoa. Projekti on ollut suunnitteilla jo yli 20-vuotta mutta ennen tätä vuodenvaihdetta ei ole syystä tai toisesta projektiin pystytty panostamaan. Nyt olen aloittanut toteuttamisen pienin askelin. Olen esituotantovaiheessa ja äänitän demoja joita on jo liki 30 kpl. Musanäytteessäni on linkki Mikseriin jossa olen julkaissut muutaman demon nauhoituksista.
 
AcLAc
20.01.2015 10:23:29 (muokattu 20.01.2015 10:25:05)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jake24-25: Olen aloittanut toteuttamaan pitkäaikaista haavettani eli omakustanteen tekoa. Projekti on ollut suunnitteilla jo yli 20-vuotta mutta ennen tätä vuodenvaihdetta ei ole syystä tai toisesta projektiin pystytty panostamaan. Nyt olen aloittanut toteuttamisen pienin askelin. Olen esituotantovaiheessa ja äänitän demoja joita on jo liki 30 kpl. Musanäytteessäni on linkki Mikseriin jossa olen julkaissut muutaman demon nauhoituksista.
 
Itsellenikin repesi hyvä päivä, kun kuuntelin noita sun demoja. Siis... kiitos ja tsemppiä!
 
Minä kuljen, Herra ohjaa!
saastara
21.01.2015 09:32:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

saastara: Eilen oli pieni ekskursio Reaperin makrokomentojen maailmaan. Valitsee kanavan, painaa nappulaa x ja "tadaa!", kaikki kanavan plugarit ilmestyy etukäteen valituille paikoille kerralla säädettäväksi. Painaa toista nappulaa x ja ne menee pois.
 
Heihei plugarivalikot ja eessuntaas klikkailut.

 
Lainaan nyt itseäni kun tuli fiilispäissä tehtyä aiheesta nopea tutoriali:
 
https://www.youtube.com/watch?v=VHU-ivFmX5s
 
"I've suffered for my music. Now it's your turn"
Mikael
21.01.2015 10:39:32 (muokattu 26.01.2015 08:52:11)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Äänitin eilen viimeiset raidat oman bändin levylle. Illalla miksattiin ko. kipale ja näin koko levy on jo lähes valmis. Eka miksauskierros tehty ja jäljellä enään korjauskierros sekä masterointi.
 
Olipa hienoa äänittää supermusikaalista vierailijaa, joka soitti vaan muutaman kerran biisin läpi (viulu ja haitari). T-Bone Burnett -hengessä, pyysin soittamaan vaan mitä ekana mieleen tulee ja homma toimi ihan mahtavasti.
 
Fuzz is Clean! https://soundcloud.com/skipzoneband
Mikael
10.02.2015 23:33:20 (muokattu 10.02.2015 23:35:11)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uusi Skip Zone -levy on täten miksattu. Hyvät on tunnelmat!
 
Ps. Tästä on näköjään tulossa meitsin synkkä yksinpuhelu. Meneeks kaikilla muka vielä huonommin ku mulla vai miks tää ketju ei vedä?
 
Fuzz is Clean! https://soundcloud.com/skipzoneband
Megadethh2
10.02.2015 23:56:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä oon parin päivän aikana koittanu päästä enemmän perille Reaperista. Huikea DAW kyllä siinä mielessä että kaikki on kustomoitavissa ja käteviä toimintoja on vaikka kuinka paljon joita esim. Cubasessa ei ole. Tuo midieditori vaan on vähän vittumaisen oloinen tässä, Cubasen rumpueditoria kanssa kaipaan kovasti. Nää Reaperin omat pluginit on kanssa ihan huippukamaa.
 
Ihan kokonaan en ole kuitenkaan ainakaan vielä softaa vaihtamassa, sen verran hakusassa on vielä jutut Reaperin kanssa, mutta on sellainen fiilis että tämä voisi olla se "täydellinen DAW", toimintoja on vaan niin hirveästi, ei kellään olisi hyviä tutoriaaleja linkata?
Jucciz
11.02.2015 00:00:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikael: Uusi Skip Zone -levy on täten miksattu. Hyvät on tunnelmat!
 
Ps. Tästä on näköjään tulossa meitsin synkkä yksinpuhelu. Meneeks kaikilla muka vielä huonommin ku mulla vai miks tää ketju ei vedä?

 
Mulle yks kappale teidän kasettia nimmareilla!
 
Mulle tuli eilen hyvä fiilis kun RME (kiitos vaan suosituksesta!) palasi korjaamolta. Powerin vaihto riitti ja nyt toimii.
 
Myös äänitysräkki (tai räkit, 2 kpl) alkavat olla kasassa. Viimeisen unitin täyttävä laitekin on jo matkalla. Pidän silti teitä hetken jännityksessä vielä. :)
 
Jos tarvitset putkien mittauspalveluita, tsekkaa täältä. Jos komppilaput kiinnostavat, tsekkaa sivut täältä.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 57 8 9 10 11

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «