![]() 21.12.2014 17:40:01 | |
---|---|
Gabe: Nyt mä sorruin. :( Ei kestänyt enää, viimeinen niitti oli kun muksu sanoi että sen on pakko olla tosi tosi hyvä kun siinä on faaraoita. Taisi sillä olla omakin lehmä ojassa koska se sai ylipuhuttua itselleen uuden pelin. Gasittelua jo monessa polvessa. :) Sinähän olet onnistunut kasvatuksessa hyvin. Poika yllyttää isää ja isä poikaa ja lopuksi molemmat saa, mitä haluaa, kunhan kumpikaan ei kerro äidille. Ja sullahan ei ollut väliä, vaikka kertoisikin, eli olet kasvattanut vaimonkin oikein... :D Believe what you want, it doesn't mean you're right... | |
![]() 21.12.2014 22:46:40 | |
JaaGeRMaisTeR: Kai sentään otit supreme mallin tuosta, etkä tyytynyt johonkin perus muumiopedaliin? =) Niin kaavailin aluksi mutta nyt tuo orkkis malli kutkutti gas hermoa enemmän. Tuo supreme mallin led/mosfet klippaus ei juuri kiinnostanut ja tuo ykkösversio vaikutti muutenkin olevan enemmän minun makuuni olevan myös säädettävyydeltäänkin Laulava Kylätohtori: Sinähän olet onnistunut kasvatuksessa hyvin. Poika yllyttää isää ja isä poikaa ja lopuksi molemmat saa, mitä haluaa, kunhan kumpikaan ei kerro äidille. Ja sullahan ei ollut väliä, vaikka kertoisikin, eli olet kasvattanut vaimonkin oikein... :D Kyllä. :D Tämä ilo loppuu tosin siinä kohtaa kun tuo keksii alkaa harrastamaan jotain jääkiekkoa tai muuta. Pitää nyt promota tätä kitaran soittoa niin voin alkaa haalimaan pojallekin kunnon settiä. :D | |
![]() 21.12.2014 22:56:31 (muokattu 21.12.2014 22:57:50) | |
Gabe: ...Tämä ilo loppuu tosin siinä kohtaa kun tuo keksii alkaa harrastamaan jotain jääkiekkoa tai muuta. Pitää nyt promota tätä kitaran soittoa niin voin alkaa haalimaan pojallekin kunnon settiä. :D Joo, ei itellä niin väliä mutta pojalle pitää olla kunnon vehkeet... :P Tekis mieli kokeilla jotain oktaavi futsia. Siis Henkkamaista rutinaa. Onko ehdotuksia? | |
![]() 21.12.2014 23:39:23 | |
Gabe: Niin kaavailin aluksi mutta nyt tuo orkkis malli kutkutti gas hermoa enemmän. Tuo supreme mallin led/mosfet klippaus ei juuri kiinnostanut ja tuo ykkösversio vaikutti muutenkin olevan enemmän minun makuuni olevan myös säädettävyydeltäänkin Vähän olen pettynyt. Tilasit sitten saman pöristimen mikä muillakin on. Etkä sä kumminkaan mitään klippauksista tajua, kun soittelet menemään. | |
![]() 22.12.2014 00:00:34 | |
mopar: Joo, ei itellä niin väliä mutta pojalle pitää olla kunnon vehkeet... :P Tekis mieli kokeilla jotain oktaavi futsia. Siis Henkkamaista rutinaa. Onko ehdotuksia? Juuri näin. :) En tiedä miten perintinen ratkaisu tämä on, pisti kuitenkin silmään kun lueskelin Pharaosta ja vaikutti oikein mielenkiintoiselta: http://www.blackartstoneworks.com/fnord/ JaaGeRMaisTeR: Vähän olen pettynyt. Tilasit sitten saman pöristimen mikä muillakin on. Etkä sä kumminkaan mitään klippauksista tajua, kun soittelet menemään. Mitenköhän pääset tämän karvaan pettymyksen yli? Auttaisko jos pistän myös treble boosteria, OD:n ja toisen fuzzin tulemaan? | |
![]() 22.12.2014 00:47:25 | |
Gabe: Juuri näin. :) En tiedä miten perintinen ratkaisu tämä on, pisti kuitenkin silmään kun lueskelin Pharaosta ja vaikutti oikein mielenkiintoiselta: http://www.blackartstoneworks.com/fnord/ Kiitos, täytyy perehtyä tohon. | |
![]() 22.12.2014 00:51:32 | |
Gabe: Mitenköhän pääset tämän karvaan pettymyksen yli? Auttaisko jos pistän myös treble boosteria, OD:n ja toisen fuzzin tulemaan? En usko.. Mutta jos vähän venytät budjettia ja vaihdat siihen supremeen. Näytti olevan sama pöristin, jossa optiot otettu käyttöön.. | |
![]() 22.12.2014 01:01:17 | |
JaaGeRMaisTeR: En usko.. Mutta jos vähän venytät budjettia ja vaihdat siihen supremeen. Näytti olevan sama pöristin, jossa turhat optiot otettu käyttöön.. Eipä näille nyt mitään budjetteja ole tarvis laittaa. :) Reilusti alta kolmensadan lootia kuitenkin. Vähemmän ylimääräisiä säätöjä=parempi vekotin. Tuollaisen Black Sheepin tai Black Forestin ajattelin laittaa seuraksi jos tuo on hyvä. | |
![]() 22.12.2014 01:04:08 | |
Gabe: turhat Eipä näille nyt mitään budjetteja ole tarvis laittaa. :) Reilusti alta kolmensadan lootia kuitenkin. Vähemmän ylimääräisiä säätöjä=parempi vekotin. Tuollaisen Black Sheepin tai Black Forestin ajattelin laittaa seuraksi jos tuo on hyvä. Ohhoh, kunnon stoner/jytäosastolle näyttää hankinnat sijoittuvan! "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart | |
![]() 22.12.2014 01:12:41 | |
Sarko: Ohhoh, kunnon stoner/jytäosastolle näyttää hankinnat sijoittuvan! Joo, nyt on pitkästä aikaa kovasti kaipuuta tähän suuntaan. | |
![]() 22.12.2014 05:53:21 | |
Gabe: Eipä näille nyt mitään budjetteja ole tarvis laittaa. :) Reilusti alta kolmensadan lootia kuitenkin. Enemmän säätöjä=monipuolisempi vekotin. Tuollaisen Black Sheepin tai Black Forestin ajattelin laittaa seuraksi, jos tuo on hyvä. Jouluksi testailemaan? Tuolla muokkaamattomalla logikalla Lambi olisi sitten se ratkaisu.. | |
![]() 22.12.2014 09:26:56 | |
JaaGeRMaisTer: Jouluksi testailemaan? Tuolla muokkaamattomalla logikalla Lambi olisi sitten se ratkaisu.. Black Sheep on kyllä jo aika varma ostos jos Pharaoh noin muuten vakuuttaa. Jännitys on kova ehtiikö tiistaiksi tulla, vähän epäilen. | |
![]() 22.12.2014 14:11:18 | |
mopar: Joo, ei itellä niin väliä mutta pojalle pitää olla kunnon vehkeet... :P Tekis mieli kokeilla jotain oktaavi futsia. Siis Henkkamaista rutinaa. Onko ehdotuksia? Henkka-rutinoihin Octavia. Kokeilin Octafuzzit, Proctaviat yms. mutta päädyin jäsen s0r0666:n klooniin. Siinä on kaikki kohdallaan. Catalinbread Octapussy toimisi myös. Jos et soita taimissa, olet liian hidas. | |
![]() 22.12.2014 18:42:47 (muokattu 22.12.2014 18:43:08) | |
Oon ite käyttäny erillisä oktaavereita fuzzien kanssa. Henkkasaundihan on fuzz face + octavia. Mun suositukset on pearl octaver (modeilla, jotta riittävän voimakas yläoktaavi), green ringer, octavia ja ehdottonasti funktionaalisimpana ja parhaiten säädettävänä prescription electronicsin clean octave blend. Se ei kyllä ole ihan niin clean kun antaa ymmärtää, mutta klassinen yläoktaaveri kolmen potikan säädöillä. Saa just semmosen voimakkuuden ku haluaa. More Nintendo, less Marshall. | |
![]() 23.12.2014 20:01:09 | |
Nyt on taas saatu fuzzitilanne parempaan päin. Tänään kotiutui se kauan odotettu Black Arts Toneworksin Pharaoh ja Fulltone Soul-Bender MK1 (iso loota kolmella NKT275 germaniumtransistorilla). https://www.dropbox.com/sh/vfmbxtrw … 2n39/AAB48A_KbQE23dTFhxE_lvKUa?dl=0 Suureksi yllätyksekseni kumpainenkin näistä toimi kaikista parhaiten Fuzz facen kanssa vihoitelleen Classic Catin kanssa. Vaikka volmea avaa Bad Catista loppupuolelle niin paketti pysyy oikein hyvin kasassa. Mikähän niiden Fuzz Face tyylisen kanssa oikein hiersi? Mahtaisiko tämän kanssa toimia joku sellainen FF jossa on bassoa leikattu ronskisti? Pharaoh ei pettänyt odotuksia. Nyt tuntuu jopa että tuo on kenties paras yksittäinen purkki, jota olen koskaan kokeillut. Se on yllättävänkin uskollinen käytettävän kitaran ja vahvistimen omalle soundille ja ihan älyttömän monipuolinen, mutta kuitenkin todella helposti ja nopeasti säädettävissä. Soundia saa muokattua lämpimästä ja luonnollisesta pikkumurosta aina todella läpileikkaavaan ja selkeään. Tämä on oikea sveitsinlinkkari säröpurkkien joukossa. Fulltone on myös oikea helmi pedaalien joukossa. Gainia ja sustainia riittää vaikka muille jakaa ja soundin saa ihan viiltävän terävästä todella pehmeäksi. Fuzz Faceen verrattuna tämän paketti on huomattavasti paremmin kasassa eikä vaikuta olevan kovinkaan nirso millaisen kitaran ja vahvistimen väliin se tungetaan. | |
![]() 23.12.2014 21:10:33 | |
Joskus Pharaohin omistin. Ihan kiva Big Muff-johdannainen. Liikaa säädettävää tosin. Tuli testattua mm. parin vihreän Big Muffin kanssa rinnan, ja aikalailla samoille tonteille menee. Muitakin, ehkä jopa parempia nykytuotannon Muff-johdannaisia löytyy. Tuli eilen testattua Musket Fuzzia, joka on mielestäni vielä monipuolisempi Pharaohiin verrattuna. | |
![]() 23.12.2014 22:51:41 | |
punk s blood: Joskus Pharaohin omistin. Ihan kiva Big Muff-johdannainen. Liikaa säädettävää tosin. Tuli testattua mm. parin vihreän Big Muffin kanssa rinnan, ja aikalailla samoille tonteille menee. Muitakin, ehkä jopa parempia nykytuotannon Muff-johdannaisia löytyy. Tuli eilen testattua Musket Fuzzia, joka on mielestäni vielä monipuolisempi Pharaohiin verrattuna. Musketilla on tullu itekin ajeltua. Liikaa distortionia ja heviä, liian vähän fuzzia mun makuun, mutta all in all varsin tykki pedaali tiettyihin hommiin. Pharaossa mua miellytti eniten germaniumklippaus, joka on jo hyvin epämuffimainen. Faaraosta kakkonen on meikän kirjoissa Fire Red Fuzz. Mutta tosiaan, markkinat on täynnä muff-johdannaisia. Useimmiten pidän niistä enemmän kuin oikeista muhveista. More Nintendo, less Marshall. | |
![]() 23.12.2014 23:29:58 | |
Myrkky Nuoli: Musketilla on tullu itekin ajeltua. Liikaa distortionia ja heviä, liian vähän fuzzia mun makuun, mutta all in all varsin tykki pedaali tiettyihin hommiin. Pharaossa mua miellytti eniten germaniumklippaus, joka on jo hyvin epämuffimainen. Faaraosta kakkonen on meikän kirjoissa Fire Red Fuzz. Mutta tosiaan, markkinat on täynnä muff-johdannaisia. Useimmiten pidän niistä enemmän kuin oikeista muhveista. Tuo germaniumklippaus on mahtava, varsinkin Lo-moodi valittuna saa olla aika mestari että tuosta kuulee muffin. Fire Red Fuzz oli myös loistava mutta kyllä tämä on ihan toista maata. Tuo perinteinen muff soundi ei ole koskaan niin sytyttänyt mutta nämä nykyiset johdannaiset toimii jostain syystä todella hyvin. | |
![]() 24.12.2014 00:39:01 (muokattu 24.12.2014 00:42:32) | |
Mullakin on nyt ollut Pharaoh laudassa tossa syyskuun alusta lähtien ja tykkään kyllä ihan mahdottomasti. Vaikka säätövaraa löytyykin paljon, niin hyvien soundien löytäminen ei ole ollenkaan vaikeaa ja niitä sitten tästä lähteekin. Germanium-klippaus on loistava lisä, samoin kuin mahdollisuus kytkeä diodit pois. Tone-säädöt on myös tehty todella hyvin. Faaraota ostaessa tuli testattua myös MP:n Fire Red Fuzz ja Earthquakerin Hoof. Tykkäsin MP:stä jopa Faaraota enemmän soolosoundeja hakiessa, mutta jälkimmäisestä taas irtosi sen verran rouheempia komppisoundeja, että vaaka kallistui siihen. Hoof oli sinällään oikein hyvä, mutta jäi noiden kahden varjoon. Siinä tosin oli todella hyvin tehty säätö middlelle. Säätövaraa riitti kunnon scooppihelvetistä middlejyrään. Ylempänä oli keskustelua oktaavifuzzeista, joten tässä mun two cents. Omasta laudasta löytyy Fulltonen Octafuzz ja ainakin omaan makuun parhaita versioita aiheesta. Oon käyttänyt tätä törkeenä sooloboostina pedaalin volume täysillä ja fuzz ehkä kello kymmenessä valmiiksi säröisen soundin päälle. Ilman oktaavia tosta saa erittäin makeita fuzz-soundeja ja onkin harmi, ettei pedaalista löydy erillistä jalkakytkintä, jolla saisi oktaavin kytkettyä päälle ja pois. Ja toimii muuten hyvin humbuckereidenkin kanssa. Pari kertaa oon ajanut Octafuzzia suoraan Faaraoon ja lopputulos oli noh, ihan helvetin ruma. Sillai hyvällä tavalla. | |
![]() 26.12.2014 13:34:04 | |
Jaa`a, löin Bad Catiin tasuriksi alkuperäisen GZ34:n. Nyt riittää headroomia taas reippaasti ja fuzzit pelittää kuin unelma. Etuasteeseen löin 2 x RFT ECC83 joten keskiääniä ja rähinää riittää ilman purkkejakin kivasti. Erikoista miten pelkkä tasuri vaikuttaa fuzzien kanssa näin paljon. Tällä setupilla Classic Cat on kuitenkin omaan makuuni ihan täydellinen fuzz kone... ja kun ilman fuzzeja ei voi olla niin minkäpä teet. Nyt on ehtinyt jo muutaman tunnin käyttää tuota Fulltonen Soul-Benderiä ja täytyy sanoa että pidän siitä ehkä jopa enemmän kuin 69:stä. Soul Bender ei kylläkään puhdistu läheskään yhtä hyvin kuin 69, mutta muutoin se on selvästi monipuolisempi eikä yhtä nirso kumppaneistaan.. ja soundi noin muuten uppoaa pikkuisen paremmin. Kivaa pikkumuroa tuostakin saa kitaran volalla. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)