Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: LD systems MEI 1000 G2 - kokemuksia?
1
tanelib
14.09.2014 12:17:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve,
 
löytyykö kellään täällä kokemuksia LD-systemsin MEI 1000 korvamonitoreista? Miten pitkä on häiriötön kantama ja onko pohjakohina 'paha'? Miten vertautuu esimerkiksi Sennheiserin EW sarjaan? Mukana tulleiden kuulokkeiden laatu ei niinkään kiinnosta, vaan se kuinka laadukas itse vastaanotin on.
Tämä laitos kyseessä:
http://www.thomann.de/fi/ld_systems_mei_1000_g2.htm#bewertung
 
Kiitos!
 
Antti1
14.09.2014 12:34:54 (muokattu 14.09.2014 12:35:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla ja parilla bändikaverilla on noi. Mä olen meistä ainoa, joka on ehtinyt kokeilemaan näitä vielä keikalla ja omatkin kokemukset ovat melko vähäisiä. Sanoisin kuitenkin, että ehdottomasti harkitsemisen arvoinen budjettivekotin harrastelijalle. Jos mulla olisi rahat 1k€ järjestelmiin, niin ostaisin toki ne, mutta ei ole. Molempia ääripäitä on tullut kuitenkin käytettyä, joskin vuokrakamoina.
 
Pohjakohina on aika paljon Senkun ja Shuren parempia laitoksia suurempi, muttei kuitenkaan häiritsevä. Soundissa ei ole mielestäni mitään vikaa, kaikki oleellinen toistuu kyllä kunnialla. Limiteriin asti mä en ole koskaan koittanut signaalia boostailla, sen toiminnasta ei ole mitään havaintoa.
 
Toi häiriötön kantama onkin vaikeampi kysymys, riippuu niin monesta asiasta. Voisin kyllä ihan mielenkiinnosta joku kerta vaikka treeniksellä kokeilla kuinka pitkälle pihalle kuuluu seinien läpi. Vielä mä en oo kuitenkaan huomannut mitään häiriöitä signaalissa, mutta tosiaan keikkakokemus ko. laitoksilla on melko vähäistä.
 
"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
tanelib
14.09.2014 16:26:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Mulla ja parilla bändikaverilla on noi. Mä olen meistä ainoa, joka on ehtinyt kokeilemaan näitä vielä keikalla ja omatkin kokemukset ovat melko vähäisiä. Sanoisin kuitenkin, että ehdottomasti harkitsemisen arvoinen budjettivekotin harrastelijalle. Jos mulla olisi rahat 1k€ järjestelmiin, niin ostaisin toki ne, mutta ei ole. Molempia ääripäitä on tullut kuitenkin käytettyä, joskin vuokrakamoina.
 
Pohjakohina on aika paljon Senkun ja Shuren parempia laitoksia suurempi, muttei kuitenkaan häiritsevä. Soundissa ei ole mielestäni mitään vikaa, kaikki oleellinen toistuu kyllä kunnialla. Limiteriin asti mä en ole koskaan koittanut signaalia boostailla, sen toiminnasta ei ole mitään havaintoa.
 
Toi häiriötön kantama onkin vaikeampi kysymys, riippuu niin monesta asiasta. Voisin kyllä ihan mielenkiinnosta joku kerta vaikka treeniksellä kokeilla kuinka pitkälle pihalle kuuluu seinien läpi. Vielä mä en oo kuitenkaan huomannut mitään häiriöitä signaalissa, mutta tosiaan keikkakokemus ko. laitoksilla on melko vähäistä.

 
Kiitos tästä Antti! Eli, pohjakohinaa on. Täytyypä vielä miettiä josko hankkisi tuollaisen systeemin. Senkun EW:tä mulla on jo, mutta jos tämä LD on lähelle sitä laatua, niin pääsisi tietty edullisemmalla hankintahinnalla.
 
Onko muilla kokemuksia MEI 1000:sta?
 
Foranamo
14.09.2014 22:01:49
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noin kymmenen keikan kokemuksen perusteella kohina ei ole mitenkään erityisen korkeammalla tasolla, kuin Senkun triplahintaisessa kamppeessa. Lavalla tai sen ulkopuolella ei ole kantomatkakaan vielä kertaakaan loppunut. Suosittelen.
 
tanelib
14.09.2014 23:50:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Foranamo: Noin kymmenen keikan kokemuksen perusteella kohina ei ole mitenkään erityisen korkeammalla tasolla, kuin Senkun triplahintaisessa kamppeessa. Lavalla tai sen ulkopuolella ei ole kantomatkakaan vielä kertaakaan loppunut. Suosittelen.
 
Kiitos tiedosta. Taitaa mennä hankintaan tuo LD sydeemi.
 
Taneli
 
haitari
16.09.2014 16:34:34
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meillä on bändillä neljä kanavaa kyseisestä härveliä käytössä ja ei ole kellään ollut sanomista. Nämä ovat vieläpä käytettynä hankittu, joten kyseessä oikein budjettiluokan budjettiluokka. Toki olivat erittäin vähän käytettyjä. Joku käyttää puhelimen nappeja, joku jotain marketin Sonya ja jollain on Shuren napit kiinni. Kaikki tyytyväisiä.
 
Kantamasta ei vielä kokemusta, kun ei ole tarvinnut äärirajoille mennä. Mielenkiinnosta voisikin kokeilla.
 
www.patevamies.fi www.keikkamestari.com
tommiot
16.11.2014 03:54:10 (muokattu 16.11.2014 03:54:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaa enpä tiiä. Yks keikka vedetty ja taitaa tulla seuraavaks Sennheiserin setti. Beltpackin muovisuus ja matkapuhelimista poimitut häiriöt vituttaa.
 
Kyllähän näillä vetää jos on pakko, mut edelleen markalla saa markan kamat.
 
Rouda-setä
16.11.2014 04:47:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tommiot: Jaa enpä tiiä. Yks keikka vedetty ja taitaa tulla seuraavaks Sennheiserin setti. Beltpackin muovisuus ja matkapuhelimista poimitut häiriöt vituttaa.
 
Kyllähän näillä vetää jos on pakko, mut edelleen markalla saa markan kamat.
 
Voiskohan gsm-häiriöt johtua siitä, että on ollut puhelin lähellä lähtöpäätä.
Kun ei toi oikein muuten johdollisinkaan tunkeudu.
Shurelta on muuten tulossa halvempi PSM300-sarja, jossa on monia pro-sarjojen ominaisuuksia.
En viitsi googlata linkkejä valmiiksi näillä liksoilla.
 
tommiot
16.11.2014 12:29:40 (muokattu 16.11.2014 12:30:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rouda-setä:
Voiskohan gsm-häiriöt johtua siitä, että on ollut puhelin lähellä lähtöpäätä.
Kun ei toi oikein muuten johdollisinkaan tunkeudu.
Shurelta on muuten tulossa halvempi PSM300-sarja, jossa on monia pro-sarjojen ominaisuuksia.
En viitsi googlata linkkejä valmiiksi näillä liksoilla.

 
Ei, vaan puhelin aiheuttaa häiriötä lähellä vastaanotinta. Esim jos kaveri puhuu puhelimeen puolentoista metrin päässä tai jos itellä on kännykkä taskussa. Pistää vaan miettii et mitä keikalla tapahtuu jos eturivin faneilla on kaikilla puhelin taskussa päällä. Tästä nyt ei keikalla ollut ongelmaa, mut vähän arvelluttaa silti.
 
Foranamo
16.11.2014 21:14:48
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tommiot: Jaa enpä tiiä. Yks keikka vedetty ja taitaa tulla seuraavaks Sennheiserin setti. Beltpackin muovisuus ja matkapuhelimista poimitut häiriöt vituttaa.
 
Meillä ei ole häiriöihin törmätty, jos kännykät pyörivät 3G- tai 4G-verkoissa. Kunnon wanhanajan liikenne on kuulunut Senkuissakin; tiedä häntä.
 
tanelib
15.12.2014 19:51:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tanelib: Kiitos tiedosta. Taitaa mennä hankintaan tuo LD sydeemi.
 
Tiedoksi tänne vielä, että tuli hankittu kyseinen vastaanotin ja ainakin ensivaikutelma on ollut luottavaisen positiivinen.
 
Kantama on enemmän kuin riittävä sisätiloissa testatessa(toimii ilman drop outteja seinien läpi 20metriä ainakin). Hinta hyvin kohtuullinen, eikä kohise mitenkään merkittävän paljoa enemmän senkun g3 systeemiin verrattaessa. Saas nähä miten laite pärjää rankemmissa kenttä-olosuhteissa - toistaiseksi olen hyvin tyytyväinen hankintaani ja hinta-laatu suhteeseen.
 
Kiitos kaikille vinkeistä!
 
haitari
17.12.2014 07:49:14
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muutamilla keikoilla on nyt ilmennyt melkoisia surinoita ja hurinoita napeissa. Voiko wifi-verkko vaikuttaa häiriöön, kun käytössä on Mackie DL1608 ja sen wifi-verkossa pari iPadia? Onko kenelläkään tietoa miten "lähellä" toisiaan voi nuo kanavat olla, jotteivat sotke toisiaan? Keikalla on aina yksi langaton kitaralähetin, mutta se on muitaakseni 863.100 ja monitorilähettimet pyörivät täysin eri hetrseillä.
 
www.patevamies.fi www.keikkamestari.com
Katti
17.12.2014 15:17:18 (muokattu 17.12.2014 15:18:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

haitari: Muutamilla keikoilla on nyt ilmennyt melkoisia surinoita ja hurinoita napeissa. Voiko wifi-verkko vaikuttaa häiriöön, kun käytössä on Mackie DL1608 ja sen wifi-verkossa pari iPadia? Onko kenelläkään tietoa miten "lähellä" toisiaan voi nuo kanavat olla, jotteivat sotke toisiaan? Keikalla on aina yksi langaton kitaralähetin, mutta se on muitaakseni 863.100 ja monitorilähettimet pyörivät täysin eri hetrseillä.
 
Missä ikkunassa noi teidän IEM:t on? Jos ne on MHz-ikkunoissa, ei tuolla WiFilla ole mitään tekemistä noiden hurinoiden kanssa. Jos taas kyseessä on näitä uusia gigahertsien ikkunoissa pyöriviä, saattaa siellä jotain tekemistä ollakin, joskin silloinkin epäilen vahvasti...
 
Miten hyvin olette suunnitelleet noiden langattomien taajuudet noin niin kuin muuten ja kuinka monta langatonta teillä on käytössä / ikkuna? Saattaa nimittäin olla, että noi IEM:t häiritsevät toisiaan...
 
Se kuinka lähellä noi voi olla, riippuu ihan vehkeestä. Shuren PSM1000:lla voi olla huomattavasti lähempänä toisiaan kuin tuolla LD:llä.
 
e: ainakin uskoisin että Shuressa on parempi tuo radiopuoli...
 
Kyllä se kuolema ne univelat kuittaa...
d-iivil
16.02.2015 07:34:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon tehnyt n. 50 keikkaa tuolla setillä (Shuren napit tosin) - hyvin on välttänyt tämmöselle b-luokan laulajalle siinä missä Veijo Sennheiserin ja Veijo Shuren kapineet.
 
- hiljaa ja matalalta -
saastara
20.02.2015 10:34:30 (muokattu 20.02.2015 10:43:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites, onnistuuko noissa Mei 1000:ssa panorointi vastaanottimen päässä? Pystyykö säätämään kuunteleeko vasenta vai oikeaa kanavaa monona?
 
E: vastaan itselleni, että onnistuu kyllä manuaalin mukaan.
 
"I've suffered for my music. Now it's your turn"
d-iivil
08.03.2015 22:10:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

saastara: Mites, onnistuuko noissa Mei 1000:ssa panorointi vastaanottimen päässä? Pystyykö säätämään kuunteleeko vasenta vai oikeaa kanavaa monona?
 
E: vastaan itselleni, että onnistuu kyllä manuaalin mukaan.

 
Juu, pystyy. Samoin voit myös ajaa tyyliin bändiä leftiin ja omaa instrumenttia rightiin ja vastaanottimesta sitten miksata noiden suhdetta mieleiseksi.
 
- hiljaa ja matalalta -
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «