NYdoll 25.05.2004 01:33:35 | |
---|
Olen soitellut jo hyvän aikaa seuraavasti. Basso-särö-vahvistin.. Nyt on kuitenkin Digitechin kompura hankinnassa ja mietinkin, että mihin väliin se pitäisi laittaa? "I´ve got razorblade lips, gonna kiss some wrists..." Turbonegro - Fuck the world |
hemmo 25.05.2004 08:58:55 | |
---|
Kokeile. Mites olis vaikka: kompura-sbasso-särö-vaffari. ;) Just ostin jotain, en muista enää mitä, halavalla. S.V.S. |
absqua 25.05.2004 09:25:59 | |
---|
Olen soitellut jo hyvän aikaa seuraavasti. Basso-särö-vahvistin.. Nyt on kuitenkin Digitechin kompura hankinnassa ja mietinkin, että mihin väliin se pitäisi laittaa? Sama kommentti kuin Hemmolla: kokeile. Itse laittaisin ensimmäiseksi särön ja sitten sen kompuran sinne perälle ennen vahvistinta. Mitään absoluuttisen oikeaa vastausta kysymykseesi ei ole. Sitten varsinkin kun efektejä alkaa olemaan enemmän jonossa niin sen "oikean"/tilanteeseen sopivan järjestyksen löytäminen ei ole ihan vaivatonta. Sivuhuomautus: säröpoljinkin toimii eräänlaisena kompressorina. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
M.Hanski 25.05.2004 09:43:12 (muokattu 25.05.2004 09:45:29) | |
---|
Riippuu vähän, miten paljon särösoundia haluaa kontrolloida soittotatsilla. Jos särösoundin on tarkoitus pörpöttää ja rähistä tasaisesti, laittaisin ehkä kompuran ensin (miedoilla asetuksilla) ja särön sen perään. Ilmaisukykyisempään rähinään luonnollisesti päinvastainen järjestys. :) Edit: Komppaan kokeiluun kannustavia, ja muista ruuvailla soundeja rauhassa. Se pittee tietee! |
Niskamies 25.05.2004 10:02:21 | |
---|
Miten olisi sbasso-särö-vahvistin ja kompura efektilooppiin. Näin on yleinen käytäntö kitaristeilla, ja näin minäkin teen kitaran kanssa. Basson kanssa en ole kokeillut kompuraa. Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |
hemmo 25.05.2004 10:06:22 | |
---|
Miten olisi sbasso-särö-vahvistin ja kompura efektilooppiin. Näin on yleinen käytäntö kitaristeilla, ja näin minäkin teen kitaran kanssa. Basson kanssa en ole kokeillut kompuraa. Ei mun putkivaffareissa edes ole mitään efektiluuppeja. En tartte. Just ostin jotain, en muista enää mitä, halavalla. S.V.S. |
mr.bungle 25.05.2004 10:28:38 | |
---|
Olen soitellut jo hyvän aikaa seuraavasti. Basso-särö-vahvistin.. Nyt on kuitenkin Digitechin kompura hankinnassa ja mietinkin, että mihin väliin se pitäisi laittaa? Eipä siitä kompurasta särön perässä ole hirmuisesti hyötyä. Säro kompressoi signaalin jo lyttyyn, jolloinka kompuralle ei jää pelivaraa. Eli basso -> kompressori -> särö -> vahvistin. |
poppamies 25.05.2004 12:32:47 | |
---|
Eipä siitä kompurasta särön perässä ole hirmuisesti hyötyä. Säro kompressoi signaalin jo lyttyyn, jolloinka kompuralle ei jää pelivaraa. Eli basso -> kompressori -> särö -> vahvistin. Olen herra punkelin kanssa täysin samaa mieltä... "G-strings are for strippers" |
NYdoll 25.05.2004 13:53:09 | |
---|
kiitoksia vastauksista... totta kai minä kokeiluja teen. En mää nyt niin tyhmä oo vaikka basisti oonkin etten tajuais ite kokeilla... Tarkoitus olikin vain kysellä mihin järjestykseen muut basistit laittaisivat nuo vermeet... "I´ve got razorblade lips, gonna kiss some wrists..." Turbonegro - Fuck the world |
sirdickyj 25.05.2004 14:17:08 | |
---|
Miten olisi sbasso-särö-vahvistin ja kompura efektilooppiin. Näin on yleinen käytäntö kitaristeilla, ja näin minäkin teen kitaran kanssa. Basson kanssa en ole kokeillut kompuraa. Ei ole yleinen käytäntö kitaristeilla, kyllähän se kompura kuuluu heti instrumentin jälkeen siihen ketjuun tasoittamaan signaalia. Jotkut tietenkin käyttää myös lenkissä kompuraa, mutta silloin se tekee eri asioita kuin signaaliketjun alussa. Lisäksi asiaan tietenkin vaikuttaa se, onko kyseessä pedaali vai räkkiverme, pedaaleita on harvemmin suunniteltu lenkkiin laitettaviksi. Mutta kukin tavallaan. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
hemmo 25.05.2004 14:27:26 | |
---|
kiitoksia vastauksista... totta kai minä kokeiluja teen. En mää nyt niin tyhmä oo vaikka basisti oonkin etten tajuais ite kokeilla... Tarkoitus olikin vain kysellä mihin järjestykseen muut basistit laittaisivat nuo vermeet... Joo. Sbasisteilta nimenomaan kannattaa kysyä, että: a) vaihtoehto, vai b) vaihtoehto Just ostin jotain, en muista enää mitä, halavalla. S.V.S. |
M.Hanski 25.05.2004 14:36:24 | |
---|
Itse asiassa jätä kompura ostamatta ja säästä rahasi johonkin järkevämpään kuten soittotunteihin tai kaljaan. :) Häpeämätön mainostus: ei ketään kiinnostaisi uudenkarhea Aphex Punch Factory? Se pittee tietee! |
meldrew 25.05.2004 14:49:54 | |
---|
Häpeämätön mainostus: ei ketään kiinnostaisi uudenkarhea Aphex Punch Factory? Riippuu siitä, paljonko meinasit vehkeestä pyytää. |
Niskamies 25.05.2004 14:58:51 | |
---|
pedaaleita on harvemmin suunniteltu lenkkiin laitettaviksi. Suuri osa kitarapedaaleista, lähinnä chorukset ja kaiut, kuulostaa paremmilta loopissa, ja sinne ne yleensä pistetään, vaikka ei oltaisikaan suunniteltu. Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |
hemmo 25.05.2004 15:07:35 | |
---|
Suuri osa kitarapedaaleista, lähinnä chorukset ja kaiut, kuulostaa paremmilta loopissa, ja sinne ne yleensä pistetään, vaikka ei oltaisikaan suunniteltu. Älä taas heitä noita oletuksiasi, jotka menee kokemattomuuden piikkiin. Sori, hei. Just ostin jotain, en muista enää mitä, halavalla. S.V.S. |
vanttera 25.05.2004 15:26:16 | |
---|
Älä taas heitä noita oletuksiasi, jotka menee kokemattomuuden piikkiin. Sori, hei. Älä turhaan pyytele, tämän palstan lukijoista 90% on samaa mieltä. Niskis, kannattaa esittää tämänkaltaiset asiat omina mielipiteinään, ei absoluuttisina totuuksina. Spedut suunnitellaan yleensä ihan piuhan osaksi, ei looppiin. Käy kattoon Poirot/Poiertin uuret sivuut. Viaraskirija kans. |
M.Hanski 25.05.2004 17:27:45 | |
---|
Riippuu siitä, paljonko meinasit vehkeestä pyytää. Lisää mainostusta: torillahan tuo on myynnissä. Se pittee tietee! |
Wersus 25.05.2004 19:34:09 | |
---|
Vähä menee aiheen vierestä, mutta mitäs tollanen kompura sitten duunailee? You Can't Spell Crap Without Rap... |
Niskamies 25.05.2004 19:53:50 | |
---|
Vähä menee aiheen vierestä, mutta mitäs tollanen kompura sitten duunailee? Kompressoi signaalia. Tasottaa dynaamiikkaeroja, ja lyttää saundin. Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |
Suuri osa kitarapedaaleista, lähinnä chorukset ja kaiut, kuulostaa paremmilta loopissa, ja sinne ne yleensä pistetään, vaikka ei oltaisikaan suunniteltu. "Kuulostaa paremmilta" on tässä tietenkin juuri oleellinen asia riippumatta siitä mihin ne on suunniteltu. Mutta anyway on kyllä huomattava ero siinä, laittaako efektin ennen etuastetta vai sen jälkeen, ja myös sillä kompressoiko säröä vai säröttääkö kompressoitua signaalia. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |