Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Apua kitaranopetuskirjan editoimiseen
1
silhouette
21.12.2014 19:28:49 (muokattu 21.12.2014 19:33:53)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla ja yhdellä kaverilla on ollut viimeiset pariviikkoa projektina englanninkielisen kitaranopetuskirjan (mahdollisesti e-kirjan) tekeminen ja nyt kaikki on aika valmista, esipuhe jne on tehty loppuun. Kirjan työnimi on tällä hetkellä "30 refreshing Licks" ja me tarvittaisiin jonkun joka on kiinnostunut ja nuotinlukutaitoinen käymään kirjan likit läpi, ettei niissä sitten ole virheitä kun lähestymme kirjan mahdollista kustantajaa.
 
Joten pidemmittä puheitta: olisiko joku täällä halukas käymään läpi nuo kirjan 30 kitaralickiä? Ja, mitä rahaan tulee, niin tällä hetkellä meillä ei ole varaa maksaa kenellekään mitään, mutta jos kirja julkaistaan ja jos siitä tulee tilauksia, niin siinä tapauksessa asia on toinen ja maksamme - ainakin jonkin suuruisen - palkkion jokaiselle kirjan tekoon osallistuneelle. Ajatuksia?
 
Kiitos =)
 
Aina voi yrittää.
Sancrotis
21.12.2014 22:22:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ilmoittaudun vapaaehtoiseksi.
 
"Basisti on huono renki, mutta huono isäntä." -Vanha sananlasku
silhouette
21.12.2014 22:51:36 (muokattu 21.12.2014 22:52:56)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sancrotis: Ilmoittaudun vapaaehtoiseksi.
 
Okei, sepäs on hieno juttu, laitan sulle PV:ä, kiitos! =)
 
Aina voi yrittää.
balanced1
21.12.2014 23:13:32 (muokattu 21.12.2014 23:18:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siis ette ole varmoja onko nuotit oikein ja kysytte m.netistä: voisiko joku tarkistaa ne? Kuitenkin on tarkoitus julkaista teos noilta pohjilta?
Mitähän tuohon nyt voisi sanoa?
 
silhouette
21.12.2014 23:23:41 (muokattu 21.12.2014 23:38:35)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

balanced1: Siis ette ole varmoja onko nuotit oikein ja kysytte m.netistä: voisiko joku tarkistaa ne? Kuitenkin on tarkoitus julkaista teos noilta pohjilta?
Mitähän tuohon nyt voisi sanoa?

 
Minä en tosiaan osaa muuta kuin kohtuullisen hyvin nuotit ja sen takia kysyn apua. Uskon kuitenkin, että kirjasta on hyötyä sen lukijalle lickien monipuolisuuden ja mielikuvituksellisuuden takia. Ja, oikeastaan arvasin jo etukäteen, että joku puuttuu tähän asiaan ja sanoo sen mitä juuri sanoit. Toivoisin kuitenkin avointamieltä asian suhteen, koska uskon siihen, että tästä tulee hyvä ja lukijaa eteenpäin auttava kirja, siitä puutteellisesta asiasta huolimatta, että minulla itselläni on tosiaan vain kohtuullisen hyvä nuotinlukutaito. Se, että minä en osaa nuotteja täydellisesti ei tarkoita sitä, ettei minulla olisi kykyä keksiä ja tehdä omaperäisiä ideoita ja lickejä ja samalla niitä tehdessäni opetella lisää musiikkia ja musiikinteoriaa: esim. parempaa nuotinlukutaitoa.
 
Aina voi yrittää.
hallu
21.12.2014 23:38:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

silhouette: Minä en tosiaan osaa muuta kuin kohtuullisen hyvin nuotit ja sen takia kysyn apua. Uskon kuitenkin, että kirjasta on hyötyä sen lukijalle lickien monipuolisuuden ja mielikuvituksellisuuden takia. Ja, oikeastaan arvasin jo etukäteen, että joku puuttuu tähän asiaan ja sanoo sen mitä juuri sanoit. Toivoisin kuitenkin avointamieltä asian suhteen, koska uskon siihen, että tästä tulee hyvä ja lukijaa eteenpäin auttava kirja, siitä puutteellisesta asiasta huolimatta, että minulla itselläni on tosiaan vain kohtuullisen hyvä nuotinlukutaito.
 
Eiku ihan oikeasti, tsemppiä jätkät:-) toi on hienoa mitä teette. Pahoittelen etten voi auttaa oikoluvussa kun en osaa riittävän hyvin tabeja tai nuotteja. Aina kun joku tekee jotakin niin joku on siitä raksytämässä, mutta tehkää siitä huolimatta ei sitä muutkaan tee teidän puolestanne.
 
Olisipa jo kevät
balanced1
22.12.2014 00:12:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

silhouette: Minä en tosiaan osaa muuta kuin kohtuullisen hyvin nuotit ja sen takia kysyn apua. Uskon kuitenkin, että kirjasta on hyötyä sen lukijalle lickien monipuolisuuden ja mielikuvituksellisuuden takia. Ja, oikeastaan arvasin jo etukäteen, että joku puuttuu tähän asiaan ja sanoo sen mitä juuri sanoit. Toivoisin kuitenkin avointamieltä asian suhteen, koska uskon siihen, että tästä tulee hyvä ja lukijaa eteenpäin auttava kirja, siitä puutteellisesta asiasta huolimatta, että minulla itselläni on tosiaan vain kohtuullisen hyvä nuotinlukutaito. Se, että minä en osaa nuotteja täydellisesti ei tarkoita sitä, ettei minulla olisi kykyä keksiä ja tehdä omaperäisiä ideoita ja lickejä ja samalla niitä tehdessäni opetella lisää musiikkia ja musiikinteoriaa: esim. parempaa nuotinlukutaitoa.
 
En tarkoittanut pahalla tuota, mitä kirjoitin. Mietin vaan onko paketti kasassa. Uskon, että teillä on uusia ideoita ja näkökulmaa asiaan ja arvostan oikeasti, että tuollaista tehdään pienellä pudjetilla. Jos m.netistä etsitään, niin voisin ohjata esim "Jucciz" tunnuksen perään.
Toivon, että projektinne saa kipinää. -Jani
 
silhouette
22.12.2014 00:15:29 (muokattu 22.12.2014 00:17:54)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

balanced1: En tarkoittanut pahalla tuota, mitä kirjoitin. Mietin vaan onko paketti kasassa. Uskon, että teillä on uusia ideoita ja näkökulmaa asiaan ja arvostan oikeasti, että tuollaista tehdään pienellä pudjetilla. Jos m.netistä etsitään, niin voisin ohjata esim "Jucciz" tunnuksen perään.
Toivon, että projektinne saa kipinää. -Jani

 
Joo, eipä se mitään, kaikki ihan ok! Ja, mä itsekin ajattelin tosiaan kysäistä Juccizelta apua, mutta laitoin kuitenkin jostain syystä tänne ilmoituksen ennen sitä. Kiitos kuitenkin sinullekin kannustuksesta!
 
Aina voi yrittää.
tender.insanity
22.12.2014 06:33:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viikko sitten "ajattelit ryhtyä tähän juttuun" ja nyt on jo melkein valmis? Vielä kerkiää joulumarkkinoille julkaista priimaa =)
 
silhouette
22.12.2014 10:57:02
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tender.insanity: Viikko sitten "ajattelit ryhtyä tähän juttuun" ja nyt on jo melkein valmis? Vielä kerkiää joulumarkkinoille julkaista priimaa =)
 
Joo, pari viikkoa sitten sain tämän ajatuksen, mutta kirjan lickit on ollut mulla valmiina nuottikirjoissa jo reilusti pidemmän aikaa. =)
 
Aina voi yrittää.
tender.insanity
22.12.2014 13:45:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

silhouette: Joo, pari viikkoa sitten sain tämän ajatuksen, mutta kirjan lickit on ollut mulla valmiina nuottikirjoissa jo reilusti pidemmän aikaa. =)
 
Hyvä hyvä. Muistakaa sitten käyttää se teksti myös ihmisellä, joka oikeasti osaa englantia, mikäli sitä aikoo jonnekin levitellä. Ei mitään tankerolontoota vaan ihan oikein kirjoitettua. Muuten hävettää jälkeenpäin.
 
silhouette
22.12.2014 13:51:48 (muokattu 22.12.2014 13:54:35)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tender.insanity: Hyvä hyvä. Muistakaa sitten käyttää se teksti myös ihmisellä, joka oikeasti osaa englantia, mikäli sitä aikoo jonnekin levitellä. Ei mitään tankerolontoota vaan ihan oikein kirjoitettua. Muuten hävettää jälkeenpäin.
 
Joo, itse asiassa yksi mun hyvä ystävä on lupautunut tekemään oikoluvun koko kirjalle, ja se opiskelee yliopistossa kirjallisuutta ja on myös perehtynyt paljon englanninkieleen, joten uskon, että kirjan tekstin ulkoasu saadaan ihan hyvään kuntoon. Kiitos kuitenkin vinkistä, on hyvä olla huolellinen tällaisissa asioissa. =)
 
Aina voi yrittää.
balanced1
23.12.2014 00:46:43 (muokattu 23.12.2014 00:48:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vastaavia opuksia on pilvin pimein markkinoilla ja nettiaikana ilmaiseksi :/
Ei pahalla mutta luulen, että osutte hutiin :D
 
freakingenius
23.12.2014 01:34:19 (muokattu 23.12.2014 01:39:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

balanced1: Vastaavia opuksia on pilvin pimein markkinoilla ja nettiaikana ilmaiseksi :/
Ei pahalla mutta luulen, että osutte hutiin :D

 
Eikös tuo ole aika tarpeettoman turhaa edes mainita. Jostakin on aloitettava. Jos on tahtoa ja jaksamista ja saa aikaan useampia tuotoksia niin voi olla että jossain vaiheessa jengi löytää kyseisiä tuotoksia ja sana leviää. Ei kenelläkään ennestään tuntemattomalla varmaankaan kauheita suosionosoituksia tullut samantien kirjastaan tai ekalle Youtube videolle tuhansia näyttökertoja. On sanomattakin selvää että sisällön täytyy olla laadukasta ja kilpailukykyistä. Edit. käsitin että tässä ekirjassa on kyse enemmänkin siitä että halutaan saadakamaa ulos päästä ja aikan jotain musiikillista eikä rahan hakuisuudesta joten voiko tässä tapauksessa ns. lyödä huti?
 
Chunga
23.12.2014 02:01:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tsemppiä tyypit! Voin jeesata ja vilasta, niin nuotit ku kielen jos kelpaan - referenssejä ei oo :)
 
Vaikka musiikki kuulostaisi hyvältä, se ei välttämättä ole sitä.
käsi
23.12.2014 20:56:34 (muokattu 23.12.2014 20:58:00)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

freakingenius: Eikös tuo ole aika tarpeettoman turhaa edes mainita. Jostakin on aloitettava. Jos on tahtoa ja jaksamista ja saa aikaan useampia tuotoksia niin voi olla että jossain vaiheessa jengi löytää kyseisiä tuotoksia ja sana leviää. Ei kenelläkään ennestään tuntemattomalla varmaankaan kauheita suosionosoituksia tullut samantien kirjastaan tai ekalle Youtube videolle tuhansia näyttökertoja. On sanomattakin selvää että sisällön täytyy olla laadukasta ja kilpailukykyistä. Edit. käsitin että tässä ekirjassa on kyse enemmänkin siitä että halutaan saadakamaa ulos päästä ja aikan jotain musiikillista eikä rahan hakuisuudesta joten voiko tässä tapauksessa ns. lyödä huti?
 
Tuo on myös hyvin opettava matka, monta asiaa oppii siihen mennessä kun kirja on julkaistuna ja ladattavissa, sitä voi seuraavalla kertaa käyttää hyväksi. Jostain sitä on aloitettava, pilvin ja pimein on maailmalla yhtä ja toista, se ei silti ole este sille etteikö sinne voisi vielä lisätä tavaraa. Jostain syystä noille opuksille kuitenkin on kysyntää, oli se ilmaista tai maksullista.
 
Rahastamisen voi tehdä monella tavalla, varsinkin sen jälkeen jos ja kun eka opus on esillä ja edes suht laadukasta tavaraa. Seuraavaan opukseen voi myydä mainoksia tms ja siten saada muutama euro. Tai YouTuben ottaa isompaan rooliin ja ajan kanssa sitten mainostuloja odotella. Senttejä ne on alkuun, mutta joskus ne voin muuttua euroiksi tai dollareiksi.
 
Eikö homman tärkein ajatus ole se että jos haluaa tehdä noin niin sitten sen tekee. Noin ne menestystarinatkin on syntynyt, kaikesta huolimatta tekijät on seurannut sydämen ääntä.
 
Edittinä, tohtori toonikasta tuli aika loistava, toki erilainen lähestymistapa jne.
 
MUSIC LOVER, Joka on päättänyt onnistua unelmissa
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «