Aihe: Gibson SG Special
1
Flashboy
24.05.2004 12:24:17

Thomann kauppaa SG speciaali alle 800 euron.Hmmm..

Onko näin "halpa" Gibson kelpo peli?

Onko kenelläkään kokemuksia?

SG:tä tekisi mieli mutta en tiedä niistä juuri mitään. Kertokaa!
oulukyllosa
24.05.2004 14:46:13

Thomann kauppaa SG speciaali alle 800 euron.Hmmm..

Onko näin "halpa" Gibson kelpo peli?

Onko kenelläkään kokemuksia?

SG:tä tekisi mieli mutta en tiedä niistä juuri mitään. Kertokaa!

Mulla on tuommonen.On ja ei kelpo peli.Heti kun kiikutti uutena takuuhuoltoon niin hyvä peli siitä tuli.Onhan siinä Mahonkia ja Gibsonin mikit ja Brite Wiresin kielet :-) Eipä siitä muuten mitään erikoisen hyvää voi sanoa.Mutta tosiaan nauhan päät on raakasti kohollaan näissä halvoissa Gibsonin Faded malleissa, että nekun hioo/hiotuttaa niin kyllähän tuolla soittelee.
- Elämä on ihmisen parasta aikaa -
Flashboy
24.05.2004 20:49:49

onkos se thomannin kaupas oleva Gibsonin musta SG ja Faded malli samaa tavaraa vaan eri värillä?
Generic L
24.05.2004 21:03:07
Billy Corgan soittaa SG Special kitaralla... en usko et se vois olla huono.... ohan se kipsoni!!
oulukyllosa
24.05.2004 21:23:27

Jaaha...minä oletin automaattisesti että puhuttiin Faded-mallista,joita oli sellaisena paskan ruskeana ja hailakan-punaisena.Olin luullut että ne ja Les Paul-Faded (keltainen) ovat ainoat halpis-Gibsonit.

Mutta tosiaan vähän huonon kuvan sai tuosta alkuperäisestä vastauksestani.Saahan sillä rahalla tosiaan mahonkikitaran,jossa on Gibsonin mikit ja virityskoneistot ym;t osat.Kun käytin nauhojen hionnassa niin oon soittanu aivan mielissäni ja soundi on hyvä ja sellainen mitä minä hain (DeltaBluesin läpi soitettuna).Mutta minä en haekaan kitaraltani mitään erikoista tai erikoisen hienoa,hyvä soundi ja soitettavuus riittää.Toinen juttu mitä Gibsonin maineelle tekee se että noin raakasti viimeisteltyjä kitaroita tulee myyntiin.
- Elämä on ihmisen parasta aikaa -
Tinmo
24.05.2004 21:33:23
Olen yhtä Specialia kokeillut, väriltään se oli tollanen (ruma IMHO) Flip Flop Teal taimikälie. Mutta itse kitara oli hyvä. Mikit kelpoja, nauhat olivat siinä yksilössä hyvin viimeistelty ja kaula mitä parhain. Sanoisin, että jos jenkkilästä tai jostain sais, kun ovat siellä noin 600USD:n pintaan, niin parempaa tuohon hintaan saa hakea.

Kromiset mikinkuoret vain kun heität avomikkien päälle, ni voilá!
Tyhmä paljon työtä tekee, laiska pääsee vähemmällä.
outo_O
24.05.2004 22:01:32
Kromiset mikinkuoret vain kun heität avomikkien päälle, ni voilá!

mistäs noita saa ja mitä kustantaa?
Interviewer: "ok, how long is band been together as Metallica?" James: "All since we started"
sihvoh
25.05.2004 19:49:38
mistäs noita saa ja mitä kustantaa?

Vaikka täältä:

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-151548.html
I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars...
Spiralmind
25.05.2004 22:52:50

Harmony-centralin mukaan kyseinen kitara ei pidä virettä hyvin

Mä en ymmärrä tota kun puhutaan vireen pitämisestä kitaraa arvostellessa... eihan se kitara sitä virettä pidä vaan virityskoneistot (ja tietenkin satula voi vaikuttaa jos ne urat on liian tiukat). Ja eiköhän noi koneistot oo laadultaan vastaavat kaikissa Gibsoneissa. Jos ne on liian löysällä niin eikun ruuvimeisseliä ja kiristämään.
G-mies
25.05.2004 22:58:24
eihan se kitara sitä virettä pidä vaan virityskoneistot

Ja omien havaintojeni mukaan vieläkin suurempi vaikutus on sillä miten kielen virittimiin pujottaa.
Main screen turn on.
Aerial
25.05.2004 23:19:50
Virityskoneisto ei tosiaan ole mitä parhain, toisaalta se on sama mitä tulee esim LP standardissa ynnä muissa kalliimmissakin malleissa. Oma specialini on varsin mukavasti viimeistelty, ei huomauttamista, mutta tästä on ennenkin ollut juttua ja tämä näyttäisi olevan kiinni yksilöstä. että testaa ennen ostamista. Muuten ihan hyvä peli.
Allekirjoittanut vetoaa syyntakeettomuuteen.
fox
25.05.2004 23:33:19

Ja eiköhän noi koneistot oo laadultaan vastaavat kaikissa Gibsoneissa. Jos ne on liian löysällä niin eikun ruuvimeisseliä ja kiristämään.

Iso G käyttää, tai ainakin käytti, halvemmissa malleissa perus-klusonia joka on sellainen pelkistetympi ja metallinupikkainen ei-säädettävä versio Kluson Deluxesta. Sitten on vielä se muovinuppinen Tulip-button Kluson. Myös neljäs variantti eli muunnos Klusonin koneista on olemassa, puhumattakaan sitte Firebirdien koristeena olevista Kluson Banjoista..
Mallistojen yläpäässä ja muissakin optiona voipi olla Groverin virikoneita, Deluxee, Imperialia tms.. Tuossapa taitaa olla nykyäänkin käytössä olevat kitaran virikoneet Gibsonilla. Eli kyllä laatupuolellakin siellä on eroja, toki, eihän sitä vois niitä hintaerojakaan muuten...;)
app
26.05.2004 08:13:12
Iso G käyttää, tai ainakin käytti, halvemmissa malleissa perus-klusonia ....
.... Mallistojen yläpäässä ja muissakin optiona voipi olla Groverin virikoneita, Deluxee, Imperialia tms.. Tuossapa taitaa olla nykyäänkin käytössä olevat kitaran virikoneet Gibsonilla. Eli kyllä laatupuolellakin siellä on eroja, toki, eihän sitä vois niitä hintaerojakaan muuten...;)

Ainakin Les Paul Gothicissa on Groverit vaikka se ei ole mitenkään erityisen kallis Gibson. Se pitää vireen erittäin hyvin. Muutenkin viimeistelyssä ei ole mitään valittamista. Itse asiassa ainoa kitara mikä mulla on ollut, johon ei ole tarvinut vaihtaa mitään ikinä.
Myynnissä Mesa/Boogiet: Studio Preamp, Nomad 55 Medium Head
vale
26.05.2004 09:33:33
Les Paul Classicissa on juuri nuo kluson Deluxet ja vireen pitää erittäin hyvin.

Monethan on kyllä vaihtaneet Gibsoneihinsa noita Groverin koneistoja, tiedä häntä mikä on ollut perimmäinen syy. Ulkonäkö kenties, vaikka minusta lespauliin (Standart yms.) sopii paremmin nuo alkuperäisen näköiset.
Rock n' Roll is the only way to DIE
fox
26.05.2004 09:56:10

Les Paul Classicissa on juuri nuo kluson Deluxet ja vireen pitää erittäin hyvin.
Monethan on kyllä vaihtaneet Gibsoneihinsa noita Groverin koneistoja, tiedä häntä mikä on ollut perimmäinen syy.

Muotijuttu se on...Grovereita ku ne 70-80 luvun starat vaihteli noihin vähän halvempien koneiden tilalle niin tokihan jengi katteli kuvista että Grooverithan nuo on, taidan vaihtaa myös..
Toki joskus oli esim. noita Tulip-button- eli niitä muovinuppisia Klusoneita hankalampi saada kuin Grovereita joten jos muovinuppi Suomen pakkasissa otti damagee niin Groveri kesti..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)