Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Apua kitaran tunnistuksessa!
1
Alienseedx6x
28.12.2014 11:14:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkäs joskus panttilainaamosta ostin vanhan Epiphonenaisen lespan ja nyt kun sitä olen myymässä/vaihtamassa, tarvitsen vähän jeesiä etten puhu läpiä päähäni tuolla torilla. Myyjä sanoi silloin että tuo on valmistettu joskus 80-luvulla. Missään ei lue made in se ja se. Ja sähkötyöt on sen näköiset että ihan "liukuhihnalta" niitä ei ole tehty vaan näyttäisi siltä että ne on tehty tosissaan ja tosi ammattimiehen toimesta.. Lisäksi kaularangan suojuksessa lukee Gibson, ja muistaakseni Gibsonin suojuksessa oli 2 ruuvia mutta tuossa niitä on kolme?? Kitara painaa myös kuin synti! Kiitokset jos joku osaisi auttaa koska itse en löytänyt kepistä mitään edes sarjanumeron perusteella: B10514620.. Jospa joku teistä vielä tietäisi mikä sen nykyarvo on, koska haluisin tosiaan laittaa sen vaihtoon niin kukaan ei pääsisi vetämään lipan alta..
 
Mitä se mulle kuuluu mitä mä teen??
Confidentum
28.12.2014 11:18:38 (muokattu 28.12.2014 11:23:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alienseedx6x: Elikkäs joskus panttilainaamosta ostin vanhan Epiphonenaisen lespan ja nyt kun sitä olen myymässä/vaihtamassa, tarvitsen vähän jeesiä etten puhu läpiä päähäni tuolla torilla. Myyjä sanoi silloin että tuo on valmistettu joskus 80-luvulla. Missään ei lue made in se ja se. Ja sähkötyöt on sen näköiset että ihan "liukuhihnalta" niitä ei ole tehty vaan näyttäisi siltä että ne on tehty tosissaan ja tosi ammattimiehen toimesta.. Lisäksi kaularangan suojuksessa lukee Gibson, ja muistaakseni Gibsonin suojuksessa oli 2 ruuvia mutta tuossa niitä on kolme?? Kitara painaa myös kuin synti! Kiitokset jos joku osaisi auttaa koska itse en löytänyt kepistä mitään edes sarjanumeron perusteella: B10514620.. Jospa joku teistä vielä tietäisi mikä sen nykyarvo on, koska haluisin tosiaan laittaa sen vaihtoon niin kukaan ei pääsisi vetämään lipan alta..
 
Korea 1981
http://www.guitardaterproject.org/epiphone.aspx
...taikkas jos se eka kirjain on tosiaan B eikä 8, niin ehkäpä se on uudempaa Tsekkitekoa http://epiphonewiki.com/index.php/Bohemia_Musico-Delicia
 
--ps--
28.12.2014 14:21:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tsekissä se on tehty. Itsellä B10514584. Vuosi 2000.
 
Alienseedx6x
28.12.2014 14:26:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos! Osaisitko vielä sanoa että onko sillä sen enempää arvoa ku normaali käytetyn epin "listahinta"?
 
Mitä se mulle kuuluu mitä mä teen??
--ps--
28.12.2014 14:36:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On. Jos se vaan kunnossa on, ts. ei kolhittu , kaula ja nauhat ok ym. niin en alle 500 myis. Laitoin muuten omiin kuviin räpsyn tosta omastani.
 
Alienseedx6x
28.12.2014 14:58:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

--ps--: On. Jos se vaan kunnossa on, ts. ei kolhittu , kaula ja nauhat ok ym. niin en alle 500 myis. Laitoin muuten omiin kuviin räpsyn tosta omastani.
 
Mikim oot vaihtanu? Hyvä että tiän nyt ton hinnan suunnilleen. Kunto on nimittäin hyvä tai erinomainen ton ikäseksi.. onkohan noissa Tsekki epeissä muuten samat mikit ym. ku näissä tän päivän kepeissä? Kaulan profiili on ainakin ku yö ja päivä..
 
Mitä se mulle kuuluu mitä mä teen??
--ps--
28.12.2014 15:05:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo mikin olen vaihtanut, ne alkuperäiset on tommoset kun tossa Confidentumin epiphonewikin linkistä selviää ja ei ole lainkaan samat kuin nykyisissä. Itsellä oli joutilaana 70/80-l. vaihteen DiMarzio dual sound ja laitoin sen tohon Lepaan.
 
--ps--
28.12.2014 15:17:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ai niin, unohtui sanoa vielä, että tohon kitaraan kuuluu vielä "E"- logolla varustettu kova laukku. Sekin vielä erona näihin nykymallin epeihin.
 
Alienseedx6x
28.12.2014 15:51:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laukkua mulla ei ole. Meni tuollaisena torille. Harmi luopua mutta kun alkoi ltd;t niin kovin kiinnostamaan. .
 
Mitä se mulle kuuluu mitä mä teen??
SuurSmurffi
28.12.2014 15:59:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alienseedx6x: Laukkua mulla ei ole. Meni tuollaisena torille. Harmi luopua mutta kun alkoi ltd;t niin kovin kiinnostamaan. .
 
Eikö tuo nyt kuitenkin ole vuosimallia 2000 eikä 80-luvulta. 80- luvulla noita tuskin on tehty tsekeissä. Kannattaa varmaan korjata myynti ilmoon
 
korvaoo
28.12.2014 16:00:50 (muokattu 28.12.2014 16:06:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hömm myynti-ilmossa puhutaan 80 luvusta kun ekat tsekki epit kai läjhteny -97 tjtn?
Edit: jos tuo eka olisikin 8 niinkuin tuossa aiemmin jo ohimennen mainittiin, sopisi se kyllä korean epiin, hinnasta osaa kyllä mitään sanoa, vaan tokko ihan ilmasia nuokaan...
 
kaikki paitsi on turhaa.
Alienseedx6x
28.12.2014 16:06:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

korvaoo: hömm myynti-ilmossa puhutaan 80 luvusta kun ekat tsekki epit kai läjhteny -97 tjtn?
 
Korjataan! Kiitos kun sanoit. Pelasin nimittäin sen päälle mitä edellinen omistaja sanoi..
 
Mitä se mulle kuuluu mitä mä teen??
JarnoJT
19.01.2015 21:43:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on tällainen Les Paul-kopio.
 
http://muusikoiden.net/dyn/users/131676.jpg
 
Olen ostanut kitaran käytettynä vuonna 1986-87 Turusta Soitin Laineelta. Kitara on huomattavasti painavampi, kuin omistamani Epiphonen 1996 vuoden mallin Les Paul. Soi myös paremmin ja on kaikista pienistä yksityiskohdista lähtien paljon laadukkaamman oloinen. Otelaudan nauhamerkitkin ovat huomattavasti näyttävämmät. Kaikki siis pirun hienoa, paitsi tuo hirveä teksti lavassa.
 
Onko kukaan törmännyt samaan logoon? Kyseessä ei kuulemma ole ainakaan sama "Vintage"-merkki, jota nykyään myydään, sillä se on kuulemma vain n. 5v. vanha tuotemerkkinä.
 
Soitin on niin pirun hyvä, etten sitä aio myydä, mutta kovasti haluaisin tietää tarkempaa historiaa siitä, jos sellaista on edes mahdollista jostain kaivaa esiin.
 
Harmittaa kun en 14-15v. teininä tajunnut sen tarkimmin kitaramyyjää tentata.
 
Saako kiroilla?
JaaGeRMaisTeR
19.01.2015 22:12:53 (muokattu 19.01.2015 22:15:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JarnoJT: Mulla on tällainen Les Paul-kopio.
 
http://muusikoiden.net/dyn/users/131676.jpg
 
Olen ostanut kitaran käytettynä vuonna 1986-87 Turusta Soitin Laineelta. Kitara on huomattavasti painavampi, kuin omistamani Epiphonen 1996 vuoden mallin Les Paul. Soi myös paremmin ja on kaikista pienistä yksityiskohdista lähtien paljon laadukkaamman oloinen. Otelaudan nauhamerkitkin ovat huomattavasti näyttävämmät. Kaikki siis pirun hienoa, paitsi tuo hirveä teksti lavassa.
 
Onko kukaan törmännyt samaan logoon? Kyseessä ei kuulemma ole ainakaan sama "Vintage"-merkki, jota nykyään myydään, sillä se on kuulemma vain n. 5v. vanha tuotemerkkinä.
 
Soitin on niin pirun hyvä, etten sitä aio myydä, mutta kovasti haluaisin tietää tarkempaa historiaa siitä, jos sellaista on edes mahdollista jostain kaivaa esiin.
 
Harmittaa kun en 14-15v. teininä tajunnut sen tarkimmin kitaramyyjää tentata.

 
Nykyinen vintage merkki on ainakin 14 vuotta vanha. Pieni korjaus tuohon.
 
Muuten en osaa auttaa. Löytyisikö mitään muuta tietoa kitarasta esim. Valmistusmaa tai sarjanumeroa yms.
 
JarnoJT
19.01.2015 22:27:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JaaGeRMaisTeR: Nykyinen vintage merkki on ainakin 14 vuotta vanha. Pieni korjaus tuohon.
 
Muuten en osaa auttaa. Löytyisikö mitään muuta tietoa kitarasta esim. Valmistusmaa tai sarjanumeroa yms.

 
Varmaan minulle sitten sanottiin 15v ja kuulin 5v? Savolainen kun puhuu turkulaiselle voi mennä jotain ohi :D
 
Kitara on siitä kummallinen, ettei mistään löydy minkäänlaista sarjanumeroksi tulkittavaa, saatikka valmistusmaata. Voisikohan olla itse tehty?
 
Saako kiroilla?
JaaGeRMaisTeR
19.01.2015 23:10:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JarnoJT: Varmaan minulle sitten sanottiin 15v ja kuulin 5v? Savolainen kun puhuu turkulaiselle voi mennä jotain ohi :D
 
Muuten osaisi sanoa, mutta ensimmäinen sähkökitara oli juurikin Vintage :)
 
Kitara on siitä kummallinen, ettei mistään löydy minkäänlaista sarjanumeroksi tulkittavaa, saatikka valmistusmaata. Voisikohan olla itse tehty?
 
No logo viittaa vähän siihen suuntaan, että olisi oma tekemä. Kannattaa kurkata mikkipoterot ja jos on pulttikaula, niin kaulapoterosta. Nuihin on aika useasti jemmattu infot.
 
JarnoJT
19.01.2015 23:35:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JaaGeRMaisTeR:
 
No logo viittaa vähän siihen suuntaan, että olisi oma tekemä. Kannattaa kurkata mikkipoterot ja jos on pulttikaula, niin kaulapoterosta. Nuihin on aika useasti jemmattu infot.

 
Ei ole pulttikaula Täytyypä seuraavan kieltenvaihdon yhteydessä katsoa mitä mikkien takaa löytyy.
 
En olisi tuolta keksinyt etsiä
 
Saako kiroilla?
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «