J. Cool 25.05.2004 18:44:30 | |
---|
kiinnostais eri ohjelmien hyvät ja huonot puolet. mikä olis paras softa? hyvä/huono käyttöliittymä missäkin? sonar, cubase, pro tools, cool edit pro, nuendo yms yms. mielipiteitä, kokemuksia? lähinnä siis syna -> kone aivan hirrveetä menoa! |
kiinnostais eri ohjelmien hyvät ja huonot puolet. mikä olis paras softa? hyvä/huono käyttöliittymä missäkin? sonar, cubase, pro tools, cool edit pro, nuendo yms yms. mielipiteitä, kokemuksia? lähinnä siis syna -> kone Jos PC-ympäristössä mennään niin SX/Nuendo (käytännössä melkein sama softa) tai Sonar. Mä teen SX:llä melkein kaiken ja toimii kuin unelma. Onhan tossa PT, lähinnä joidenkin asiakkaiden takia, mutta se on soittautunut omassa käytössä aika kömpelöksi. Sonaria ovat monet myös kehuneet. Helppo ja toimii hyvin. My name is Baron, Notefix Baron " |
t1amatti 25.05.2004 20:20:40 | |
---|
Cubasen SE-versio on se pienin, tosin kotinauhoittelijan tarpeisiin riittävä. Ainakin meikäläiselle, ja suurin vaikuttava tekijä oli hinta. Ohjelma maksoi muistaakseni 120 euroa, nyt kaupassa se on 150 eur. SL 400 ja SX jotain 800 euroa. no näinhän se on. |
U.Honey 26.05.2004 05:38:31 | |
---|
Sonaria ovat monet myös kehuneet. Helppo ja toimii hyvin. Arja Havakkakin suosittelee Sonaria! Aika pitkälti kysymys taitaa olla myös niin että paras softa on se mitä osaa parhaiten käyttää. Eli jos softa ei ole tuttu niin aika menee opetteluun sen sijaan että syntyisi musaa. Mä olen joskus opetellut käyttämään Sonaria ja kynnys vaihtaa softaa on aika iso, johtuen juuri siitä että Sonarin nippelit ja nappelit on tuttuja. Jos nyt olisin hommaamassa äänityssoftaa, niin hankkisinko Cubasen vai Sonarin...en osaa sanoa. Cubasen ja Sonarin arvosteluita löytyy esim. täältä: http://www.studio-central.com/review_of_Sonar_3.htm http://www.studio-central.com/cubase_sx.htm My name is Baron, U.Honey Baron. |
AoA 26.05.2004 11:46:33 | |
---|
Mä laittasin SX tai logic vaikka jälkimmäistä ei enää vissiin tehdä mutta nämä ovat silleen jossain määrin tutuimpia. Sonaria on koulussa hieman käyttäny mutta ei siitä vielä ole oikein ottanut selkoa. Se vaan on että mikä on mieleinen juuri itselle. -Anssi- |
Locrian 26.05.2004 13:06:16 (muokattu 26.05.2004 13:07:22) | |
---|
SX on hyvä ja niin on monet muutkin.Mä suosittelen että käyt noiden firmojen sivuilla kattelemassa Interface guidet läpi.Ite olin ennen Cubasen hankkimista tehnyt hommia pelkästään Logicilla (5 ja 6) ja Pro Toolsilla mutta Cubase vaan oli mulle selkeämpi.Onhan se niinkin että kun yhtä osaa käyttää niin loputkin aukeaa tarpeeksi yhden päivän sessiossa.Ihan niinkuin digitiskit. Ja ne hinnat.Tarviitko ihan kaikkea mitä esim. Nuendo tarjoaa?Softassakin voi säästää piiiitkän pennin.Ja toiseen suuntaan myös.Oon vasta viimeaikoina ruvennut tekemään animaatioihin ja lyhytelokuviin musaa.Onneksi pistin enemmän rahaa likoon aikoinaan.Nyt ei tarvii heti päivittää. Logiccia tehdään macille ymmärtääkseni edelleenkin.Pc-puoli on pistetty jäihin jossain 5.5:sen kohdalla.Joku voi varmistaa... I hate eatin' vegetables...
Can't swallow the wheelchair... |
AoA 26.05.2004 18:36:06 | |
---|
Logiccia tehdään macille ymmärtääkseni edelleenkin.Pc-puoli on pistetty jäihin jossain 5.5:sen kohdalla.Joku voi varmistaa... niin siis niinhän se tosiaan olikin eli sitä tehdään enää vaan macille. Tai siis pc:lle ei tule enää päivityksiä ainakaan. -Anssi- |
flimtrick 26.05.2004 18:58:17 | |
---|
5.5.1 on vika päivitys mitä on pc:lle. |
jorma_r 27.05.2004 01:48:52 | |
---|
lähinnä siis syna -> kone Nauhoitatko MIDIä vai audiota? vai molempia? Yhden miehen bändille ja ensimmäiseksi softaksi en itse ostaisi mitään mainituista vaihtoehdoista vaan katselisin Kristal / N-Tracks vaihtoehdot ensin läpi. Jos ne eivät riitä ja pienellä kokemuksella osaa jo kaivata joitain ominaisuuksia on kalliimmaan softan ostokin sitten vakaammalla pohjalla. Ettei iske sitten ikuinen katumus. :) |