Aihe: iPad apuna keikalla
1 2 3 4 5 6 7 8 9 1013 14 15 16 17
marpula
13.12.2014 12:54:25
onni: Nyt tarttis viisaita neuvoja. Millä saan bluetoothilla vaihdettu sivuja. Androids on ja sivun kääntäjänä pedaali. Usbilla toimii hienosti.

Uusien laitteiden välille ei muodostu bluetooth-yhteyttä automaattisesti, vaan ne pitää parittaa ensimmäisellä käyttökerralla. Laita pedaalille virta päälle ja valitse Androidin puolella Asetukset - Bluetooth päälle - Bluetooth - Hae, jolloin näkyviin tulee lista "Käytettävissä olevat laitteet". Klikkaa laitetta, jonka voisi olettaa olevan se pedaali. Jatkoa en osaa neuvoa yksityiskohtaisesti, sillä se riippuu jonkin verran laitteista ja niiden asetuksista, Android saattaa kysyä salasanaa mutta luultavimmin ei.
Mikään ei ole mahdotonta ihmiselle jonka ei tarvitse tehdä sitä itse!
onni
13.12.2014 16:08:02
marpula: Uusien laitteiden välille ei muodostu bluetooth-yhteyttä automaattisesti, vaan ne pitää parittaa ensimmäisellä käyttökerralla. Laita pedaalille virta päälle ja valitse Androidin puolella Asetukset - Bluetooth päälle - Bluetooth - Hae, jolloin näkyviin tulee lista "Käytettävissä olevat laitteet". Klikkaa laitetta, jonka voisi olettaa olevan se pedaali. Jatkoa en osaa neuvoa yksityiskohtaisesti, sillä se riippuu jonkin verran laitteista ja niiden asetuksista, Android saattaa kysyä salasanaa mutta luultavimmin ei.

Paritettu on ja laitteet löytää toisensa mut ei vaan käännä sivua
Ota lisää!!!
Lennu
13.12.2014 16:10:28

onni: Paritettu on ja laitteet löytää toisensa mut ei vaan käännä sivua

Vähän kuin avioliitto.
"Se on hiukan surullinen sirkus semmoinen, jossa voimamiehet pieksevät klovnit tajuttomiksi." -Qsine
marpula
13.12.2014 17:00:52
onni: Paritettu on ja laitteet löytää toisensa mut ei vaan käännä sivua

Minun pedaalissa (Page Flip Cicada) on erikseen valinnat mitä merkkejä se lähettää.

Sivun vaihtoon tarvitaan PgUp/PgDn. Asiaa voisi testata vaikka niin, että avaat jonkun tekstidokumentin ja viet kursorin keskelle tekstiä. Sitten painelet pedaalia niin hyvällä tuurilla voit nähdä että lähettääkö se kursorinohjausmerkkejä tai hiiren näppäimiä tai jotain muuta.
Mikään ei ole mahdotonta ihmiselle jonka ei tarvitse tehdä sitä itse!
onni
14.12.2014 22:29:46
marpula: Minun pedaalissa (Page Flip Cicada) on erikseen valinnat mitä merkkejä se lähettää.

Sivun vaihtoon tarvitaan PgUp/PgDn. Asiaa voisi testata vaikka niin, että avaat jonkun tekstidokumentin ja viet kursorin keskelle tekstiä. Sitten painelet pedaalia niin hyvällä tuurilla voit nähdä että lähettääkö se kursorinohjausmerkkejä tai hiiren näppäimiä tai jotain muuta.

Ei toimi ei. Mulla myös page flip ja saan toimii sen android puhelimen kanssa mut en tabletin. Piuhan kanssa toimii.
Ei ymmärrä.
Ota lisää!!!
WanhaWetäjä
21.12.2014 01:58:13

Jahans..oma lauluproggis eli sanat + yhen solistin setit ja tuurausvedon laput on nyt fosScorella, voi mahoton että on HELPPO löytää biisit vs "mapit show"!
No, katotaan reilun viikon päästä miten homma toimii käytännössä kun sitä on testattu livena kahessa eri kuviossa, ensin basson varressa ja sitten kitaran kaa...
Sivunvaihto ilman blue tooth pedaalia varsinkin 3 sivuisten nuottien kaa voi tuottaa päänvaivaa lähinnä basson kaa, sen näkee sitten.
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
baron
21.12.2014 08:38:39 (muokattu 21.12.2014 08:45:27)

WanhaWetäjä: Jahans..oma lauluproggis eli sanat + yhen solistin setit ja tuurausvedon laput on nyt fosScorella, voi mahoton että on HELPPO löytää biisit vs "mapit show"!
No, katotaan reilun viikon päästä miten homma toimii käytännössä kun sitä on testattu livena kahessa eri kuviossa, ensin basson varressa ja sitten kitaran kaa...
Sivunvaihto ilman blue tooth pedaalia varsinkin 3 sivuisten nuottien kaa voi tuottaa päänvaivaa lähinnä basson kaa, sen näkee sitten.

Mulla on blue-tooth pedaali mutta oon senkin havainnut hankalaksi silloin kun pitää mennä monisivuista lappua edestakaisin ja oon pyrkinyt saamaan mahdollisuuksien mukaan mahtumaan yhdelle A4:lle ja varsin hyvin perushumppapiisit onnistuukin kun en laula enkä tarvitse sanoja.

Parin vuoden ajan oon tehnyt keikat pelkällä iPadilla.
Kerran alkuvaiheessa oli ongelma: Painoin vahingossa iPadin näkövammaisfunktion päälle enkä osannut ottaa sitä pois ja loppusetti vedettiin sitten hatusta.
Onneksi yleisön joukossa oli joku nörtti joka ei tosin osannut iPadia mutta kävi netistä katsomassa ohjeet ja tauolla palautti iPadin toimintakuntoon. Jälkeenpäin sitten luin ohjeet ja otin pois tämän tehdasasetusten oletusfunktion.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
EP
21.12.2014 10:19:04
Kertokaapa kokemuksia Windows pohjaisista tableteista nuottikäytössä.
aspali
22.12.2014 10:28:32
EP: Kertokaapa kokemuksia Windows pohjaisista tableteista nuottikäytössä.

Onko kukaan viritellyt kahta tablettia (Android) sivunäytöiksi, tai läppäriä käyttöön, tms. tietokonepohjaista laitteistoa.
jazzbass-73
23.12.2014 01:21:42 (muokattu 23.12.2014 01:23:51)
Mielenkiintoinen homma tavallaan .. mutta mitäs jos akku loppuu tai vehkeet vaan kaatuu tai jotn ... --- loppuuko soittokin ?
Kai se mappi on kuitenkin hyvä olla ainakin varalla ... aika pelleilyltä kuulostaa tuo älyvehkeillä puljaaminen keikoilla .
Kyllä edes livesoitossa voitaisiin pysytellä vielä vanhoissa jutuissa , mikäli homma ei ilman lappuja taitu ... ni vittu lappu eteen .
Kohta varmaan ihmiset tarvii jonkun saatanan 'pädin' , että pystyy paskalla käymään ...
Panemisesta puhumattakaan !
Lennu
23.12.2014 07:59:41

jazzbass-73: Mielenkiintoinen homma tavallaan .. mutta mitäs jos akku loppuu tai vehkeet vaan kaatuu tai jotn ... --- loppuuko soittokin ?
Kai se mappi on kuitenkin hyvä olla ainakin varalla ... aika pelleilyltä kuulostaa tuo älyvehkeillä puljaaminen keikoilla .
Kyllä edes livesoitossa voitaisiin pysytellä vielä vanhoissa jutuissa , mikäli homma ei ilman lappuja taitu ... ni vittu lappu eteen .
Kohta varmaan ihmiset tarvii jonkun saatanan 'pädin' , että pystyy paskalla käymään ...
Panemisesta puhumattakaan !

Kyllä se vaan on kätevämpää, kun niiden pahvien levittely. Ei se ole meidän vika, että sä olet jäänyt 70-luvulle.
"Se on hiukan surullinen sirkus semmoinen, jossa voimamiehet pieksevät klovnit tajuttomiksi." -Qsine
baron
23.12.2014 09:04:26

Lennu: Kyllä se vaan on kätevämpää, kun niiden pahvien levittely. Ei se ole meidän vika, että sä olet jäänyt 70-luvulle.

Niitä on ihmisiä jotka on vastustaneet radiota ja puhelinta ja pesukonetta ja mikroa ja aina tulee olemaan.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Jäärä
23.12.2014 10:19:11
EP: Hyvä huomio!
Onko kätevää tihrustaa monisivuista nuottia pieneltä näytöltä ja mitä se tekee ajanoloon nuottikirjoitukselle ja kirjoittamisen taidolle ..livemusiikille?

Evoluutio karsii kaltaiseni prillipäät ja n. sadan vuoden päästä kaikki genren soittajat ovat haukankatseisia propellihattuja.

Tai sitten kehitys on tuonut uloittuvillemme laitteet, jotka ohjaajat hermoratojamme midillä ja kukaan ei soita enää lapuista eikä väärin kun joku Cat97-piuha tökätään perseeseen.
Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä.
Lennu
23.12.2014 11:02:00

EP: Hyvä huomio!
Onko kätevää tihrustaa monisivuista nuottia pieneltä näytöltä

Huomaa ettet taaskaan tiedä yhtään mistä puhut.
Tankero
23.12.2014 11:11:54
Lennu: Huomaa ettet taaskaan tiedä yhtään mistä puhut.

Ei tainnut yllättää.
Humppajyrä
EP
23.12.2014 13:37:08 (muokattu 23.12.2014 15:07:33)
Jäärä:

.. ja n. sadan vuoden päästä kaikki genren soittajat ovat haukankatseisia propellihattuja.

Tai sitten kehitys on tuonut uloittuvillemme laitteet, jotka ohjaajat hermoratojamme midillä ja kukaan ei soita enää lapuista eikä väärin kun joku Cat97-piuha tökätään perseeseen.

Jep juuri näin! Ja hähähää.. ei tarvi ees soittaa itse kaikki tulee valmiina! :D
ha55i
23.12.2014 23:37:48
Hiukan huutelen täältä aidan amatööripuolelta pari vuotta tablettia käyttäneenä niin treeneissä kuin jokusella keikalla.

Tabletti on vain väline siinä kuin mappikin. Ja samoin kuin mappi se voi hukkua tms. voi mennä pieleen. Silloin backup pelastaa - ehkä. Laiterikossa ollaan tietysti hiukan syvemmällä nesteessä. Toisaalta harvalla on mapeistaan kopioita mukana, joten aika tasoissa siinä ollaan. Akun loppuminen ei yleensä ole ongelma, kyllä lavalla virtaa riittää yhteen laturiin.

Mulla on melko heikko näkö ja risuaita näyttää ihan yhtä sumuiselta, on se printattu tai näytöllä. Tabletin etu on siinä, että sen voi nostaa mikkitelineessä melkoisen paljon ylemmäs ja lähemmäksi naamaa kuin mapin. (Kiipparisteilla tilanne on tietysti hiukan omanlaisensa.) A4 on tietysti isompi kuin normitabletin näyttö, mutta nämä nykyiset resoluutiot tasoittaa tässäkin tilannetta. Ideaali tietysti olisi, että pahvia kirjoitettaessa voisi ottaa tabletin rajoitukset huomioon. Toisaalta olen mä kyllä pystynyt vetämään tabletin kameralla nuotista otetun kuvankin perusteella ihan ok.

Musiikin sisältöön en näe tällä yhteyttä. Siinä kun nuotin voi imuroida netistä, voi sen myös printata tai ottaa valokopion. Kysymys lienee enemmän pelimannin luonteesta kuin käytetyistä välineistä.

Tämä siis näin harrastajanäkökulmasta tarkasteltuna. Ammattireiskoilla voi luonnollisesti olla erilainen tulokulma aiheeseen.

/h
Non omnes, qui citharam habent, citharoedi sunt.
jazzbass-73
24.12.2014 00:05:59
Lennu: Kyllä se vaan on kätevämpää, kun niiden pahvien levittely. Ei se ole meidän vika, että sä olet jäänyt 70-luvulle.

Hehheh ... käytänhän minäkin Pc:tä ja älypuhelinta päivittäin , mutta keikoilla pyrin lähinnä keskittymään livetilanteeseen , enkä minkään saatanan pädien kanssa pelleilyyn .
Hyvät Joulut sinnekin :)
Janus
24.12.2014 00:12:06
jazzbass-73: Hehheh ... käytänhän minäkin Pc:tä ja älypuhelinta päivittäin , mutta keikoilla pyrin lähinnä keskittymään livetilanteeseen , enkä minkään saatanan pädien kanssa pelleilyyn .
Hyvät Joulut sinnekin :)

Toki kannattaa pitää nuottitelinettä ja mappia edessä keikalla kuin keikalla, kun tarkoituksena on selkeästi esittää osaavansa lukea. Vaikutusta voi tehostaa vielä nuottivaloilla ja silmälaseilla.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)