Aihe: Metronomi - ystävä vai vihollinen?
1 2 3 4
pekkajau
01.12.2014 22:17:55
Dirtyh: Ja joskus ainakin ihan älyttömän kokoiset luurit päässä.

Mikähän historia klikillä on. Ferodozin mukaan nykyisin lähes kaikki rumpalit soittavat klikin kanssa mutta mistä lähtien näin on ollut? Ei Remu vetänyt klikällä. Käyttävätkö muuten muut soittajat myöskin klikkiä vaiko vain rumpalit?

Minä olen pitänyt monta kiilaavaa rumpalia kurissa polkemalla jalkaa kovasti lattiaan ja pikkusen soittamalla bassoa silleen takaseinään. Tulee Groovea.
Hätä keinot keksii!
ferodoz
01.12.2014 22:37:37

Niin, asiat nyt vain ovat muuttuneet. Saa sitä olla käyttämättäkin. Saatan olla liian nuori soittamaan ilman klikkiä (???) tai liian nuori keskustelemaan teidän viisaampien ja enemmän asioista tietävien kanssa.

Mä oon ainoastaan esittäny kysymyksen miksi klikki ei sovi teidän vanhempien ja viisaampien mielestä livesoittoon? Siihen en ole vastausta saanut. Oon tosin kyseenalaistanut muitakin asioita saamatta vastausta.

Mutta syyksi ja vastaukseksi kelpaa ihan hyvin se että oon liian nuori. :)
Just a face in the crowd.
Tankero
01.12.2014 22:52:17
ferodoz: Niin, asiat nyt vain ovat muuttuneet. Saa sitä olla käyttämättäkin. Saatan olla liian nuori soittamaan ilman klikkiä (???) tai liian nuori keskustelemaan teidän viisaampien ja enemmän asioista tietävien kanssa.

Mä oon ainoastaan esittäny kysymyksen miksi klikki ei sovi teidän vanhempien ja viisaampien mielestä livesoittoon? Siihen en ole vastausta saanut. Oon tosin kyseenalaistanut muitakin asioita saamatta vastausta.

Mutta syyksi ja vastaukseksi kelpaa ihan hyvin se että oon liian nuori. :)

Oma vikas, mitä oot niin nuori.
Humppajyrä
ferodoz
01.12.2014 23:13:45

Tankero: Oma vikas, mitä oot niin nuori.

Yritän kaikkeni muuttaakseni sitä tilannetta.
Just a face in the crowd.
Epämuusikko
01.12.2014 23:43:10
mm. Keith Carlock vetelee Steely Danissa klikin kanssa lähes kaikki biisit. Myös bongasin James Taylorin keikalta klikin pauketta, rummuissa joku Steve Gadd.
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Tankero
01.12.2014 23:57:36
Epämuusikko: mm. Keith Carlock vetelee Steely Danissa klikin kanssa lähes kaikki biisit. Myös bongasin James Taylorin keikalta klikin pauketta, rummuissa joku Steve Gadd.

Äkkipojilla ei muuten taitu.
Virn jne.
Humppajyrä
Roweami
12.12.2014 22:00:32
Wihuliainen.
Leka28
18.12.2014 23:25:24
Kaikki tv-hommat lähes poikkeuksetta soitetaan nykyään klikkiin vaikkei HD:ltä mitään aina tuliskaan. Ei tarvi miettiä, neljään menevä biisi lähtee tällee'. klik , klik, boing, boing -->rumpali laskee neljään-->biisi alkoi. Toi ekan tahdin 3 + 4 korostus on osoittautunut täydellsen hyväksi jutuksi. Pääsee vielä mukaan vaik just niillä main katkeis kuuntelu hetkiseks tai muuta vastaavaa. Laulajia säestellessä monelle on tosi tarkka et se tempo on just eikä melkein, joten kun klikkiin soittelee, niin ei tule kysymyksiä että oliko väärä tempo tai lähtikö johonkin suuntaan.

Klikki on yks parhaista kavereistani ollut jo vuosia. Öisinkin kuulen unissani tuon boing boing ja hyppään pystyyn et joko se lähtee.

Hyvää joulua!

Lenni
EP
18.12.2014 23:40:24
Leka28: Kaikki tv-hommat lähes poikkeuksetta soitetaan nykyään klikkiin vaikkei HD:ltä mitään aina tuliskaan. Ei tarvi miettiä, neljään menevä biisi lähtee tällee'. klik , klik, boing, boing -->rumpali laskee neljään-->biisi alkoi. Toi ekan tahdin 3 + 4 korostus on osoittautunut täydellsen hyväksi jutuksi. Pääsee vielä mukaan vaik just niillä main katkeis kuuntelu hetkiseks tai muuta vastaavaa. Laulajia säestellessä monelle on tosi tarkka et se tempo on just eikä melkein, joten kun klikkiin soittelee, niin ei tule kysymyksiä että oliko väärä tempo tai lähtikö johonkin suuntaan.

Klikki on yks parhaista kavereistani ollut jo vuosia. Öisinkin kuulen unissani tuon boing boing ja hyppään pystyyn et joko se lähtee.

Hyvää joulua!

Lenni

Jep, TV hommissa varmaan ihan hyvä käytäntö koko biisin ajan kun halutaan mennä varman päälle ja muutenkin olla selvät ja yhteneväiset toiminta tavat.
Roweami
19.12.2014 22:16:49 (muokattu 19.12.2014 22:20:10)
Iskun alussa on vähemmän aikaa, kuin sen lopussa.
Timi
20.12.2014 18:54:26
Antsun kanssa ollaan tuumittu tota klikkiä ja sattui Östermalmin kaupassa tommoin eteen ni ostettiin.Aletaan treenaamaan sen kaa.Varmaan alussa vaikeeta?Ensinnäkin kuulokkeet korvilla kaikilla.Keikalla!Ei oikein näytä katu-uskottavalta?Luen mielelläni opastusta ja vinkkejä käyttöön.
Timi
Vaikea.Mutta varma!
Dirtyh
20.12.2014 22:25:40

Kyllä mä sitä pari tuntia sitten studiossa vielä ystävänä pidin. Täydellinen kelkan käännös mulla tässä asiassa siis, vaikkakin olen aina sanonut että vastahankaisuuteni johtuu vain ja ainoastaan tietämättömyydestäni.

Nyt sitten yritän mennä nukkumaan ja pään sisällä paukkuu edelleen 156bpm tahdilla niin perhanasti. Saatanan keksintö koko laite!
Chysleri
23.12.2014 10:23:31
Ystävä. Ainakin hitaat valssit ja nopeat beatit soitan "pettämättömän" avustuksella. Ei tuota ongelmaa ja eipähän voi kukaan mussuttaa mitään..;)
- Ilon kautta -
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)