Laulava Kylätohtori 17.12.2014 08:58:53 | |
---|
jniska: Hullu olin kun möin. Helevetin hullu. Vaan kun Heritage tai R9 kuumottaa. Hullu? Riippuu paljon siitä, kummalta puolelta aitaa asiaa katsoo... :) Believe what you want, it doesn't mean you're right... |
the-Antero 17.12.2014 09:49:28 | |
---|
Ostin Catalinbreadin Sabbra Cadabran. Voi veljet että jytäjää! (((MORE FUZZ))) |
kekkuliheikki 17.12.2014 12:59:54 | |
---|
En allekirjoita. |
sustain65 17.12.2014 17:52:54 | |
---|
|
tender.insanity 17.12.2014 18:22:01 | |
---|
sustain65: Hieno on ja tosiaan jouluisakin, jos vielä vihreät mikit. Aika lähellä kieliä tallamikki, eikö tule jo liian muhjua soundia? No mikithän oli kuitenkin menossa vaihtoon. No tuon näköinen se oli kun laatikosta otin. Kerennyt vielä sähköillä soitella kuin hetken kokeillen. Vihreät mikit tekee tuosta varmasti härskin :D |
KUNU 17.12.2014 19:02:20 | |
---|
sustain65: Aika lähellä kieliä tallamikki, eikö tule jo liian muhjua soundia? No mikithän oli kuitenkin menossa vaihtoon. Jos tuo on lähellä niin ehkä on parempi että en laita kuvvaa omasta Universestä :D Suhr=Ongelma |
tender.insanity 17.12.2014 19:04:47 | |
---|
KUNU: Jos tuo on lähellä niin ehkä on parempi että en laita kuvvaa omasta Universestä :D Eikös se nyt about niin että 24. nauhan kohdalta kun painaa niin 2mm on hyvä olla rakoa. Mulla Jemissä varmaan 3mm ja tuossa uudessa suurinpiirtein se 2mm. |
oamkbonor 17.12.2014 19:10:35 | |
---|
|
kekkuliheikki 17.12.2014 19:51:38 | |
---|
oamkbonor: Ihammahtava! Tuliko sukkahousut kaupan päälle?:) Menen ostamaan. Vandenbergin palapeli. Klassikko. En allekirjoita. |
Myrkky Nuoli 17.12.2014 20:36:58 | |
---|
Strymon Lex ja Flint. Kohta tehään avaruusmusaa! More Nintendo, less Marshall. |
sustain65 17.12.2014 22:11:53 | |
---|
tender.insanity: Eikös se nyt about niin että 24. nauhan kohdalta kun painaa niin 2mm on hyvä olla rakoa. Mulla Jemissä varmaan 3mm ja tuossa uudessa suurinpiirtein se 2mm. Jaa, no täytyy varmaan ihan mielenkiinnosta mittailla omien kitaroiden tilannetta tuolta osin. Äänen perusteella olen kyllä yrittänyt säätää, jotenkin tuntui että erottelevampi ja parempi soundi lähtee oman Iban tallamikistä vähän alempana. |
KUNU 18.12.2014 02:46:42 | |
---|
sustain65: Jaa, no täytyy varmaan ihan mielenkiinnosta mittailla omien kitaroiden tilannetta tuolta osin. Äänen perusteella olen kyllä yrittänyt säätää, jotenkin tuntui että erottelevampi ja parempi soundi lähtee oman Iban tallamikistä vähän alempana. Itellä vähän semmonen fiilis että mitä matalemmalla mikit niin sitä enemmän kitaran ommaa saundia tulleepi mukhaan. Omassa -90 vuoden Universessä tallamikki "magneettisuus" laskenu niin pahasti että jos ei pietä tosi lähellä niin vaikuttaa saundiin negatiivisesti. Suhr=Ongelma |
tender.insanity 18.12.2014 06:47:26 | |
---|
KUNU: Itellä vähän semmonen fiilis että mitä matalemmalla mikit niin sitä enemmän kitaran ommaa saundia tulleepi mukhaan. Omassa -90 vuoden Universessä tallamikki "magneettisuus" laskenu niin pahasti että jos ei pietä tosi lähellä niin vaikuttaa saundiin negatiivisesti. Tämän joskus luin vuosia sitten niin sen perusteella aloitan ja sitten korvia käyttöön: http://www.jemsite.com/articles-menu/tech-setup-step-5-pickup-height/ Vähän kuin intonaation kanssa. Ekaksi silmämääräisesti suurin piirtein ja sitten mittarin kanssa. Monesti noiden floikkien kanssa silmämääräisesti kun laittaa niin ollaan jo aika hyvässä mallissa. |
tender.insanity: Tämän joskus luin vuosia sitten niin sen perusteella aloitan ja sitten korvia käyttöön: http://www.jemsite.com/articles-menu/tech-setup-step-5-pickup-height/ Vähän kuin intonaation kanssa. Ekaksi silmämääräisesti suurin piirtein ja sitten mittarin kanssa. Monesti noiden floikkien kanssa silmämääräisesti kun laittaa niin ollaan jo aika hyvässä mallissa. Minusta tuossa ei ollu mittään tolkkua. On niin makuasioita, että korvalla mennään ja riippuu mikistä/kitarasta/käyttötarkotuksesta/vahvistimesta/pedaaleista. Hankala yleistää. More Nintendo, less Marshall. |
tender.insanity 18.12.2014 11:37:39 (muokattu 18.12.2014 11:38:26) | |
---|
Myrkky Nuoli: Minusta tuossa ei ollu mittään tolkkua. On niin makuasioita, että korvalla mennään ja riippuu mikistä/kitarasta/käyttötarkotuksesta/vahvistimesta/pedaaleista. Hankala yleistää. Näinhän se on, mutta itskin kun pääsääntöisesti Ibanez/DiMarzio yhdistelmällä menen, niin aika hyvin toimii miten noita neuvoja tulee. Esim. Rich Harris kertoilee omalla sivullaan "On tremolo equipped guitars I set the bridge pickup height where it's about 1mm away from the strings at full pullup of the bridge." Ja siinä on mies joka tietää Ibanezeista ja niiden säätämisestä enemmän kuin koko muusikoiden.net yhteensä =) |
Myrkky Nuoli 18.12.2014 11:47:05 (muokattu 18.12.2014 11:47:24) | |
---|
tender.insanity: Näinhän se on, mutta itskin kun pääsääntöisesti Ibanez/DiMarzio yhdistelmällä menen, niin aika hyvin toimii miten noita neuvoja tulee. Esim. Rich Harris kertoilee omalla sivullaan Joo, ei tekis itellekään pahaa ottaa tiettyjä juttuja ylös. Tosin silmämääräsesti on päässy close enough tähän asti. tender.insanity: Ja siinä on mies joka tietää Ibanezeista ja niiden säätämisestä enemmän kuin koko muusikoiden.net yhteensä =) Ok, no pitääks tässä pistää stoppi ja siirtyä aina lukemaan Rich Harrisin (kuka ikinä onkaan) mielipiteitä asiasta joka kerta kun joku mainitsee "Ibanez" ? Tokkopa koskee Ibanezeja mitkään lait mitkä ei koskis kaikkia muitakin kitaroita. More Nintendo, less Marshall. |
tender.insanity 18.12.2014 12:05:49 | |
---|
Myrkky Nuoli: Ok, no pitääks tässä pistää stoppi ja siirtyä aina lukemaan Rich Harrisin (kuka ikinä onkaan) mielipiteitä asiasta joka kerta kun joku mainitsee "Ibanez" ? Tokkopa koskee Ibanezeja mitkään lait mitkä ei koskis kaikkia muitakin kitaroita. Samahan se mulle mitä sinä teet. Ihan yhtä lailla porukka seuraa miten joku kitarasankari pitää plektraa ja mukailee sitä. |
oamkbonor 18.12.2014 12:11:42 | |
---|
kekkuliheikki: Menen ostamaan. Vandenbergin palapeli. Klassikko. Mulla oli joskus Vivian Cambell Kramer Nightswan. Teen edelleen katumusharjoituksia myymisen aiheuttaman tuskan lievittämiseksi. |
Gabe 18.12.2014 13:05:58 | |
---|
tender.insanity: Esim. Rich Harris kertoilee omalla sivullaan Ja siinä on mies joka tietää Ibanezeista ja niiden säätämisestä enemmän kuin koko muusikoiden.net yhteensä =) Kyllä se on niin että vain soittaja itse saa parhaiten säädettyä kitaran kuin kitaran sitä omaa korvaa miellyttäväksi. Kyllähän ohjeita on hyvä lukea, mutta kannattaa ihan rohkeasti kokeilemalla hakea juuri itselle parhaiten sopivat säädöt. Vai onko Ibanez merkkinä sellainen että vain Rich Harriksen säädöillä toimii? :) |
tender.insanity 18.12.2014 14:11:57 | |
---|
Gabe: Kyllä se on niin että vain soittaja itse saa parhaiten säädettyä kitaran kuin kitaran sitä omaa korvaa miellyttäväksi. Kyllähän ohjeita on hyvä lukea, mutta kannattaa ihan rohkeasti kokeilemalla hakea juuri itselle parhaiten sopivat säädöt. Vai onko Ibanez merkkinä sellainen että vain Rich Harriksen säädöillä toimii? :) Harrisin. En ole väittänytkään mitään muuta. Onko ymmärryksessä vikaa? |