Aihe: Heviskitan osto
1 2 3 4
JuliusUK
25.05.2004 16:46:56
Kaikki sanoo että kannattaa ostaa käytetty sillä se on 'sisäänajettu'. Mitä siinä kepissä sitten pitää 'ajaa sisään' ? Voisitteko selostaa tyhmälle mitä tää tasan tarkkaan meinaa?
Super-Jari
25.05.2004 16:50:26
Kaikki sanoo että kannattaa ostaa käytetty sillä se on 'sisäänajettu'. Mitä siinä kepissä sitten pitää 'ajaa sisään' ? Voisitteko selostaa tyhmälle mitä tää tasan tarkkaan meinaa?

Kitaran viat on löydetty ja poistettu. Heikot osat vaihdettu jne.
Nailed by Vasara
Jii
25.05.2004 20:46:17
Myös 80-90 -lukujen Charvelit kannattaa pitää mielessä, miksei uudetkin, jos sattuvat hintahaarukkaan. Oivia kitaroita hintaisikseen.

Samaa mieltä, tosin vain pieni otos on käsiini sattunut, 80-lukulaisia uudempia en ole soittanut. Sanoisin lisäksi, että ne Jacksonit, joilla olen soittanut (kaikki valmistettu ennen vuotta '95), ovat olleet mainioita kitaroita.
Billsner
25.05.2004 21:34:51
jaah, tokaista on jäänyt mielen se että ne hajoaa käsiin

Hmm... Minun mielestä ne on kyllä erittäin kestäviä keppejä, tosin omakohtaisia kokemuksia ei ole kuin noista Les Pauleista. Jos sen heitää seinään niin kyllä se sitten hajoaa.
Cursed Ibanez 7-string of molestation.
JuliusUK
26.05.2004 14:24:37 (muokattu 26.05.2004 14:25:00)
Jaah no kaverin tokaista alkaa suunilleen kaikki osat olee rikkinäisii, eikä se sitä seinään heittele. Ite ostin myös strato-kopion, mutta mallia Cort, ja 2 kk aikasemmin. Nyt 2 (vai oliko se 3en) kuluttua mun skitta on samassa kunnossa kun ostettuna, kaverin Tokaissa löytyy kaikkee vikaa mikeissä, ja ääneen tulee sillon tällön sellasii särinöitä jotka runko aiheuttaa. Eli, en aio ostaa Tokaita.

Taidan kyllä varmaan ostaa ihka uuden. Jos löytyy vikoja, opinpahan säätämään noita kitaroita, kun tällä hetkellä en tiiä oikein mistään mitään. Niin, eli kuulin et jos ostaa uuden kitaran, niin kannatta viedä se trimmaukseen. Mitä ne trimmauksessa tekee? Ja päteekö tämä myös noihin 300-500 € hintasiin skittoihin, ei vaan sellasii 1000< snobikitaroihin?
Billsner
26.05.2004 15:01:09
Niin, eli kuulin et jos ostaa uuden kitaran, niin kannatta viedä se trimmaukseen.

Jos uuden ostat niin "tinkaat" kaupanpäälle uudet kielet ja säätämisen niitten mukaan.
Cursed Ibanez 7-string of molestation.
Rot Gut
26.05.2004 19:33:24
Mä varmaankin ostaisin tuon JuSun Charvelin. Jos mulla olisi rahaa niin vetäisisin välistä. ;)
Mitä tähän pitäisi???
KeljuK
26.05.2004 20:25:58 (muokattu 26.05.2004 20:26:35)
Jaah no kaverin tokaista alkaa suunilleen kaikki osat olee rikkinäisii, eikä se sitä seinään heittele. Ite ostin myös strato-kopion, mutta mallia Cort, ja 2 kk aikasemmin. Nyt 2 (vai oliko se 3en) kuluttua mun skitta on samassa kunnossa kun ostettuna, kaverin Tokaissa löytyy kaikkee vikaa mikeissä, ja ääneen tulee sillon tällön sellasii särinöitä jotka runko aiheuttaa. Eli, en aio ostaa Tokaita.

Läpensä paskaan yksilöön voi törmätä, oli merkki mikä tahansa. Minun tuttavapiirissä taas Tokai:t ovat olleet erittäinkin kestäviä ja luotettavia vempeleitä kaikin puolin.

Eli yhden esimerkin perusteella ei kannata vetää liikoja johtopäätöksiä.
JuliusUK
27.05.2004 12:40:33
Eli yhden esimerkin perusteella ei kannata vetää liikoja johtopäätöksiä.

Noh kuulin myös muualta et ei kannata ostaa tokaita.. oli miten oli.. luultavasti en tokaita osta
Milkop
27.05.2004 12:44:42

Mä mainostan tällaista:
ESP Ltd EC300
Nykyinen versio on kaiketi EC400, siinä on eri virityskoneistot ja jotain muuta eroa. Hinta on tuossa 700€. Itelläni on tuollainen ollut puolisen vuotta ja käsittämättömän hyvä vehje hintaansa nähden. Suosittelen.
"I Believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
JuliusUK
27.05.2004 14:34:13 (muokattu 27.05.2004 14:36:46)
Mä mainostan tällaista:
ESP Ltd EC300
Nykyinen versio on kaiketi EC400, siinä on eri virityskoneistot ja jotain muuta eroa. Hinta on tuossa 700€. Itelläni on tuollainen ollut puolisen vuotta ja käsittämättömän hyvä vehje hintaansa nähden. Suosittelen.

voisi harkita tuollaisen ostamista. Käytettynä luultavasti kun tollanen hinta.
Entä mitä mieltä olet noista halvemmista malleista EC-sarjassa, esim. EC-50 ?
Wolfheart
27.05.2004 14:47:55
voisi harkita tuollaisen ostamista. Käytettynä luultavasti kun tollanen hinta...

Noita käytettyjä ei ole hirveästi näkynyt vielä myynnissä. Eikös tuo EC-400 ainakin ole aika uusi malli?
Lord of the strings
27.05.2004 15:03:39
Taisi LotS tarkoittaa postin kautta lähettämistä, mikä on muutenkin ihan hyvä vaihtoehto.

Juu. Tätä tarkoitin, anteeksi väärinkäsityksistä.
"Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith."|IHKK #14|
JuliusUK
29.05.2004 12:45:11
Nosto. Hmm.. Alko toi ESP:n EX malli kiinnostaa, kenelläkään hyviä/huonoja kokemuksia niistä?
Juzzu
29.05.2004 13:39:56 (muokattu 29.05.2004 13:40:17)

Eli ns. auki soitettu. Puu on elävä aina, metsästä pois tuotunakin ;o). Puun värähtely parantaa sen ominaisuuksia koko ajan. Sen lisäksi myös se kuivuu koko ajan, ja puun 'eläminen' vähenee. Eli kaula ei vetele kieroksi ja muutenkin on puut asettuneet.

Tämä ei tarkoita sitä, että kaikki uudet kepit olisivat jotenkin ongelmallisia, kyllä uutena kepissä pitäisi olla jo elämättömät puut ja yleensä onkin. Sen sijaan auki soittoa niille ei ole voitu tehdä.

Soitinten soittaminen 'auki' on enemmän tärkeää akustisille soittimille, ymmärtääkseni sähkökeppien tapaisissa lankkukepeissä tuon merkitys ei ole niin iso.
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
KeljuK
29.05.2004 13:50:42

Soitinten soittaminen 'auki' on enemmän tärkeää akustisille soittimille, ymmärtääkseni sähkökeppien tapaisissa lankkukepeissä tuon merkitys ei ole niin iso.

Jep. Kysyppä asiaa vaikkapa viulistilta :)
Niskamies
29.05.2004 14:30:08
Jep. Kysyppä asiaa vaikkapa viulistilta :)

Hommasinpa tossa noin vuosi sitten uuden kontrabasson. Ekan kuukauden aikana tuntui joka soittokerralla että sointi parani, ja kyllähän se vieläkin. Ei ole ihme että viulistit soittavat useita satoja vuosia vanhoilla soittimilla.
Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita.
KeljuK
29.05.2004 14:33:07
useita satoja vuosia vanhoilla soittimilla.

Nusnus- ei ihan useita satoja...
Niskamies
29.05.2004 14:34:21
Nusnus- ei ihan useita satoja...

Miten niin ei? Ei tarvitse olla edes mikään superammattilainen. Omalla äidillä, jok on ihana tavallinen opettaja, on lähes neljäsataa vuotta vanha viulu.
Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)