Insane_Drummer 20.05.2004 10:09:22 | |
---|
Elikä tuli tuossa taannoin hommattua samsonin rumpumikit, tarkemmin tämmöiset -> http://www.samsontech.com/products/productpage.cfm?prodID=1677Kerrran olen päässy kokeilemaan, mutta ihan onnistuneita säätöjä en saanut aikaan. Pellin iskut eivät oikein kuluneet läpi. Pitäiskö pelleille olla joku oma mikityskeino noiden lisäks? Mielellään ottasin muutaman vinkin, jotta pääsis paukuttamaan mahdollista demoa pihalle pikkuhiljaa. Treenikseltä löytyy 8-kanavainen mikseri ja mukana kulkee kannettava tietokone, jossa kyllä riittää levytilaa ja ohjelmistokin on asianmukainen. ;) Hieman oli outoa soittaa klickin kanssa, mutta siihen on vain totuttava. |
Jormaz 20.05.2004 10:14:43 | |
---|
Pelleille overheadit, ei ne muuten kuulu. Eli 2 mikkiä sojottamaan korkealta alaviistoon kohti rumpuja. Viisaammat saa jatkaa. So the second guitar maestro turned out to be Andrey Bolshakov. |
tikka 20.05.2004 11:56:35 | |
---|
|
Insane_Drummer 21.05.2004 10:20:36 | |
---|
Kertokaapa vielä millaset mikit olis overheadeiks sopivat? Pitää ilm. sellaset käydä sitten veilä ostamassa ja telineet mukaan. Hemmetti että osaa olal musiikin teko kallista touhua, pitäs ostella vielä parit symbaalit... |
Locrian 21.05.2004 10:56:01 (muokattu 21.05.2004 10:58:16) | |
---|
Mielellään konkkamikit.Ite käytän AKG:n C1000 paria.Ihan hyvin toimivat.Röden NT-5:sia olen kuullut kehuttavan ja ne ovat vielä ihan halpojakin konkkamikeiksi.Beyerdynamicilta löytyy Opus-sarjasta aika kattava valikoima ovareita-53:sta itelläni kokemusta.Ihan jees. I hate eatin' vegetables...
Can't swallow the wheelchair... |
tikka 21.05.2004 12:12:45 | |
---|
|
Vilhelmus 22.05.2004 19:11:57 | |
---|
Budjettimikeistä myös Röden NT1A on toiminut mielestäni mukavasti. |
JuniperThree 23.05.2004 10:57:13 | |
---|
Meidän demoa äänitettäessä käytimme myös noita AKG:n tonnisia overheadparina. Samaisia mikkejä muuten käytettiin laulujen nauhoitukseen. Hyvää jälkeä tulee, mutta taitavat olla vain pirun kalliita. |
marke- 23.05.2004 14:35:39 | |
---|
Kokeileppa tsmmiä.. suoria shurekopioita. TSM 87 konkka maksaa 100 euroo, mutta saundaa todellakin aivan hiton hyvälle. Stereopari kandee ostaa toki rumpuihin, jos haluaa pelit eri puolille.. (yhellä konkalla tulee muutenkin vähän häirä stereokuva :p, mutta kyllä senkin kanssa pärjää kun kikkailee.) No chiefs, all indians. |
Raimo 24.05.2004 04:43:34 (muokattu 24.05.2004 04:43:43) | |
---|
Meidän demoa äänitettäessä käytimme myös noita AKG:n tonnisia overheadparina. Samaisia mikkejä muuten käytettiin laulujen nauhoitukseen. Hyvää jälkeä tulee, mutta taitavat olla vain pirun kalliita. Ei millään pahalla, paskimpia budjettimikkejä jotka tiedän... Kaikkein paskimpia en onneksi taida tietääkään! ;-) ...Eri perspektiivistä toki taidan aiheesta puhua. Overeissa itse käytän mitä on tarjolla... Moni mikki kyllä rooliin voi sopia, listaa eri tilanteissa toimineista: Neumann U89, U87, KM184, KM86(?), TLM103, B&K/DPA(?) 4006, AKG 414, Royerin Stereoribbon, Se Schoepsin ORTFimikki... Muita en nyt muista. 57 oli toki omalla tavallaan ihan nasta!(aikoja sitten neliraiturille.) |
jorma_r 24.05.2004 07:30:21 (muokattu 24.05.2004 07:31:33) | |
---|
Kokeileppa tsmmiä.. suoria shurekopioita. TSM 87 konkka maksaa 100 euroo, Ettet kuitenkin tarkoita TSM MT 184:aa? http://www.oulunsoitinjatarvike.fi/studio/tsm/mt184.htm MT-87 kun on isokalvoinen ja kovat jätkät näyttävät useimmiten käyttävän overheadeina pienikalvoisia konkkamikkejä. Kun muut mikit ovat Samsonia lienee TSM ihan ok vaihtoehto. Ronski kaveri saataisi jopa laittaa Behringerin ECM8000 - mittamikin tai kaksi overheadiksi. Soundi ei varmasti ole maailman paras mutta hinta - 50 e / kpl - on melko lompakkoystävällinen. |
Daunt 24.05.2004 08:44:46 | |
---|
Ronski kaveri saataisi jopa laittaa Behringerin ECM8000 - mittamikin tai kaksi overheadiksi. Soundi ei varmasti ole maailman paras mutta hinta - 50 e / kpl - on melko lompakkoystävällinen. Ei niiden soundissa ole mitään vikaa, mutta kovinkaan laajaa stereokuvaa niillä ei saa tehtyä, kun ovat pallokuvioisia. Toimivat silti oikein hyvin overhead-käytössä. |
jorma_r 24.05.2004 11:34:37 | |
---|
Ei niiden soundissa ole mitään vikaa, mutta kovinkaan laajaa stereokuvaa niillä ei saa tehtyä, kun ovat pallokuvioisia. Toimivat silti oikein hyvin overhead-käytössä. Juu, käytin sanaa "soundi" hiukkasen kunmallisella tavalla kaiketi. Tarkoitin nimenomaan tätä... |
kivi 24.05.2004 13:26:08 (muokattu 24.05.2004 13:32:18) | |
---|
Ei niiden soundissa ole mitään vikaa, mutta kovinkaan laajaa stereokuvaa niillä ei saa tehtyä, kun ovat pallokuvioisia. Toimivat silti oikein hyvin overhead-käytössä. Täytyy vain muistaa asetella ne ulkoapäin settiä kohden, ja panoroida vastaavasti. Omnidirektionaalisilla kun ei x/y-asettelu toimi. AKG C1000S on yllättävän hyvä overhead, enkä ollenkaan allekirjoita Raimon mielipidettä (paitsi jos tarkoitus on äänittää laulua läheltä, siihen sen korostukset eivät istu). Se on parinsadan euron hinnallaan halvimpia ns. merkkikonkkia. Se ei ole paras mihinkään, mutta oikein käytettynä yllättävän hyvä kaikkeen, ja pitää paikkansa mun mikkikapsekissa. Mutta Samsonien (uh) kanssa TSM mt184 on varmasti hyvä valinta. Shurekopioita TSM:t eivät ole, siinä Heroin iski kirveensä kiveen, vaan esikuvana on enemmänkin eräs saksalainen legendaarinen mikkitehdas. |
Overeissa itse käytän mitä on tarjolla... Moni mikki kyllä rooliin voi sopia, listaa eri tilanteissa toimineista: Neumann U89, U87, KM184, KM86(?), TLM103, B&K/DPA(?) 4006, AKG 414, Royerin Stereoribbon, Se Schoepsin ORTFimikki... Muita en nyt muista. 57 oli toki omalla tavallaan ihan nasta!(aikoja sitten neliraiturille.) Aika jännä toi B&K, millaista musaa olet niillä äänittänyt? Palloja kun ovat, miten käy snaren ja tomien kanssa ilman proximityä? 414:set mulla melkein aina pallona jos huone sallii. Jotenkin pellit on paremmat niin. Oletko muuten kokeillut Oktavan nauhamikkejä? Pako - jazzittomien viimeinen lahjapaikka eiku.... |
Raimo 31.05.2004 01:58:05 (muokattu 31.05.2004 02:02:25) | |
---|
Aika jännä toi B&K, millaista musaa olet niillä äänittänyt? Palloja kun ovat, miten käy snaren ja tomien kanssa ilman proximityä? 414:set mulla melkein aina pallona jos huone sallii. Jotenkin pellit on paremmat niin. Oletko muuten kokeillut Oktavan nauhamikkejä? Hitto, nyt en taas muista missä sessiossa nuo B&K sinne ylös päätyivät... Hyvin kyllä toimivat. Jos tarkoitit, että tuleeko munaa snare/tomi- akselilta niin vastaus on ei, mutta ei haitanne... Tykkään kaivaa tuon osaston enempi lähimikeistä ja usein myös setin lähellä edessä olevasta 'tila' parista (yleensä ORTFina). 414 jos on overina(harvemmin!) niin mulla kyllä yleensä herttana mutta huoneessa usein pallona tai kasina(sivuttain!)... Aika harvassa huoneessa olen kylläkään tykännyt pallo-OHsta, pidän mieluummin lähimikit mahdollisiman kuivina ja sitten ripottelen huoneeseen 1-3 stereoparia. Nössöilyä. ;-) Oktavan ribbonia olen päässyt testaamaan vain trumpettiin mutta se vaikutti hyvin lupaavalta! Saattaa joutua ostamaan... Rumpuihin en ole pääsyt koklaamaan. Niiden putkimikki oli muuten silloin myös testissä ja se taas toimi vängästi kun haluttiin tenoriin lämpöisempää soundia... Naislaulussa taas en niin hirveästi siitä välittänyt. (Behringerin mittamikistä sen verran että olen kuullut mokomaa kehuttavan akustisessa kitarassa... "Köyhän miehen B&K"! On niin juuttaan halpa että pitää joskus ehkä moiset ostaa testiin.) |