Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Plugin lisenssien ostaminen ebaysta
1
GrooverMan
13.12.2014 19:31:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uhka vai mahdollisuus? Kokemuksia? Varsin kohtuulliseen hintaan löytyy lisenssejä myyjiltä joilla vakuuttava "positive feedback" lista, mutta hieman mietityttää miten tää homma toimii. Eli esim. samoilla myyjillä hirveä määrä lisenssejä myynnissä, jopa samoihin plugareihin. Eli mistä ja miten ne niitä hankkii, että noilla hinnoilla bisnes pyörii järkevästi/laillisesti?
 
If you wanna count me, count me out. - Arthur Lee
Antti1
14.12.2014 05:15:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä en oo koskaan katsonut hintoja, mutta saahan noita tarjouksista pilkkahintaan, jos on varaa ostaa tarpeeksi kerralla. Sit porukka myy tietty lisenssejä halvalla eteenpäin, siitä voi taas tienata välistä muutaman lantin kunnolla trokaamalla jne. Kannattaa olla sen verran ainakin tarkkana, että joillakin firmoilla on jotain lisenssien siirtomaksuja ton henkilöiden välisen kauppahinnan lisäksi. Waves on hyvä esimerkki tästä, niillä kai pitää nykyään olla se update plan voimassa ja sen ostaminen ei oo välttämättä kovinkaan halpaa.
 
"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
GrooverMan
15.12.2014 11:49:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli ostin ebaysta lisenssin ja kaikki meni sujuvasti. Oli siis Bomb Factoryn lisenssi, 25 dollaria maksoi lisenssin siirto mun iLokille, siis myyntihinnan päälle.
 
If you wanna count me, count me out. - Arthur Lee
L.Ruoska
16.12.2014 21:13:32
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noin yleisesti, olen muutamia plugareita ostanut eBaysta ja samalla tavalla se on toiminut kuin sadat muutkin ostokset sieltä. Eli siis maksat Paypalilla, jos tuotetta ei kuulu tai on jotain pielessä niin saat rahasi takaisin. Tullit ja siirtomaksut jne ei ole myyjän käsissä, joten tämmöiset tulee ostajan itse huomioida.
 
Eipä ole siis koskaan ollut mitään ongelmia :)
 
Ei se riisi pure jolle kastiketta kaadat.
Kalmo
16.12.2014 21:59:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

L.Ruoska: Tullit ja siirtomaksut jne ei ole myyjän käsissä, joten tämmöiset tulee ostajan itse huomioida.
 
Eipä ole siis koskaan ollut mitään ongelmia :)

 
Eikös myyjän nyt kuitenkin tarvitse jollain lailla informoida softafirmaa, että lisenssin voi siirtää?? Eihän softafirma voi vain ostajan sanaan luottaen antaa rekisteröidä softaa uudelleen ja eliminoida alkuperäisen omistajan lisenssiä.
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
anapena
17.12.2014 00:53:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kalmo: Eikös myyjän nyt kuitenkin tarvitse jollain lailla informoida softafirmaa, että lisenssin voi siirtää?? Eihän softafirma voi vain ostajan sanaan luottaen antaa rekisteröidä softaa uudelleen ja eliminoida alkuperäisen omistajan lisenssiä.
 
Yksityisillä ja jo kerran myydyillä lisensseillä varmaan näin, mutta luulen että tällä kertaa on kyseessä ihan ammattimaiset kauppiaat.
 
Istu ja pala!
L.Ruoska
22.12.2014 21:51:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

anapena: Yksityisillä ja jo kerran myydyillä lisensseillä varmaan näin, mutta luulen että tällä kertaa on kyseessä ihan ammattimaiset kauppiaat.
 
Nojuu. Olen kyllä ostanut käytettynäkin, jolloin myyjä lähes aina ilmoittaa kuvauksessa että rekisteröinti tämän käyttikselle on purettu ja lisenssi on vapaa. Tai että tästä joutuu vielä maksamaan siirtomaksun, $xxx. Ja kuten sanottu, eBay on turvallinen paikka ostaa. Ongelmatilanteessa Paypal maksaa palautuksen ostajalle ja perii itse rahat myyjältä.
 
Ei se riisi pure jolle kastiketta kaadat.
anapena
22.12.2014 23:36:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite ostin Nuendon käytettynä, ihan hyvin meni se diili.
 
Istu ja pala!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «